ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" вересня 2016 р. Справа № 809/922/16
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Остап'юка С.В., суддів Могили А.Б., Микитин Н.М.,
за участю секретаря Котик Д.М.,
представника позивача Мануляка Є.Й.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Тріо-Буд" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
27.07.2016 приватне підприємство "Тріо-Буд" (далі по тексту позивач) звернулося з адміністративним позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - відповідач) про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.
Позвоні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно в порушення Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про архітектурну діяльність», Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за №466 від 13.04.2011, Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за №294 від 09.07.2014, за наслідками протиправної перевіки, за відсутності недостовірних даних, наведених в декларації про початок виконання будівельних робіт наказом від 03.06.2016 за №351 скасував реєстрації декларації про початок виконання робіт №ІФ083160971615.
Вважає протиправними дії посадових осіб щодо проведення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил за будівництвом багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення по вулиці Потічна, 1, село Вовчинець Івано-Франківської міської ради від 27.05.2016 та протиправними дії посадових осіб щодо скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.04.2016 №ІФ 083160971615, тому просить зобов'язати скасувати наказ про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 03.06.2016 за №351 та зобов'язання внести інформацію про скасування наказу від 03.06.2016 за №351, шляхом відновлення запису про реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.04.2016 за №ІФ083160971615 щодо об'єкта «Багатоквартирний житловий будинок з приміщеннями громадського призначення» за адресою: вулиця Потічна, 1, село Вовчинець Івано-Франківської міської ради в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених об'єктів.
В судовому засідання представник позивача позовні вимоги підтримав з мотивів викладених в позовній заяві.
Відповідач в судове засідання не з'явився, його представником суду направлено заперечення проти позову, мотивованого тим, що відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України остання реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а тому на переконання відповідача, контролюючий захід здійснено відповідним органом. Законодавством України не передбачено обов'язку органів державного архітектурно-будівельного контролю повідомляти завчасно суб'єкта містобудування про плановий чи позаплановий контролюючий захід. Крім того, вважає, що допуск до перевірки нівелює правові наслідки процедурних порушень, допущених контролюючим органом, що відповідає правовій позиції Верховного Суду України. Просить в задоволенні позову відмовити.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, суд робить висновок, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню частково, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 06.04.2016 Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області зареєстровано декларацію про початок виконання позивачем будівельних робіт багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення за адресою: вулиця Потічна, 1, село Вовчинець Івано-Франківської міської ради за №ІФ 083160971615 (а. с. 17 - 21).
Громадська організація «Стоп корупції» звернулася до Державної архітектурно-будівельної інспекції України із скаргою щодо можливого порушення законодавства у сфері містобудівної діяльності за №205 від 19.05.2016 та необхідністю вжиття заходів щодо перевірки в ході будівництва 36 об'єктів в Івано-Франківській області дотримання вимог містобудівного законодавства України, в тому числі і щодо будівництва багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення за адресою: вулиця Потічна, 1, село Вовчинці Івано-Франківської міської ради (а. с. 76 - 81).
20.05.2016 Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, у відповідності до статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 за №553 та на підставі листа Громадської організації «Стоп корупції» від 19.05.2016 за №205, видано наказ «Про проведення позапланових перевірок» за №307 щодо проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт на об'єктах будівництва, в тому числі, багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення за адресою: вулиця Потічна, 1, село Вовчинці Івано-Франківської міської ради (а. с. 74 - 75).
27.05.2016 посадовими особами відповідача на підставі вказаної скарги та наказу проведено позапланову перевірку позивача, якою встановлено порушення пунктів 1, 2 Містобудівних умов та обмежень, що стосуються забудови земельної ділянки, ігрових майданчиків, прибудинкової території; підпунктів 5.10, 5.12 Державних будівельних норм 13.2.2-15.2005 "Будинки й споруди, житлові будинки, основні положення"; ведення виконавчої документації з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил.
За наслідками проведеної позапланової перевірки складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 27.05.2016 (а. с. 12 - 16).
03.06.2016 Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, з врахуванням службової записки від 01.06.2016 за №40-212/105-16, прийнято рішення «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт» за №66, яким вирішено скасувати реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт: «Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення» за №ІФ 083160971615 від 06.04.2016 (а. с. 69).
05.06.2016 наказом відповідача «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт» за №351 скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт за №ІФ 083160971615 від 06.04.2016 та виключено з Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів запис про реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 06.04.2016 за №ІФ 083160971615 на об'єкт «Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення», за адресою: вулиця Потічна, 1, село Вовчинці Івано-Франківської міської ради, замовник будівництва - ПП «Тріо - Буд» (а. с. 5).
Відповідачем, листом від 08.06.2016 за №40-303-10/5398, повідомлено позивача про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.04.2016 №ІФ 083160971615 щодо вказаного об'єкта будівництва.
Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Згідно пункту 2 частини 1 статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності.
Відповідно частини 5 статті 35 цього ж Закону форма декларації про початок виконання підготовчих робіт, порядок її подання та реєстрації, форма повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно частини 1 статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України за №294 від 09.07.2014 затверджено Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, згідно пункту 1 якого Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Згідно пункту 3 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України основними завданнями, серед іншого, Держархбудінспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а саме: здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Відповідно пункту 4 даного Положення Держархбудінспекція відповідно до покладених на неї завдань: реєструє повідомлення та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення та декларації про початок виконання будівельних робіт та у визначених законодавством випадках повертає такі декларації (підпункт 3); веде єдиний реєстр отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих та будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, повернених декларацій та відмов у видачі таких дозволів і сертифікатів, а також реєстр виданих ліцензій провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури (підпункт 6); здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час провадження містобудівної діяльності (підпункт 7); у визначених законодавством випадках проводить перевірки: відповідності підготовчих та будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що застосовуються під час будівництва об'єктів, вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, технічним умовам, затвердженим проектним вимогам, рішенням (підпункт 9); у визначених законодавством випадках зупиняє підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (підпункт 11).
Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за №553 від 23.05.2011.
Державний архітектурно-будівельний контроль відповідно до повноважень, визначених статтею 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", здійснюється такими органами державного архітектурно-будівельного контролю: виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських держадміністрацій; Держархбудінспекцією.
Пунктом 5 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Згідно пункту 7 даного Порядку позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Підставами для проведення позапланової перевірки, в тому числі, є: звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства.
Згідно частини 2 статті 4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» суб'єктами містобудування є органи виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи.
Відповідно пункту 9 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.
За результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком (пункт 16).
Акт перевірки складається у двох примірниках. Один примірник надається суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, а другий залишається в органі державного архітектурно-будівельного контролю. Акт перевірки підписується посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю, яка провела перевірку та суб'єктом містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль (пункт 18).
Згідно пункту 20 цього ж протокол протягом трьох днів після його складення та всі матеріали перевірки подаються керівникові відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю або його заступникові для винесення постанови про накладення штрафу, передбаченої законодавством України.
Колегія суддів, проаналізувавши положення вказаних норм нормативно-правових актів зазначає, що реалізаціє відповідачем своїх владних повноважень на здійснення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил повинна здійснюватися з підстав звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства, у присутності суб'єктів містобудування абох їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва та відповідно за наслідками перевірки якої складається акт перевірки у двох примірниках.
Колегія суддів, досліджуючи підставу здійснення перевірки, повноту та достовірність даних зазначених в акті перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 27.05.2016 встановила, що підставою для здійснення позапланової перевірки позивача була скарга громадської організації «Стоп корупції» за №205 щодо можливого порушення позивачем законодавства у сфері містобудівної діяльності.
При цьому, суд зазначає, що у відповідності до вказаної скарги відповідача повідомлено було лише про можливе недотримання позивачем Закону, без наведення жодних фактів чи обставин допущення порушень законодавства, що на переконання суду, у відповідності пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, позбавляло відповідача права вважати дане звернення обґрунтованою підставою для проведення перевірки.
Позапланова перевірка позивача здійснювалася в присутності виконроба приватного підприємства "Тв-Буд" ОСОБА_3 та інженера технічного нагляду ОСОБА_4 Уповноважені особи ТзОВ "Ательє Архітектури плюс" при проведенні перевірки були відсутні, а частина зафіксованих в акті порушень жодним чином не стосуються позивача як замовника.
Тому, твердження відповідача в письмовому запереченні про здійснення позивачем допуску посадових осіб Державної архітектурно-будівельної інспекції України до проведення перевірки об'єкта будівництва свого підтвердження в судовому засіданні не знайшли.
Крім того, судом встановлено, що акт перевірки від 27.05.2016 року складено щодо кількох суб'єктів містобудування, а саме: приватного підприємства "Тріо-Буд", приватного підприємства "Тв-Буд" та товариства з обмеженою відповідальністю "Ательє Архітектури плюс".
Колегія суддів, проаналізувавши зміст вищевказаного Порядку дійшла до висновку, що чинним законодавством України не передбачено можливості складення одного акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та фіксування порушень одночасно щодо кількох суб'єктів містобудування.
Таким чином, враховуючи викладене, колегія суддів робить висновок, що відповідачем порушено вимоги Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю і як наслідок, з вказаних вище підстав, є протиправними дії посадових осіб Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо проведення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил за будівництвом багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення по вулиці Потічна, 1, село Вовчинець Івано-Франківської міської ради від 27.05.2016.
Одночасно, в судовому засіданні спростовано доводи відповідача про недодержання Товариством містобудівних умов та обмежень, виходячи з наступного.
Відповідно вимог статті 8 Закону України «Про архітектурну діяльність» робоча документація для будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту) об'єкта архітектури виконується відповідно до державних стандартів, норм і правил на підставі затвердженого проекту.
Робоча документація для будівництва або авторський нагляд за її розробкою виконуються за участю архітектора - автора затвердженого проекту відповідно до укладеного договору на розроблення проекту цього об'єкта архітектури.
Статтею 9 цього ж Закону визначено, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Частиною 1 статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року визначено, що проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
Склад та зміст проектної документації на будівництво визначається згідно із ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», пункт 4.1 яких визначено, що проектна документація для будівництва має відповідати положенням законодавства, вимогам будівельних норм, стандартів і правил.
Згідно пунку 4.3 цих же ДБН, основними складовими вихідних даних є містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки; технічні умови; завдання на проектування.
Шляхи досягнення основних вимог до об'єктів зазначаються у пояснювальній записці до проектної документації у розділі із забезпечення надійності та безпеки.
Судом встановлено, що згідно із наказом Департаменту містобудування №38-51.1-01 від 31.03.2016 «Про затвердження містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на вулиці Потічна, 1, у селі Вовчинець» було розроблено проектну документацію щодо зазначеного об'єкта. При цьому, в пункті 11 "Техніко-економічні показники" розділу «Загальні дані» показник «Висота будинку» не зазначена. Водночас відповідно до пункту 1 розділу «Містобудівні умови та обмеження» вказана умовна висота будинку - 25.5 м.
Разом з тим, у проекті та містобудівних розрахунках з техніко-економічними показниками багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення на вулиці Потічній, 1, село Вовчинець вказано умовну висоту будинку 25.5 м., а граничною висотою будівлі - 32.8 м.
Суд враховує, що така проектна документація, яка передана замовнику для виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва була розроблена з дотриманням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, а саме містобудівних умов та обмежень, затверджених наказом директора Департаменту містобудування №38-51.1-01 від 31.03.2016.
Частинами 2, 3, 4 статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», передбачено, що фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.
Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Водночас, відповідно до вимог частини 8 цієї ж статті містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника. Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника.
Згідно з пункту 2.18 ДБН В.1.1.7- 2002. «Пожежна безпека об'єктів будівництва» умовна висота будинку визначається висотою розташування верхнього поверху, без врахування верхнього технічного поверху, а висота розташування поверху визначається різницею позначок поверхні проїзду для пожежних машин і підлоги верхнього поверху.
У відповідності до проекту висота будинку - 31,9 м, яка не перевищує показника - граничної висоти будівлі - 32,8 м., вказаного у містобудівному розрахунку з техніко-економічними показниками.
За таких обставини, колегія суддів робить висновок, що позивачем не порушено вимоги чинного законодавства України, так як в основних техніко-економічних показниках, а саме в пункті 11 Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки с.Вовчинець, вул. Потічна, 1 висоти будинку не вказано, а зазначена в проектній документації висота будівлі, не перевищує вказану в містобудівному розрахунку з ТЕП граничну висоту 32,8 м., а дані, що зазначені позивачем у декларації про початок виконання будівельних робіт за №ІФ 083160971615, є достовірними.
Постановою Кабінету Міністрів України за №466 від 13.04.2011 затверджено Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт, у відповідності до пункту 9 якого дані щодо отриманих повідомлення про початок виконання підготовчих робіт та повідомлення про початок виконання будівельних робіт; зареєстрованих декларацій; виданих, анульованих дозволів; повернення декларацій для усунення виявлених недоліків, відмови у видачі дозволів; отриманих повідомлення про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт та повідомлення про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт; отриманих декларацій про зміну даних у зареєстрованих деклараціях, внесення змін у повідомлення про початок виконання підготовчих робіт або повідомлення про початок виконання будівельних робіт, або декларації у зв'язку з технічною помилкою; скасування реєстрації повідомлення про початок виконання підготовчих робіт або повідомлення про початок виконання будівельних робіт, або декларацій вносяться Держархбудінспекцією до реєстру на підставі інформації, поданої органами державного архітектурно-будівельного контролю, протягом одного робочого дня з дня її надходження.
Згідно пункту 22 зазначеного Порядку уразі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю наведених у декларації недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в декларації, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом відповідно до статті 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" , орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово повідомляє замовнику протягом одного робочого дня з дня такого виявлення.
У разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню органом державного архітектурно-будівельного контролю.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю скасовує реєстрацію декларації шляхом видачі відповідного розпорядчого акта. Запис про реєстрацію декларації з реєстру виключається Держархбудінспекцією не пізніше наступного робочого дня з дня повідомлення органом державного архітектурно-будівельного контролю про таке скасування.
Про скасування реєстрації декларації замовнику (його уповноваженій особі) письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня її скасування.
Після скасування реєстрації декларації замовник має право повторно подати її згідно з вимогами, встановленими цим Порядком.
Відповідно пункту 24 даного Порядку декларацію може бути скасовано органом державного архітектурно-будівельного контролю, який її зареєстрував у разі: подання замовником заяви про скасування декларації; отримання відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем (замовником), смерті фізичної особи - замовника або визнання її безвісно відсутньою; встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об'єкта проектній документації на будівництво такого об'єкта та вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.
Судом встановлено відсутність недостовірних даних, наведених у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт за №ІФ 083160971615 щодо будівництва багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення» за адресою: вулиця Потічна, 1, село Вовчинець Івано-Франківської міської ради, які могли слугувати підставами віднесення об'єкта до самочинного будівництва, у відповідності до статті 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та пункту 22 Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт.
Більше того, колегія суддів не встановила внесення позивачем будь-яких недостовірних даних до зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт за №ІФ 083160971615.
За таких обставин, у відповідача були відсутні будь-які, визначені Законом, підстви для прийняття рішення, що скасування декларації про початок виконання будівельних робіт за №ІФ 083160971615.
Оскільки, судом встановлено порушення прав позивача, а реалізація таких прав потребує судового захисту, то належним способом судового захисту порушених прав позивача є скасування наказу за №351 від 03.06.2016 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання робіт», а заявлені вимоги про зобов'язання відповідача скасувати вказаний наказ, на думку колегії суддів, не є достанім та ефективним способом судового захисту, що забезпечує в повній мірі реалізації позивачем свого права на судовий захист.
Як наслідок, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню наказ Державної архітектурно-будівельної інспекції України «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання робіт» від 03.06.2016 за №351.
Також, з метою відновлення порушених прав позивача підлягають задоволенню позовні вимоги про зобов'язання Державну архітектурно-будівельну інспекцію України внести інформацію про скасування наказу від 03.06.2016 за №351, шляхом відновлення запису про реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.04.2016 за №ІФ083160971615 щодо об'єкта «Багатоквартирний житловий будинок з приміщеннями громадського призначення» за адресою: вулиця Потічна, 1, село Вовчинець Івано-Франківської міської ради в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених об'єктів.
Таким чином, позовні вимоги в частині зобов'язання внести інформацію про скасування наказу пілягають до задоволення.
Щодо позовних вимог про визнання протиправними дій посадових осіб відповідача щодо скасування реєсрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.04.2016 №ІФ-083160971615, то такі вимоги задоволенню не підлягають, оскільки судовий захист порушеного права позивача внаслідок протиправного скасування декларації про початок виконання будівельних робіт охоплюються висновком суду про скасування наказу від 03.06.2016 за №351.
Посилання відповідача на правову позицію Верховного Суду України, викладену в постанові за №21-25а10 від 24.12.2010, згідно якої допуск до перевірки нівелює правові наслідки процедурних порушень, допущених контролюючим органом при призначенні та/або проведенні перевірки, у зв'язку з чим за умови такого допуску підставою для скасування рішення може бути лише неправильність його прийняття по суті, суд вважає необгрунтованим, оскільки жодного допуску посадових осіб відповідача до проведення перевірки позивача не могло бути здійснено, оскільки представники позивача при її проведенні були відсутні.
Враховуючи викладене вище, зявлені позовні вимоги є обґрунтованими частково, а позов таким, що підлягає часковому задоволенню.
Відповідно статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа (частина 10). Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено (частина 3).
Таким чином, підлягає стягненню на користь приватного підприємства "Тріо-Буд", документально підтверджений, квитанціями за №№0.0.591058194.1, 0.0.591057820.1, 0.0.591058931.1, 0.0.591058652.1 від 26.07.2016, судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України в розмірі 5 512 гривень.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії посадових осіб Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо проведення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил за будівництвом багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення по вулиці Потічна, 1, село Вовчинець Івано-Франківської міської ради від 27.05.2016.
Скасувати наказ Державної архітектурно-будівельної інспекції України «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання робіт» від 03.06.2016 за №351.
Зобов'язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України внести інформацію про скасування наказу від 03.06.2016 за №351, шляхом відновлення запису про реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.04.2016 за №ІФ083160971615 щодо об'єкта «Багатоквартирний житловий будинок з приміщеннями громадського призначення» за адресою: вулиця Потічна, 1, село Вовчинець Івано-Франківської міської ради в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених об'єктів.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ 37471912) на користь приватного підприємства "Тріо-Буд" (код ЄДРПОУ 39354352) 5 512 (п'ять тисяч п'ятсот дванадцять) гривень судового збору.
В задоволенні решти позовних вимог, відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Головуючий суддя Остап'юк С.В.
Суддя Могила А.Б.
Суддя Микитин Н.М.
Постанова складена в повному обсязі 05.10.2016.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2016 |
Оприлюднено | 11.10.2016 |
Номер документу | 61848998 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні