Господарський суд Чернігівської області
Пр-т. Миру, 20, м. Чернігів, 14000 , тел. 676-311, факс 77-44-62, e-mail: inbox@cn.arbitr.gov.ua
===================================================================================================================================================================
УХВАЛА
"06" жовтня 2016 р. Справа № 927/850/16
Заступник прокурора Чернігівської області , вул. Князя Чорного, 9, м. Чернігів, 14000 в інтересах держави в особі
Позивач: Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області, код ЄДРПОУ 39764881, пр-т Миру, 14, м. Чернігів, 14000
Відповідач: Фермерське господарство "Наша Ясна", код ЄДРПОУ 38046015, вул. Жовтнева, 4-Е, с. Брусилів, Чернігівський район, Чернігівська область, 15531
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: ОСОБА_1 районна державна адміністрація Чернігівської області, вул. Святомиколаївська, 85, смт. Ріпки, Ріпкинський район, Чернігівська область, 15000
Предмет спору: про внесення змін до договору
Суддя В.В. Шморгун
ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН:
від позивача: ОСОБА_2 - начальник юридичного відділу, довіреність 31-25-0.6.-20256/2-16 від 20.07.2016;
від відповідача: не з'явився;
від третьої особи: не з'явився;
за участю прокурора: А.М. Хряпа, прокурор відділу, посвідчення №043318 від 23.05.2016.
СУТЬ СПОРУ:
Заступником прокурора Чернігівської області в інтересах держави в особі Головного Управління Держгеокадастру у Чернігівській області заявлено позов до Фермерського господарства «Наша Ясна», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_1 районної державної адміністрації Чернігівської області про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 07.07.2012, зареєстрованого у відділі Держкомзему у ОСОБА_1 районі Чернігівської області 07.07.2012 за № 742448324000983, а саме:
- замінити у тексті договору найменування орендодавця: з «ОСОБА_1 районна державна адміністрація» на «Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області» (пр.Миру,14, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 39764881);
- п. 9 викласти в наступній редакції - «Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки землі, що на 2016 рік становить 53478,71 грн, на р/р 33212812700438 в ГУДК Чернігівської області, одержувач платежу - місцевий бюджет Павлівської сільської ради Ріпкинського району, МФО - 853592, код ЄДРПОУ 38046020».
Ухвалою суду від 22.09.2016 розгляд справи відкладався на 06.10.2016.
У судове засідання з'явився прокурор, представник позивача.
Відповідача належним чином повідомлено про час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення №1400603948329 від 28.09.2016, натомість, повноважного представника у судове засідання відповідачем не направлено, причин нез'явлення суду не повідомлено.
Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, через засоби поштово зв'язку надіслав суду письмове клопотання про розгляд справи без участі представника ОСОБА_1 РДА Чернігівської області. Позовні вимоги третя особа визнає у повному обсязі.
Представник позивача та прокурор не заперечували проти задоволення клопотання третьої особи та продовження розгляду справи за відсутності ОСОБА_1 районної державної адміністрації.
Суд ухвалив заяву третьої особи задовольнити.
Клопотання про здійснення фіксації судового засідання технічними засобами не заявлено.
До початку судового засідання від позивача надійшли письмові пояснення по справі, у яких позивач зазначає, що частина 4 статті 4 Закону України «Про оренду землі» визначає, що орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є органи виконавчої влади, які відповідно до закону передають земельні ділянки у власність або користування.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України з 01.01.2013 центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Згідно постанови Кабінету ОСОБА_3 України від 10.09.2014 №442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» та наказу Держземагенства України від 29.04.2015 №14, Головне управління Держземагенства у Чернігівській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області.
Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області діє на підставі положення про Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області, затверджене наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 03.03.2015 №12.
Таким чином, на даний час повноваження щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності перейшли до Головного управління Держгеокадакстру у Чернігівській області.
Позивач зазначає, що оскільки з 01.01.2013 Головне управління Держземагентства (Держгеокадастру) у Чернігівській області є розпорядником земель державної власності сільськогосподарського призначення для всіх потреб, тому, згідно вимог Цивільного кодексу України має право визначати фактичну і юридичну долю майна, у тому числі і розмір орендної плати на рівні 4%.
Позивач також посилається на норми Податкового кодексу, де зазначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою трьох відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати дванадцяти відсотків нормативної грошової оцінки.
Крім того, відповідно до п.9 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області, яким визначено, що Головне управління у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру, а згідно п. 11 - начальник Головного управління підписує накази Головного управління.
Також, згідно Рекомендації Комітету ОСОБА_3 Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискредиційних повноважень, прийнятої Комітетом ОСОБА_3 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискредиційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим для даних обставин.
Відповідно до п. 2.19 Пленуму Вищого Господарського Суду України №6 від 17.05.2011 «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» передбачає, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
На даний час наказ Головного управління Держземагенства у Чернігівській області «Про встановлення орендної плати за користування земельною ділянкою» №25-2530/14-15-СГ від 31.03.2015 ніким не скасовано.
Враховуючи наведене, Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області просить суд врахувати дані пояснення та задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Прокурором у судовому засіданні надано докази направлення відповідачу на нову адресу позовної заяви з доданими матеріалами, з яких вбачається, що зазначені документи направлені ФГ «Наша Ясна» 29.09.2016.
Відповідно до витягу з офіційного сайту УДПЗ «Укрпошта», зробленого судом у судовому засіданні, направлені ТОВ «Наша Ясна» документи були вручені адресату особисто 01.10.2016.
Усі зазначені документи судом приєднані до матеріалів справи.
Натомість, інших, витребуваних ухвалою суду документів, ні прокурором, ні позивачем у судовому засіданні не надано, причини неподання не повідомлено.
У судовому засіданні позивач та прокурор виклали свої доводи по суті спору.
Представником позивача та прокурором заявлено усне клопотання про відкладення розгляду справи для надання можливості надати витребувані судом документи та додаткові докази по справі.
При цьому, прокурором подано письмове клопотання про продовження строку розгляду справи на 15 днів.
Згідно із ч. 1, 3 ст. 69 Господарського процесуального кодексу України спір має бути вирішено господарським судом у строк не більше двох місяців від дня одержання позовної заяви. У виняткових випадках за клопотанням сторони, з урахуванням особливостей розгляду спору, господарський суд ухвалою може продовжити строк розгляду спору, але не більше як на п'ятнадцять днів.
Відповідно до п. 3.8. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» (зі змінами і доповненнями) продовження передбачених частинами першою і другою статті 69 ГПК строків вирішення спору можливе лише у виняткових випадках за клопотанням сторони і не більше як на п'ятнадцять днів (частина третя цієї статті ГПК); якщо таке продовження здійснюється два і більше разів, сукупна його тривалість також не може перевищувати п'ятнадцяти днів.
Чи є той чи інший випадок винятковим, вирішує суд з урахуванням конкретних обставин даної справи, в тому числі її складності, кількості учасників судового процесу, значного обсягу доказів, які підлягають збиранню та оцінці тощо.
За викладених обставин у їх сукупності, суд вважає, що клопотання про продовження строку розгляду спору на 15 днів підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України господарський суд відкладає в межах строків, встановлених статтею 69 цього Кодексу, розгляд справи у разі нез'явлення в судове засідання представників сторін, неподання витребуваних доказів, необхідності витребування нових доказів.
Враховуючи клопотання прокурора, позивача, неявку відповідача, з метою надання сторонам права реалізувати принцип змагальності, рівності всіх учасників процесу перед законом та судом, забезпечення участі представників у судовому засіданні та з метою всебічного, повного і об'єктивного розгляду в судовому процесі всіх обставин справи, оцінки та дослідження доказів, суд вважає за необхідне відкласти розгляд справи.
Керуючись ст. 22, 27, 29, 69, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Продовжити строк розгляду спору на 15 днів.
2.Розгляд справи відкласти , призначивши судове засідання на 22.11.2016 о 10:00 у приміщенні господарського суду Чернігівської області у м. Чернігові, проспект Миру, 20, каб. № 4.
3. Зобов'язати прокурора, позивача надати:
- звіти за формою № 2-зем, № 6-зем щодо земельної ділянки;
- дані про нормативну грошову оцінку, у тому числі, витяг з технічної документації щодо спірної земельної ділянки;
4. Зобов'язати позивача надати:
- статут (положення), наказ про призначення керівника;
5. Зобов'язати відповідача надати:
- статут (положення), наказ про призначення керівника.
5. Запропонувати відповідачу надати відзив на позов у порядку ст. 59 Господарського процесуального кодексу України з поданням доказів (копій та оригіналів для огляду) на підтвердження викладених у ньому обставин та докази направлення цих документів позивачу.
6. Запропонувати третій особі надати пояснення по суті спору.
7. Сторонам забезпечити явку представників з належними повноваженнями та оригіналами документів, які посвідчують особу та їх повноваження.
Звернути увагу сторін на те, що відповідно до п. 5 ст. 83 ГПК України господарський суд має право стягувати в доход державного бюджету з винної сторони штраф до 1700 грн. за ухилення від вчинення дій, покладених господарським судом на сторону.
Суддя В.В. Шморгун
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2016 |
Оприлюднено | 11.10.2016 |
Номер документу | 61849832 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Шморгун В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні