ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
11 жовтня 2016 рокусправа № 804/2830/16 Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Лукманової О.М.
суддів: Божко Л.А. Кругового О.О.
при секретарі: Сонник А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Головпостачспецбуд» на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 липня 2016 року у справі № 804/2830/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Головпостачспецбуд» до Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, третя особа: Дніпропетровська міська рада, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
в с т а н о в и л а :
У травні 2016 року ТОВ «Головпостачспецбуд» (далі по тексту - позивач) звернулось до суду з позовом до ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області (далі по тексту - відповідач), в якому просило суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0003122205 від 30.07.2015 року.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.07.2016 року позовні вимоги задоволено частково, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення № 0003122205 від 30.07.2015 року в частині збільшення суми грошового зобов'язання за платежем орендна плата з юридичних осіб за основним платежем в розмірі 74433,26 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 18608,31 грн.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції ТОВ «Головпостачспецбуд», подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати постанову та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити в повному обсязі. Свої вимоги обґрунтовувало тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянт зазначав, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку, про те, що договором оренди земельної ділянки, закріплений обов'язок платника орендної плати, самостійно перераховувати суму орендної плати, яка встановлена у грошовій формі у відповідності до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, договором передбачена стала сума орендної плати за місяць. Апелянт вказував, що коефіцієнт, з якого вираховується сума орендної плати за земельну ділянку вказується у відповідному договорі оренди і ця сума є непорушною поки сторони не узгодять зміни до таких договорів. Зміна чи розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачене законом або самим договором, при підписанні договору сторони узгодили всі його умови, у тому числі і розмір орендної плати. Апелянт вказував, що ним виконувались умови договору, сплачувалась вчасно орендна плата за земельну ділянку, вказував, що позивач не мав підстав для сплати орендної плати в більшому розмірі, ніж це встановлено договором, адже будь-які зміни його умов можливі лише за згодою сторін чи за рішенням суду.
Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга в межах її доводів не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції виходив з того, що розмір орендної плати не може бути меншим трьох відсотків від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, тобто нарахування орендної плати повинно бути по правилам статтями 286, 288 ПК України. До моменту внесення до договору відповідних змін, розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК України. Суд першої інстанції вказував, що податкова інспекція самостійно визначає суму грошового зобов'язання не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, якщо протягом зазначеного строку податкова інспекція не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від грошового зобов'язання, а спір стосовно декларації або податкового повідомлення-рішення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. 01.02.2012 року Товариством була подана податкова декларація орендної плати за земельні ділянки за 2012 рік, в якій була задекларована сума податкових зобов'язань з плати за землю, станом на 30.07.2015 року, дату, коли було винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення, минуло 1095 дні терміну донарахування податкових зобов'язань за 2012 рік.
Матеріалами справи встановлено, що ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області 23.02.2015 року було проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ «Головпостачспецбуд» з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо повноти нарахування та своєчасності сплати плати за землю за січень 2012 року - грудень 2014 року. За результатами перевірки 06.03.2015 року складено акт № 527/04-61-22-05/01417630. Згідно висновків перевірки викладених у акті - ТОВ «Головпостачспецбуд» порушено пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПК України, в результаті чого занижено податкове зобов'язання з орендної плати за землю на 223299,78 грн. за період з січня 2012 року по грудень 2014 року або 2012 - 2014 роки. Підставою для визначення таких висновків, на думку податкового органу, є неврахування та несплата ТОВ «Головпостачспецбуд» протягом періоду 2012 - 2014 років суми орендної плати за земельні ділянки у розмірі, що визначена нормами ПК України, не враховано збільшення розміру плати до трьох відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Встановлено, що ТОВ «Головпостачспецбуд» не погодилось з висновками акту перевірки від 06.03.2015 року № 527/04-61-22-05/01417630 та подало на акт заперечення. Рішенням ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області про розгляд заперечень від 25.05.2015 року № 13181 заперечення залишені без задоволення, а висновки акту без змін.
На підставі акту перевірки ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області 30.07.2015 року винесено податкове повідомлення-рішення № 0003122205, яким ТОВ «Головпостачспецбуд» збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати за землю на суму 279124,73 грн., з яких 223299,78 грн. за основним платежем, та 55824,95 грн. сума штрафних санкцій.
11.03.2016 року ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області складено та направлено на адресу ТОВ «Головпостачспецбуд» податкову вимогу № 216-17 щодо сплати податкового боргу з орендної плати у розмірі329453,11 грн.
Матеріалами справи встановлено, що між Дніпропетровською міською радою та ТОВ «Головпостачспецбуд» 02.06.2005 року укладено договір оренди земельної ділянки, площею 0,6036 га, що знаходиться за адресою: вул. Лісопильна, 10, кадастровий номер 1210100000:01:205:0032. Пунктом 2.3 договору визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладення договору становить 1113239,74 грн., орендна плата відповідно до пункту 4.1 договору становить 1% від нормативної грошової оцінки землі. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до договору у порядку та у випадках передбачених законодавством України. Договором передбачено, що розмір орендної плати переглядається щорічно або у разі, зокрема, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, в випадках передбачених законом.
Відповідно до довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки Дніпропетровського міського управління земельних ресурсів від 26.04.2005 року № 909, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,6036 га, кадастровий номер 1210100000:01:205:0032, становить 1113239,74 грн.
ТОВ «Головпостачспецбуд» здійснено нарахування орендної плати та подано податкові декларації з плати за землю до ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська, де у 2012 році ставка податку становить 1% від нормативної грошової оцінки та становить 37217,05 грн. річної суми орендної плати, що підлягає сплаті; відповідно до податкової декларації за 2013 році ставка податку становить 1% від нормативної грошової оцінки та становить 37217,05 грн. річної суми орендної плати, що підлягає сплаті; відповідно до податкової декларації за 2014 році ставка податку становить 1% від нормативної грошової оцінки землі та становить 37217,05 грн. річної суми орендної плати, що підлягає сплаті.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 21 Закон України «Про плату за землю» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.
Відповідно до пп. 14.1.72, 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПК України плата за землю, це обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Відповідно до пп. 269.1.2 п. 269.1 ст. 269, п.п. 288.1, 288.5 ст. 288 ПК України платниками податку є землекористувачі, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.
Згідно абз. 2 п. 286.4 ст. 286 ПК України у разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
Згідно пп. 288.5.1 п. 288.5. ст. 288 ПК України, яка регулює порядок та розмір орендної плати за землю, встановлено розмір такої орендної плати не менше 3% від суми нормативної грошової оцінки землі.
Згідно до п. 289.1 ст. 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Матеріалами справи встановлено, що позивач самостійно не сплачував орендну плату виходячи з 3% від суми нормативної грошової оцінки землі.
Колегія суддів вказує, що відносини оподаткування не регулюються на засадах угоди, дані відносини регулюються засобами владних приписів з боку держави шляхом прийняття законодавчих норм. Не дивлячись на те, що розмір орендної плати за землю є умовою договору, орендна плата є податком за користування землею, встановлення розміру якого передбачено владними регулюючими нормами, зокрема ПК України.
Колегія суддів вказує, що плата за землю є обов'язковим платежем, зміна розміру якого залежить від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та визначається законодавчими приписами, зокрема Податковим кодексом України.
Податковою інспекцією було встановлено, що позивачем сплачувалась орендна плата за землю у 2012 - 2014 роках без дотримання норм ПК України при обчисленні розміру орендної плати за земельну ділянку.
Сплачуючи орендну плату за землю ТОВ «Головпостачспецбуд» за 2012 - 2014 роки, не було дотримано норми ПК України при обчисленні розміру орендної плати за земельну ділянку, що орендувалась позивачем у Дніпропетровської міської ради.
Відповідно до п.102.1 ст. 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Податкове повідомлення-рішення № 0003122205 було винесено 30.07.2015 року, податковою інспекцією не враховано, що податкова декларація з плати за землю була подана 02.02.2012 року, граничний строк подання декларація був 20.02.2012 року, таким чином податкова інспекція мала 1095 дня з 20.02.2012 року для визначення податкового зобов'язання з орендної плати за землю за 2012 рік, до 20.02.2015 року. Отже, при нарахуванні ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області податкового зобов'язання з орендної плати за 2012 рік минуло 1095 днів з дня граничного терміну визначення грошового зобов'язання, зобов'язання нараховане з порушенням п. 102.1 ст. 102 ПК України, тому судом першої інстанції вірно враховано таку обставину.
Зважаючи, що сума податкового повідомлення-рішення № 0003122205 складає 279124,73 грн., з яких 74433,26 грн. є сумою основного зобов'язання за 2012 рік та 18608,31 грн. сумою штрафних санкцій за 2012 рік, саме у таких розмірах податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню. У інших частинах за 2013 - 2014 роки податкове повідомлення-рішення від 30.07.2015 року № 0003122205 є правомірним, з огляду на невірну сплату ТОВ «Головпостачспецбуд» розміру орендної плати за орендовану земельну ділянку за 2013 - 2014 роки.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, постанову суду першої інстанції слід залишити без змін, як таку, що прийнята з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 198, ст.ст. 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів, -
у х в а л и л а:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Головпостачспецбуд» - залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 липня 2016 року у справі № 804/2830/16 - залишити без змін.
Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку відповідно до статей 211, 212 КАС України.
Головуючий: О.М. Лукманова
Суддя: Л.А. Божко
Суддя: О.О. Круговий
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2016 |
Оприлюднено | 13.10.2016 |
Номер документу | 61912549 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні