Постанова
від 15.07.2016 по справі 804/2830/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2016 р. Справа № 804/2830/16

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

судді Сидоренко Д.В.,

при секретарі Пасічник Т.В.,

за участю:

представника позивача ОСОБА_1,

представника позивача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Головпостачспецбуд»

до Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Дніпропетровська міська рада

про скасування податкового повідомлення-рішення.

Обставини справи: до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Головпостачспецбуд» до Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про:

- визнання протиправним та скасування податкового повідомленні-рішення Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №0003122205 від 30.07.2015р.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що товариством у 2012-2014 роках було нараховано та сплачено орендну плату згідно умов договорів оренди земельної ділянок від 02.06.2005р. Згідно вказаного договору сторонами було погоджено всі істотні умови, у тому числі розмір орендної плати за землю, що за умовами договору становить 1% від нормативної грошової оцінки та дорівнює земельному податку. Зміни до вказаного договору ні сторонами, ні в судовому порядку не вносилися. Отже у відповідача були відсутні підстави для донарахування позивачу податкового зобов'язання з орендної плати за землю та винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Присутній у судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечував. У запереченнях на адміністративний позов зазначив, що за результати перевірки здійснено нарахування грошового зобов'язання з орендної плати за землю юридичних осіб у трикратному розмірі земельного податку, обрахованого від нормативної грошової оцінки земельної ділянки з урахуванням рішення Дніпропетровської міської ради від 02.02.2011р. №216/8 «Про затвердження проекту «нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська» у розмірі 223299,78 грн. Також вказав, що при обрахунку грошового зобов'язання з орендної плати за землю юридичних осіб було враховано і період 2012 рік.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Головпостачспецбуд» зареєстроване 07.08.2008р. виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 02.02.2016р., перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

ДПІ у в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ «Головпостачспецбуд» (код ЄДРПОУ 01417630) з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо повноти нарахування та своєчасності сплати плати за землю за період січень 2012 року - грудень 2014 року, за результатом якої складено акт перевірки від 06 березня 2015 року №527/04-61-22-05/01417630.

Згідно висновків проведеної перевірки встановлено порушення п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України, що призвело до заниження розміру податкового зобов'язання по орендній платі за землю в розмірі 223299,78 грн.

Не погодившись з висновками акту перевірки, позивачем було подано на нього заперечення від 18.05.2015р. за №33, за розглядом яких податковим органом надано відповідь, оформлену листом №13181 від 25.05.2015р., яким висновки акту перевірки залишені без змін.

30.07.2015р. контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0003122205 про збільшення ТОВ «Головпостачспецбуд» суму грошового зобов'язання за платежем орендна плата з юридичних осіб за основним платежем на суму 223299,78 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями на суму 55824,95 грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення були оскаржені позивачем в судовому порядку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Під час розгляду справи судом перевірено прийняті відповідачем рішення на відповідність вимогам законодавства та встановлено наступне.

Матеріали справи свідчать, що між Дніпропетровською міською радою (орендодавець) та ТОВ «Головпостачспецбуд» 02.06.2005 року укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,6036 га. за адресою: м.Дніпропетровськ, вул..Лісопильна, 10, кадастровий номер 1210100000:01:205:0032, грошова оцінка земельної ділянки на момент укладання договору 1113239,75 грн., строком на п'ятнадцять років, цільове призначення - автомобільний транспорт.

Згідно із пунктом 4.1 Договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі у розмірі 1% відсотка від нормативної грошової оцінки та дорівнює розміру земельного податку.

З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України (далі ПК України), який, відповідно до пункту 1.1 статті 1 регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, і, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

За змістом підпункту 9.1.10 пункту 9.1 статті 9 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів, яка в силу вимог підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього ж Кодексу є податком і справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до пункту 269.1 статті 269 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Останні ж, як визначає зміст підпункту 14.1.73 пункту 14.1статті 14 цього Кодексу, це особи, яким, зокрема, на умовах оренди надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності. Отже, ПК визначив обов'язок й орендаря сплачувати земельний податок у формі орендної плати.

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункт 14.1.136. пункту 14.1 статті 14 ПК, в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин). Подібне визначення міститься й у статті 21 Закону України «Про оренду землі».

Справляння плати за землю, в тому числі й орендної плати, здійснюється відповідно до положень розділу ХIII ПК України.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (пункт 288.1 статті 288 ПК України, в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин).

Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 зазначеного Кодексу (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) встановлено, що розмір орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

Тобто, законодавець визначив нижню граничну межу річної суми платежу по орендній платі за земельні ділянки, незалежно від того, чи співпадає її розмір із визначеним у договорі.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, установлених цим Кодексом та законами з питань митної справи в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин).

Проаналізувавши наведені норми матеріального права, суд дійшов висновку, що з набранням чинності ПК України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

При цьому, виходячи із принципу пріоритетності норм ПК України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 ПК України, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК України.

Аналогічний висновок викладений в постанові Верховного Суду України від 02 грудня 2014 року у справі № 21-274а14.

Відповідно до частини 1 статті 244-2 Кодексу адміністративного судочинства України висновок Верховного Суду України щодо застосування норми права, викладений у його постанові, прийнятій за результатами розгляду справи з підстав, передбачених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

Частинами 1-2 ст.20 Закону України «Про оцінку земель» визначено, що за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно листа Управління Держземагентства у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області від 18.01.2013р. №11/11-29 нормативна грошова оцінка 1 кв.м. земельної ділянки площею 0,6036 га за адресою: м.Дніпропетровськ, вул.Лісопильна, 10 (кадастровий номер 1210100000:01:205:0032) складає 616,58 грн./м.кв. Коефіцієнт індексації до нормативної грошової оцінки землі у 2013 році та 2014 році - 1,0.

Отже нормативна грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 0,6036 га., кадастровий номер 1210100000:01:205:0032, яка розташована за адресою: м.Дніпропетровськ, вул.Лісопильна, 10, становить 3721676,88 грн..

З урахуванням вище вказаної нормативної грошової оцінки земельних ділянок встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку.

Разом з тим, відповідно до п.102.1 ст.102 Податкового кодексу України, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, контролюючий орган має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.

Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Грошовим зобов'язанням платника податків є сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Згідно з п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютою поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Оскільки 01.02.2012 року ТОВ «Головпостачспецбуд» подана до ДПІ у в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська податкова декларація орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2012 рік, в якій була задекларована сума податкових зобов'язань з плати за землю, то 1095 денний термін донарахування податкових зобов'язань за 2012 рік відраховується від вказаної дати, та на час винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення 30.07.2015р. сплинув.

Згідно акту перевірки №527/04-61-22-05/01417630 за 2012 рік ТОВ «Головпостачспецбуд» нараховано орендну плату за земельну ділянку у сумі 74433,26 грн.

З урахуванням норм п.102.1 ст.102 Податкового кодексу України податкове повідомлення - рішення від 30.07.2015р. №0003122205 в частині збільшення суми грошового зобов'язання за 2012 рік за основним платежем в розмірі 74433,26 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 18608,31 грн. є таким, що прийняте відповідачем протиправно, внаслідок чого підлягає скасуванню, в іншій частині вказане податкове повідомлення-рішення прийнято на підставі діючого законодавства, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Відтак, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Головпостачспецбуд» підлягає частковому задоволенню.

Частиною 3 статті 94 КАС України передбачено, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Відповідно до ч. 1 ст. 98 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою.

Приймаючи до уваги, що рішення у справі ухвалене на користь позивача, який не є суб'єктом владних повноважень, враховуючи часткове задоволення позовних вимог, суд вважає за необхідне присудити всі здійснені ним судові витрати, а саме судовий збір у розмірі 1395,00 грн.

У судовому засіданні, яке відбулось 15.07.2016 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Повний текст складено 20.07.2016р.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 160-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення №0003122205 від 30.07.2015р. в частині збільшення суми грошового зобов'язання за платежем орендна плата з юридичних осіб за основним платежем в розмірі 74433,26 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 18608,31 грн.

В задоволені інших позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Головпостачспецбуд» судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1395,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Суддя ОСОБА_3

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2016
Оприлюднено30.12.2016
Номер документу63674562
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2830/16

Ухвала від 02.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Постанова від 15.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 20.05.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 20.05.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 11.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 04.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні