Постанова
від 04.10.2016 по справі 815/2973/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 жовтня 2016 р.м.ОдесаСправа № 815/2973/16

Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Потоцька Н. В.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого - судді Бойка А.В.,

суддів: Танасогло Т.М.,

Яковлєва О.В.,

за участю секретаря - Авраменка А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 14 липня 2016 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Укррекламгруп" до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, третя особа: управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, Державна архітектурно-будівельна інспекція України про визнання протиправним та скасування рішення, скасування наказу та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

15.06.2016 року товариство з обмеженою відповідальністю "Укррекламгруп" звернулось до суду першої інстанції з позовом до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, треті особи: управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, Державна архітектурно - будівельна інспекція України, в якому, з урахуванням поданих уточнень просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 02.06.2016 року № 89 «Про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації», яким скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 083140620457 від 03.03.2014 року та декларації про готовність об'єкту до експлуатації № ОД 143152150238 від 03.08.2015 року з будівництва аквапарку з рестораном за адресою: м. Одеса, пляж «Аркадія» (район кафе «Ротонда» - замовник Товариство з обмеженою відповідальністю «Укррекламгруп»;

- визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 02.06.2016 року за № 150 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об'єкта до експлуатації»;

- зобов'язати Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області поновити реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 083140620457 від 03.03.2014 року та реєстрацію декларації про готовність об'єкту до експлуатації № ОД 143152150238 від 03.08.2015 року з будівництва аквапарку з рестораном за адресою: м. Одеса, пляж «Аркадія» (район кафе «Ротонда» - замовник Товариство з обмеженою відповідальністю «Укррекламгруп»;

- зобов'язати Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області направити до Державної архітектурно-будівельної інспекції України повідомлення про поновлення реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 083140620457 від 03.03.2014 року та реєстрації декларації про готовність об'єкту до експлуатації № ОД 143152150238 від 03.08.2015 року для внесення Держархбудінспекцією відповідного запису про реєстрацію вищезазначених декларацій до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 14.07.2016 року позов задоволено у повному обсязі.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області подав апеляційну скаргу на вказану постанову суду.

Апелянт посилається на те, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Відповідач посилається на те, що в ході проведеної 01.06.2016 року перевірки, контролюючим органом було встановлено, що ТОВ «Укррекламгруп» для усунення порушень, що виразились у виконанні будівельних робіт з відхиленням від затверджених проектних рішень, а саме, збільшенні площі об'єкту, було розроблено проектну документацію «Коригування проекту розміщення аквапарку з рестораном за адресою: м. Одеса, Приморський район, пляж «Аркадія» (район кафе «Ротонда»)». Однак, за наслідками перевірки контролюючий орган дійшов висновку про те, що зазначена проектна документація була розроблена без відповідних вихідних даних на проектування (за відсутності містобудівних умов та обмежень на будівництво об'єкта загальною площею 1732,7 кв.м.), а тому не може вважатись належно затвердженою. У зв'язку з вказаним встановлено порушення позивачем ст. 26 Закону України «Про архітектурну діяльність».

Крім того, перевіряючими було встановлено виконання товариством будівельних робіт без переоформлення функціонального призначення земельної ділянки, відповідно до п. 9 загальних даних містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

З огляду на викладені порушення, Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області і було прийнято оскаржувані рішення та наказ про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 03.03.2014 року та декларації про готовність об'єкту до експлуатації від 03.08.2015 року з будівництва аквапарку з рестораном за адресою: м. Одеса, пляж «Аркадія» (район кафе «Ротонда»).

На думку апелянта, оскаржувані рішення та наказ прийняті обґрунтовано та правомірно, а тому скасуванню не підлягають.

У зв'язку з викладеним в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови Одеського окружного адміністративного суду від 14.07.2016 року та прийняття нової, якою відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ «Укррекламгруп».

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів суду апеляційної інстанції приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з наступних підстав:

Судом першої інстанції встановлено, що 01.06.2016 року головним інспектором будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Рідош Р.В. відповідно до ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та згідно з Порядком здійснення архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 р. № 553, на підставі Наказу ДАБІ України № 976 від 08.09.2015 року та листа Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради вхід. № 3037 від 25.05.2016 року було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТОВ «Укррекламгруп».

За результатами проведеної перевірки складено Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил від 01.06.2016 року, згідно якого встановлено порушення ТОВ «Укррекламгруп» ст. 26 Закону України «Про архітектурну діяльність».

В акті перевірки зазначено, що замовником будівництва ТОВ «Укррекламгруп» було подано до Інспекції ДАБК в Одеській області декларацію про початок виконання будівельних робіт з будівництва аквапарку з рестораном за адресою: м. Одеса, Приморський район, пляж «Аркадія» (район кафе Ротонда), яка зареєстрована 03 грудня 2013 року за № ОД 030133640960.

За результатами проведення позапланової перевірки за вищевказаною адресою посадовою особою Департаменту 08.06.2015 року було складено акт перевірки, в якому зафіксовано, що на об'єкті було виконано будівельні роботи з відхиленням від затверджених проектних рішень шляхом збільшення площі об'єкта, чим порушено ч. 1 ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність», а також зафіксовано, що авторський та технічний нагляд здійснюється з порушенням порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об'єкта архітектури.

ТОВ «Укррекламгруп» листом вхід. № 3895 від 07.07.2015 року повідомило Департамент про усунення порушень вимог містобудівного законодавства, а саме, шляхом укладення договору із генеральним проектувальником ТОВ «Градбуд-ГБ» від 19.06.2015 року № 288/15-П на розробку проектної документації «Коригування проекту розміщення аквапарку з рестораном за адресою: м. Одеса, Приморський район, пляж «Аркадія» (район кафе «Ротонда»), а також з інженером технічного нагляду та особою, відповідальною за здійснення авторського нагляду, внесено відповідні записи до виконавчої документації.

Замовником будівництва ТОВ «Укррекламгруп» було подано до Інспекції ДАБК в Одеській області повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт від 03.03.2014 року № ОД 083140620457 та змінено головного проектувальника на ПП «Еліт Лайн», а також змінено головного архітектора проекту. Відповідно до внесених змін площа об'єкту будівництва згідно даних коригування складає 1732,7 кв.м.

За наслідками проведеної перевірки відповідач дійшов висновку, що проект «Коригування проекту розміщення аквапарку з рестораном за адресою: м. Одеса, Приморський район, пляж «Аркадія» (район кафе «Ротонда»), розроблений ПП «Еліт Лайн» без відповідних даних на проектування (за відсутності містобудівних умов та обмежень на будівництво об'єкта загальною площею 1732,7 кв.м.), чим порушено ст. 26 Закону України «Про архітектурну діяльність».

В акті також зазначено, що замовником будівництва ТОВ «Укррекламгруп» було виконано будівельні роботи із будівництва аквапарку з рестораном загальною площею 1732,7 кв.м. за адресою: м. Одеса, Приморський район, пляж «Аркадія» (район кафе «Ротонда») без переоформлення функціонального призначення земельної ділянки, відповідно до п. 9 загальних даних містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 22.11.2013 № 01-11/4528.

02.06.2016 року Департаментом державної архітектурно-будівельною інспекції в Одеській області було прийнято рішення № 89 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об'єкта до експлуатації».

Також, 02.06.2016 року Департаментом державної архітектурно-будівельною інспекції в Одеській області було винесено наказ № 150 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об'єкта до експлуатації».

Не погоджуючись з вказаними рішенням Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 02.06.2016 року № 89 та наказом № 150 від 02.06.2016 року, ТОВ «Укррекламгруп» оскаржило їх до суду першої інстанції.

Задовольняючи позовні вимоги ТОВ «Укррекламгруп», суд першої інстанції виходив з того, що позивачем у встановленому законом порядку повідомлено відповідача про виконання умов припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів та правил, та, відповідно, було здійснено усі необхідні законодавчі заходи стосовно усунення виявлених порушень та зміни відповідних даних.

Крім того, суд першої інстанції посилався на те, що Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, який затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 109, не передбачає врахування таких даних, як загальна площа об'єкта будівництва, а містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника (п. 1.3).

Суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення № 89 та наказ № 150 Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 02.06.2016 року є незаконними та підлягають скасуванню.

Колегія суддів не погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне:

Згідно ст. 10 Закону України «Про архітектурну діяльність» для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Відповідно до ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч. 4 зазначеної статті посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, зокрема, складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Згідно п. 5 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (надалі - Порядок № 553), державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється Інспекціями за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок.

Відповідно до п. 7 зазначеного Порядку позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи інспекції.

Підставами для проведення позапланової перевірки є, в тому числі, необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; перевірка виконання суб'єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства;

Згідно акту перевірки від 01.06.2016 року перевірка ТОВ «Укррекламгруп» була проведена на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 976 від 08.09.2015 року та листа Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 3037 від 25.05.2016 року, які на запит Одеського апеляційного адміністративного суду були надані відповідачем.

Згідно листа Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 3037 від 25.05.2016 року співробітниками Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради в ході проведення моніторингу території Приморського району м. Одеси було виявлено факт виконання поза проектних робіт - а саме - зведення підпірної стіни за адресою: м. Одеса, «Пляж Аркадія» (район кафе «Ротонда»). У зв'язку з вказаним та відсутністю повноважень у Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради здійснити державний архітектурно-будівельний контроль, ставиться прохання провести перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів та правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих та будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, затосування будівельної продукції.

Відповідно до п. 16 Порядку № 553, за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки. Акт перевірки складається у двох примірниках. Один примірник надається суб'єкту містобудування щодо якого здійснюється контроль, а другий залишається в інспекції. Акт підписується посадовою особою інспекції, яка провела перевірку та суб'єктом містобудування щодо якого здійснено перевірку.

Згідно ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Ст. 26 вказаного Закону передбачено, що архітектор, інші проектувальники, які здійснюють роботи по створенню об'єктів архітектури, зобов'язані, зокрема, додержуватись державних стандартів, норм і правил, вимог вихідних даних на проектування.

Проектна організація, яка розробляла проектну документацію, а також головний архітектор та головний інженер проекту несуть відповідальність за відповідність проектної документації вихідним даним на проектування, вимогам державних стандартів, норм і правил.

В свою чергу, згідно ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.

У ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Згідно ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Ч.ч. 7, 8 зазначеної статті визначено, що склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника. Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово0комунального господарства України від 07.07.2011 року № 109 затверджено Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, який визначає процедуру надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст (далі - Порядок).

Згідно вказаного Порядку містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних.

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: 1) засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; 2) ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); 5) черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); 6) фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); 7) містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.

Згідно п.3.1 Порядку містобудівні умови та обмеження складаються з текстової та графічної частин.

При цьому, текстова частина містобудівних умов та обмежень містить розділи: "Загальні дані"; "Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки".

Розділ "Загальні дані" містить: а) назву об'єкта будівництва; б) інформацію про замовника; в) наміри забудови; г) адресу будівництва або місце розташування об'єкта; ґ) документ, що підтверджує право власності або користування земельною ділянкою (крім випадків, передбачених пунктом 2.3 розділу II цього Порядку); д) площу земельної ділянки; е) цільове призначення земельної ділянки; є) посилання на містобудівну документацію (у разі наявності); ж) функціональне призначення земельної ділянки; з) основні техніко-економічні показники об'єкта будівництва.

При цьому, основні техніко-економічні показники об'єкта будівництва включають, зокрема, і відомості щодо загальної площі об'єкта будівництва.

З огляду на викладене, необґрунтованим є посилання суду першої інстанції на те, що Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, який затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 109, не передбачає врахування таких даних, як загальна площа об'єкта будівництва.

В ході розгляду справи було встановлено, що 22.11.2013 року Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради за №01-11/4525 було видано TOB «Укррекламгруп» містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Одеса, Приморський район, пляж «Аркадія» (район кафе «Ротонда»).

Суд першої інстанції зазначив, що у наданих Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки зазначаються наступні відомості: «Назва об'єкта будівництва: аквапарк з рестораном»; «Наміри забудови: розміщення аквапарку з рестораном, яке проектується вздовж набережній міського пляжу «Аркадія» (район кафе «Ротонда») та яке розташоване головним фасадом на акваторію Чорного моря.»; «Документ, що підтверджує право власності або користування земельною ділянкою: договір оренди землі від 16 липня 2012 року; кадастровий план земельної ділянки; акт від 16.07.2012 року про виконання рішення Одеської міської ради про продаж права оренди земельної ділянки; витяг з Державного реєстру правочинів від 16.07.2012 року; акт прийому - передачі земельної ділянки»; «Площа земельної ділянки: 0,6738 га».

Однак, в ході розгляду справи судом апеляційної інстанції було встановлено, що суд першої інстанції, вирішуючи справу по суті досліджував надану позивачем копію містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 22.11.2013 року за №01-11/4525, яка за змістом не відповідає фактично виданому Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради оригіналу таких містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, та не звернув уваги на те, що наявна копія містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки є неповною та не містить частини розділів.

У зв'язку із встановленням вказаних обставин Одеським апеляційним адміністративним судом було витребувано у Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради належні містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, видані 22.11.2013 року ТОВ «Укррекламгруп».

Дослідивши надані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, виданих 22.11.2013 року №01-11/4525, судом апеляційної інстанції було встановлено, що окрім зазначених судом відомостей, зазначена документація містить також інформацію щодо основних техніко-економічних показників об'єкта будівництва, де зазначено, що згідно наданого містобудівного розрахунку техніко-економічних показників загальна площа приміщень складає 1579,4 кв. м.

Зазначене не було враховано судом першої інстанції при розгляді даної справи та, на думку суду апеляційної інстанції, безпосередньо вплинуло на повноту встановлення судом обставин по справі та законність прийняття оскаржуваного рішення суду.

Таким чином, в розділі «Загальні дані» містобудівних умов та обмежень земельної ділянки вказано основні характеристики як об'єкта будівництва, так і земельної ділянки, які є основоположними для видачі містобудівних умов та обмежень забудови саме розглядуваної земельної ділянки, та які безпосередньо впливають на зміст таких містобудівних умов та обмежень.

Слід зазначити, що саме виходячи із вказаних техніко-економічних показників об'єкта будівництва Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради і були надані TOB «Укррекламгруп» містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 22.11.2013 року за №01-11/4525.

Однак, в подальшому техніко-економічні показники об'єкта будівництва були змінені та площа об'єкта будівництва була збільшена та склала 1732,7 кв.м.

Таким чином, в даному випадку фактично було змінено основоположну характеристику об'єкта будівництва, з урахуванням якої TOB «Укррекламгруп» видавались містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 22.11.2013 року №01-11/4525.

Подана відповідачу на виконання вимог припису про усунення порушень вимог містобудівного законодавства проектна документація «Коригування проекту розміщення аквапарку з рестораном за адресою: м. Одеса, Приморський район, пляж «Аркадія» (район кафе «Ротонда»), згідно якої площа об'єкта будівництва складає 1732,7 кв.м., тобто фактично з новими техніко-економічними показниками об'єкта будівництва, була розроблена ТОВ «Градбуд-ГБ» без отримання нових містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, що не відповідає вимогам чинного законодавства.

В свою чергу, підстави для скасування реєстрації декларації визначені у ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Так, у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Отже, чинним законодавством чітко передбачені підстави, за наявності яких реєстрація поданої декларації про початок виконання будівельних робіт та реєстрація декларації про готовність об'єкта до експлуатації підлягають скасуванню.

До таких підстав віднесено виявлення у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт недостовірних даних, але не будь-яких, а лише, тих, які дають підстави вважати об'єкт самочинним будівництвом.

Об'єкт слід вважати самочинним будівництвом, зокрема, за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- об'єкт збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети;

- об'єкт будується без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи;

- об'єкт будується без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта.

В ході розгляду справи судом апеляційної інстанції встановлено, що замовником будівництва TOB «Укррекламгруп» було подано до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт з будівництва аквапарку з рестораном за адресою: м. Одеса, Приморський район, пляж «Аркадія» (район кафе Ротонда), яка зареєстрована за №ОД 083140620457 від 03.03.2014 року. Відповідно до внесених змін площа об'єкту будівництва складає 1732,7 кв.м.

Також, замовником будівництва TOB «Укррекламгруп» було подано до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області декларацію про готовність об'єкта до експлуатації з будівництва аквапарку з рестораном за адресою: м. Одеса, Приморський район, пляж «Аркадія» (район кафе Ротонда), яка зареєстрована за № ОД 143152150238 від 03.08.2015 року. Проектувальником у вказаній декларації вказано ПП «Еліт Лайн», проект «Будівництво аквапарку з рестораном» м. Одеса, Приморський район, пляж «Аркадія» (район кафе «Ротонда»), затверджений наказом б/н директора Капілаша Я.В. 24.07.2015 року.

З огляду на те, що в даному випадку проектна документація на зазначений об'єкт будівництва площею 1732,7 кв.м. розроблена у порушення вимог чинного містобудівного законодавства, а саме - без отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для зазначеного об'єкту будівництва (з його основними техніко-економічними характеристиками), відповідач дійшов вірного висновку, що розглядувана проектна документація не може вважатись належно затвердженою.

В свою чергу, зазначені обставини, відповідно до ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» є підставою для скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

З врахуванням вищезазначеного, колегія суддів вважає, що рішення Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 02.06.2016 року № 89 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об'єкта до експлуатації» та наказ від 02.06.2016 року № 150 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об'єкта до експлуатації» прийняті у відповідності до вимог чинного законодавства, правомірно та обґрунтовано, а тому скасуванню не підлягають.

В свою чергу, позовні вимоги про зобов'язання Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області поновити реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 083140620457 від 03.03.2014 року та реєстрацію декларації про готовність об'єкту до експлуатації № ОД 143152150238 від 03.08.2015 року з будівництва аквапарку з рестораном за адресою: м. Одеса, пляж «Аркадія» (район кафе «Ротонда» - замовник товариство з обмеженою відповідальністю «Укррекламгруп», а також зобов'язання Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області направити до Державної архітектурно-будівельної інспекції України повідомлення про поновлення реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 083140620457 від 03.03.2014 року та реєстрації декларації про готовність об'єкту до експлуатації № ОД 143152150238 від 03.08.2015 року для внесення Держархбудінспекцією відповідного запису про реєстрацію вищезазначених декларацій до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів задоволенню не підлягають, оскільки є похідними від вимог про скасування рішення Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 02.06.2016 року № 89 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об'єкта до експлуатації» та наказу від 02.06.2016 року № 150 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об'єкта до експлуатації», відносно яких суд апеляційної інстанції дійшов висновку про відсутність підстав для їх задоволення.

Таким чином, з огляду на те, що судом першої інстанції при повному встановленні фактичних обставин справи порушено норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, постановлене судове рішення на підставі ст. 202 КАС України підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення.

Слід зазначити, що при зверненні до суду апеляційної інстанції, апелянтом не було сплачено судовий збір за подачу апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 12.08.2016 року апелянту було відстрочено сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі.

При цьому, ч.2 ст. 88 КАС України встановлено, що якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.

Згідно п.п. 2 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" (в редакції з 01.09.2015 року) за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду розмір судового збору складає 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

При цьому, відповідно до п.п 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" ставка судового збору за подання до адміністративного суду юридичною особою адміністративного позову немайнового характеру становить 1 розмір мінімальної заробітної плати.

В свою чергу, відповідно до ст. 8 Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" мінімальна заробітна плата станом на 01.01.2016 року складала 1378 грн.

Згідно ч. 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу.

В даному випадку позивачем було заявлено 4 вимоги немайнового характеру.

Зважаючи на зазначене, розмір судового збору, який підлягає сплаті при поданні апеляційної скарги складає (110% х (1378 грн. х 4) = 6063,20 грн.

З огляду на зазначене, колегія суддів суду апеляційної інстанції вважає, що стягненню з Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на користь Державного бюджету України підлягає несплачений апелянтом судовий збір за подачу апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції у розмірі 6063,20 грн.

Керуючись ст.ст. 184, 185, 196, 198, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції, -

П О С ТА Н О В ИВ:

Апеляційну скаргу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області задовольнити.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 14 липня 2016 року скасувати.

Прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Укррекламгруп".

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області (65000, м. Одеса, вул. Канатна, 83) до Державного бюджету України на рахунок №31212206781008, одержувач УК у м. Одесі / Приморський р-н./ 22030101, код ЄДРПОУ 38016923, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області МФО: 828011, Код ЄДРПОУ суду 34380461, код класифікації доходів бюджету 22030101 несплачений судовий збір за подачу апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції у розмірі 6063 (шість тисяч шістдесят три) гривні 20 копійок.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий: А.В. Бойко

Судді: Т.М. Танасогло

О.В. Яковлєв

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2016
Оприлюднено17.10.2016
Номер документу61939113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2973/16

Ухвала від 16.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 07.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 20.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Постанова від 04.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 17.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 12.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 12.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 14.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні