Постанова
від 23.09.2016 по справі 760/15287/16-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/5812/16

Справа №760/15287/16-п

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2016 року Суддя Солом'янського районного суду м. Києва Оксюта Т.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ «КОМПАНІЯ «АРІАНА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38864526, 01042 м. Київ, вул. Академіка Філатова, буд.10-А, оф.3/16,Україна), ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Баку, республіки Азербайджан. паспорт НОМЕР_2 виданий 29.08.2003 Галицьким РВ ЛМУ УМВС України у Львівській області, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого за ч. 1 ст. 483 МК України, суддя, -

ВСТАНОВИВ:

07.09.2016 року до Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0496/10000/16 від 04.08.2016 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1, з якого вбачається, що 18.03.2014 на митну територію України з Італійської Республіки, пункт пропуску на митному кордоні України «Чоп-Захонь» м/п «Тиса» Чопської митниці у вантажному автомобілі д/н НОМЕР_3 на адресу ТОВ «КОМПАНІЯ «АРІАНА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38864526, 01042 м. Київ, вул. Академіка Філатова, буд.10-А, оф.3/16,Україна) ввезено товар «меблі в асортименті, торгова марка - CAMELGROUP» загальною вагою брутто - 15300,42 кг, кількістю - 845 вантажних місць.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ «КОМПАНІЯ «АРІАНА ТРАНС» від 15.03.2014 № 100000000/2014/815096, а також товаросупровідні документи: CMR № 049045, книжка МДП від 15.03.2014 № RX.72911702, інвойс від 14.03.2014 № АТ-019 з зазначенням вартості товару - 20508,81 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені ТОВ «КОМПАНІЯ «АРІАНА ТРАНС» на митному посту «Столичний» за митною декларацією від 19.03.2014 № 100270001/2014/204324 за вартістю - 268060,25 грн.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 09.09.2013 № SF/001, укладений між «SVENSKA FOLKETS TIDER LP» (Suite 1, 39 Dee Street, Aberdeen, AB 11 6 DY, Scotland, Великобританія) та ТОВ «КОМПАНІЯ «АРІАНА ТРАНС» в особі директора ОСОБА_1, CMR № 049045, книжка МДП від 15.03.2014 № RX.72911702, інвойс від 14.03.2014 № АТ-019 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Листом митниці від 25.05.2015 № 1921/8/26-70-26-05 до митних органів Італії з метою з'ясування всіх обставин вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України з Італії товарів, одержувачем яких виступало ТОВ «КОМПАНІЯ «АРІАНА ТРАНС», ініційовано відповідний запит.

Листом Державної фіскальної служби України від 13.07.2016 № 23660/7/99-99-26-03-17 митницею отримано відповідь на вказаний запит, якою надіслано завірені копії документів, на підставі яких здійснено експорт вказаних товарів з території Італійської Республіки, а саме: митної декларації країни відправлення типу EX Z № 14ITQSD1T0016750E9 та інвойсу від 14.03.2014 № FVX14-0113, товаротранспортний документ від 14.03.2014 № DDT1400587.

Відповідно до митної декларації країни відправлення типу EX Z № 14ITQSD1T0016750E9 компанією «CAMELGROUP S.R.L», Італія у вантажному автомобілі д/н НОМЕР_3 відправлено в Україну вищезазначений товар, а саме: «меблі в асортименті, загальною вагою брутто - 15300,42 кг, кількістю - 845 вантажних місць».

Відомості щодо номеру вантажного автомобіля, кількості, ваги брутто та опису товарів в митній декларації країни відправлення типу EX Z № 14ITQSD1T0016750E9 відповідають даним, зазначеним в документах, поданих ТОВ «КОМПАНІЯ «АРІАНА ТРАНС» для здійснення митного оформлення товарів в Україні за митною декларацією від 19.03.2014 № 100270001/2014/204324.

Відмінність полягає у відомостях щодо вартості зазначених товарів в документах, отриманих від митних органів Італії та в документах, поданих ТОВ «КОМПАНІЯ «АРІАНА ТРАНС» при митному оформленні в Україні.

Так відповідно до італійської митної декларації № 14ITQSD1T0016750E9 вартість вказаних товарів, а саме: «меблі в асортименті (гр. 31), загальною вагою брутто - 15300,42 кг (гр. 35), кількістю - 845 вантажних місць (гр. 6)» становить 83692,62 євро (гр. 22), що значно більше за вартість згідно з інвойсом від 14.03.2014 № АТ-019, поданим ТОВ «КОМПАНІЯ «АРІАНА ТРАНС» при митному оформленні в Україні, яка дорівнює 20508,81 доларів США.

Відповідно до надісланого митними органами Італійської Республіки інвойсу від 14.03.2014 № FVX14-0113, посилання на який міститься в митній декларації № 14ITQSD1T0016750E9, вартість вказаного товару, а саме: «меблі в асортименті, загальною вагою брутто - 15300,42 кг, кількістю - 845 вантажних місць» також становить 83692,62 євро.

Таким чином, товари «меблі в асортименті, торгова марка - CAMELGROUP, загальною вагою брутто - 15300,42 кг, кількістю - 845 вантажних місць» загальною вартістю 83692,62 євро (встановлено відповідно до митної декларації країни відправлення типу EX Z № 14ITQSD1T0016750E9), що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товару через митний кордон України (18.03.2014) складає - 1 135 525,23 грн., було переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення документів (інвойс від 14.03.2014 № АТ-019), що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України.

Таким чином, на думку митних органів, дії громадянина ОСОБА_1, який на дату укладання контракту від 09.09.2013 № SF/001 та на дату переміщення товарів через митний кордон України виступав директором ТОВ «КОМПАНІЯ «АРІАНА ТРАНС», на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, а саме: дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.

Представник ОСОБА_1 в судовому засіданні проти обставин викладених у протоколі про порушення митних правил заперечувала.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що гр. ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв'язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил №0496/10000/16 за ч. 1 ст. 483 МК України. Зазначив, що гр. ОСОБА_1 приховав від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості.

Вивчивши адміністративний матеріал, прихожу до висновку, що він підлягає поверненню до Київської регіональної митниці для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.

Як регламентують положення ч. 5 ст. 529 МК України, порядок оскарження постанови суду (судді) у справах про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Цей порядок визначений ст. 294 КУпАП.

Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України та ст. 245 КУпАП, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

При цьому, згідно зі ст. 489 МК України та ст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з'ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Суд першої інстанції розглядає обставини вчиненого правопорушення в межах, що викладені в протоколі про адміністративне правопорушення.

Як вказують приписи ст. 494 МК України (ст. 256 КУпАП), протокол про порушення митних правил повинен містити зокрема дані про місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил та необхідні для вирішення справи відомості.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис.

Якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, відмовляється підписати протокол, до протоколу вноситься відповідний запис.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу (ст. 268 КУпАП), та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.

Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

У разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, одержати примірник протоколу до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митниці адресою (місце проживання або фактичного перебування). Протокол вважається врученим навіть у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею адресою або місце проживання чи фактичного перебування, назване нею, є недостовірним.

Дані вимоги закону посадовою особою уповноваженою на складання протоколу про порушення митних правил дотримані не були.

А саме, як вбачається з протоколу про порушення митних правил, даний протокол був складений митними органами за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1, у відповідних розділах протоколу відсутні відповідні підписи ОСОБА_1 про те, чи був він ознайомлений із протоколом, чи були роз'яснені належні йому права.

Крім того, за відсутності підпису у протоколі ОСОБА_1, у відповідній графі протоколу відсутня примітка із засвідченням свідків про його відмову вчинити такий підпис.

В матеріалах справи про порушення митних правил відсутнє запрошення про прибуття ОСОБА_1 до Київської міської митниці ДФС з питання проведення перевірки, складання протоколу про порушення митних правил та інше.

Отже, уповноваженою на складання протоколу особою були порушені вимоги ст.ст. 494, 498 МК України.

Матеріали справи також не містять запиту ДФС України №1921/8/26-70-26-05 від 25.05.2015 року, на який є посилання у протоколі, як на підставу отримання відповіді від Італійської Республіки.

Зі змісту копії неофіційного перекладу відповіді митного органу Італії вбачається, що останній надавав відповідь на інший запит, а саме на запит ДФС України №14933/5/99-99-26-03-03-16 від 22.06.2015 року.

На а.с. 29-46, 48-63 містяться фото чи світлокопії документів, складених італійською мовою, однак не посвідчені та не перекладені.

Таким чином, залишилися не встановленими обставини, які суттєво впливають на прийняття правильного рішення по справі.

На підставі вищевикладеного, прихожу до висновку про направлення матеріалів за вказаним протоколом до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.

Керуючись ст. 294 КУпАП та ст. 529 МК України -

П О С Т А Н О В И В:

Матеріали справи за протоколом про порушення митних правил № 0496/10000/16 від 04.08.2016 року складеного відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України повернути до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки 1 місяць, з моменту отримання справи Київською міською митницею ДФС.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду міста Києва через Солом'янський районний суд міста Києва протягом десяти днів з дня її постановлення.

Суддя

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.09.2016
Оприлюднено17.10.2016
Номер документу61941149
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/15287/16-п

Постанова від 19.01.2017

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Трясун Юрій Ростиславович

Постанова від 02.12.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

Постанова від 02.12.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

Постанова від 23.09.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні