ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про повернення апеляційної скарги
13 жовтня 2016 р.Справа № 876/6568/16
Суддя Львівського апеляційного адміністративного суду Нос С. П., перевіривши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2015 року у справі № 813/2761/15 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ренам» ЛТД до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби про скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
25 листопада 2015 року Львівським окружним адміністративним судом прийнято постанову в справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ренам» ЛТД до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби про скасування податкових повідомлень-рішень, якою адміністративний позов задоволено частково.
Не погодившись із даною постановою 17 грудня 2015 року Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби подано апеляційну скаргу.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 17 березня 2016 року апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2015 року у справі № 813/2761/15 повернуто апелянту у зв'язку з недоплатою судового збору за подання апеляційної скарги у розмірі 3020 грн. 35 коп.
22 серпня 2016 року Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби повторно подано апеляційну скаргу.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 06 вересня 2016 року залишено без руху апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2015 року у справі № 813/2761/15 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ренам ЛТД» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби про скасування податкових повідомлень-рішень, надано Державній податковій інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби 30-ти денний строк з моменту отримання копії цієї ухвали, для подання до Львівського апеляційного адміністративного суду оригіналу документа про сплату судового збору у розмірі 2752 грн. 39 коп. та заяви про поновлення строку на апеляційне оскарження.
Згідно наявного у справі повідомлення про вручення поштового відправлення, копію вказаної ухвали апелянт отримав 09 вересня 2016 року року.
На виконання вимог ухвали про залишення апеляційної скарги без руху 12 жовтня 2016 року на адресу Львівського апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про продовженя процесуального строку сплати судового збору для усунення недоліків апеляційної скарги.
В обґрунтування заявленого клопотання вказано, що кошти на відповідних рахунках апелянта для сплати судового збору відсутні.
Проте, заявлене клопотання задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
Статтею 8 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Аналогічні положення викладені у частині 1 статті 88 КАС України, з яких вбачається, що відстрочення сплати судового збору може мати місце за умови важкого майнового стану особи, яка цей збір має сплатити.
Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України від 22 травня 2015 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.
У зв'язку з наведеним, підстави для задоволення клопотання про продовженя строку для сплати судового збору за подання апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби відсутні.
Такий висновок відповідає правовій позиції, висловленій Верховним Судом України в ухвалі від 28 вересня 2015 року № 21-5496а15.
Суд апеляційної інстанції наголошує на тому, що звільнення, розстрочення чи відстрочення відповідним органам сплату судового збору не узгоджується з п.2 ч.3 ст.129 Конституції України, яким передбачено, що однією з основних засад судочинства в Україні є рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Рівність учасників судового процесу, зокрема, перед законом є похідною від інших норм Конституції України, які визначають рівність конституційних прав і свобод громадян та рівність їх перед законом (стаття 24), а також компетенцію органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19).
Рівність усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом є одним з принципів здійснення правосуддя в адміністративних судах - пп.3 п.1ст.7 КАС України.
Рівність усіх учасників судового процесу перед законом передбачає єдиний правовий режим судочинства, який забезпечує реалізацію їхніх процесуальних прав, тобто є конкретизацією загального принципу рівності громадян перед законом і судом стосовно сфери здійснення судової влади і судочинства.
Не може бути привілеїв чи обмежень прав учасників адміністративного процесу за ознаками …, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками - ч.2 ст.10 КАС України.
Тому відстрочення, розстрочення чи звільнення від сплати судового збору відповідних органів як сторін в окремих категоріях справ може розцінюватися як надання їм певних процесуальних переваг перед іншими учасниками судового процесу, зокрема юридичними та фізичними особами, які, безперечно, зобов'язані сплачувати відповідний збір.
Відповідно до ч. 3 ст. 189 КАС України до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених ст. 187 цього ж Кодексу застосовуються правила ст. 108 КАС України.
Згідно п. 1 ч. 3 ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається, якщо не усунуто недоліки позовної заяви, яку залишено без руху.
Відтак, станом на час постановлення цієї ухвали, апелянт не усунув належним чином недоліків апеляційної скарги, відповідно до ч. 3 ст. 189 та п. 1 ч. 3 ст. 108 КАС України, таку слід повернути апелянту.
Керуючись ст.ст. 108, 187, 189, 212, 254 КАС України, –
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про продовження процесуального строку для сплати судового збору за подання апеляційної скарги на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2015 року у справі № 813/2761/15 – відмовити.
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2015 року у справі № 813/2761/15 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ренам» ЛТД до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби про скасування податкових повідомлень-рішень – вважати неподаною та повернути заявнику.
Роз`яснити, що Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби не позбавлена права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Особам, які беруть участь у справі надіслати копію ухвали, а апелянту додатково – додані до апеляційної скарги матеріали.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення.
Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Суддя С. П. Нос
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2016 |
Оприлюднено | 20.10.2016 |
Номер документу | 62017930 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Левицька Наталія Георгіївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Левицька Наталія Георгіївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Левицька Наталія Георгіївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Левицька Наталія Георгіївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Нос Степан Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні