ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 січня 2015 р. Справа № 804/19327/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Турової О.М.
за участю секретаря судового засідання: Шабанова Д.В.
представника позивача: ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпропетровську адміністративну справу
за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2
до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області
про скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, в якому просив скасувати податкове-повідомлення рішення відповідача форми Р №0016701701 від 05.06.2014р. про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем адміністративні штрафи та інші санкції на суму 510,00грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що відповідачем протиправно винесено податкове повідомлення-рішення форми Р №0016701701 від 05.06.2014р., оскільки направлений контролюючим органом запит Про надання інформації та її документального підтвердження №16182/10/04-63-17-01 від 13.05.2014р. було отримано позивачем лише 21.05.2014р., в той час як акт №2055/17-01/НОМЕР_1 Про ненадання документів до перевірки та неможливість проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ФОП ОСОБА_2 , на підставі якого винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення, складено 16.05.2014р. Таким чином позивач не мав можливості надати витребувані документи до 16.05.2014р., отримавши запит про їх надання лише 21.05.2014р. Крім того, витребувані у запиті від 13.05.2014р. документи, а саме: письмові пояснення щодо господарських правовідносин з ПП Дніпропостачупаковка за лютий 2012 року, вже були надані позивачем під час проведення позапланової невиїзної перевірки ФОП ОСОБА_2 з питань дотримання законодавства по ПДВ та підтвердження відомостей із ПП Дніпропостачупаковка за лютий 2012 року, за результатами якої відповідачем було складено акт №805/04-63-17-01/НОМЕР_1 від 07.03.2014р. та у подальшому винесено податкове повідомлення-рішення форми Р №0000851701 від 26.03.2014р.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав пред'явлений позов та, посилаючись на викладені у ньому доводи, просив повністю його задовольнити.
Відповідач пред'явлений адміністративний позов не визнав, подав на нього письмові заперечення, в яких просив повністю відмовити в його задоволенні, посилаючись на те, що 28.04.2014р. Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області отримано лист від Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області №5092/04-36-10-08-12, яким було призначено проведення документальної позапланової перевірки ФОП ОСОБА_2 у зв'язку із необхідністю посилення доказової бази для повного та всебічного розгляду оскаржуваних питань. У зв'язку із отриманням вищевказаного листа керівником відповідача була призначена позапланова невиїзна перевірка позивача з 12.05.2014р. тривалістю 5 робочих днів. Оскільки станом на 12.05.2014р. ФОП ОСОБА_2 жодних документів до перевірки не надав, останньому 13.05.2014р. рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення надіслано запит №16182/10/04-63-17-01 Про надання інформації та її документального підтвердження . Проте, станом на 16.05.2014р. позивачем жодних документів надано не було, у зв'язку із чим складено акт від 16.05.2014р. №2055/17-01/НОМЕР_1 Про ненадання документів до перевірки та неможливість проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ФОП ОСОБА_2В. , на підставі якого в подальшому винесено податкове повідомлення-рішення форми Р №0016701701 від 05.06.2014р.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що ФОП ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області), як платник податків, зокрема, також є платником податку на додану вартість.
Згідно з наказом ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 10.02.2014р. №209 Про організацію проведення документальної позапланової перевірки фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 відповідачем проведено документальну позапланову невиїзну перевірку фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_1) з питань дотримання законодавства по ПДВ та підтвердження відомостей із ПП Дніпропостачупаковка (ЄДРПОУ 30627682) за лютий 2012 року .
За результатами зазначеної перевірки складено акт №805/04-63-17-01/НОМЕР_1 від 07.03.2014р. Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_1) з питань дотримання законодавства по ПДВ та підтвердження відомостей із ПП Дніпропостачупаковка (ЄДРПОУ 30627682) за лютий 2012 року , на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 26.03.2014р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ на 15339,00грн.
Не погодившись із цим податковим повідомленням-рішенням, ФОП ОСОБА_2 оскаржив його в адміністративному порядку.
На підставі п.п.78.1.5 п.78.1 ст.78, ст.79 Податкового кодексу України та у зв'язку із отриманням листа Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 24.04.2014р. №2384/10104-36-10-08-09 стосовно наданої ФОП ОСОБА_2 скарги на податкове повідомлення-рішення форми Р від 26.03.2014 року №0000851701 (в порядку ст.56 Податкового кодексу України) (вх. № 4484/10/С 16.04.2014р.), прийняте за результатами акту від 07.03.2014р. №805/04-63-17-01/НОМЕР_1, враховуючи те, що платник податків у своїй скарзі посилається на обставини, що не були відповідним чином досліджені в ході перевірки, висловлює своє бажання та готовність надати для розгляду скарги будь-які належним чином завірені копії документів на підтвердження фактів, викладених в скарзі, для об'єктивного їх розгляду, перевірки аргументів та доводів, викладених у скарзі платника, для уточнення та обґрунтування даних, наказом ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області №541 від 30.04.2014р. призначено проведення документальної позапланової невиїзної перевірки фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_1) щодо не підтвердження господарських відносин із ПП Дніпропостачупаковка (код ЄДРПОУ 30637682) їх реальності та повноти відображення в податковому обліку за лютий 2012р. , тривалістю 5 робочих днів, які мала розпочатися з 12.05.2014р.
Копія вищевказаного наказу ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області від 30.04.2014р. №541 та повідомлення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ФОП ОСОБА_2 від 30 квітня 2014 року №157 були надіслані на адресу позивача засобами поштового зв'язку 30.04.2014р. рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, відповідно до якого позивач отримав вищевказані документи лише 19.05.2014р.
Оскільки станом на 12.05.2014р. відповідач не отримав жодних документів від позивача для проведення перевірки, головним державним ревізором-інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи доходів і зборів з фізичних осіб управління доходів і зборів з фізичних осіб ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у дніпропетровській області - ОСОБА_3 12.05.2014р. складений акт №1844/04-63-17-01/НОМЕР_1 про неможливість розпочати документальну позапланову невиїзну перевірки фізичної особи-підприємця ОСОБА_2
15 травня 2014 року на адресу позивача направлено рекомендований лист з повідомленням про вручення поштового відправлення від 13.05.2014р. №16182/10/04-63-17-01 Про надання інформації та її документального підтвердження , в якому у зв'язку із проведенням позапланової документальної невиїзної перевірки у ФОП ОСОБА_2 витребувались документи щодо господарських взаємовідносин з ПП Дніпропостачупаковка (код ЄДРПОУ 30637682).
Оскільки станом на 16.05.2014р. позивачем жодних документів та письмових пояснень до перевірки та на запит надано не було головним державним ревізором-інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи доходів і зборів з фізичних осіб управління доходів і зборів з фізичних осіб ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у дніпропетровській області - ОСОБА_3 складено акт №2055/17-01/НОМЕР_1 від 16.05.2014р., яким зафіксовано ненадання ФОП ОСОБА_2 документів до перевірки, що є порушенням п.44.1 та п.44.6 ст.44, п.п.16.1.5 п.16.1 ст.16 ПК України.
Вищевказаний акт надіслано на адресу позивача 16.05.2014р. рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та отримано останнім 23.05.2014р.
04 червня 2014 року до ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області надійшло заперечення ФОП ОСОБА_2 на акт №2055/17-01/НОМЕР_1 від 16.05.2014р.
Проте, у зв'язку із пропущенням строків, встановлених п.86.7 ст.86 ПК України, позивачу листом від 05.06.2014р. №19874/10/04-63-17-01 було відмовлено в розгляді цих заперечень.
05 червня 2014 року ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Р №0016701701 від 05.06.2014р., яким до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 510,00грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення отримано позивачем 12.06.2014р. та оскаржено в адміністративному порядку, проте рішеннями Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області та Державної фіскальної служби України ФОП ОСОБА_2 було відмовлено у скасуванні цього податкового повідомлення-рішення, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду.
Вирішуючи позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування вищевказаного податкового повідомлення-рішення, суд зважає на наступне.
Згідно з п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Пунктом 44.3 статті 44 цього Кодексу передбачено, що платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.
Відповідно до п.44.6 ст.44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
За змістом приписів п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Пунктом 79.2 статті 79 цього Кодексу передбачено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
Пунктом 85.2 статті 85 Податкового кодексу України встановлено обов'язок платника податків надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.
При цьому згідно з п.121.1 ст.121 Податкового кодексу України незабезпечення платником податків зберігання первинних документів облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Як зазначалося вище, підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення є порушення позивачем, на думку відповідача, приписів п.44.1 та п.44.6 ст.44, п.п.16.1.5 п.16.1 ст.16 ПК України через ненадання останнім до проведення документальної позапланової невиїзної перевірки запитуваних контролюючим органом документів запитом від 13.05.2014р. №16182/10/04-63-17-01.
Разом з тим, з рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (штрихкодовий ідентифікатор 4910701774710), вбачається, що позивач отримав лист від 13.05.2014 №16182/10/04-63-17-01 лише 21.05.2014р. (а.с.18).
Таким чином, позивач фактично не мав можливості надати витребувані листом №16182/10/04-63-17-01 від 13.05.2014р. документи до 16.05.2014р., оскільки останній був отриманий позивачем засобами поштового зв'язку лише 21.05.2014р., що виключає відповідальність, встановлену п.121.1 ст.121 Податкового кодексу України.
Крім того, як зазначалося вище, і про саму перевірку ФОП ОСОБА_2 був повідомлений лише 19.05.2014р., тобто після складання акта №2055/17-01/НОМЕР_1 від 16.05.2014р., тому не мав можливості та обов'язку надати документи до цієї перевірки раніше, ніж довідався про її призначення.
З огляду на означене, оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідача є протиправним та підлягає скасуванню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із того, що позивачем при подачі позову до суду понесені судові витрати у вигляді сплати судового збору у сумі 182,70грн., що підтверджується квитанцією, наявною в матеріалах справи (а.с.2), а відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Таким чином, судові витрати, понесені позивачем та підтверджені вищенаведеними належними доказами підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь позивача у розмірі 182,70грн.
Керуючись ст. ст. 122, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області форми Р від 05.06.2014р. №0016701701.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 182,70грн. (сто вісімдесят дві гривні сімдесят копійок).
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2015 |
Оприлюднено | 21.10.2016 |
Номер документу | 62029891 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні