Постанова
від 12.10.2016 по справі 815/3139/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3139/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2016 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Корой С.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Фининвест про зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Фининвест» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю «Фининвест» (код ЄДРПОУ 34380372, юридична адреса: 65009, АДРЕСА_1) шляхом зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю «Фининвест» (код ЄДРПОУ 34380372) повністю зупинити експлуатацію складу зберігання небезпечних речовин за адресою: Одеська область, Роздільнянський район, Єгорівська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 6, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.05.2016 № 573 у період з 14.06.2016 року по 17.06.2016 року посадовою особою Головного управління було проведено планову перевірку виробничого об'єкта товариства з обмеженою відповідальністю Фининвест (код ЄДРПОУ 34380372, юридична адреса: 65009,АДРЕСА_2), а саме: складу зберігання небезпечних речовин за адресою: Одеська область, Роздільнянський район, Єгорівська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 6, на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

Як вказує позивач під час проведення планової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Фининвест було виявлено 13 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 2 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Враховуючи порушення законодавства, які викладені в акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) та у зв'язку із виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей позивач вважає, що є підстави повністю зупинити експлуатацію складу зберігання небезпечних речовин за адресою: Одеська область, Роздільнянський район, Єгорівська сільська рада,комплекс будівель і споруд № 6.

Представник відповідача у судове засідання не прибув. Про день та час слухання відповідач двічі повідомлявся за адресою, зазначеною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак поштова кореспонденція повернута до суду з відміткою відповідальної особи відділення поштового зв'язку про повернення у зв'язку із закінченням терміну зберігання (а.с. 59-64).

Відповідно до ч.8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Згідно п.2 ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Представник позивача у судовому засіданні вказала на відутність необхідності заслухати свідка чи експерта у даній справі.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладене та у зв'язку із повторним неприбуттям представника відповідача у судове засідання суд вирішив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

Суд, дослідивши доводи адміністративного позову, наявні матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, встановив наступне.

18.05.2016 року наказом Головного управління Держпраці в Одеській області за № 573 затверджено графік проведення планових перевірок суб'єктів господарювання та виробничих об'єктів відділу нагляду на виробництвах і на об'єктах підвищеної небезпеки управління нагляду в промисловості і на об'єктах підвищеної небезпеки Державної служби України з питань праці в Одеській області на червень 2016 року (а.с. 11-18).

Як вбачається з вказаного графіку проведення планової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Фининвест було заплановано з 14.06.2016 року по 17.06.2016 року (а.с. 17).

Судом встановлено, що позивачем 25.05.2016 року було направлено відповідачеві, рекомендованою кореспонденцією, повідомлення про проведення планової перевірки виробничих об'єктів за вихідним № 15/01-28-704 від 18.05.2016 року, в якому зазначено з яких саме питань буде проведена планова перевірка, час проведення планової перевірки, місце проведення планової перевірки, а також зазначено про необхідність присутності керівника або уповноваженої особи суб'єкта господарювання, що буде перевірятись (а.с. 19).

25.05.2016 року першим заступником начальника Головного управління Держпраці в Одеській області було видано головному державному інспектору відділу нагляду на виробництвах і на об'єктах підвищеної небезпеки ОСОБА_1 направлення на проведення перевірки ТОВ Фининвест за вихідним № 15/01-29-1316 (а.с. 20).

Як вбачається з матеріалів справи за результатами проведеної планової перевірки головним державним інспектором з охорони праці 17.06.2016 року було складено акт перевірки ТОВ Фининвест , 65009, м. Одеса, вулиця Армійська, будинок, 8, квартира 11, код ЄДРПОУ 34380372, а саме: складу зберігання небезпечних речовин за адресою: Єгорівська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 6 (а.с. 20-24).

Згідно п. 1,2 розділу V вищевказаного акту під час перевірки було виявлено окрім інших порушень вимог законодавства, такі порушення:

- відсутність дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: виробництво, переробка, розподіл та застосування шкідливих небезпечних речовин 1,2 і 3 класу небезпеки, що є порушенням вимог п. 3 дод. 2 ПКМУ № 1107 від 26.10.2011року Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки ;

- відсутність дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: устаткування, пов'язане з використанням, виготовленням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних або шкідливих речовин, що є порушенням вимог п. 1 дод. 3 ПКМУ № 1107 від 26.10.2011 року Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (а.с. 23).

У зв'язку із виявленням порушень №№ 1,2 директора ТОВ «Фининвест» ОСОБА_2 о 14:30 год. 17.06.2016 р. попереджено про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва), а саме: експлуатацію складу зберігання небезпечних речовин за адресою: Єгорівська сільська рада, комплекс будівельних споруд № 6. Копію вищевказаного акту перевірки отримано директором ТОВ «Фининвест» ОСОБА_2 17.06.2016 р., про що свідчить його підпис на 7 арк. акту перевірки (а.с. 24).

З листа ТОВ Фининвест від 05.10.2016 року за вихідним № 5/10, направленого до ГУ Держпраці в Одеській області, який було надано до суду представником позивача, судом встановлено, що відповідач вказує на ряд здійснених ним заходів, щодо приведення своєї діяльності до норм чинного законодавства на виконання припису № 540-875 від 17 червня 2016 року, а саме що ним: укладено договір № 01633 з ДП ЧЕТЦ , щодо видачі експертного висновку (для одержання Дозволу) щодо додержання вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт; сформовано план графік проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці; здійснено перегляд інструкцій згідно вимог чинного законодавства; проводиться навчання та перевірка знань з охорони праці у відповідності до чинного законодавства; наявний перелік робіт підвищеної небезпеки підприємства, проте жодних доказів на підтвердження, викладених у вказаному листі обставин, відповідачем не надано ні позивачу, ні до суду.

На момент розгляду справи у суду відсутні відомості щодо зупинення ТОВ «Фининвест » експлуатації складу зберігання небезпечних речовин за адресою: Єгорівська сільська рада, комплекс будівельних споруд № 6, а так само докази на усунення порушень, вказаних у п. 1,2 розділу V акту перевірки від 17 червня 2016 року № 540.

Вирішуючи даний спір по суті заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.

Відповідно до вимог ст. 38 Закону України Про охорону праці державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Пункт 7 Положення передбачає, що Держпраці України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Наказом Державної служби України з питань праці від 04 лютого 2016 року № 8 затверджено положення про Головне управління Держпраці в Одеській області, пунктом 1якого зазначено, що Головне управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Одеської області.

Згідно підпункту 16 пункту 4 Положення Держапраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів;

організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю)визначено Законом України Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності .

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Приписами части 1 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Приписами статті 4 Закону України Про охорону праці визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до п.1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення № 826), загроза життю та здоров'ю працівників - це виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленого за результатами розгляду позову державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Вирішуючи спір, суд враховує, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а відповідачем їх наявність не спростована, рівно як і не надано доказів усунення виявлених порушень. А також не надано до суду жодних доказів на підтвердження вжиття заходів зазначених у листі відповідача від 05.10.2016 року за вихідним № 5/10 направленого до ГУ Держпраці в Одеській області.

З урахуванням вищевикладеного та беручи до уваги загрозу життю та/або здоров'ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, суд вважає за необхідне застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача шляхом зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю «Фининвест» (код ЄДРПОУ 34380372) повністю зупинити експлуатацію складу зберігання небезпечних речовин за адресою: Одеська область, Роздільнянський район, Єгорівська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 6, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Суд також роз'яснює відповідачу його право на підставі ч.12 ст. 183-2 КАС України подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Відповідно до п.10 ч.1 ст.256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 9, 11, 35, 69-72, 86, 128, 158-163, 256 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Фининвест» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю «Фининвест» (код ЄДРПОУ 34380372, юридична адреса: 65009, АДРЕСА_1) шляхом зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю «Фининвест» (код ЄДРПОУ 34380372) повністю зупинити експлуатацію складу зберігання небезпечних речовин за адресою: Одеська область, Роздільнянський район, Єгорівська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 6, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю «Фининвест» шляхом зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю «Фининвест» (код ЄДРПОУ 34380372) повністю зупинити експлуатацію складу зберігання небезпечних речовин за адресою: Одеська область, Роздільнянський район, Єгорівська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 6 у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Допустити негайне виконання постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М. Корой

Дата ухвалення рішення12.10.2016
Оприлюднено21.10.2016
Номер документу62053505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3139/16

Постанова від 12.10.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 09.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 25.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 26.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 04.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні