ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 вересня 2010 р. м.Вінниця Справа № 2-а-1218/10/0270
Вінницький окружний адміністративний суд в складі
Головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни,
при секретарі судового засідання: Балан Марині Анатоліївні
за участю представників :
позивача : ОСОБА_1
третьої особи: ОСОБА_2
у відсутність відповідача < Текст >
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області
до: дочірнього підприємства "Поділля Птахопром" товариства з обмеженою відповідальністю "Вікоіл", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_3 агропромислового розвитку Вінницької районної державної адміністрації
про: стягнення коштів
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И
Заявлено позов Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області до Дочірнього підприємства Поділля Птахопром товариства з обмеженою відповідальністю Вікоіл , 3-я особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 агропромислового розвитку Вінницької районної державної адміністрації про стягнення коштів в сумі 610400 грн до Державного бюджету України.
Позовні вимоги мотивовані, зокрема, тим, що за результатом проведеної ревізії з окремих питань фінансово-господарської діяльності управління агропромислового розвитку Вінницької районної державної адміністрації та зустрічної звірки ДП Поділля Птахопром встановлено порушення вимог Порядку використання коштів передбачених у державному бюджеті для здійснення фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу, в частині отримання останнім в 2007-2008 р.р. компенсації за короткостроковими кредитами та їх нецільове використання. Загальна сума отриманих коштів, без встановлених законом підстав та з порушенням вимог чинного законодавства становить 610400 грн. відповідачу було запропоновано повернути зазначену суму коштів, проте, у встановлений термін така вимога не виконана, що стало підставою для звернення з даним позовом до суду.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримала, просила його задовільнити з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник 3-ої особи проти позову не заперечила.
Відповідач в судові засідання не з'являвся, хоча про час та місце розгляду даної справи повідомлявся завчасно та належним чином, шляхом направлення ухвал та судових повісток за адресою місця реєстрації.
Згідно пункту 8 статті 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру,
Крім того, відповідно до положень частини 1 статті 18 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
А тому, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 128 КАС України суд відкладає розгляд справи в разі неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень. Зазначена стаття не передбачає наслідків повторного неприбуття в судове засідання такого відповідача, проте визначає дії суду у разі неприбуття відповідача -суб'єкта владних повноважень.
Таким чином, виходячи з принципу рівності сторін, у разі повторного неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень та належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, справу може бути вирішено за його відсутності.
За таких обставин, враховуючи, що відповідач не з'являється в судові засідання, суд вважає за можливе розглянути справу без участі останнього відповідно до положень статті 128 КАС України, за наявними в справі матеріалами.
Заслухавши пояснення представників позивача та 3-ої особи, дослідивши матеріали справи та розглянувши докази в їх сукупності, суд -
В С Т А Н О В И В:
На виконання Плану контрольно-ревізійної роботи контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області на ІІ квартал 2009 року, на підставі направлень, виданих начальником КРУ у Вінницькій області від 30.06.2009 р. № 627 та від 3.09.2009 р. № 905, ревізорами відділу контролю в АПК, в період з 30.06.2009 р. по 22.09.2009 р. проведено ревізію окремих питань фінансово -господарської діяльності управління агропромислового розвитку Вінницької районної державної адміністрації за період з 1 січня 2007 року по 1 липня 2009 року.
Одночасно, на підставі направлення від 28.07.2009 р. № 760, ревізором відділу контролю в АПК в період з 29.07.2009 р. по 31.07.2009 р. проведено зустрічну звірку в дочірньому підприємстві Поділля Птахопром ТОВ Вікоіл щодо документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків з управлінням агропромислового розвитку Вінницької райдержадміністрації на період з 1.07.2007 р. по 1.07.2009 р.
За результатами проведених перевірок складено Довідку зустрічної звірки в дочірньому підприємстві Поділля Птахопром товариства з обмеженою відповідальністю Вікоіл щодо документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків з управлінням агропромислового розвитку Вінницької районної державної адміністрації за період з 1 січня 2007 року по 1 липня 2009 року № 07-07/21/6 від 31.07.2009 р., з якою ознайомлено відповідача, проте, останній відмовився від її підпису та Акт ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності управління агропромислового розвитку Вінницької районної державної адміністрації за період з 1 січня 2007 року по 1 липня 2009 року № 07-07 від 29.09.2009 р., в якому зафіксовані виявлені порушення, зокрема: протягом 2007-2008 років ОСОБА_3 зайво перераховано ДП Поділля Птахопром компенсації на здешевлення відсоткових ставок короткостроковими кредитами на загальну суму 610400 грн.
В подальшому, на адресу управління агропромислового розвитку направлено лист № 02-07-17-14/7222 від 16.10.2009 р. Про усунення порушень законодавства з фінансових питань , в якому, зокрема, ставилась вимога щодо направлення суб'єкту господарювання - ДП Поділля Птахопром ТОВ Вікоіл листа щодо термінового повернення на відповідний рахунок ОСОБА_3 610400 грн. з подальшим перерахуванням їх у дохід державного бюджету.
На виконання вказаних вимог управління агропромислового розвитку 11.11.2009 р. звернулось з листом № 357 до відповідача з пропозицією в місячний термін повернути отримані кошти на бюджетний рахунок ОСОБА_3 для подальшого їх повернення до бюджету. Проте, кошти не було повернуто, в зв'язку з чим і пред'явлено даний позов.
Визначаючись щодо позовних вимог суд керується та виходить з наступного.
Статтею 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» (далі - Закон) визначені головні завдання державної контрольно-ревізійної служби, якими є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому
Пунктами 1, 7, 8, 10 частини першої статті 10 вказаного Закону передбачено, що головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право:
- перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо);
- пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів;
- у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, одержані підконтрольними установами, за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства;
- звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів;
- проводити у суб'єктів господарювання, які мали правові відносини з підконтрольною установою, зустрічні звірки з метою документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підконтрольної установи.
Пунктом 26 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. № 550 (далі - Порядок), також регламентовано, що з метою документального підтвердження виду, обсягу операцій та розрахунків з об'єктом контролю - підконтрольною установою, з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку органами служби можуть проводитися зустрічні звірки у суб'єктів господарювання, які мали правові відносини з об'єктом контролю - підконтрольною установою.
Як зазначалось вище, за результатами проведених перевірок, складених акту та довідки підконтрольній установі направлено вимогу, яка, відповідно до положень статті 15 є обов'язковою для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.
Аналогічні норми містяться й в Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. № 550.
Так, пунктами 46, 50 вказаного Порядку передбачено, якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом служби у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.
За результатами проведеної ревізії у межах наданих прав органи служби вживають заходів для забезпечення звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства.
Як встановлено в ході розгляду даної справи відповідачем не оскаржено дій щодо проведення перевірки та її висновків викладених у акті та довідці, в зв'язку з чим є всі підстави вважати, що останній погодився із вчиненим правопорушенням. Разом з тим, відповідачем і не усунуто порушень виявлених в ході перевірки.
В зв'язку з чим, КРУ керуючись правом передбаченим статтею 10 Закону звернулось з позовом до суду про стягнення на користь державного бюджету коштів, отриманих з порушенням вимог чинного законодавства в сумі 61400 грн.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та обвЂ�єктивному дослідженні.
Враховуючи, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а також те, що на час розгляду справи у суді кошти в сумі 610400 гривень відповідачем не повернені, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог та, відповідно, стягнення цих коштів у дохід Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд - П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Дочірнього підприємства "Поділля Птахопром" товариства з обмеженою відповідальністю "Вікоіл" (вул. Шевченка, 1, с. Писарівка, Вінницький район, Вінницька область, 23205, код ЄДРПОУ 31860258, р/р 26003842.980 у Філії ВАТ "Кредитпромбанк" м. Вінниці, МФО 302623) кошти в сумі 610400,00 грн. ( шістсот десять тисяч чотириста гривень) до Державного бюджету України на р/р 31117090700071 в УДК у Вінницькому районі ГУДКУ у Вінницькій області, МФО 802015, код платежу 21080500, із призначенням платежу: повернення коштів до державного бюджету, в зв'язку з порушенням вимог чинного законодавства.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови оформлено: 23.09.10
Суддя Воробйова Інна Анатоліївна
21.09.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2010 |
Оприлюднено | 21.10.2016 |
Номер документу | 62056025 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні