ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про визнання боржника банкрутом
10.10.2016Справа № 910/15695/16
За заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" (ідентифікаційний код 37674533)
про визнання банкрутом
Суддя Чеберяк П.П.
Представники:
від заявника (боржника) Унінець І.М. - представник
арб. керуючий Швачка С.В.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заявник звернувся до суду з заявою про порушення справи про банкрутство - Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" (ідентифікаційний код 37674533) в порядку, передбаченому ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 31.08.2016 заяву прийнято до розгляду, призначено підготовче засідання на 19.09.2016, зобов'язано арбітражного керуючого Шугалєєву Ірину Григорівну (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого НОМЕР_1 від 18.07.2013), визначеного автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство, у строк до 15.09.2016 надати до суду заяву про участь у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос".
19.09.2016 до Господарського суду м. Києва надійшла заява арбітражного керуючого Швачки С.В. про участь у справі.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 19.09.2016 порушено провадження у справі № 910/15695/16 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Розгляд справи призначено на 03.10.2016.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 03.10.2016 відкладено розгляд справи на 10.10.2016 у зв'язку з необхідністю витребування нових доказів.
У судовому засіданні 10.10.2016 представник заявника (боржника) надав пояснення по суті справи.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, судом встановлено наступне.
17.04.2016 Загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" було прийнято рішення про ліквідацію юридичної особи та призначено головою ліквідаційної комісії товариства Павлова Ігоря Вікторовича.
Вказане рішення оформлене протоколом № 7/2016 Загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" від 17.04.2016.
19.04.2016 на виконання вимог ч. 1 ст. 105 Цивільного кодексу України та ч. 1 ст. 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Святошинського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві було внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про припинення юридичної особи за рішенням засновників.
Відповідно до вимог ст. 105 Цивільного кодексу України на офіційному сайті
Міністерства юстиції України було розміщено оголошення про припинення діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" шляхом його ліквідації та встановлено термін для пред'явлення вимог кредиторами до 26.06.2016.
Крім того, на адресу Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві було направлено заяву про припинення платника податків за формою № 8-ОПП.
За даними ліквідаційної комісії у підприємства відсутня заборгованість із відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю, виплати заробітної плати та вихідної допомоги працівникам, виплати авторської винагороди (відповідні відомості в матеріалах справи).
Виходячи з відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців боржник не є засновником (учасником) господарських товариств.
Даними статуту підприємства та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців підтверджується, що у статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" частка державної власності відсутня.
Після закінчення строку, встановленого законом, для виявлення кредиторів, ліквідаційною комісією Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" був складений проміжний ліквідаційний баланс станом на 12.08.2016, який був затверджений рішенням учасника Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" № 2/216 від 12.08.2016.
З вказаного балансу вбачається, що розмір кредиторської заборгованості боржника становить 435 258 грн. 01 коп.
Разом з тим, розмір активів Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос", який складає залишок коштів на рахунку боржника становить 36 878 грн. 00 коп.
Таким чином, з огляду на встановлені обставини неплатоспроможності боржника, 15.08.2016 власником майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" було прийнято рішення звернутись до Господарського суду м. Києва з заявою про порушення справи про банкрутство боржника, що підтверджується відповідним рішенням № 6/2016 від 15.08.2016.
Відповідно до частини 1 статті 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Загальні положення про порядок ліквідації юридичної особи вміщені у ст.ст. 110-112 Цивільного кодексу України.
Згідно з частиною 1 статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом (частина 3 статті 110 Цивільного кодексу України).
Як передбачено ст. 111 Цивільного кодексу України, для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Таким чином, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» є: прийняття рішення власником майна (або органом, уповноваженим управляти майном) боржника про звернення боржника до господарського суду із заявою, проведення аналізу активів боржника у вигляді проведення інвентаризації наявного майна, його належної оцінки та оцінки грошових коштів на рахунках боржника, аналіз пасиву боржника шляхом публікації оголошення згідно з вимогами ч.ч. 2, 5 ст. 105 ЦК України, повідомлення кредиторів про ліквідацію юридичної особи боржника з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості. Проведення аналізу активу та пасиву боржника є підставою складення проміжного ліквідаційного балансу, який додається до заяви боржника відповідно до п. 3 ст. 11 «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого ст. 105 ЦК України.
Нормами ч. 1 ст. 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено, що у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
Згідно з ч. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора у порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна.
Враховуючи наявні в матеріалах справи докази та встановлені в ході судового розгляду обставини, зокрема, щодо недостатності майна боржника для задоволення вимог його кредиторів, господарський суд дійшов висновку щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом та відкриття процедури ліквідації. При цьому, судом враховано та перевірено дані бухгалтерського балансу боржника, з якого слідує, що його пасиви перевищують активи, що свідчить про його неплатоспроможність.
Відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.
Вищий господарський суд України у постанові від 24.12.2013 по справі № 910/8836/13 зазначив, що при призначенні ліквідатора судом мають братися до уваги всі обставини в їх сукупності, фінансове становище боржника, наявність чи відсутність коштів, які можуть бути використані для оплати послуг арбітражного керуючого, наявність інших кандидатів, яким в судовому засіданні має бути надана відповідна оцінка.
Як вбачається з матеріалів справи, із заявою про участь у даній справі звернувся арбітражний керуючий Швачка С.В., який повідомив, що має свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого НОМЕР_2 від 08.02.2013, діяльність арбітражного керуючого здійснює з 2010 року, за час зайняття професійною діяльністю виконував повноваження арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) на сорока восьми підприємствах, за час провадження діяльності арбітражного керуючого порушень термінів подання інформації, передбаченої Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", до державного органу з питань банкрутства, а також порушень термінів, визначених ухвалами господарських судів, і порушень законодавства та ліцензійних умов провадження діяльності арбітражного керуючого не допускав, судимості за вчинення корисливих злочинів та заборони суду займатися діяльністю арбітражного керуючого не має, управління боржником раніше не здійснював, не є заінтересованою особою стосовно боржника та кредиторів, має всі організаційно-технічні можливості для виконання відповідних функцій, відповідальність арбітражного керуючого застрахована на підставі договору страхування відповідальності арбітражного керуючого № 33.3428.03 від 02.03.2016.
У судовому засіданні представник заявника (боржника), аналогічно викладеній у заяві про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" позиції, підтримав своє клопотання про призначення ліквідатором боржника голову ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" Павлова Івана Вікторовича.
Розглянувши у судовому засіданні кандидатуру вказаної вище особи, суд дійшов висновку, що Павлов Іван Вікторович, як особа, яка виконувала повноваження ліквідатора підприємства у досудовій процедурі ліквідації, є найбільш прийнятною кандидатурою, яка має усі необхідні знання та можливості для подальшого здійснення повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос".
З огляду на викладене вище, дослідивши матеріали справи, враховуючи диспозитивний характер ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо призначення ліквідатора банкрута, приймаючи до уваги фінансове становище боржника, суд вважає за доцільне задовольнити клопотання заявника (боржника) та призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" голову ліквідаційної комісії боржника - Павлова Івана Вікторовича.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 37, 95, 114 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", Господарський суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Визнати Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" (03134, м. Київ, вул. Миколи Трублаїні, буд. 2 А; ідентифікаційний код 37674533) банкрутом.
2. Відкрити ліквідаційну процедуру.
3. Призначити ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" Павлова Івана Вікторовича.
4. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Аламан-Крос" (03134, м. Київ, вул. Миколи Трублаїні, буд. 2 А; ідентифікаційний код 37674533) банкрутом, текст якого додається.
5. Господарську діяльність банкрута завершити.
6. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважати таким, що настав з 10.10.2016.
7. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута з 10.10.2016.
8. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 10.10.2016.
9. Зобов'язати ліквідатора відкрити спеціальний банківський рахунок, на який зараховуються кошти, отримані від продажу майна банкрута, та здійснюються розрахунки з кредиторами банкрута.
10. Зобов'язати ліквідатора провести ліквідаційну процедуру та подати суду на затвердження звіт та ліквідаційний баланс банкрута.
11. Постанову направити заявнику (боржнику), ліквідатору та державному реєстратору за місцем знаходження боржника для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відповідне судове рішення (ч. 1 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців").
12. Постанову для відома направити в прокуратуру м. Києва та Державну фіскальну службу України.
Суддя П.П. Чеберяк
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2016 |
Оприлюднено | 24.10.2016 |
Номер документу | 62082319 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні