Постанова
від 30.09.2016 по справі 810/2770/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 вересня 2016 року м. Київ          №810/2770/16

          Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації до ТОВ "ПРАТ МАКЕТ" , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Головне управління ДФС у Київській області про анулювання ліцензії та дозволів

          

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації з позовом до ТОВ "ПРАТ МАКЕТ, в якому позивач просить анулювати видані ТОВ "ПРАТ МАКЕТ":

- ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 18.01.2013 №7123 та дозволи на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу від 05.07.2013 № ШПС-32-0114172; від 19.05.2014 № ШПС-32-0149228; від 09.09.2014 № ШПС-32-0161029;

- дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів радіорелейного зв`язку від 13.02.2013 № РРЛ-32-0103345 та від 13.02.2013 № РРЛ-32-0103364.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач не сплачує до бюджету рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України більше шести місяців, чим порушує вимоги Податкового кодексу України та Закону України “Про радіочастотний ресурс України”. У зв'язку з цим, позивач просить суд анулювати ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 18.01.2013 №7123 та дозволи на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу від 05.07.2013 № ШПС-32-0114172; від 19.05.2014 № ШПС-32-0149228; від 09.09.2014 № ШПС-32-0161029 та дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів радіорелейного зв`язку від 13.02.2013 № РРЛ-32-0103345 та від 13.02.2013 № РРЛ-32-0103364, видані ТОВ "ПРАТ МАКЕТ".

Ухвалою суду від 02.09.2016 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Головне управління ДФС у Київській області.

Позивач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Разом з цим матеріали адміністративної справи містять клопотання позивача про розгляд справи за відсутності його уповноваженого представника.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, однак поштова кореспонденція, яка була направлена на адресу відповідача, повернута до суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Третя особа в судове засідання не з'явилась, про дату, час та місце судового розгляду справи була повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

          Згідно з частиною 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи достатність наданих сторонами доказів та відсутність потреби допитати свідка чи експерта, суд, зважаючи на положення частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, протокольною ухвалою суду від 29.09.2016 постановив здійснювати подальший розгляд адміністративної справи №810/2770/16 в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.

          Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРАТ МАКЕТ" (ідентифікаційний код 24885173) зареєстроване як юридична особа у встановленому законом порядку та перебуває на обліку як платник податків у відділенні у м. Славутичі Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області (а.с.23-27).           

          18.01.2013 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації видано ТОВ "ПРАТ МАКЕТ" ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України №7123 терміном дії до 17.01.2018 (а.с.13).

           05.07.2013          Державним підприємством “Український державний центр радіочастот” видано ТОВ "ПРАТ МАКЕТ" дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу №ШПС-32-0114172 (а.с.14).

          Згідно з вказаним дозволом відповідач має право на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу в технологічних потребах з правом надання телекомунікаційних послуг. Вказаний дозвіл дійсний до 17.01.2018.

           19.05.2014 Державним підприємством “Український державний центр радіочастот” видано ТОВ "ПРАТ МАКЕТ" дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу №ШПС-32-0149228 (а.с.15).

          Згідно з вказаним дозволом відповідач має право на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу в технологічних потребах з правом надання телекомунікаційних послуг. Вказаний дозвіл дійсний до 17.01.2018.

           09.09.2014 Державним підприємством “Український державний центр радіочастот” видано ТОВ "ПРАТ МАКЕТ" дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу №ШПС-32-0161029 (а.с.16).

          Згідно з вказаним дозволом відповідач має право на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу в технологічних потребах з правом надання телекомунікаційних послуг. Вказаний дозвіл дійсний до 17.01.2018.

           13.02.2013 Державним підприємством “Український державний центр радіочастот” видано ТОВ "ПРАТ МАКЕТ" дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів радіорелейного зв`язку №РРЛ-32-0103345 та №РРЛ-32-0103364 (а.с.17-18). Дозволи №РРЛ-32-0103345 та №РРЛ-32-0103364 дійсні до 05.02.2018.

          Судом встановлено, що до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації надійшли листи Головного управління ДФС у Київській області від 29.02.2016 № 489/9/10-36-15-04-30 та від 27.04.2016 №991/9/10-36-12-03, яким позивача було повідомлено про те, що ТОВ “ПРАТ МАКЕТ” з 19.11.2015 не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України, що зумовило утворення податкового боргу на загальну суму 7060, 48 грн. (а.с.9-12).

          Позивач звертався до ТОВ “ПРАТ МАКЕТ” з листом від 14.04.2016 №01-2281/134 з пропозицією здійснити оплату податкового боргу з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України у добровільному порядку та із попередженням про наслідки несплати — анулювання ліцензії та дозволів на експлуатацію РЕЗ у судовому порядку (а.с.19).

          Проте, відповідач на вказаний лист відповіді не надав, податковий борг з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом не погасив.

          Листом відділення у м. Славутичі Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області від 06.09.2016 №576/10-34-12-027 позивача повідомлено про те, що станом на 01.09.2016 ТОВ “ПРАТ МАКЕТ” має податковий борг у розмірі 7060, 48 грн. (а.с.92).

          У зв'язку з цим, позивач звернувся з даним позовом до суду з вимогою про анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України від 18.01.2013 №7123 та дозволів на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу від 05.07.2013 № ШПС-32-0114172; від 19.05.2014 № ШПС-32-0149228; від 09.09.2014 № ШПС-32-0161029 та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів радіорелейного зв`язку від 13.02.2013 № РРЛ-32-0103345 та від 13.02.2013 № РРЛ-32-0103364, виданих ТОВ "ПРАТ МАКЕТ".

          Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

          Правові основи користування радіочастотним ресурсом України, повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов'язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України, визначені Законом України “Про радіочастотний ресурс України” від 01.06.2000 №1770-III із змінами та доповненнями (далі - Закон України №1770-III).

Відповідно до ст. 1 Закону № 1770-III радіочастотний ресурс — частина радіочастотного спектра, придатна для передавання та/або приймання електромагнітної енергії радіоелектронними засобами і яку можливо використовувати на території України та за її межами відповідно до законів України та міжнародного права, а також на виділених для України частотно-орбітальних позиціях.

Частиною 2 ст. 12 Закону №1770-III встановлено, що органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України “Про телекомунікації”.

Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону №1770-ІІІ Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, здійснює свої повноваження у смугах радіочастот загального користування.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.14 Закону №1770-IIІ повноваженнями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є, зокрема, ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України відповідно до цього Закону.

У відповідності до пп. 1 та 3 ч. 2 ст. 30 Закону № 1770-III користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг, а також дозволів на експлуатацію – спеціальними користувачами, технологічними користувачами та радіоаматорами.

В свою чергу, дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою (далі - дозвіл на експлуатацію) - документ, який засвідчує право власника конкретного радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою на його експлуатацію протягом визначеного терміну в певних умовах (ст. 1 Закону №1770-III).

Згідно з ч. 1 ст. 42 Закону №1770-ІІІ користувачі радіочастотного ресурсу України повинні отримувати дозволи на експлуатацію відповідних радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, крім засобів та пристроїв, використання яких здійснюється на бездозвільній основі відповідно до цього Закону. Перелік радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, на експлуатацію яких потрібен дозвіл, визначається Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації.

Частиною 3 ст. 42 Закону №1770-ІІІ передбачено, що дозволи на експлуатацію у смугах радіочастот загального користування видає Державне госпрозрахункове підприємство “Український державний центр радіочастот” (УДЦР) на платній основі у порядку, встановленому Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації.

          Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 6 Закону №1770-ІІІ користувачі радіочастотного ресурсу України зобов'язані вносити платежі та збори, передбачені законом, а також у встановленому Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, порядку плату за радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування.

Відповідно до ст.57 Закону №1770-ІІІ користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України.

Відповідно до п. 254.1 ст. 254 Податкового кодексу України передбачено, що платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу.

За приписами пп. 258.2.4 п. 258.2 ст. 258 Податкового кодексу України в разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України або сплати її в неповному обсязі платниками рентної плати протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, для вжиття до них заходів згідно із законодавством.

Відповідно до ч.3 ст. 58 Закону №1770-ІІІ у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.

          Судом встановлено, що відповідач, починаючи з 19.11.2015 не погашає податковий борг з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України в сумі 7060, 48 грн.

          Відповідно до пп. 10 п. 6 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1067/2011 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право звертатися до суду з відповідними позовними заявами в разі порушення суб'єктами господарювання, що проводять діяльність на ринку телекомунікаційних послуг та послуг поштового зв'язку, законів про телекомунікації, інформатизацію, користування радіочастотним ресурсом та поштовий зв'язок, а також з позовами про скасування державної реєстрації у випадках, передбачених законом.

          Отже, враховуючи несплату відповідачем рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за період більше ніж шість місяців, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для анулювання відповідної ліцензії та дозволів.

          Відповідно до ч. 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

          Оскільки в порядку ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України відповідачем не надано доказів сплати податкового боргу з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

          Відповідно до ч. 4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

          На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Анулювати ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 18.01.2013 №7123, видану Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРАТ МАКЕТ» (ідентифікаційний код 24885173).

3. Анулювати дозволи на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіодоступу від 05.07.2013 №ШПС-32-0114172; від 19.05.2014 №ШПС-32-0149228; від 09.09.2014 №ШПС-32-0161029; дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів радіорелейного зв`язку від 13.02.2013 №РРЛ-32-0103345 та від 13.02.2013 №РРЛ-32-0103364, видані Державним підприємством “Український державний центр радіочастот” Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРАТ МАКЕТ» (ідентифікаційний код 24885173).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                 Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2016
Оприлюднено25.10.2016
Номер документу62094461
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2770/16

Постанова від 30.09.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 02.09.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 02.09.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні