Постанова
від 19.10.2016 по справі 820/3657/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

19 жовтня 2016 р. № 820/3657/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Зінченка А.В.,

при секретарі - Алавердян Е.А.

за участі представників сторін:

позивача - ОСОБА_1

відповідача ОСОБА_2 ОДПІ - ОСОБА_3

відповідача ДПІ у Печерському районі - не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРЛОС» до державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби міста Києва та ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції міста Харкова ГУ ДФС у Харківській області про визнання протиправною відмову та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "МАРЛОС", звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС м. Києва, ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд:

- визнати протиправною відмову Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС м. Києва прийняти уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "МАРЛОС" (код в ЄДР 39387613) за звітний (податковий) період грудень 2014 року з додатками до нього, а уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за звітний (податковий) період грудень 2014 року з додатками до нього визнати таким, що поданий Товариством з обмеженою відповідальністю "МАРЛОС" (код в ЄДР 39387613) у день його фактичного отримання, а саме 31.03.2015 року;

- зобов'язати ОСОБА_2 об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області відобразити показники (дані) уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість за звітний (податковий) період грудень 2014 року Товариства з обмеженою відповідальністю "МАРЛОС" (код в ЄДР 39387613) в електронних інформаційних базах даних, у тому числі, в картці особового рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю "МАРЛОС" (код в ЄДР 39387613).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дії відповідачів є протиправними, у зв'язку із чим порушують його права та законні інтереси.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив суд їх задовольнити, з посиланням на обставини викладені в позовній заяві.

Представник відповідача, ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, в судове засідання від 04.10.2016 року прибув, проти задоволення позовних вимог заперечував та просив суд у задоволенні позову відмовити.

Представник відповідача, Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС м. Києва, в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

З матеріалів справи вбачається, що товариство з обмеженою відповідальністю «МАРЛОС» є юридичною особою зареєстрованою у встановленому законодавством порядку. Протягом 2014-2015 років позивач перебував на податковому обліку в ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві в якості платника податку на додану вартість.

Позивачем в електронній формі в складі податкової декларації по ПДВ за березень 2015 року був поданий уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за звітний (податковий) період грудень 2014 року, який був прийнятий Печерською ДПІ ГУ ДФС у м. Києві, про що свідчить квитанція № 2 від 31.03.15 року.

Проте, показники уточнюючого розрахунку не були внесені контролюючим органом до електронних баз даних податкової звітності. Про вказаний факт позивач дізнався, отримавши від свого контрагента копію листа ДПІ від 15.06.16 №22196/10/26-55-12-01. Зазначений лист містить відомості про те, що ТОВ «МАРЛОС» не задекларував податковий кредит по ПДВ за грудень 2014 року, що зумовило виникнення розбіжностей між показниками податкового кредиту Позивача та податкових зобов'язань ТОВ «НАФТОХІМІЧНА КОМПАНІЯ «МАТРАПАК-Україна» за грудень 2014 року.

ТОВ «МАРЛОС» 18.01.16 року було змінено місцезнаходження з Печерського району м. Києва на Московський район м. Харкова.

Станом на теперішній час позивач перебуває на податковому обліку у ОСОБА_2 ОДПІ м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно з вимогами п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація - це документ, що подається платником податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п. 48.1 ст. 48 ПК України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положенням пункту 46.5 ст.46 цього Кодексу та чинному на час її подання.

Згідно п. 49.1 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Пунктом 48.3 ст. 48 ПК України визначено перелік обов'язкових реквізитів податкової декларації. Він включає: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми) тощо.

У разі отримання податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, контролюючий орган зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання (п.п.49.11.1 п.49.11 ст.49 ПК України).

Відповідно до п. 42.2 ст. 42 ПК України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Отже, податковий орган у строки, встановлені п.п.49.11.1 п.49.11 ст.49 ПК України, повинен надіслати платникові податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.

Згідно п.п. 49.8 ст. 49 Кодексу, прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 ст.48 Податкового кодексу України. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Відповідно до Порядку ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України від 05.12.13 № 765, з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску територіальними органами Міндоходів відкриваються інтегровані картки платників за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися платниками, а для обліку сум передоплати - за кожним платником.

Під час судового розгляду судом встановлено, що показники уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість за звітний (податковий) період грудень 2014 року ТОВ «МАРЛОС» не були відображені в картках особових рахунків у зв'язку з тим, що названому уточнюючому розрахунку Печерською ДПІ ГУ ДФС у м. Києві був присвоєний статус «не визнано як податкова звітність».

Згідно п.1 розділу 1 Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 року № 233 (далі - Інструкція № 233) квитанція про одержання податкового документа в електронному вигляді (далі - перша квитанція) - електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДПС та засвідчує факт і час одержання податкового документа в електронному вигляді; квитанція про приймання податкового документа в електронному вигляді (далі - друга квитанція) - електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДПС та засвідчує факт та час приймання (неприймання) податкового документа в електронному вигляді у базу даних органів ДПС.

Підпунктами 7.4-7.6 розділу 3 Інструкції № 233 передбачено, що при поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник податків та органи ДПС повинні додержуватися такого порядку:

перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним;

підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС;

якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин.

Відповідно до п. 7 розділу 2 Інструкції 2 № 233 підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: його відповідність затвердженому формату (стандарту); підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов'язковими для звітів в паперовій формі за умов встановлених статтею 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис»; чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/блокований).

Суд зазначає, що згідно норм ПК України контролюючий орган має право або відмовити у прийнятті податкової звітності, або прийняти її, та як свідчать матеріали справи, а саме квитанція № 2 від 31.03.15 року, контролюючим органом було прийнято уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ за грудень 2014 року, поданий позивачем.

Таким чином, суд дійшов висновку, що дії контролюючого органу (ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС м. Києва) щодо відмови у прийнятті уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ за грудень 2014 року, поданого позивачем, не відповідають вимогам чинного податкового законодавства України, а тому, позовні вимоги позивача в частині визнання протиправною відмову Державної податкової інспекції у Печерському районі ГУ ДФС м. Києва прийняти уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "МАРЛОС" (код в ЄДР 39387613) за звітний (податковий) період грудень 2014 року з додатками до нього, а уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за звітний (податковий) період грудень 2014 року з додатками до нього визнати таким, що поданий Товариством з обмеженою відповідальністю "МАРЛОС" (код в ЄДР 59387613) у день його фактичного отримання, а саме 31.03.2015 року, підлягають задоволенню.

Також, враховуючи вищевикладене суд вважає за необхідне зобов'язати ОСОБА_2 об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області відобразити показники (дані) уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість за звітний (податковий) період грудень 2014 року Товариства з обмеженою відповідальністю "МАРЛОС" (код в ЄДР 39387613) в електронних інформаційних базах даних, у тому числі, в картці особового рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю "МАРЛОС" (код в ЄДР 39387613).

Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 11, 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч.2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 71, 94, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРЛОС» до державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби міста Києва та ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції міста Харкова ГУ ДФС у Харківській області про визнання протиправною відмову та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною відмову державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби міста Києва прийняти уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРЛОС» (код в ЄДР 39387613) за звітний (податковий) період грудень 2014 року з додатками до нього, а уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за звітний (податковий) період грудень 2014 року з додатками до нього визнати таким, що поданий Товариством з обмеженою відповідальністю «МАРЛОС» (код в ЄДР 39387613) у день його фактичного отримання, а саме 31.03.2015 року.

Зобов'язати ОСОБА_2 ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області відобразити показники (дані) уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість за звітний (податковий) період грудень 2014 року Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРЛОС» (код в ЄДР 39387613) в електронних інформаційних базах даних, у тому числі, в картці особового рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРЛОС» (код в ЄДР 39387613).

Стягнути з державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби міста Києва (код 39669867) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРЛОС» (код в ЄДР 39387613) сплачений судовий збір в розмірі 2756 (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.

Постанова в повному обсязі виготовлена 20 жовтня 2016 року.

Суддя А.В. Зінченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2016
Оприлюднено25.10.2016
Номер документу62094905
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3657/16

Ухвала від 29.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 20.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 01.02.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 21.12.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 16.12.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 14.11.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 30.11.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 14.11.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні