Галицький районний суд Івано-Франківської області
м. Галич, вул. Караїмська, 10, 77100, (03431) 2-21-91
Справа № 2-463/2010
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ЗО червня 2010 року м. Галич
Галицький районний суд Івано - Франківської області в складі:
Головуючого -судді: Мули О.Д.
Секретаря: Гомерди Г.М.
З участю: представника позивача: ОСОБА_1
Представника відповідача: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Галичі цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі про захист порушених прав управлінням Пенсійного фонду України в Галицькому районі щодо перерахунку та виплати пенсії, -
встановив:
ОСОБА_3 звернувся в суд з позовом і просить визнати порушеними права щодо отримання державної та додаткової пенсії та зобов'язати відповідача здійснити перерахунок та виплачувати з 1 лютого 2009 року державну пенсію.
Позивач посилається на ті обставини, що він є учасником ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС і його віднесено до 1 категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Згідно рішення Івано-Франківської медико - соціальної експертної комісії йому встановили 2 групу інвалідності за захворювання, що пов'язано з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
Відповідно до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиВ» пенсії особам, що віднесені до 1 - 4 категорій встановлюються компенсації у вигляді додаткової пенсії за шкоду, спричинену :доров'ю. Відповідно до ст. 50 вказаного Закону України особам, що віднесені до першої категорії, призначається щомісячна додаткова пенсія для інвалідів другої групи - у розмірі В» 5 відсотків мінімальної пенсії за віком, а згідно ст. 54 цього ж Закону України пенсія : собам, що постраждали і стали інвалідами внаслідок ліквідації Чорнобильської катастрофи, -є повинна бути нижчою для інвалідів другої групи ніж вісім мінімальних пенсій за віком. Крім того, мінімальний розмір пенсії за віком передбачений ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпеченняВ» і встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність і щорічно визначається бюджетним законодавством.
В результаті порушень вказаних норм закону відповідачем йому недораховано пенсію.
Предстаник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав і просить позов задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, про що подав письмові заперечення. Заперечення до позову обґрунтовує тим, що відповідно до ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» мінімальний розмір пенсії за віком за наявності відповідного страхового стажу встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. При цьому, за змістом ч.З зазначеної норми, мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом першим частини першої цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом. Це означає, що конкретний розмір додаткової пенсії, встановленої ст. 51 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиВ» , яка виплачується за рахунок коштів державного бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України, оскільки за правилами Закону України «Про пенсійне забезпечення», саме до відання уряду належать питання, пов'язані з реалізацією і додержанням гарантій, передбачених пенсійним законодавством.
Враховуючи вищенаведене, положення ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» щодо мінімального розміру пенсії за віком не застосовується при призначенні пенсії за Законом України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиВ» . Такі повноваження узгоджуються з правилами ст. 62 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, де вказано, що застосування цього Закону провадиться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, рішення якого згідно ст. ст. 116, 117 Конституції України є обов'язковими до виконання.
При проведенні нарахування позивачу пенсії управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі керувалося постановою Кабінету Міністрів України за № 1 від 03 листопада 2002 року „Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного Бюджету згідно якої, нарахування додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю особам, віднесених до 1 категорії учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, проводиться виходячи із розміру 19 гривень 91 коп., а не з фактичної величини мінімальної пенсії за віком.
Просить в позові відмовити.
Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи та надані докази, суд вважає, що позов обгрунтований і підлягає до задоволення частково.
Судом встановлено, що позивач, ОСОБА_3 має статус учасника ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС і його віднесено до першої категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Також позивачу встановлено другу групу інвалідності в зв'язку із захворюванням, пов'язаним з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, що підтверджується посвідченням, особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи та довідкою МСЕК.
Відповідач відмовив позивачу у виплаті підвищеної пенсії, що вбачається з листа правління Пенсійного фонду України в Галицькому районі № 22/К-15 від 16.02.2010 року.
З врахуванням положень ст. ст. 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний :ахист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" відповідачем не проведено виплати в повному розмірі.
Так, ст. 50 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (у редакції Закону України від 06 червня 1996 р. встановлено, що призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, сподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до першої категорії - інвалідам другої групи визначається щомісячна додаткова пенсія у розмірі - 75 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до ст. 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які і: страждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (у редакції Закону України від 09 вересня 2007р.), розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими: для другої групи - 8 мінімальних пенсій за віком. Статтею 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне .-рахування" встановлено, що мінімальний розмір пенсії за віком, встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, щорічно визначається бюджетним законодавством і встановлений: Законами України Про державний бюджет України на 2009р. та 2010р. встановлено прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2009 р. - 568грн, з 1 квітня - 574грн., з 1 липня - 576грн., з 1 жовтня
- 596 грн., з 1 січня 2010р.- 695грн.
Позивач згідно статей 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" повинен був отримати за період з лютого 2009 року по квітень 2010 року пенсію в розмірі з розрахунку прожиткового мінімуму.
Із змісту ст. 67 ч. З Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиВ» вбачається, що в разі збільшення визначеного законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до ст. 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю особам, віднесеним до 1 - 4 категорії. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму, який відповідно до ст. 2 Закону України „Про прожитковий мінімумВ» застосовується для встановлення мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком. При цьому, мінімальна заробітна плата та мінімальна пенсія за віком відповідно до ст. 19 Закону України „Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантіїВ» визначаються виключно законами України і є обов'язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.
Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип ; грховенства права, а ст. 22 Конституції передбачено, що при прийнятті нових законів або : несенні змін до діючих законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
На неприпустимість обмеження конституційного права громадян на достатній ізггтєвий рівень вказав і Конституційний Суд України, який в своєму рішенні від 11 жовтня 1005 року сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція та Закони України виокремлюють певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави, до яких належать також громадяни, яким пенсія призначається за спеціальними законами.
Позивач в своєму позові просить стягнути з відповідача визначену суму недоплаченого підвищення до пенсії, однак суд вважає, що вирішуючи таку позовну вимогу судом фактично буде проведено нарахування недоплаченого підвищення до пенсії, що стане підміною функцій управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі.
За наведених вище в рішенні доказів і обставин справи, суд приходить до висновку, їло при проведенні нарахування позивачу пенсії, посилання управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі на постанову Кабінету Міністрів України за № 1 від 03 січня 1 )2 року „Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям В«енсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджетуВ»
: :дно якої, нарахування додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю особам, віднесених і: першої категорії учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, проводиться іходячи із розміру 19 гривень 91 коп., а не з фактичної величини мінімальної пенсії за віком е неправомірним, оскільки даною постановою порушуються Конституційні права позивача,
-ерез що позов слід задовольнити частково.
Оскільки обидві сторони від сплати державного мита звільнені, відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати слід віднести за рахунок іержави.
На підставі ст.ст. 22, 24, 46 Конституції України, ст.ст. 50, 54 Закону України „Про . ~ 2тус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
- ^тастрофиВ» ,
ст 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , Закону країни „Про державний бюджет...В» на 2009, 2010рр., керуючись ст. ст. 79-81 , 208 , 213- I 5 ЦПК України, суд, -
вирішив:
Позов задовольнити частково.
Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано- Франківської області нарахувати та виплатити ОСОБА_3 державної і додаткової пенсії відповідно до ст. ст. 50, 54 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян , які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиВ» за період з 1 лютого 2009 року по 29 квітня 2010 року виходячи з мінімального розміру пенсії за віком відповідно до ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» з врахуванням виплачених сум за вказаний період.
В задоволенні решти позовних вимог - ОСОБА_3 - відмовити.
Судовий збір по справі віднести за рахунок держави.
Рішення може бути оскаржена до Апеляційного суду Івано-Франківської області.
Заява про апеляційне оскарження може бути подана протягом десяти днів з часу проголошення рішення. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з часу подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Апеляційного суду Івано-Франківської області через Галицький районний суд.
Суддя: ОСОБА_4ла
Суд | Галицький районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2010 |
Оприлюднено | 25.10.2016 |
Номер документу | 62096102 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Галицький районний суд Івано-Франківської області
Мула О. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні