Справа № 815/918/16
УХВАЛА
21 жовтня 2016 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бойко О.Я.,
розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про встановлення способу і порядку виконання судового рішення Одеського апеляційного адміністративного суду від 20.07.2016 року у справі № 815/918/16 за позовом приватного підприємства «Каролайн» до Департаменту Державної архітектурно – будівельної інспекції в Одеській області про скасування постанов про накладання штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності,-
В С Т А Н О В И В:
04.05.2016 року постановою Одеського окружного адміністративного суду позов приватного підприємства «Каролайн» до Департаменту Державної архітектурно – будівельної інспекції в Одеській області про скасування постанов про накладання штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності задоволено.
20.07.2016 року постановою Одеського апеляційного адміністративного суду постанову Одеського окружного адміністративного суду від 04.05.2016 року змінено.
Викласти третій абзац резолютивної частини постанови Одеського окружного адміністративного суду від 04.05.2016 року в наступній редакції: «Стягнути з Департаменту Державної архітектурно – будівельної інспекції у Одеській області на користь приватного підприємства «Каролайн» (код ЄДРПОУ 24772581) суму сплаченого судового збору в розмірі 4616(чотири тисячі шістсот шістнадцять) грн.30 коп.» .
В іншій частині постанови залишити без змін.
Стягнути з Департаменту Державної архітектурно – будівельної інспекції у Одеській області до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок № 31212206781008, отримувач коштів: УК у м. Одесі/Приморський р-н/22030101, код ЄДРПОУ 38016923, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО: 828011, код ЄДРПОУ суду 34380461 судовий збір в розмірі 5077 (п'ять тисяч сімдесят сім) грн. 93 коп.
18.10.2016 року через канцелярію суду від Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області надійшла заява про встановлення способу і порядку виконання судового рішення Одеського апеляційного адміністративного суду від 20.07.2016 року у справі № 815/918/16.
Представник заявника у судовому засіданні заяву про встановлення способу і порядку виконання судового рішення просив задовольнити.
Представники сторін до судового засіданні не з'явилися, про дату, час та місце судового засідання повідомлена відповідно до вимог КАС України.
Відповідно до ч.2 ст.263 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.
Заява мотивована тим, що 04.10.2016 року до ГУ Державної казначейської служби України в Одеській області надійшла заява ГУ ДФС в Одеській області від 28.09.2016 року за № 5512/9/15-32-10-04-10 про виконання виконавчого листа Одеського апеляційного адміністративного суду від 11.08.2016 року, виданого на виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 20.07.2016 року по справі № 815/918/16, щодо стягнення з Департаменту державної архітектурно – будівельної інспекції в Одеській області до спеціального фонду Державного бюджету України судового збору в розмірі 5077,93 грн.
Під час аналізу виконавчого листа по справі № 815/918/16 ГУ Державної казначейської служби України в Одеській області встановлено, що за вказаним у виконавчому документі кодом ЄДРПОУ 37471912 така установа, як Департамент державної архітектурно – будівельної інспекції в Одеській області (65107, м. Одеса, вул. Канатна,83) в мережі установ та організацій, що отримують фінансування з державного та місцевих бюджетів в 2016 році не значиться, а рахунки цієї установи, з яких вбачалося можливим здійснити безспірне списання в ГУ або в будь – якому іншому територіальному органі Казначейства відсутні.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, розміщеного на веб – сайті Міністерства юстиції України за кодом ЄДРПОУ 37471912, вказаним у виконавчому документі значиться така установа, як Державна архітектурно – будівельна інспекція України.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено «Порядком виконання рішень про стягнення коштів, державного та місцевих бюджетів або боржників», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845 із змінами та доповненнями (далі - Порядок).
Відповідно до п.2 Порядку безспірне списання - це операція з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюється з метою виконання Казначейством та його територіальними органами рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів.
Згідно з п.2 Порядку боржники – це визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкритті в органах Казначейства.
Пунктом 2 Порядку передбачено, що виконавчі документи – це оформлені в установленому порядку виконавчі листи судів та накази господарських судів, видані на виконання рішень про стягнення коштів, а також інші документи, визначенні Законом України «Про виконавче провадження».
Відповідно до ч.1 ст.18 Закону України “Про виконавче провадження” у виконавчому документі зазначаються, зокрема, повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, власне ім'я та по батькові) (для фізичних осіб) стягувача і боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код суб'єкта господарської діяльності стягувача та боржника (для юридичних осіб), індивідуальний ідентифікаційний номер стягувача та боржника (для фізичних осіб - платників податків) або номер і серія паспорта стягувача та боржника для фізичних осіб - громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України, а також інші дані, якщо вони відомі суду чи іншому органу, що видав виконавчий документ, які ідентифікують стягувача та боржника чи можуть сприяти примусовому виконанню, зокрема, дата народження боржника та його місце роботи (для фізичних осіб), місцезнаходження майна боржника, рахунки стягувача та боржника тощо.
Згідно з Положенням про Департамент Державної архітектурно – будівельної інспекції в Одеській області затвердженого Наказом Державної архітектурно – будівельної інспекції від 08.09.2015 року № 994 Департамент Державної архітектурно – будівельної інспекції в Одеській області утворено як структурний підрозділ апарату Державної архітектурно- будівельної інспекції України з метою реалізації державної політики з питань державного архітектурно – будівельного контролю та нагляду в Одеській області.
Крім того, відповідно до наказу Державної архітектурно – будівельної інспекції України від 01.10.2014 року № 230 «Щодо діяльності деяких підрозділів Державної архітектурно – будівельної інспекції», Департамент Державної архітектурно –будівельної інспекції в Одеській області забезпечує здійснення функції та повноважень територіального органу, утвореного як структурний підрозділ апарату Державної архітектурно – будівельної інспекції України.
Отже відповідач по справі № 815/918/16 Департамент Державної архітектурно – будівельної інспекції в Одеській області не є юридичною особою та не має власних рахунків в органах Казначейства.
Відповідно до ч. 1 ст. 263 КАС України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно з листом Вищого адміністративного суду України № 846/12/13-13 від 13.06.2013 року суди повинні враховувати, що підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.
Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють їх виконання.
Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Враховуючи зазначене, суд вважає, що заява ГУ Державної казначейської служби України в Одеській області належить до задоволення.
Керуючись ст.ст. 160, 165, 263 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Заяву Головного управління Казначейської служби України в Одеській області про встановлення способу і порядку виконання судового рішення задовольнити.
2. Встановити спосіб і порядок виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 20.07.2016 року по справі № 815/918/16, шляхом стягнення з Департаменту Державної архітектурно – будівельної інспекції в Одеській області в особі Державної архітектурної – будівельної інспекції України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки,26, код ЄДРПОУ 37471912) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок № 31212206781008, отримувач коштів: УК у м. Одесі/Приморський р-н/22030101, код ЄДРПОУ 38016923, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО: 828011, код ЄДРПОУ суду 34380461 судовий збір в розмірі 5077 (п'ять тисяч сімдесят сім) грн. 93 коп.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги в 5-денний строк з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя: О.Я. Бойко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2016 |
Оприлюднено | 26.10.2016 |
Номер документу | 62141980 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бойко О.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні