Постанова
від 18.10.2016 по справі 915/981/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2016 року Справа № 915/981/16

м. Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області у складі судді Адаховської В.С. ,

при секретарі Косінчук О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за заявою боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю В«АГРООЛІМПВ» (54030, м. Миколаїв, вул. Артилерійська, 24, оф. 209, ідентифікаційний код 39550608)

про банкрутство,

за участю представників сторін:

від боржника: ліквідатор ОСОБА_1,

В С Т А Н О В И В:

12.09.2016 до Господарського суду Миколаївської області від Товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ) В«АГРООЛІМПВ» надійшла заява за вих. № 12-09/1 від 12.09.2016 про порушення справи про його банкрутство в порядку ст. 95 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» (далі - Закон про банкрутство).

Для виконання повноважень ліквідатора у справі про банкрутство ТОВ В«АГРООЛІМПВ» , автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення ліквідатора на запит суду у порядку, визначеному п. 4.6. Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справі про банкрутство, затвердженого Постановою Пленуму Вищого господарського суду від 16.01.2013 № 1, погодженою Міністерством юстиції листом від 15.01.2013 № 13.2-20/120, визначено кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво № 191 від 12.02.2013) (далі - ОСОБА_2М.), про що свідчить довідка щодо кандидатури арбітражного керуючого від 14.09.2016 (п. 4.11 Положення).

Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 14.09.2016 зазначену заяву прийнято та призначено до розгляду в підготовчому засіданні суду на 20 вересня 2016 року об 11 год. 30 хв.; зобов'язано, зокрема, арбітражного керуючого ОСОБА_2 надати до канцелярії господарського суду, відповідно до ч. 2 ст. 95, ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство, заяву на участь у даній справі з відомостями про арбітражного керуючого згідно положень Розділу VIII Закону про банкрутство та документами, що підтверджують право на зайняття відповідною діяльністю (належним чином засвідчені копії: Свідоцтва Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), диплома (ів) про освіту; відомості щодо досвіду та показників роботи у попередніх справах; кількість справ, у яких бере участь арбітражний керуючий в теперішній час).

14.09.2016, 20.09.2016 та 30.09.2016 від ліквідатора боржника до господарського суду надійшли додаткові докази та додаткові пояснення до заяви про порушення справи про банкрутство.

Ухвалою підготовчого засідання суду від 20.09.2016 порушено провадження у справі за заявою боржника - ТОВ В«АГРООЛІМПВ» про визнання його банкрутом за положеннями ст. 95 Закону про банкрутство, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та призначено справу до розгляду в засіданні суду для прийняття постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури на 03 жовтня 2016 року о 14 год. 00 хв.

03.10.2016 судове засідання не відбулося у зв'язку з перебуванням судді Адаховської В.С. на лікарняному, про що було повідомлено учасників провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 06.10.2016 призначено справу до розгляду в засіданні суду для прийняття постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури на 18 жовтня 2016 року о 14 год. 00 хв.

18.10.2016 у судовому засіданні ліквідатор боржника - ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1О.) просив суд визнати ТОВ В«АГРООЛІМПВ» банкрутом, відкрити відносно нього ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначити ОСОБА_1, який виконував обов'язки ліквідатора боржника в досудовому порядку ліквідації юридичної особи.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення ліквідатора боржника, суд дійшов висновку про визнання ТОВ В«АГРООЛІМПВ» банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури з призначенням ліквідатором банкрута ОСОБА_1, який виконував обов'язки ліквідатора боржника в досудовому порядку ліквідації юридичної особи, виходячи з такого.

Ліквідатор ТОВ В«АГРООЛІМПВ» звернувся до суду із заявою про визнання названого Товариства банкрутом, оскільки під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредитора у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону про банкрутство якщо вартості майна боржника-юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Товариство з обмеженою відповідальністю В«АГРООЛІМПВ» (ідентифікаційний код 39550608) є юридичною особою, створеною з метою отримання прибутку та подальшого його розподілу між громадянами (учасниками), зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 16.12.2014 за № 1 522 102 0000 030945.

Згідно п. 1.1 Статуту, затвердженого загальними зборами учасників ТОВ В«АГРООЛІМПВ» (рішення № 1 від 16.12.2014) та зареєстрованого Реєстраційною службою Миколаївського міського управління юстиції Миколаївської області 16.12.2014 за реєстраційним № 1 522 102 0000, учасником Товариства є:

- ОСОБА_3 (а. с. 15-21).

14 червня 2016 року на загальних зборах учасників Товариства, у зв'язку зі скрутним фінансовим станом, збитковістю подальшої діяльності Товариства, неспроможністю погасити існуючу кредиторську заборгованість та недостатністю активів, було прийнято рішення про його ліквідацію, призначення ліквідатором ОСОБА_1, визначення строку заявлення кредиторами вимог до боржника, який становив 2 місяці з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи (протокол б/н - а. с. 24).

Рішення про припинення діяльності Товариства прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства та розділу 11 Статуту ТОВ В«АГРООЛІМПВ» .

На підставі ст. 105 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), боржником було письмово повідомлено державного реєстратора про прийняття рішення про ліквідацію юридичної особи, що підтверджується відповідним описом документів (а. с. 25).

15.06.2016 державним реєстратором було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про перебування юридичної особи в процесі припинення за рішенням засновників.

На офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України було оприлюднено відповідне повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи із зазначенням строку заявлення вимог кредиторами до 18.08.2016 (а. с. 26).

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 2663/04.3.10 від 19.12.2014, наданих Головним управлінням статистики у Миколаївській області, керівником ТОВ В«АГРООЛІМПВ» значиться ОСОБА_4 (далі - ОСОБА_4І.) (а. с. 22-23).

Наказом № 4 від 22.06.2016, у зв'язку з прийняттям рішення учасника від 14.06.2016 про ліквідацію, ліквідатором боржника звільнено ОСОБА_4 з посади директора ТОВ В«АГРООЛІМПВ» (а. с. 86).

Листом за вих. № 15-01/1 від 15.06.2016 ліквідатор повідомив контролюючий орган - Державну податкову інспекцію у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області (далі - ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва) про прийняття рішення про припинення боржника та подав заяву про припинення платника податків форми № 8-ОПП (а. с. 27).

Також на підставі пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України ліквідатор звернувся до ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва з листом за вих. № 19-01/1 від 19.07.2016, у якому просив повідомити та надати належним чином оформлений акт перевірки, у разі наявності порушень, або довідку, у разі їх відсутності (а. с. 28). Однак, жодних документів боржником отримано не було, перевірка не проведена.

Додатково ліквідатором боржника на адреси Центрального РЦЗ, Миколаївської міської виконавчої дирекції МОВ ФСС з ТВП, Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Миколаєва, Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Миколаїв направлено повідомлення про припинення юридичної особи за вих. №№ 15-01/3, 15-01/5, 15-01/2, 15-01/4 від 15.06.2016 (а. с. 29-32).

Листом № 04-1916 від 23.06.2016 Центральний районний центр зайнятості м. Миколаїв повідомив, що ТОВ В«АГРООЛІМПВ» не є платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (а. с. 75).

Листом № 06-20-510 від 04.07.2016 Миколаївська міська виконавча дирекція Миколаївського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності повідомила, що ТОВ В«АГРООЛІМПВ» не перебуває на обліку в Миколаївській міській виконавчій дирекції Миколаївського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (а. с. 76).

До ліквідатора з кредиторською вимогою б/н від 20.06.2016 на суму 500 000,00 грн. звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) В«ОЛАФ-ОПТВ» , яка виникла в зв'язку з неналежним виконанням умов договору про передпродажну підготовку продукції № 25 від 01.02.016 (а. с. 92).

Документи, що підтверджують зазначену заборгованість містяться у матеріалах справи (а. с. 35-60).

Кредитору було надано відзив б/н від 04.07.2016 про визнання вимог у повному обсязі (а. с. 93).

Згідно переліку кредиторів ТОВ В«АГРООЛІМПВ» станом на 22.08.2016, кредитором боржника є ТОВ В«ОЛАФ-ОПТВ» із вимогами на загальну суму 500 000,00 грн. (а. с. 78).

Відокремлені підрозділи у ТОВ В«АГРООЛІМПВ» відсутні, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № НОМЕР_1 від 07.07.2016 (а. с. 12-14).

Корпоративні права у ТОВ В«АГРООЛІМПВ» відсутні, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 22249287 від 20.09.2016 (а. с. 103).

Згідно листа Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Миколаївській області № 14-11-01190 від 23.06.2016 інформація щодо наявності об'єктів державної власності на балансі боржника у Регіонального відділення відсутня, а також відсутні кредиторські вимоги (а. с. 72).

Згідно листа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/01/15197 від 11.07.2016 станом на 31.03.2016 ТОВ В«АГРООЛІМПВ» серед власників, які володіють значними пакетами акцій (10 відсотків і більше статутного капіталу) емітентів, відсутнє (а. с. 73).

Згідно листа Управління Служби безпеки України в Миколаївській області № 64/20-10504 від 29.09.2016 боржнику спеціальний дозвіл на провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею, не надавався (а. с. 126).

Згідно листа Центрального відділу Державної виконавчої служби міста Миколаїв № 01.0521910/14 від 22.06.2016 станом на 22.06.2016 у відділі на виконанні відсутні будь-які виконавчі провадження про стягнення заборгованості з ТОВ В«АГРООЛІМПВ» (а. с. 74).

Відповідно до листа ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва № 2233/9/14-03-08-01-20 від 21.06.2016 у ТОВ В«АГРООЛІМПВ» відсутні відкриті рахунки в банківських установах (а. с. 71).

За інформацією, отриманою від реєструючих органів, майно за ТОВ В«АГРООЛІМПВ» не зареєстровано, про що свідчать:

- інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна № 67272976 від 05.09.2016 (а. с. 66);

- лист Регіонального сервісного центру в Миколаївській області № 31/14-1887 ВІД 17.06.2016 (а. с. 67);

- відмітка відділу технічного нагляду Управління технічного нагляду, ОП та ПБ Державної інспекції сільського господарства у Миколаївській області від 16.06.2016 на запиті ліквідатора за вих. № 15-01/11 від 15.06.2016 (а. с. 68);

- лист Управління держпраці у Миколаївській області № 01.-08.02/2952 від 12.07.2016 (а. с. 69).

Крім того, ліквідатором отримано витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна № 49994055 від 22.07.2016, згідно якого за вказаними параметрами запиту в Реєстрі знайдено 1 запис про публічне обтяження - арешт рухомого майна, зареєстрований 08.02.2013 за № 13515916 (а. с. 70).

На підставі наказу № 5 від 20.06.2016 ліквідатором боржника було проведено повну інвентаризацію основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків з перевіркою їх фактичної наявності та документального підтвердження, за результатами якої складено:

- інвентаризаційний опис основних засобів від 21.06.2016 [відсутні ];

- інвентаризаційний опис № 2 товарно-матеріальних цінностей від 21.06.2016 [відсутні ];

- акт інвентаризації № 3 наявності грошових коштів від 21.06.2016 [відсутні ];

- акт інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами і кредиторами [виявлено поточну кредиторську заборгованість на суму 500 000,00 грн. ] (а. с. 61-65).

Згідно даних фінансового звіту (балансу) суб'єкта малого підприємництва (форма № 1-м) станом на 30.06.2016, на кінець звітного періоду у ТОВ В«АГРООЛІМПВ» відсутні активи та наявний пасив (500) (а. с. 101-102).

На підставі отриманої інформації ліквідатором складені:

- перелік майна [відсутнє ];

- перелік майна, що перебуває у заставі або є обтяженим у інший спосіб [відсутнє ];

- перелік осіб, що мають невиконані зобов'язання перед боржником станом на 22.08.2016 [відсутні ] (а. с. 79-81).

Згідно довідки ліквідатора боржника від 22.08.2016, у зв'язку з тим, що ТОВ В«АГРООЛІМПВ» не має у своєму штаті працівників, а директора було звільнено, надати протокол загальних зборів (конференції) працівників боржника неможливо; підприємство не створювало профспілкових організацій та не є учасником будь-якої профспілкової організації, отже надати відповідне рішення, на якому обраний представник працівників боржника для участі у справі про банкрутство неможливо (а. с. 82).

Згідно довідки ліквідатора боржника від 22.08.2016 на підприємстві ТОВ В«АГРООЛІМПВ» відсутня заборгованість: дебіторська, по відшкодуванню шкоди, заподіяної життю та здоров'ю, по виплаті заробітної плати та вихідної допомоги працівникам боржника, по виплаті авторської винагороди (а. с. 83).

Довідкою від 22.08.2016 ліквідатор боржника гарантує покрити витрати, пов'язані з проведенням ліквідації ТОВ В«АГРООЛІМПВ» (а. с. 84).

У відповідності до приписів ч. 2 ст. 111 ЦК України, повідомленням б/н від 19.08.2016 ліквідатор повідомив учасника ТОВ В«АГРООЛІМПВ» , що Товариство не є учасником інших юридичних осіб та не має створених господарських товариств або дочірніх підприємств (а. с. 85).

Ліквідатором складено проміжний ліквідаційний баланс ТОВ В«АГРООЛІМПВ» (форма № 1) станом на 19.08.2016, який затверджено учасником боржника (а. с. 34).

Вказаний проміжний ліквідаційний баланс надіслано на затвердження до контролюючого органу супровідним листом б/н від 19.08.2016 (а. с. 33).

Таким чином, ліквідатором боржника було прийнято рішення б/н від 22.08.2016 про звернення до Господарського суду Миколаївської області з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ В«АГРООЛІМПВ» (а. с. 77).

Приймаючи до уваги дотримання заявником порядку ліквідації юридичної особи у відповідності з вимогами ст. ст. 105, 110-111 ЦК України, наявність кредиторської заборгованості та відсутність майна для її задоволення, наявність ознак неплатоспроможності (перевищення пасиву над активом), суд визнає ТОВ В«АГРООЛІМПВ» банкрутом, відкриває відносно нього ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Щодо кандидатури ліквідатора боржника, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

У заяві за вих. № 12-09/1 від 12.09.2016 про порушення справи про банкрутство та в додаткових поясненнях за вих. № 20-01/1 від 20.09.2016 заявник, посилаючись на ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство, просив суд ліквідатором ТОВ В«АГРООЛІМПВ» призначити ОСОБА_1, який виконував обов'язки ліквідатора боржника в досудовому порядку ліквідації юридичної особи.

В обґрунтування свого прохання боржник посилається на правову позицію Вищого господарського суду України, викладену в постанові від 08.04.2014 у справі № 920/1802/13, а також зазначає, що під час проведення процедури самоліквідації відсутні порушення головою ліквідаційної комісії процедури досудової ліквідації ТОВ В«АГРООЛІМПВ» або інших відомостей, що можуть свідчити про існування перешкод для виконання головою ліквідкомісії функцій ліквідатора банкрута; призначення ліквідатором у справі голови ліквідаційної комісії не потребуватиме додаткового часу для передачі статутної, бухгалтерської та іншої реєстраційної документації, а також додаткового часу на вивчення діяльності підприємства, що призведе до більш ефективної роботи в якості ліквідатора банкрута; також ліквідатор ОСОБА_1 не є заінтересованою особою в розумінні ч. 1 ст. 1 Закону про банкрутство, оскільки не є власником (учасником, акціонером) боржника, керівником боржника, особою, що входить до складу органів управління боржника, головним бухгалтером (бухгалтером) боржника, у тому числі звільненим з роботи за три роки до порушення провадження у справі про банкрутство, а також особою, яка перебуває у родинних стосунках із зазначеними особами.

Згідно з ч. 2 статті 95 Закону про банкрутство за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

Так, призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна) у справі про банкрутство врегульоване нормами ст. 114 Закону про банкрутство, відповідно до яких кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Порядок функціонування автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах про банкрутство регламентується Положенням про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення розпорядника майна господарським судом у справах про банкрутство, затвердженим Постановою Пленуму Вищого господарського суду України від 16.01.2013 № 1 та погодженим Міністерством юстиції України 15.01.2013 за № 13.2-20/120 (із змінами, внесеними згідно з Постановою Вищого господарського суду № 7 від 10.07.2014) (далі - Положення).

Пунктом 1.3 Положення встановлено, що автоматизована система з відбору кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах про банкрутство (далі - автоматизована система) є невід'ємною підсистемою автоматизованої системи документообігу суду, функціонування якої у господарських судах передбачено чинним законодавством.

У відповідності до п. 4.2 Положення у разі надходження заяви про порушення справи про банкрутство та прийняття суддею рішення про наявність підстав для її прийняття до винесення відповідної ухвали суддя до дванадцятої години робочого дня в межах строку, встановленого частиною першою статті 12 Закону: визначає коефіцієнт складності справи про банкрутство (далі - коефіцієнт складності); вчиняє електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого.

Абзацом 3 ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство унормовано, що під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.

У разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

За приписами ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

Отже, системний аналіз зазначених приписів законодавства дозволяє дійти висновку про те, що господарський суд у визначений строк зобов'язаний в будь-якому випадку вчинити електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого, і лише у разі, коли обраний автоматичною системою арбітражний керуючий не дав своєї згоди на виконання відповідних обов'язків, або з інших підстав господарський суд в порядку ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство має право покласти обов'язки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії боржника, при цьому чітко обґрунтувавши такий свій висновок щодо непризначення визначеної автоматичною системою кандидатури арбітражного керуючого.

З урахуванням вищевказаних обставин, 13.09.2016 Господарським судом Миколаївської області вчинено електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого для призначення у справі про банкрутство ТОВ В«АГРООЛІМПВ» у якості ліквідатора банкрута.

За результатами запиту автоматизованою системою надано довідку від 14.09.2016, згідно якої визначено кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво № 191 від 12.02.2013).

Враховуючи приписи ст. 114 Закону про банкрутство, ухвалою суду від 14.09.2016 було зобов'язано визначену автоматизованою системою кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_2 надати суду заяву на участь у даній справі з відомостями про арбітражного керуючого згідно положень Розділу VIII Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» та документами, що підтверджують право на зайняття відповідною діяльністю (належним чином засвідчені копії: Свідоцтва Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), диплома (ів) про освіту; відомості щодо досвіду та показників роботи у попередніх справах; кількість справ, у яких бере участь арбітражний керуючий в теперішній час).

Від визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого ОСОБА_2 станом на момент проведення судового засідання заява на участь у даній справі не надійшла.

Матеріали справи свідчать про те, що господарським судом дотримано приписів ст. 114 Закону про банкрутство щодо визначення кандидатури ліквідатора із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, із зобов'язанням визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого надати заяву на участь у даній справі.

Разом з тим, саме суду належить право або призначити ліквідатором боржника арбітражного керуючого, визначеного згідно ст. 114 Закону про банкрутство, або ж покласти обов'язки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії боржника, відповідно до ч. 2 ст. 95 цього Закону, чітко обґрунтувавши при цьому таких свій висновок.

Відповідно до абзаців 3,4 пункту 36.7 Інформаційного листа Вищого господарського суду України В«Про Закон України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI)В» від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 (із змінами) вирішення питання щодо визнання банкрутом такого боржника та призначення ліквідатора повинно здійснюватися в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі, в якому судом перевіряється поданий ліквідаційний баланс боржника та з'ясовується факт недостатності вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів. Ліквідатором боржника, що ліквідується власником, може бути голова ліквідаційної комісії або арбітражний керуючий, який призначається в порядку, встановленому Законом для призначення розпорядника майна, тобто кандидатура арбітражного керуючого на призначення ліквідатором визначається судом за допомогою автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство (частина друга статті 95 Закону).

Призначення голови ліквідаційної комісії ліквідатором боржника, що ліквідується власником, здійснюється господарським судом у виняткових випадках (в залежності від конкретних обставин справи), оскільки голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) підпадає під ознаки заінтересованої особи стосовно боржника і відповідно до частини шостої статті 95 Закону несе солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів.

Відповідно до ч. ч. 1, 2, 9, 10 ст. 41 Закону про банкрутство ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку. Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше п'яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; у разі провадження банкрутом діяльності, пов'язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу. Для цього за погодженням із Службою безпеки України визначає склад ліквідаційної комісії режимно-секретного органу, яка формується в установленому законодавством порядку; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України В«Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищенняВ» , інформацію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом. Ліквідатор не рідше ніж один раз на місяць надає комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів. Ліквідатор зобов'язаний на вимогу господарського суду та державного органу з питань банкрутства надавати необхідні відомості щодо проведення ліквідаційної процедури.

Суд враховує відсутність відомостей щодо порушення ліквідатором процедури досудової ліквідації боржника або інших відомостей, що можуть свідчити про існування перешкод для виконання гр. ОСОБА_1 функцій ліквідатора банкрута. Крім того, суд враховує, що призначення ліквідатором банкрута в даній справі гр. ОСОБА_1 не потребуватиме додаткового часу для передачі статутної, бухгалтерської та іншої реєстраційної документації, а також виключить можливість створення безнадійної заборгованості по сплаті грошової винагороди арбітражному керуючому, послуги якого є платними.

З урахуванням зазначеного, суд призначає ліквідатором банкрута гр. ОСОБА_1, який виконував обов'язки ліквідатора ТОВ В«АГРООЛІМПВ» у досудовому порядку ліквідації юридичної особи, у відповідності до приписів діючого законодавства України.

Частиною 3 ст. 38 Закону про банкрутство передбачено, що з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, здійснюється офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

Частиною 4 вказаної статті встановлено, що повідомлення про визнання боржника банкрутом і про відкриття ліквідаційної процедури мають містити: найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора (ліквідаційну комісію).

Згідно з приписами ч. 3 ст. 95 Закону про банкрутство, кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.

Відповідно до п. 2.2. Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство офіційному оприлюдненню підлягає, зокрема, повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

З врахуванням вищезазначеного, господарський суд вважає за необхідне оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання ТОВ В«АГРООЛІМПВ» банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.

У ч. 1 ст. 38 Закону про банкрутство зазначено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону про банкрутство з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.

Згідно ч. 1 ст. 39 Закону про банкрутство власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника у будь-який час до закінчення ліквідаційної процедури має право одночасно задовольнити усі вимоги конкурсних кредиторів відповідно до реєстру вимог кредиторів або надати боржнику грошові кошти, достатні для задоволення всіх вимог кредиторів, у порядку та на умовах, передбачених статтею 31 цього Закону. Власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника може брати участь в обговоренні звіту ліквідатора та мирової угоди, а також може заявляти клопотання про погашення заборгованості або перехід до процедури санації.

Частинами 3-6 ст. 41 Закону про банкрутство передбачено, що з дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута. Ліквідатор (арбітражний керуючий) має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати. Під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями боржника у зв'язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою. У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов'язкові для боржника вказівки чи мають можливість іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов'язаннями. Стягнені суми включаються до складу ліквідаційної маси і можуть бути використані тільки для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленому цим Законом. Протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов'язані передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до законів України.

За таких обставин, суд припиняє повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.

Керуючись ст. ст. 37-41, 95 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , ст. ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Визнати Товариство з обмеженою відповідальністю В«АГРООЛІМПВ» (ідентифікаційний код 39550608) банкрутом.

2. Відкрити відносно Товариства з обмеженою відповідальністю В«АГРООЛІМПВ» (ідентифікаційний код 39550608) ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

3. Ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю В«АГРООЛІМПВ» (ідентифікаційний код 39550608) призначити гр. ОСОБА_1 (паспорт серія ЕО № 613585, виданий Заводським РВ ММУ УМВС України в Миколаївській області 05.11.1998, ідентифікаційний податковий номер НОМЕР_2; 54058, АДРЕСА_1), який виконував обов'язки ліквідатора боржника в досудовому порядку ліквідації юридичної особи.

4. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю В«АГРООЛІМПВ» (ідентифікаційний код 39550608) банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.

5. Встановити місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет для пред'явлення кредиторами вимог до банкрута.

6. Зобов'язати ліквідатора банкрута скласти реєстр вимог кредиторів та завчасно надати його суду на затвердження.

7. Розгляд справи з приводу затвердження реєстру вимог кредиторів призначити на 06 грудня 2016 року о 10 год. 00 хв.

Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою:

м. Миколаїв, вул. Адміральська, 22, 9 поверх.

8. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважати таким, що настав.

9. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів, інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута.

10. Відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю.

11. Продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому Законом України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

12. Скасувати арешти, заборони, накладені на активи (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності) боржника, визнаного банкрутом та усі інші обмеження, обтяження щодо активів банкрута. Накладення нових арештів або інших обмежень відносно активів боржника не допускається.

13. З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.

14. Зобов'язати ліквідатора банкрута провести ліквідаційні заходи, передбачені розділом ІІІ Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , після завершення ліквідаційних заходів надати до суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута на затвердження.

15. Зобов'язати ліквідатора банкрута щомісячно надавати суду відомості щодо проведення ліквідаційної процедури з підтверджуючими документами.

16. Постанову надіслати ліквідатору банкрута.

17. Копію постанови надіслати: Товариству з обмеженою відповідальністю В«ОЛАФ-ОПТВ» (54038, м. Миколаїв, вул. Привільна, 71/1), Державній податковій інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області (54030, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, 24/2), Центральному відділу державної виконавчої служби Миколаївського міського управління юстиції (54001, м. Миколаїв, вул. Адміральська, 27/1 (5-й поверх)), Центру надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради (54001, м. Миколаїв, вул. Адміральська, 20), арбітражному керуючому ОСОБА_2 (21050, АДРЕСА_2), Головному територіальному управлінню юстиції у Миколаївській області (54029, м. Миколаїв, вул. 8-го Березня, 107) - до відома .

У відповідності до ч. 4 ст. 8 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури набирає законної сили з моменту її прийняття.

Постанову може бути оскаржено у встановленому порядку згідно ст. ст. 91, 93 Господарського процесуального кодексу України та ст. 8 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Суддя В.С. Адаховська

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення18.10.2016
Оприлюднено27.10.2016
Номер документу62176489
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/981/16

Ухвала від 23.01.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 17.01.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 16.12.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 06.12.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 06.12.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 05.12.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 28.11.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 28.11.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Постанова від 18.10.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 06.10.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні