КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про повернення позовної заяви
26 жовтня 2016 року 810/3396/16
Суддя Київського окружного адміністративного суду Дудін С.О., перевіривши виконання вимог статей 104,105,106 Кодексу адміністративного судочинства України за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбудмаш» до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області про визнання незаконними та скасування постанов, припису,акту та протоколів,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрбудмаш» звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області, у якому позивач просить суд:
- визнати незаконною та скасувати постанову по справі про адміністративне правопорушення №А-0610/1 від 06.10.2016;
- визнати незаконною та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №З-0610/1/0610/1 від 06.10.2016;
- визнати незаконним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності будівельних норм, державних стандартів і правил №С-2709/1 від 27.09.2016;
- визнати незаконним та скасувати акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил б/н від 27.09.2016;
- визнати протиправним та скасувати протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності №Л-З-2709/1 від 27.09.2016;
- визнати протиправним та скасувати протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності №Л-А-2709/1 від 27.09.2016.
Відповідно до вимог ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує наявність підстав для повернення позовної заяви. Пунктом 1 ч.1 ст.18 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін в яких є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська, Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ щодо їх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Статтею 140 Конституції України встановлено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - мешканців села, селища, міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в рамках Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою у порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх органи.
Порядок обрання органів місцевого самоврядування, їх функціонування та повноваження передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР від 21.05.1997 (далі-№280/97).
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону №280/97 сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно із ч.ч. 1-2 ст. 11 Закону №280/97 виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Крім того, ст. 54 Закону №280/97 визначено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради.
Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, - за погодженням з відповідними органами виконавчої влади.
Положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.
Таким чином, відповідач – Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області, є виконавчим органом ради, який був створений на виконання функцій органом місцевого самоврядування, підзвітний та підконтрольний Броварській міській раді.
Отже, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбудмаш» до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області не можуть бути предметом розгляду в окружному адміністративному суді, оскільки за предметною підсудністю підлягають вирішенню місцевим загальним судом як адміністративним, у даному випадку – Броварським міськрайонним судом Київської області.
Згідно із п. 6 ч. 3 ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається позивачу, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.
Таким чином, позовна заява підлягає поверненню.
Керуючись п. 6 ч. 3 ст. 108, ст. ст. 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1.Позовну заяву повернути позивачу з усіма доданими до неї матеріалами.
2.Копію ухвали надіслати Товариству з обмеженою відповідальністю «Укрбудмаш».
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2016 |
Оприлюднено | 31.10.2016 |
Номер документу | 62238967 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні