Ухвала
від 21.10.2016 по справі 910/18418/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

21.10.2016Справа № 910/18418/15

За заявоюДепартаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прозміну способу та порядку виконання рішення у справі№ 910/18418/15 за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВ СІТІ ІНТЕРТЕЙМЕНТ" до 1. Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації); 2. Центрального парку культури і відпочинку м. Києва пророзірвання договору та стягнення коштів Суддя Підченко Ю.О.

Представники сторін: від позивача:не з'явився; від відповідача 1:ОСОБА_1 - представник за довіреністю; від відповідача 2:не з'явився.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду міста Києва від 19.10.2015 р. у справі № 910/18418/15, яке залишено без змін Постановою Київського апеляційного господарського суду від 28.01.2016 року, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВ СІТІ ІНТЕРТЕЙМЕНТ" задоволено, а саме:

- розірвано інвестиційний договір від 06.08.2013 № 050-13/і/130, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 Інтертеймент" (код ЄДРПОУ 38536451), Департаментом економіки та інвестицій Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (код ЄДРПОУ 04633423) і Центральним парком культури і відпочинку міста Києва (код ЄДРПОУ 02221411);

- стягнуто з Департаменту економіки та інвестицій Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36; код ЄДРПОУ 04633423) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 Інтертеймент" (04073, м. Київ, вул. Рилєєва, 10-А; код ЄДРПОУ 38536451) грошові кошти к розмірі 155 000 (сто п'ятдесят п'ять тисяч) грн., 3 709 (три тисячі сімсот дев'ять) грн.. - судового збору;

- стягнуто з Центрального парку культури і відпочинку міста Києва (код ЄДРПОУ 02221411, 01001 м. Київ, Володимирський узвіз 2) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 Інтертеймент" (04073, м. Київ, вул. Рилєєва, 10-А; код ЄДРПОУ 38536451) грошові кошти у розмірі 200 000 (двісті тисяч) грн. та 4 609 (чотири тисячі шістсот дев'ять) грн. - судового збору.

12.02.2016 року на виконання рішення Господарського суду міста Києва від 19.10.2015 року № 910/18418/15, яке набрало законної сили від 28.01.2016 року, судом було видано відповідні накази.

05.10.2016 р. Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернувся до Господарського суду міста Києва із заявою про зміну способу та порядку виконання рішення Господарського суду міста Києва від 19.10.2015 року по справі № 910/14418/15.

Відповідно до Розпорядження № 04-23/2097 від 05.10.2016 року призначено проведення повторного автоматизованого розподілу матеріалів судової справи - у зв'язку з лікарняним судді Мельника В.І.

Згідно Протоколу повторного автоматизованого розподілу, заяву Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) передано на розгляд судді Підченко Ю.О.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.10.2016 року заяву призначено до розгляду в судовому засіданні 21.10.2016 року.

Заява обґрунтована тим, що відповідно до умов інвестиційного договору від 06.08.2013 року № 050-13/і/130 ТОВ "ОСОБА_2 Інтертеймент" сплатив 155 500, 00 грн. на рахунок спеціального фонду бюджету міста Києва № 31515934700001 Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві.

У судовому засіданні 21.10.2016 року представники позивача та другого відповідача присутніми не були.

Представник заявника (першого відповідача) наполягав на задоволенні поданої заяви та надав усні пояснення.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що заява Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Як вбачається із доводів заявника, згідно ч.ч. 1.2 ст. 78 Бюджетного кодексу України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних місцевих рад або сільські голови (якщо відповідні виконавчі органи не створені згідно із законом) забезпечують виконання відповідних місцевих бюджетів. Місцеві фінансові органи здійснюють загальну організацію та управління виконанням відповідного місцевого бюджету, координують діяльністю учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.

Казначейське обслуговування місцевих бюджетів здійснюється органами Казначейства України відповідно до ст. 43 Бюджетного Кодексу.

Казначейство України веде облік всіх надходжень, що належать місцевим бюджетам, та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, погодженим з відповідними місцевими фінансовими органами, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

За приписами пункту 3.4. Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 № 938 органами Державної казначейської служби України зараховуються кошти на рахунки обліку надходжень загального та спеціального фондів місцевих бюджетів.

Відповідно до листа Департаменту фінансів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 03.10.2016 року № 054-1-2-09/2973 кошти в сумі 342 170, 00 грн., які надійшли від ТОВ "ОСОБА_2 Інтертеймент" були зараховані на рахунок спеціального фонду бюджету міста Києва.

Зазначена сума включає кошти в розмірі 155 500, 00 грн., що підлягають поверненню згідно рішення Господарського суду міста Києва від 19.10.2015 року по справі № 910/18418/15.

Тобто, Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не є розпорядником коштів, які надійшли від ТОВ "ОСОБА_2 Інтертеймент" у розмірі 155 500, 00 грн., оскільки дана сума обліковується не на рахунках заявника.

Заявник також звертає увагу суду на те, що згідно додатку № 9 до рішення Київської міської ради "Про бюджет міста Києва на 2016 рік" від 22.12.2015 № 61/61 джерелами формування коштів цільового фонду спеціального фонду бюджету міста Києва є, зокрема, кошти, що надходять відповідно до умов інвестиційних угод та аукціонів.

Відповідно до додатку 9 вказаного вище рішення Київської міської ради, органом, який забезпечує контроль за надходженнями коштів відповідно до умов інвестиційних угод та аукціонів до бюджету міста Києва є Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Тому, враховуючи викладені у заяві доводи, заявник повідомляє, що кошти у розмірі 155 500, 00 грн. обліковуються на рахунку спеціального фонду бюджету міста Києва, як дохідний рахунок, Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) лише здійснює контроль за надходженнями коштів за інвестиційними договорами до бюджету міста Києва. З огляду на наведене просить суд постановити ухвалу про стягнення 155 500, 00 грн. з рахунку спеціального фонду бюджету міста Києва № 31515934700001 Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 Інтертеймент".

Відповідно до ч. 1 ст. 121 Господарського процесуального кодексу України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Підставою для зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом.

При цьому, під зміною способу та порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми виконання.

Заява про зміну способу та порядку виконання рішення розглядається за правилами Господарського процесуального кодексу України, тому заявник повинен надати докази наявності обставин, що передбачені статті 121 Господарського процесуального кодексу України.

Пунктом 7.2 постанови № 9 від 17.10.2012 р. пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" встановлено, що вирішуючи питання про зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи. Отже, в основу рішення про зміну способу та порядку виконання рішення суду має бути покладений обґрунтований висновок про наявність обставин, що ускладнюють або роблять неможливим його виконання встановленим способом.

Із абзацу третього резолютивної частини рішення від 19.10.2015 року вбачається, що було вирішено:

- стягнути з Департаменту економіки та інвестицій Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36; код ЄДРПОУ 04633423) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 Інтертеймент" (04073, м. Київ, вул. Рилєєва, 10-А; код ЄДРПОУ 38536451) грошові кошти к розмірі 155 000 (сто п'ятдесят п'ять тисяч) грн., 3 709 (три тисячі сімсот дев'ять) грн. - судового збору.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Виконання рішення суду про стягнення коштів з боржника, який є державна установа, здійснюється згідно з Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 25 Бюджетного кодексу України Казначейство України здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.

Положенням про Державну казначейську службу України, затвердженим Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 460/20, визначено, що Державна казначейська служба України (Казначейство України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України.

Відповідно до п. 4 названого Положення Казначейство України відповідно до покладених завдань, зокрема, здійснює через систему електронних платежів Національного банку України розрахунково-касове обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів, спільних із міжнародними фінансовими організаціями проектів; здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду; здійснює розподіл коштів між державним бюджетом, бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, а також між місцевими бюджетами відповідно до нормативів відрахувань, визначених бюджетним законодавством, і перерахування розподілених коштів за належністю; проводить взаємні розрахунки між державним бюджетом та бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, а також між місцевими бюджетами у порядку, встановленому законодавством; веде базу даних про мережу розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, складає та веде єдиний реєстр розпорядників та одержувачів бюджетних коштів; веде облік бюджетних асигнувань, доводить до розпорядників та одержувачів бюджетних коштів витяг із розпису державного бюджету та зміни до нього.

Частиною 1 ст.3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" визначено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Відповідно до пункту 1 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року №845 (далі - Порядок), визначено механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.

Статтею першою Порядку встановлено, що боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства ;

Відповідно до п. 1 Положення про Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі-Департамент) - є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковується голові Київської міської державної адміністрації, підзвітний та підконтрольний Київській міській раді, а з питань виконання функції державної виконавчої влади Міністерству економічного розвитку і торгівлі України.

Таким чином, не зважаючи на той факт, що кошти у розмірі 155 500, 00 грн. за інвестиційним договором було зараховано до спеціального фонду бюджету міста Києва, все ж боржником за наказом Господарського суду міста Києва від 12.02.2016 року являється Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно положень Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 6 "Про судове рішення", у рішеннях зі спорів, пов'язаних із стягненням грошових сум, - необхідно враховувати наступні обставини:

- відповідні дані зазначаються згідно з поданою до господарського суду позовною заявою;

- за відсутності у позовній заяві даних про найменування (ім'я) стягувача і боржника, їх місцезнаходження (місце проживання), ідентифікаційний код (індивідуальний ідентифікаційний номер) тощо необхідні відомості господарському суду слід витребувати у позивача і відповідача згідно з пунктом 4 статті 65 ГПК;

- залежно від конкретних матеріалів і обставин справи в наказі господарського суду можуть бути зазначені банківські рахунки в національній або іноземній валюті, а також реєстраційні рахунки.

Отже, суд дійшов висновку, що спосіб та порядок виконання, які було встановлено при винесені рішення від 19.10.2015 року визначені вірно, жодних обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим під час судового розгляду заяви про зміну порядку і способу виконання рішення судом виявлено не було. Тому, заява Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про зміну способу та порядку виконання рішення від 19.10.2015 року у справі № 910/18418/15 задоволенню не підлягає.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про зміну способу та порядку виконання рішення відмовити.

Суддя Ю.О. Підченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.10.2016
Оприлюднено31.10.2016
Номер документу62247914
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/18418/15

Ухвала від 13.01.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 26.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 21.10.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 12.10.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 24.12.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Андрієнко В.В.

Ухвала від 30.11.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Калатай Н.Ф.

Ухвала від 11.11.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Калатай Н.Ф.

Рішення від 19.10.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 07.09.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 21.07.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні