ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра, 8, корпус 1
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
07 жовтня 2016 року 14 год. 40 хв. № 826/25129/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Данилишина В.М. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Ок-Інвест" до державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у місті Києві ОСОБА_1 та Головного управління Держгеокадастру у місті Києві, третя особа: Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області, про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва (також далі - суд) , з урахуванням усунення виявлених недоліків, надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю "Ок-Інвест" (далі - позивач, ТОВ "Ок-Інвест") до державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у місті Києві ОСОБА_1 (далі - відповідач-1, реєстратор ОСОБА_1) та Головного управління Держгеокадастру у місті Києві (далі - відповідач-2, ГУ Держгеокадастру у м. Києві ) про:
- визнання протиправними дій відповідача-1 щодо відмови повідомленням від 30 жовтня 2015 року НОМЕР_2 у наданні витягу із Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, що розташована у смт. Козин, кадастровий номер НОМЕР_1 (далі - земельна ділянка НОМЕР_1) , та перебуває в орендному користуванні позивача;
- зобов'язання відповідача-2 видати позивачу вказаний витяг.
В обґрунтування позову зазначено, що оскаржувані дії відповідача-1 є протиправними, оскільки вчинені з порушенням вимог законодавства.
Відповідною ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі №826/25129/15 (далі - справа) , яку призначено до розгляду у судовому засіданні.
У подальшому, зважаючи на достатність наявних у матеріалах справи доказів для розгляду та вирішення справи по суті, у відповідному судовому засіданні судом, відповідно до ч.ч. 4, 6 ст. 128 КАС України, прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.
Проте, під час розгляду справи у порядку письмового провадження до суду через канцелярію від відповідачів надійшли письмові клопотання про вихід із письмового провадження, а також про залучення до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області (далі - Управління Держгеокадастру в Обухівському районі) .
Так, відповідною ухвалою суду вирішено вийти із письмового провадження, справу призначено до розгляду у судовому засіданні, а також допущено Управління Держгеокадастру в Обухівському районі (також далі - третя особа) до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів.
Під час переходу до розгляду справи по суті представник позивача підтримав позов та просив задовольнити його повністю з підстав, зазначених у ньому та наданих на його обґрунтування доказах, а відповідач-1 та представник відповідача-2 не визнали позов та просили відмовити у його задоволенні повністю з підстав, зазначених у письмових запереченнях проти позову, наданих суду разом із доказами на їх обґрунтування.
Представник третьої особи у відповідне судове засідання не прибув, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи третя особа повідомлена належним чином, заява про розгляд справи за відсутності її представника до суду не надійшла. При цьому, представником третьої особи до суду подані письмові заперечення проти позову разом із доказами на їх обґрунтування.
Враховуючи викладене та зважаючи на достатність наявних у матеріалах справи доказів для розгляду та вирішення справи по суті, у відповідному судовому засіданні судом, відповідно до ч.ч. 4, 6 ст. 128 КАС України, прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.
Оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 08 червня 2015 року №38732932, ТОВ "Ок-Інвест" є орендарем земельної ділянки НОМЕР_1.
29 жовтня 2015 року позивачем через веб-сайт АДРЕСА_1 оформлено запит НОМЕР_1 на отримання витягу із Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки НОМЕР_1 (далі - запит НОМЕР_1) .
Проте, згідно наявної в матеріалах справи копії повідомлення реєстратора ОСОБА_1 про відмову у наданні відомостей з Державного земельного кадастру від 30 жовтня 2015 року НОМЕР_2, за результатами розгляду запиту НОМЕР_1 позивачу відмовлено у наданні запитуваних відомостей, оскільки документи не відповідають вимогам, встановленим законом.
У контексті викладеного суд зазначає наступне.
Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру установлені Законом України "Про Державний земельний кадастр" від 07 липня 2011 року №3613-VI (далі - Закон №3613-VI) .
Так, відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону №3613-VI, Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Згідно з ч.ч. 1, 2, 6-8 ст. 9 Закону №3613-VI, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Державний кадастровий реєстратор є державним службовцем.
Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій.
Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об'єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов'язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється.
Державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).
Поряд з цим, відповідно до ч. 4 ст. 9 Закону №3613-VI, державний кадастровий реєстратор, зокрема, надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі.
Згідно зі ст. 3 Закону №3613-VI, Державний земельний кадастр базується на таких основних принципах, зокрема, відкритості та доступності відомостей Державного земельного кадастру, законності їх одержання, поширення і зберігання.
Так, відповідно до ч.ч. 1, 2, 5-9 ст. 38 Закону №3613-VI, відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі, зокрема, витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру.
Витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку може бути виданий будь-яким Державним кадастровим реєстратором незалежно від території дії його повноважень.
Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку видається заявнику в день надходження заяви.
На отримання відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку мають право: фізичні та юридичні особи, за умови їх ідентифікації з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи; органи державної влади та органи місцевого самоврядування для реалізації своїх повноважень, визначених законом.
Відомості Державного земельного кадастру, які містять інформацію, що є державною таємницею, надаються в порядку та на умовах, визначених Законом України "Про державну таємницю".
Інші відомості Державного земельного кадастру є відкритою інформацією, крім випадків, визначених законом.
Для отримання відомостей Державного земельного кадастру заявник або уповноважена ним особа подає Державному кадастровому реєстратору: заяву за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру; документ про оплату послуг за надання витягу з Державного земельного кадастру (крім випадків, визначених цим Законом в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб); документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою особою заявника).
Заява з доданими документами подається заявником або уповноваженою ним особою особисто або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.
Державний кадастровий реєстратор протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви надає заявнику документ, передбачений частиною першою цієї статті, або надає мотивовану відмову у наданні такого документа.
Відмова у наданні відомостей з Державного земельного кадастру надається у разі, якщо: у Державному земельному кадастрі відсутні запитувані відомості; із заявою звернулася неналежна особа; документи подані не в повному обсязі та/або не відповідають вимогам, встановленим законом.
Форми витягу, довідки з Державного земельного кадастру, повідомлення про відмову у наданні відомостей, а також порядок обліку заяв і запитів про отримання відомостей Державного земельного кадастру встановлюються Порядком ведення Державного земельного кадастру.
Право на отримання засвідчених копій документів Державного земельного кадастру та витягів з них мають: щодо документації, на підставі якої внесені відомості до Поземельної книги на земельну ділянку, - особи, яким належить речове право на цю земельну ділянку; щодо інших документів (крім документів, що містять державну таємницю) - фізичні та юридичні особи.
Отримання засвідчених копій документів Державного земельного кадастру та витягів з них здійснюється в порядку, визначеному частиною сьомою цієї статті.
Органи державної влади, органи місцевого самоврядування мають право на отримання засвідчених копій усіх документів Державного земельного кадастру та витягів з них, якщо це пов'язано із здійсненням ними повноважень, встановлених законом.
Витяг з Державного земельного кадастру підписується Державним кадастровим реєстратором та посвідчується його печаткою.
Крім того, згідно з п. 5, пп. 1 п. 162, п.п. 166, 168, 175 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 (далі - Порядок №1051) , до складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України «Про Державний земельний кадастр» та цим Порядком.
Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей.
Державний кадастровий реєстратор має посвідчення Державного кадастрового реєстратора і власну печатку, форми та опис яких визначаються Мінрегіоном.
Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об'єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов'язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється.
Під втручанням у діяльність Державного кадастрового реєстратора розуміється прямо не передбачена законодавством дія будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об'єднань, яка стосується здійснення Державним кадастровим реєстратором повноважень, визначених Законом №3613-VI та цим Порядком.
Відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі витягу з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру.
Для отримання витягу з Державного земельного кадастру, довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру, довідки про осіб, які отримали доступ до інформації про суб'єкта речового права у Державному земельному кадастрі, засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з нього заявник або уповноважена ним особа за дорученням власника земельної ділянки, або нотаріус відповідно до пункту 17 частини першої статті 34 Закону України "Про нотаріат" під час вчинення правочину щодо земельної ділянки подає Державному кадастровому реєстраторові:
1) заяву за формою згідно з додатком 42;
2) документ, що підтверджує оплату послуг з надання витягу з Державного земельного кадастру або довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), або викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру, або засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з нього (крім випадків, визначених пунктом 165 цього Порядку);
3) документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).
У разі подання заяви органом державної влади, органом місцевого самоврядування у заяві зазначаються підстави для надання відповідної інформації з посиланням на норму закону, яка передбачає право відповідного органу запитувати таку інформацію, а також реквізити справи, у зв'язку з якою виникла потреба в отриманні інформації. Така заява розглядається у позачерговому порядку.
У разі коли заявник або уповноважена ним особа за дорученням власника земельної ділянки, або нотаріус відповідно до пункту 17 частини першої статті 34 Закону України "Про нотаріат" під час вчинення правочину щодо земельної ділянки відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та пункту 187 цього Порядку мають доступ до Державного земельного кадастру, вони мають право надсилати документи, зазначені у підпунктах 1 - 3 цього пункту, Державному кадастровому реєстраторові в електронній формі за власним цифровим підписом засобами електрозв'язку та отримувати документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, в електронній формі за цифровим підписом Державного кадастрового реєстратора.
Відмова у наданні відомостей з Державного земельного кадастру надається у формі повідомлення у разі, коли: 1) у Державному земельному кадастрі відсутні запитувані відомості; 2) із заявою про надання відомостей з Державного земельного кадастру звернулася неналежна особа; 3) документи подані не в повному обсязі та/або не відповідають вимогам, встановленим законом.
Повідомлення про відмову у наданні відомостей надається за формою згідно з додатком 43.
На отримання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку мають право: 1) фізичні та юридичні особи за умови їх ідентифікації з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи; 2) органи державної влади та органи місцевого самоврядування для здійснення своїх повноважень, визначених законом.
Суд звертає увагу, що відповідачами не заперечувався факт подачі позивачем усіх визначених Законом №3613-VI та Порядком №1051 документів.
Поряд з цим, в обґрунтування правомірності оскаржуваних дій посилалися на те, що Порядком взаємодії державних кадастрових реєстраторів під час надання деяких відомостей з Державного земельного кадастру, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25 червня 2015 року №144 (далі - Порядок №144) , визначено процедуру взаємодії державних кадастрових реєстраторів під час надання саме фізичним особам або уповноваженим ними особам деяких відомостей з Державного земельного кадастру у формі витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру.
Проте, суд не погоджується із вказаним вище обґрунтуванням відповідачів, оскільки факт визначення Порядком №144 процедури взаємодії державних кадастрових реєстраторів під час надання саме фізичним особам або уповноваженим ними особам деяких відомостей з Державного земельного кадастру у формі витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру, не позбавляє юридичних осіб визначеного Законом №3613-VI та Порядок №1051 права на отримання вказаних витягів.
При цьому, суд звертає увагу, що відповідачами не надано суду належних доказів того, що подані позивачем документи не відповідають вимогам, встановленим законом.
Враховуючи вищезазначене у сукупності, суд приходить до висновку про протиправність дій відповідача-1 щодо відмови повідомленням від 30 жовтня 2015 року НОМЕР_2 у наданні витягу із Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки НОМЕР_1, та, як наслідок, необхідність зобов'язання відповідача-2 видати позивачу вказаний витяг.
Згідно із ч. 1 ст. 11, ч. 1 ст. 69, ч.ч. 1, 2, 6 ст. 71 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
На підставі вище викладених норм та з'ясованих судом обставин вбачається, що позов товариства з обмеженою відповідальністю "Ок-Інвест" до державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у місті Києві ОСОБА_1 та Головного управління Держгеокадастру у місті Києві, третя особа: Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області, про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 69-71, 86, 94, 128, 158-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними дії державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у місті Києві ОСОБА_1 щодо відмови повідомленням від 30 жовтня 2015 року НОМЕР_2 у наданні витягу із Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, що розташована у смт. Козин, кадастровий номер НОМЕР_1, та перебуває в орендному користуванні товариства з обмеженою відповідальністю "Ок-Інвест".
3. Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві видати товариству з обмеженою відповідальністю "Ок-Інвест" витяг із Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, що розташована у смт. Козин, кадастровий номер НОМЕР_1, та перебуває в орендному користуванні товариства з обмеженою відповідальністю "Ок-Інвест".
4. Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Ок-Інвест" (код ЄДРПОУ 31866726) здійснений ним судовий збір у загальному розмірі 2436,00 грн. (дві тисячі чотириста тридцять шість гривень нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у місті Києві (код ЄДРПОУ 39802366).
Копії постанови направити сторонам та третій особі (вручити їх уповноваженим представникам) у порядку та строки, встановлені ст. 167 КАС України.
Відповідно до ст.ст. 185, 186 КАС України, постанова може бути оскаржена шляхом подання до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги протягом десяти днів із дня отримання копії постанови . Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.
Згідно зі ст. 254 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя В.М. Данилишин
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2016 |
Оприлюднено | 01.11.2016 |
Номер документу | 62271932 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Данилишин В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні