Постанова
від 29.06.2011 по справі 2а-5562/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 червня 2011 року 12:45 № 2а-5562/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Федорчука А.Б. при секретарі судового засідання Паньків В. В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1 Україна" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Києва про скасування податкового повідомлення - рішення №0000742305 від 03.02.2011 за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_2О.р.

від відповідача: ОСОБА_1

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 29.06.2011 року о 12 год. 45 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_1 Україна» звернулося з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва про скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва №0000742305 від 03.02.2011р.

Позовні вимоги позивача мотивовані тим, що з боку товариства не було жодних порушень законодавства. В частині щодо прийняття податкового повідомлення-рішення за порушення п. 2. 8, п. 2, пп.3.5 п.3 Положення „Про ведення касових операцій у національній валюті в УкраїніВ» прийняте не правомірно та підлягає скасуванню, оскільки всі первинні бухгалтерські документи у позивача наявні.

Відповідачем позовні вимоги заперечуються з огляду на те, що під час здійснення перевірки, було встановлено факт перевищення ліміту готівки в касі, оскільки на час проведення перевірки був відсутній наказ на затвердження ліміту в касі та не можливо підтвердити його розмір.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Співробітниками Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва 31.12.2010 р. було проведено перевірку за дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності товарних патентів і ліцензій магазину за адресою: м. Київ, вул. Червоноармійська 72, який належить ТОВ «ОСОБА_1 Україна»(код ЄДРПОУ 36530091).

3а результатами перевірки складено акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів та ліцензій від 31.12.2010 року №0031/26/59/23/36530091.

Перевіркою встановлено, що товариством було порушено вимоги п.2.8 ст.2. п.3.5 ст. 3 Положення „Про ведення касових операцій у національній валюті в УкраїніВ» , затвердженої Постановою Правління НБУ від 15.12.2004р. за №637 (із змінами та доповненнями), а саме було перевищено ліміт готівки в касі підприємства в сумі 21686,71 грн.

Таких висновків відповідач дійшов з урахуванням таких обставин, що на час проведення перевірки з 24.12.2010 року до 31.12.2010 року Позивачем не надано представникам ДПІ Наказ про затвердження ліміту каси ТОВ «ОСОБА_1 Україна». Відповідно до пояснень, які надані головним бухгалтером ОСОБА_3, затверджений ліміт каси підприємства знаходиться, на час проведення перевірки в сейфі центрального офісу ТОВ «ОСОБА_1 Україна»на момент проведення перевірки не має можливості його надати та підтвердити його розмір.

Враховуючи вищезазначене, відповідач дійшов висновку, що підприємством було перевищено ліміт залишку готівки в касі підприємства в сумі 21686,71 грн.

На підставі висновків вищезазначеного акту перевірки від 31.12.2010 року №0031/26/59/23/36530091, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва було прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.02.2011р. №0000742305 про застосування штрафних (фінансових) санкцій, на суму 43373,42 грн.

Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомлення-рішення від 03.02.2011р. №0000742305 Позивачем було подано скаргу до ДПА у м. Києві. За результатом розгляду скарги ДПА у м. Києві винесено рішення №22.02.11. №1664/10/25-214.

Позивачем надано суду копію Розрахунку встановленого літу залишку готівки в касі від 01 квітня 2010 року, у відповідності до п.1 Готівка виручки (надходження до кас, крім сум, що одержані з банку - 4933078,00 грн., середньоденні надходження (рядок 1 розділити на кілька робочих днів підприємства за три місяці - 54811,97 грн. (п.2)

Згідно пункту 2.8 розділу 2 Положення „Про ведення касових операцій у національній валюті в УкраїніВ» , підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб. За відсутності банків готівкова виручка (готівка) для переказу на банківські рахунки підприємства може здаватися до операторів поштового зв'язку та небанківських фінансових установ, які мають ліцензію Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України на здійснення переказу коштів.

Здавання готівкової виручки (готівки) здійснюється самостійно (у тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування) або через відповідні служби, яким згідно із законодавством України надане право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів.

Здавання готівкової виручки (готівки) може здійснюватися для зарахування на будь-який банківський рахунок підприємства (підприємця) на його вибір.

У відповідності до пп.3.5 п. 3 Положення „Про ведення касових операцій у національній валюті в УкраїніВ» , передбачено, що у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред'являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.

Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

Видача готівки особам, яких немає в штатному розписі підприємства, проводиться за видатковими касовими ордерами, що виписуються окремо на кожну особу, або за окремою видатковою відомістю.

Якщо підприємство (підприємець) надає держателям спеціальних платіжних засобів послуги з видачі готівки за допомогою платіжного термінала (імпринтера), то на підставі квитанцій платіжного термінала (сліпів) таким підприємством складається видатковий касовий ордер на загальну суму проведених операцій за день та здійснюється відповідний запис у касовій книзі.

Перевіркою було встановлено, що позивач в порушення п. 3.5 п. З Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні № 637від 15.12.2004р., а саме видача готівкових коштів непідтверджена видатковими касовими ордерами одержувачів на суму 21686,71 (двадцять одна тисяча шістсот вісімдесят шість грн. 71 коп.) грн.

Разом з тим, саме по собі не підтвердження виведення залишку готівки з каси підприємства не є порушенням, оскільки відповідно до пп. 2.8 п.2 вищезазначеного Положення передбачено, що готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки.

Як зазначається Позивачем, Товариством з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_1 Україна» на виконання Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні № 637від 15.12.2004р. проведено розрахунок встановлення ліміту залишку готівки в касі, згідно додатку 8 до вищевказаного положення, яким підприємство 01.04.2010р.(до моменту проведення перевірки) затвердило ліміт каси у розмірі 54 811, 97грн.(копія розрахунку додається)

Як вже встановлено судом, ліміт каси Позивача встановлено в розмірі 54 811,97 грн., що більш ніж в два рази перевищує суму порушення встановленого актом перевірки Відповідачем, а саме суми 21 686,71 грн.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем, підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте необґрунтовано, без з'ясування всіх, обставин, що мали значення для його прийняття, тому воно підлягають скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищенаведене, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 69, 70 71, 158-163,167 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва №0000742305 від 03.02.2011р.

Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя А.Б. Федорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.06.2011
Оприлюднено02.11.2016
Номер документу62300226
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5562/11/2670

Постанова від 29.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Постанова від 07.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні