27.10.16
Справа № 489/3971/16-а
Номер провадження 2-а/489/242/16
П О С Т А Н О В А
Іменем України
27 жовтня 2016 року
Ленінський районний суд м. Миколаєва в складі:
головуючого - судді Тихонової Н.С.,
при секретарі - Бреженюк Н.С,
за участі:
позивача - ОСОБА_1,
представника позивача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції в Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області, Державної податкової інспекції у Корабельному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області про визнання протиправним і скасування рішення в частині нарахування штрафних санкцій,
В С Т А Н О В И В:
В серпні 2016 р. ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до ДПІ в Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області, ДПІ у Корабельному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області про визнання протиправним і скасування рішення в частині нарахування штрафних санкцій. В обґрунтування своїх вимог посилався на те, що 05.02.2016 р. ДПІ в Корабельному районі було прийняте податкове повідомлення - рішення про оплату ним грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується за результатами річного декларування, в розмірі 8 228 грн. 38 коп. (6 446 грн. 7 коп. - заниження ПДФО, 1 781 грн. 68 коп. - штрафні санкції). Крім того, ОСОБА_1 було надано для сплати розрахунок пені в сумі 1 258 грн. 90 коп.
В 2014 р. позивачем було отримано спадок у вигляді нерухомого майна, однак він вважав, що не повинен сплачувати податки, оскільки на майно було накладено заборону його відчуження протягом 5 років. Натомість ДПІ такі дії позивача були розцінені як податкове правопорушення. При цьому податковим органом за одне правопорушення було застосовано до позивача дві штрафних санкції (штраф та пеню), що на переконання позивача є порушенням положень діючого законодавства.
Посилаючись на вищевикладене ОСОБА_1 просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення № 0001221701, прийняте ДПІ у Корабельному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області від 05.02.2016 р. стосовно нього в частині нарахування сум фінансових санкцій в розмірі 1 781 грн. 68 коп. - штрафу, та 1 258 грн. 90 коп. - пені.
В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 заявлені вимоги підтримав в повному обсязі.
Представники відповідачів в судове засідання не з'явились, повідомлені належним чином. Згідно наданих суду заперечень, вважали позов безпідставним та просили у його задоволенні відмовити.
Вислухавши пояснення позивача , дослідивши надані докази, суд встановив наступне.
З метою реалізації п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 04 листопада 2015 року № 892 «Деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби», керуючись пунктом 7 Положення про Державну фіскальну службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року №236, Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, та на виконання вимог наказу ДФС України від 24 лютого 2016 року № 168 «Про реорганізацію деяких територіальних органів ДФС у Миколаївській області» розпочато процедуру реорганізації ДПІ у Корабельному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області (код за ЄДРПОУ 39551947, індекс 54052, м. Миколаїв, вул. Артема, 1А) шляхом приєднання до ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області.
ДПІ у Корабельному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ФО ОСОБА_1 з питань дотримання вимог податкового законодавства, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб за 2014 рік, за результатами якої був складений акт від 15.01.2016 р. № 15/14-05-17-01/НОМЕР_2.
Перевіркою згідно з інформацією приватного нотаріуса Миколаївського міського нотаріального округу Козленок С.І. відповідно до листа від 23.06.2015 р. № 213/01-16 встановлено, що ФО ОСОБА_1 (онук) отримано у 2014 році дохід у вигляді спадщини від ОСОБА_4, а саме житловий будинок вартістю 128 934 грн. та грошові кошти, які знаходяться в АТ «Ощадбанк» в розмірі 6 373 грн. 72 коп.
Відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 Податкового кодексу України вартість житлового будинку в розмірі 128 934 грн. 00 коп. оподатковуються за ставкою, встановленою п. 167.2 ст. 167 Податкового кодексу України, що складає 6 446 грн. 70 коп.
ОСОБА_1 декларацію про майновий стан за 2014 р. до ДПІ в Корабельному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області не подано, вказаний дохід не задекларовано, податок до бюджету не сплачено.
За результатами перевірки ДПІ в Корабельному районі м. Миколаєва ГУ ДВС у Миколаївській області винесено ОСОБА_1 податкове повідомлення - рішення від 05.02.2016 р. № 0001221701 про збільшення грошового зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб у сумі основного платежу - 6 446 грн. 70 коп., штрафних санкцій - 1 781 грн. 68 коп.
Також ДПІ в Корабельному районі м. Миколаєва було складено Розрахунок пені, обчисленої на виявлені органом ДПС суми занижень податкових зобов'язань, що належить сплатити ОСОБА_1 - 1 258 грн. 90 коп.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.
Згідно пп. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України платником податку є фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи.
Згідно п. 164.1 ст. 164 Податкового кодексу України базою оподаткування є загальний оподаткований дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна в межах, встановлених ПК України.
Відповідно до пп. «в» п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України платники податку зобов'язані подавати податкову декларацію за встановленою формою у визначені строки у випадках,коли згідно з нормами цього розділу таке подання є обов'язковим.
На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов'язані пред'являти документи і відомості, пов'язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.
Згідно п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період у встановлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Податкові декларації, крім випадків, передбачених Податковим кодексом України, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податки на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що наступає за звітним.
Фізична особа зобов'язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов'язання, визначену в поданій нею податковій декларації.
Згідно пп. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та /або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або відємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову декларацію.
Дослідивши матеріали справи судом встановлено, що в 2014 р. позивачем ОСОБА_1 було отримано у спадок нерухоме майно, вартість якого складає 128 934 грн. 00 коп. Вказаний дохід підлягає оподаткуванню, однак всупереч положень діючого законодавства позивачем не було у встановлений строк подано до контролюючого органу податкову декларацію та не сплачено відповідний податок до 01.08.2015 р.
В обґрунтування своїх дій ОСОБА_1 посилається на те, що він вважав, що не повинен оплачувати податки в зв'язку з тим, що на належне йому майно було накладено заборону його відчуження протягом п'яти років.
При цьому, ігноруючи пояснення позивача, ДПІ в Корабельному районі м. Миколаєва 05.02.2016 р. було складено повідомлення - рішення № 0001221701 про сплату ним суми заниження ПДФО в розмірі 6 446 грн. 70 коп., а також штрафу в розмірі 1 781 грн. 68 коп. Крім того було складено Розрахунок пені, належної до сплати відповідачем, яка склала 1 258 грн. 90 коп.
Однак позивач не погодився з даним повідомленням - рішенням та оскаржив його до ГУ ДФС в Миколаївській області, та в подальшому до ДФС України.
Оскільки вказане повідомлення вищезазначеними органами було залишено без змін, 28.07.2016 р. ОСОБА_1 було в повному обсязі сплачено ПДФО за 2014 рік в сумі 6 446 грн. 70 коп.
Водночас позивач вважає, що одночасне застосування за вчинене ним порушення двох штрафних санкцій (штрафу та пені) є протиправним, та просить скасувати податкове повідомлення - рішення в частині нарахування сум фінансових санкцій.
Відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України у разі, якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання.
Згідно пп. 129.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України пеня нараховується у день настання податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження.
Водночас відповідно до положень ст. 116 Податкового кодексу України За одне податкове правопорушення контролюючий орган може застосувати тільки один вид штрафної (фінансової) санкції (штрафу), передбаченої цим Кодексом та іншими законами України.
Цивільно-правова відповідальність - це покладення на правопорушника основаних на законі невигідних правових наслідків, які полягають у позбавленні його певних прав або в заміні невиконання обов'язку новим, або у приєднанні до невиконаного обов'язку нового додаткового.
Покладення на боржника нових додаткових обов'язків як заходу цивільно-правової відповідальності має місце, зокрема, у випадку стягнення неустойки (пені, штрафу).
Відповідно до статті 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання (частина друга статті 549 ЦК України). Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (частина третя статті 549 ЦК України).
За положеннями статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнутий до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.
Враховуючи вищевикладене та відповідно до статті 549 ЦК України штраф і пеня є одним видом цивільно-правової відповідальності, а тому їх одночасне застосування за одне й те саме порушення - строків виконання грошових зобов'язань свідчить про недотримання положень, закріплених у статті 61 Конституції України щодо заборони подвійної цивільно-правової відповідальності за одне і те саме порушення.
З огляду на вищенаведене, суд вважає, що заявлені вимоги підлягають частковому задоволенню, а саме, необхідно скасувати один із видів штрафних санкцій, а саме - пеню.
Витрати по сплаті судового збору на користь позивача із відповідача не підлягають стягненню через часткове задоволення позову.
Керуючись ст.ст. 17, 18, 19,122, 158,160-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції в Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області, Державної податкової інспекції у Корабельному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області про визнання протиправним і скасування рішення в частині нарахування штрафних санкцій - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення № 0001221701, прийняте ДПІ у Корабельному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області від 05.02.2016 р. стосовно ОСОБА_1 в частині нарахування сум фінансових санкцій в розмірі 1 258 грн. 90 коп. - пені.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Ленінський районний суд м. Миколаєва протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом ч. 3 ст.160 КАС України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: Н.С.Тихонова
Суд | Ленінський районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2016 |
Оприлюднено | 02.11.2016 |
Номер документу | 62315667 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ленінський районний суд м. Миколаєва
Тихонова Н. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні