Постанова
від 31.10.2016 по справі 709/1723/16-а
ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 709/1723/16

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 жовтня 2016 року смт.Чорнобай

Чорнобаївський районний суд Черкаської області в складі:

головуючого судді - Левченка В.В.,

за участі секретаря - Нікітенко В.Г.,

позивача - ОСОБА_1,

представників відповідача - Ярмоленко О.В., Курятник Л.І., Пацьори Л.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт.Чорнобай адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач ОСОБА_1 звернулася до суду з даним позовом, посилаючись на те, що з 27 вересня 2011 року їй призначено пенсію за віком відповідно до Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року №3723-ХІІ у розмірі 80% суми її заробітної плати.

29.06.2016 року вона звернулася до відповідача з проханням зробити перерахунок нарахованої пенсії у зв'язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України №1013 від 06.12.2015 року "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів", але листом №3/Г-10 від 19.07.2016 року їй було безпідставно відмовлено у перерахунку пенсії.

В зв'язку з викладеним позивач, просить визнати неправомірними дії управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області щодо відмови їй у перерахунку пенсії та зобов'язати відповідача здійснити перерахунок пенсії з 01.12.2015 року відповідно до ст.37-1 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року №3723-ХІІ, у зв'язку з підвищенням заробітної плати.

В судовому засіданні позивач позов підтримала, просила задовольнити на підставах, викладених у позовній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні заперечували проти задоволення позову, посилаючись на безпідставність позовних вимог, просили відмовити в задоволенні позову повністю, оскільки діючим на даний час законодавством не передбачено проводити перерахунок пенсії державним службовцям.

Судом встановлені наступні обставини справи та визначені відповідно до них правовідносини.

Позивачу ОСОБА_1 з 27 вересня 2011 року призначено пенсію за віком відповідно до Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року №3723-ХІІ у розмірі 80% суми її заробітної плати.

29.06.2016 року ОСОБА_1 звернулася до відповідача з заявою про перерахунок нарахованої пенсії (а.с.15) у зв'язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України №1013 від 06.12.2015 року "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів", при цьому нею була додана довідка про заробітну плату для перерахунку пенсії №5540/05-020 від 22.06.2016 року видана Золотоніською об'єднаною державною податковою інспекцією головного управління ДФС у Черкаській області (а.с.13).

Листом №3/Г-10 від 19.07.2016 року управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області їй відмовило у перерахунку пенсії (а.с.14).

Згідно зі статтею 37 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року №3723-XII (у редакції, на час призначення пенсії позивачу) пенсія державним службовцям виплачується за рахунок держави. На одержання пенсії державних службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством України пенсійного віку, за наявності загального трудового стажу для чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років. Зазначеним особам призначаються пенсії в розмірі 80 відсотків суми їх посадового (чинного) окладу з урахуванням надбавок, передбачених цим Законом, без обмеження граничного розміру пенсії. Пенсія державному службовцю виплачується у повному розмірі незалежно від його заробітку (прибутку), одержуваного після виходу на пенсію. За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі пенсія збільшується на один відсоток заробітку, але не більше 90 відсотків посадового (чинного) окладу з урахуванням надбавок, передбачених цим Законом, без обмеження граничного розміру пенсії.

Порядок обчислення заробітної плати для перерахунку пенсії державного службовця визначався Постановою Кабінету Міністрів України "Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії" №865 від 31.05.2000 року.

Згідно п.4 Постанови №865 (у редакції від 25.03.2014 року) було передбачено, що у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до рішень Кабінету Міністрів України заробітна плата для перерахунку пенсії визначалась виходячи з заробітної плати працюючих державних службовців за тими ж посадами.

Відповідно до п.5 Постанови №865 (у редакції від 25.03.2014 року) перерахунок пенсій проводився з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за останнім місцем роботи. Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики. У разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а у разі його відсутності та перейменування (відсутності) посад довідка видається у порядку, встановленому Міністерством соціальної політики за погодженням з Головним управлінням державної служби.

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 року № 1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів" до Постанови №865 внесено зміни, які застосовуються з 01.12.2015 року, а саме виключено пункт 4, та пункт 5 викладено в новій редакції: "Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики".

Таким чином, Положеннями Постанови №865 на час звернення позивача до відповідача із заявою про перерахунок пенсії, не передбачено порядку перерахунку пенсії державного службовця.

На даний час Кабінетом Міністрів України не визначено порядку перерахунку призначених пенсій державним службовцям.

Статтею 22 Конституції України встановлено, що права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Частиною першою статті 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

За правовою позицією Європейського Суду з прав людини, викладеної у рішенні по справі «Суханов та Ільченко проти України» (Sukhanov and Ilchenko v.Ukraine) від 26.09.2014 року, за певних обставин «законне сподівання» на отримання «активу» також може захищатися статтею 1 Першого протоколу. Так, якщо суть вимоги особи пов'язана з майновим правом, особа, якій воно надане, може вважатися такою, що має «законне сподівання», якщо для такого права у національному законодавстві існує достатнє підґрунтя - наприклад, коли є усталена практика національних Судів, якою підтверджується його існування.

Тобто, бездіяльність держави щодо прийняття нормативного акту, який визначає механізм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у конституційних та інших актах, тримання громадян у невизначеності є невиправданим втручанням у права, передбачені статтею 1 Першого протоколу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що право позивача на перерахунок пенсії є обґрунтованим і забезпечення цього права становить суть взятих на себе державою зобов'язань.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" від 09.03.2006 року №268, затверджено схеми посадових окладів, зокрема, керівних працівників і спеціалістів управлінь, відділів та інших підрозділів районних, районних у м. Києві та Севастополі держадміністрацій, органів місцевого самоврядування, центральних органів виконавчої влади в районах, в районах в м. Києві та Севастополі міжрайонних управлінь юстиції, керівних працівників і спеціалістів державних податкових інспекцій в районах, районах м. Київа та Севастополя, міжрайонних державних податкових інспекцій, які мають ранг державного службовця, спеціалістів районних, міжрайонних державних фінансових інспекцій, керівних працівників і спеціалістів у районах в містах та об'єднаних (міських та районних) відділень Казначейства, керівних працівників і спеціалістів міжрайонних управлінь (відділів) Держземагенства як Додаток №34 до цієї Постанови.

Постановою Кабінету Міністрів України № 644 від 02.09.2015 року внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України № 268 від 09.03.2006 року, зокрема у Додатку №34 до цієї Постанови "Схема посадових окладів керівних працівників і спеціалістів управлінь, відділів та інших підрозділів районних, районних у м. Києві та Севастополі держадміністрацій, центральних органів виконавчої влади в районах, в районах в м.Києві та Севастополі міжрайонних управлінь юстиції, керівних працівників і спеціалістів державних податкових інспекцій в районах, районах м.Києва та Севастополя, міжрайонних державних податкових інспекцій, які мають ранг державного службовця, спеціалістів районних, міжрайонних державних фінансових інспекцій, керівних працівників і спеціалістів у районах в містах та об'єднаних (міських та районних) відділень Казначейства, керівних працівників і спеціалістів міжрайонних управлінь (відділів) Держземагенства.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позивач має право на перерахунок пенсії в зв'язку з підвищенням розміру заробітної плати працюючим державним службовцям.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачу призначено пенсію з 27.09.2011 року, позивач звернулася до відповідача 29.06.2016 року з заявою про перерахунок пенсії.

Відповідно частини четвертої ст.45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" перерахунок призначеної пенсії провадиться у разі виникнення права на підвищення пенсії з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа.

Посилання відповідача в листі про відмову в перерахунку пенсії на п.5 "Прикінцевих положень" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" від 02.03.2015 №213-VIII судом не приймається до уваги, з огляду на наступне.

Відповідно до п.5 "Прикінцеві положення" Закону №213-VIII, у разі неприйняття до 1 червня 2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 1 червня 2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії (щомісячне довічне грошове утримання) призначаються відповідно до законів України "Про державну службу", "Про прокуратуру", "Про судоустрій і статус суддів", "Про статус народного депутата України", "Про Кабінет Міністрів України", "Про судову експертизу", "Про Національний банк України", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про дипломатичну службу", Податкового та Митного кодексів України, Положення про помічника-консультанта народного депутата України.

З аналізу законодавчих норм, вбачається, що вказана норма стосується призначення, а не перерахунку вже призначених пенсій.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що дії відповідача щодо відмови у проведенні перерахунку пенсії позивачу є протиправними, а позовна вимога в частині перерахунку пенсії є обґрунтованою, та такою, що підлягає частковому задоволенню, а саме з 01 липня 2016 року, а не з 01 грудня 2015 року як просить позивач, враховуючи положення ч.4 ст.45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", оскільки позивач звернулася до відповідача з відповідною заявою 29 червня 2016 року.

Згідно ч.1 ст.94 КАС України,- якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа, а тому, витрати позивача на оплату судового збору підлягають стягненню з відповідача.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.94, 158-163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Позов ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати неправомірними дії управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області щодо відмови ОСОБА_1 у перерахунку розміру її пенсії відповідно до вимог ст.37-1 Закону України "Про державну службу", у зв'язку з підвищенням заробітної плати за посадою, з якої їй була призначена пенсія.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, починаючи з 01 липня 2016 року, згідно ст.37-1 Закону України "Про державну службу" №3723-ХІІ від 16 грудня 1993 року, на підставі довідки Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції №5540/05-020 від 22 червня 2016 року про заробіток для перерахунку пенсії, у розмірі 80% від суми заробітної плати за відповідною посадою, з урахуванням раніше проведених виплат, з проведенням коригування вказаних виплат.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 551 грн. 21 коп. (п'ятсот п'ятдесят одна гривня 21 копійка).

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 31 жовтня 2016 року.

Суддя Чорнобаївського

районного суду В.В.Левченко

СудЧорнобаївський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення31.10.2016
Оприлюднено03.11.2016
Номер документу62356165
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —709/1723/16-а

Постанова від 13.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 29.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Постанова від 31.10.2016

Адміністративне

Чорнобаївський районний суд Черкаської області

Левченко В. В.

Постанова від 24.10.2016

Адміністративне

Чорнобаївський районний суд Черкаської області

Левченко В. В.

Ухвала від 02.08.2016

Адміністративне

Чорнобаївський районний суд Черкаської області

Левченко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні