КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 709/1723/16-а Головуючий у 1-й інстанції: Левченко В.В.
Суддя-доповідач: Глущенко Я.Б.
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 грудня 2016 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Глущенко Я.Б.,
суддів Пилипенко О.Є., Кузьмишиної О.М.,
розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області про визнання дій неправомірними та зобов'язати вчинити дії, за апеляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області на постанову Чорнобаївського районного суду Черкаської області від 24 жовтня 2016 року, -
У с т а н о в и в :
ОСОБА_2 звернулася у суд із позовом до Управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області, у якому просила визнати протиправною відмову відповідача щодо проведення перерахунку пенсії позивача відповідно до ст.37 Закону України «Про державну службу», у зв'язку з підвищенням заробітної плати за посадою, з якої їй була призначена пенсія, та зобов'язати відповідача здійснити перерахунок та виплату пенсії з 01 грудня 2015 року у розмірі 80 % відповідно до ст. 37-1 Закону України «Про державну службу», у зв'язку із підвищенням заробітної плати, за посадою, з якої була призначена пенсія, відповідно до довідки Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції №5540/05-020 від 22 червня 2016 року, з урахуванням нарахованих та фактично виплачених сум за період з 01 грудня 2015 року із збереженням 80 % нарахування пенсії на момент виходу на пенсію.
Постановою Чорнобаївського районного суду Черкаської області від 24 жовтня 2016 року позов задоволено частково:
- визнано неправомірними дії управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області щодо відмови ОСОБА_2 у перерахунку розміру її пенсії відповідно до вимог ст.37-1 Закону України «Про державну службу», у зв'язку з підвищенням заробітної плати за посадою, з якої їй була призначена пенсія;
- зобов'язано управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_2, починаючи з 01 липня 2016 року, згідно ст.37-1 Закону України «Про державну службу» №3723-ХІІ від 16 грудня 1993 року, на підставі довідки Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції №5540/05-020 від 22 червня 2016 року про заробіток для перерахунку пенсії, у розмірі 80% від суми заробітної плати за відповідною посадою, з урахуванням раніше проведених виплат, з проведенням коригування вказаних виплат. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись із судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просить скасувати постанову та прийняти нову, про відмову у задоволенні позову.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанова суду - скасуванню, з таких підстав.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що позивач має право на перерахунок пенсії у зв'язку з підвищенням розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року №3723-XII. При цьому, місцевий суд не прийняв до уваги посилання відповідача на те, що згідно п.5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 року № 213-VІІІ з 01.06.2015 року пенсії в порядку та на умовах визначених, зокрема, Законом України «Про державну службу» не призначаються, раніше призначені не перераховуються, зазначивши, що вказана норма стосується призначення, а не перерахунку вже призначених пенсій.
Проте, з таким висновком суду не можна погодитися.
Колегією суддів установлено, що ОСОБА_2 перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області та отримує пенсію у розмірі 80 % від суми щомісячної заробітної плати відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу».
29.06.2016 року позивач звернулася до відповідача із заявою про перерахунок нарахованої пенсії, у зв'язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України №1013 від 06.12.2015 року «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів», додавши довідку про заробітну плату для перерахунку пенсії №5540/05-020 від 22.06.2016 року, видану Золотоніською об'єднаною державною податковою інспекцією головного управління ДФС у Черкаській області.
Листом №3/Г-10 від 19.07.2016 року управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області відмовило позивачу у перерахунку пенсії, у зв'язку з тим, що з 01.06.2016 року Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення від 02.03.2015 року № 213 скасовано норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються відповідно до Закону України «Про державну службу».
Надаючи оцінку зазначеному рішенню відповідача, колегія суддів враховує наступне.
Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини другої та п'ятої статті 37 Закону України «Про державну службу» в редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» від 16 січня 2003 року №432-IV пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, без обмеження граничного розміру пенсії, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі.
За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі пенсія збільшується на один відсоток заробітку, але не більше 90 відсотків заробітної плати, без обмеження граничного розміру пенсії.
Така редакція статті 37 Закону України «Про державну службу» існувала після визнання неконституційними Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 змін, внесених підпунктами «а» та «б» підпункту 2 пункту 37 розділу II Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 року №107-VI.
Відповідно до статті 37 1 Закону України «Про державну службу» у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв'язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій.
Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.
Пунктом 4 та 5 постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2000 року №865 «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії», в редакції, яка була чинна до 15.12.2015, було передбачено, що у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до рішень Кабінету Міністрів України (для службовців Національного банку України відповідно до рішень його Правління) після набрання чинності Законом України від 16 січня 2003 року №432-IV «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» заробітна плата для перерахунку пенсії пенсіонерам, яким пенсія призначена з дня набрання чинності Законом України «Про державну службу», визначається в такому порядку: 1) пенсіонерам, які на момент перерахунку пенсії продовжують працювати на посаді, з якої призначено пенсію, - на підставі поданої довідки про одержувану заробітну плату на момент перерахунку; 2) іншим пенсіонерам - на підставі документів, поданих на час перерахунку, виходячи із сум заробітної плати, яку одержує працюючий державний службовець на відповідній посаді, з якої призначено (перераховано) пенсію, на момент виникнення права на перерахунок.
Перерахунок пенсій провадиться з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за останнім місцем роботи. Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення (перерахунку) пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики.
Отже, з викладених правових норм вбачається, що законодавством, чинним станом на час призначення пенсії позивачу, було передбачено право осіб, які отримують пенсію державного службовця, на перерахунок її розміру, у зв'язку з підвищенням заробітної плати за відповідною посадою і було визначено умови та порядок здійснення такого перерахунку.
Разом з тим, на час звернення позивача до Управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області із заявою від 29 червня 2016 року про проведення перерахунку пенсії, законодавство, яке регулює зазначені правовідносини, змінилось.
Так, 01 травня 2016 року набрав чинності Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 №889-VIII, в статті 90 якого визначено, що пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Отже, на час звернення позивача до відповідача із заявою про перерахунок пенсії до законодавства, яке регулює питання щодо пенсійного забезпечення, внесено зміни, які не передбачають перерахунку пенсії у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям.
При цьому, колегія суддів наголошує, що відмова відповідача у такому перерахунку пенсії позивача не призвела до зменшення розміру пенсії державного службовця, яку вона отримувала до цього, тобто, не відбулося звуження обсягу вже набутих нею прав та/або позбавлення її права на соціальний захист.
За наведених обставин колегія суддів приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Таким чином, суд першої інстанції неповно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, тому, на підставі пункту 3 статті 198, пунктів 3, 4 статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга підлягає задоволенню, а оскаржувана постанова - скасуванню.
Окрім того, як убачається із матеріалів справи, при поданні апеляційної скарги відповідачем не було надано доказів сплати судового збору.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2016 року скаржнику відстрочено сплату судового збору до ухвалення рішення апеляційним судом.
Оскільки станом на момент вирішення справи доказів відповідної сплати судового збору апелянтом суду не надано, відповідно до статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України, судовий збір підлягає стягненню з відповідача.
З урахуванням положень Закону України «Про судовий збір», з відповідача підлягає стягненню сума судового збору у розмірі 110% від ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви немайнового характеру, яка становить 606, грн. 32 коп.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд
П о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області задовольнити .
Постанову Чорнобаївського районного суду Черкаської області від 24 жовтня 2016 року скасувати .
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 відмовити .
Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в Чорнобаївському районі Черкаської області (код ЄДРПОУ 21366739, адреса: 19900, Черкаська область, Чорнобаївський район, смт. Чорнобай, вул. Центральна, 132) до Державного бюджету України (р/р 31211206781007, отримувач УДКСУ у Печерському р-ні м. Києва, банк отримувача ГУДКСУ у м. Києві, код ЄДРПОУ 38004897, МФО 820019, код класифікації доходів бюджету 22030001) судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 606, грн. 32 коп. (шістсот шість гривень тридцять дві копійки).
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів після набрання законної сили шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддяЯ.Б. Глущенко суддя О.Є. Пилипенко суддя О.М. Кузьмишина
Головуючий суддя Глущенко Я.Б.
Судді: Кузьмишина О.М.
Пилипенко О.Є.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2016 |
Оприлюднено | 15.12.2016 |
Номер документу | 63368598 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Глущенко Я.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні