ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"31" жовтня 2016 р. справа № 903/977/15
Господарський суд Волинської області у складі:
головуючого судді - Гарбара Ігоря Олексійовича
секретар судового засідання Гримайло О.П.
за участю представників сторін:
ліквідатор - ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Луцьку у приміщенні господарського суду Волинської області клопотання ліквідатора ОСОБА_1 про затвердження звіту про роботу ліквідатора та ліквідаційного балансу у справі за заявою за заявою Луцької ОДПІ ГУ ДФС у олинській області про банкрутство приватного підприємства "Авто-Хелп"
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Волинської області від 15.09.2015р. порушено провадження у справі про банкрутство боржника приватного підприємства "Авто-Хелп".
Ухвалою суду від 11.12.2015 р. затверджено реєстр вимог кредиторів боржника - приватного підприємства "Авто-Хелп".
Постановою господарського суду від 04.01.2016 р. приватне підприємство "Авто-Хелп" визнано банкрутом. Ліквідатором приватного підприємства "Авто-Хелп" призначено арбітражного керуючого ОСОБА_1.
05 жовтня 2016 року ліквідатор ПП "Авто-Хелп" ОСОБА_1 звернувся до господарського суду із клопотанням від 04.10.2016р. №01-12/250 про затвердження ліквідаційного балансу та звіту про роботу ліквідатора.
Присутній в судовому засіданні ліквідатор, просить суд представлений ліквідаційний баланс та звіт про роботу ліквідатора затвердити, ПП "Авто-Хелп" ліквідувати та припинити у зв'язку з цим провадження у справі.
Заслухавши пояснення ліквідатора, дослідивши в судовому засіданні матеріалів справи, судом приймається рішення щодо можливості задоволення відповідного клопотання ліквідатора, затвердження наданого суду ліквідаційного звіту та балансу, ліквідацію ПП "Авто-Хелп" та припинення у зв'язку з цим провадження у справі з наступних обставин.
Згідно ст. 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011р. №4212-VI (далі по тексту Закон про банкрутство) ліквідація - припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.
У ст. 41 Закону про банкрутство визначено, що ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.
Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню на строк не менше п'яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи-банкрута.
Відповідно до положень ст. 46 Закону про банкрутство, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
На виконання постанови господарського суду від 04.01.2016р. ліквідатором ПП "Авто-Хелп" відповідно до ст. 41 Закону про банкрутство вчинялись дії на виконання заходів ліквідаційної процедури.
Судом взято до уваги, що ліквідатором було вчинено ряд заходів, спрямованих на прийняття до віддання майна боржника, вжиття заходів по забезпеченню його збереження, встановлення наявних у боржника рахунків в кредитних установах, направлення повідомлень банкам про їх закриття, направлення вимог керівнику товариства-банкрута щодо передачі печаток, штампів, установчих та бухгалтерських документів.
За наслідками розгляду в судовому засіданні звіту ліквідатора ОСОБА_1 про здійснені в процесі процедури розпорядження майном заходи встановлено, що арбітражним керуючим з'ясовано, що приватне підприємство "Авто-Хелп" з кодом ЄДРПОУ 31102099, зареєстроване за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, керівником боржника є ОСОБА_2, основний вид діяльності товариства - 45.11Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами.
З метою з'ясування інформації про майнові активи боржника розпорядником майна було надіслано запити до Відділу ДВС ЛМУЮ, Територіального управління Держгірпромнагляду у Волинській області, Управління Держземагенства у м. Луцьку Волинської області, Державної інспекції сільського господарства у Волинській області, Центру надання послуг пов'язаних з використанням транспортних засобів, Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області, Реєстраційної служби Луцького районного управління юстиції, Головного Управління статистики у Волинській області, Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області, Державної авіаційної служби України, ДП "Головний інформаційно-обчислювальний центр державної адміністрації залізничного транспорту України".
Станом на 23.12.2015р. арбітражним керуючим на подані запити отримано наступні відповіді: Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області повідомило, що в Управлінні Держархбудінспекцїї у Волинській області відсутня інформація щодо наявності у боржника дозволів на виконання будівельних робіт. ДП "Головний інформаційно-обчислювальний центр державної адміністрації залізничного транспорту України" повідомило, що за приватним підприємством "Авто-Хелп" вантажні вагони не зареєстровані. Відділ ДВС ЛМУЮ повідомило, що на примусовому виконанні у відділі перебуває виконавчий лист №418 виданий Волинським окружним адміністративним судом 25.04.2014р. про стягнення з ПП "Авто-Хелп" на користь Луцької міської виконавчої дирекції Волинського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в розмірі 2 418,71 грн. Головне управління статистики у Волинській області відмовило у наданні запитуваної інформації, одночасно зазначивши, що за умови пред'явлення оригіналів документів (ухвала, постанова господарського суду), що засвідчують його права як керівника підприємства-банкрута, є можливість здійснити ознайомлення з наявною фінансовою звітністю безпосередньо у Головному управлінні статистики у Волинській області. Управління Держземагенства у м. Луцьку Волинської області повідомило що в наявній базі управління відсутня інформація про реєстрацію земельних ділянок за ПП "Авто-Хелп" на території Луцької міської ради. Луцька об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС України у Волинській області надала витяг з баз даних ДФС України про банківські рахунки ПП "Авто-Хелп". Державна інспекція сільського господарства у Волинській області повідомила, що за приватним підприємством "Авто-Хелп" трактори, самохідні шасі, самохідні сільськогосподарські, дорожньо-будівельні і меліоративні, причипні та начіпні машини незареєстровані, відчуження будь-яких з вищенаведених машин не проводилось. Реєстраційна служба Луцького міського управління юстиції відмовилась надати запитувану інформацію.
Оскільки реєстраційна служба Луцького міського управління юстиції відмовилась надати запитувану інформацію, то арбітражним керуючим з єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень було отримано інформаційну довідку - із змісту якої не вбачається наявності у ПП "Авто-Хелп" прав власності на нерухоме майно чи земельні ділянки.
З метою з'ясування інформації про наявність коштів на банківських рахунках банкрута ліквідатором були надіслані листи до ПАТ "ОСОБА_3 Аваль", ПАТ "ВіЕс Банк" та ПАТ "БМ Банк".
11 січня 2016 року директору ПП "Авто-Хелп" - ОСОБА_2 було надіслано лист з проханням на виконання ч.6 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передати ліквідатору ПП "Авто-Хелп" бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута.
18 січня 2016 року надійшла відповідь від ПАТ "БМ Банк" у якій банк відмовився надати запитувану інформацію щодо наявності коштів на банківських рахунках банкрута.
04 лютого 2016 року директору ПП "Авто-Хелп" - ОСОБА_2 було повторно надіслано лист з проханням на виконання ч.6 ст. 41 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» передати ліквідатору ПП "Авто-Хелп" бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута.
05 лютого 2016 року було отримано лист в якому арбітражний керуючий ОСОБА_4 просить розглянути та затвердити на зборах комітету кредиторів звіт про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого ОСОБА_4 за виконання повноважень розпорядника майном ПП "Авто-Хелп", після чого подати звіт на затвердження до господарського суду Волинської області.
08.02.2016р. арбітражному керуючому ОСОБА_4 було надіслано лист з проханням надіслати на адресу ліквідатора звіт по виконаних заходах за період виконання повноважень розпорядника майном ПП "Авто-Хелп" з метою розгляду його на засіданні комітету кредиторів разом із звітом про нарахування та виплату грошової винагороди.
08.02.2016 року ПАТ "ВіЕс Банк" було надіслано лист з проханням повідомити про наявність коштів на банківських рахунках банкрута.
22.09.2016 року було отримано відповідь від ПАТ "ВіЕс Банк" у якій зазначено, що з метою отримання запитуваної інформації необхідно сплатити комісійну винагороду.
26 лютого 2016 року було проведено збори комітету кредиторів на яких було вирішено відмовити у затвердженні звіту про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого ОСОБА_4 за виконання повноважень розпорядника майном ПП "Авто-Хелп".
Ухвалою господарського суду Волинської області від 02 березня 2016 року було відмовлено арбітражному керуючому ОСОБА_4 в задоволенні клопотання про нарахування та виплату грошової винагороди.
З метою отримання бухгалтерської та іншої документації банкрута, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей банкрута було надіслано відповідні листи директору ПП "Авто-Хелп" з проханням на виконання ч.6 ст. 41 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» передати ліквідатору ПП "Авто-Хелп" бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута та надати копії матеріалів останньої інвентаризації всіх майнових і немайнових активів товариства.
Ліквідатор зазначає, що листи надіслані директору підприємства, були залишені поза увагою, а директор ухилився від виконання обов'язку покладеного на нього відповідно до ч. 6 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Бухгалтерська та інша документація банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ПП "Авто-Хелп" ліквідатору банкрута передано не було.
Належна до довготривалого зберігання документація до архівних установ Волинської області ліквідатором не передавалась у зв'язку з відсутністю відповідних матеріалів.
04 жовтня 2016 року ліквідатором ОСОБА_1 було ініційовано проведення засідання зборів комітету кредиторів ПП "Авто-Хелп" з наступним порядком денним: 1) Визначення розміру оплати праці ліквідатора. 2) Звіт ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди. 3) Звіт ліквідатора по виконаній роботі та ліквідаційний баланс у справі про банкрутство ПП "Авто-Хелп". 4) Щодо подальших дій у справі про банкрутство ПП "Авто-Хелп".
Відповідними зборами комітету кредиторів ПП "Авто-Хелп", оформленими протоколом №3 від 04.10.2016р., встановлено розмір оплати праці ліквідатора у справі №903/977/15 про банкрутство ПП "Авто-Хелп" в сумі двох мінімальних розмірів заробітних плат за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень, схвалено звіт ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди в загальному розмірі 24803,99 грн. за виконання повноважень ліквідатора у справі у період з 04.01.2016р. по 04.10.2016р., звіт ліквідатора ОСОБА_1 було прийнято до відома, визнано його задовільним та рекомендовано ліквідатору подати даний звіт до господарського суду для затвердження, запропоновано ліквідатору звернутись до господарського суду з клопотанням про затвердження ліквідаційного балансу та ліквідацію товариства-банкрута.
Судом встановлено, що в процедурі банкрутства ПП "Авто-Хелп" через відсутність достатніх коштів (в т.ч. майна для реалізації) остаточні розрахунки з кредиторами не проводились.
Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону про банкрутство після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс
Відповідно до ч. 2 ст. 46 названого Закону, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора.
Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури; подання звіту здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених нім дій в ході ліквідаційної процедури.
Якщо за результатами ліквідаційного звіту після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію банкрута. Копія цієї ухвали направляється органу, який здійснив державну реєстрацію особи - банкрута, органам державної статистики, органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.
Згідно ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
В процесі розгляду заяви ліквідатора, звітів про його роботу та обґрунтовуючих їх документів судом було встановлено, що за наслідками здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором було вчинено належні дії по виявленню активів та пасивів боржника, доведено неможливість відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів та необхідність його ліквідації. Вказані висновки про встановлені обставини відповідають дійсності та підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні та долученими до справи.
Судом також встановлені відсутність у ПП "Авто-Хелп" на момент розгляду остаточного звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу дебіторських заборгованостей, наявного у третіх осіб майна, котре б належало банкруту.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне звіт ліквідатора затвердити.
Пунктом 6 ч. 1 ст. 83 Закону про банкрутство передбачено, що суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
У випадках, передбачених п.п. 4-7 ч. 1 ст. 83 Закону про банкрутство, господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Враховуючи викладене, та беручи до уваги, що за результатами ліквідаційної процедури у підприємства-банкрута не було виявлено достатнього майна, а також грошових коштів, за рахунок яких було б можливе остаточне (повне) погашення кредиторських вимог, суд прийшов до висновку, що вимоги кредиторів ПП "Авто-Хелп" слід вважати погашеними, зазначеного суб'єкта господарської діяльності-банкрута необхідно ліквідувати, а провадження у справі припинити.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 37, 41-49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 80, 86, 87 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
1. Представлений суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс приватного підприємства "Авто-Хелп" (м. Луцьк, вул. Електроапаратна 4, код ЄДРПОУ 31102099) затвердити.
2. Приватне підприємство "Авто-Хелп" (м. Луцьк, вул. Електроапаратна 4, код ЄДРПОУ 31102099) ліквідувати.
3. Зобов'язати державного реєстратора вчинити дії, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та спрямовані на припинення державної реєстрації приватного підприємства "Авто-Хелп" (м. Луцьк, вул. Електроапаратна 4, код ЄДРПОУ 31102099).
4. Провадження у справі про банкрутство приватного підприємства "Авто-Хелп" (м. Луцьк, вул. Електроапаратна 4, код ЄДРПОУ 31102099) припинити.
5. Примірник ухвали суду надіслати:
- Луцькій ОДПІ (м. Луцьк, Київський майдан, 4);
- ВДВС міста Луцьк (м. Луцьк, вул. Винниченка, 27а);
- Державному реєстратору Департаменту "Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку" Луцької міської ради (м. Луцьк, вул. Лесі Українки, буд. 35);
- Сектору з питань банкрутства головного територіального управління юстиції у Волинській області (м. Луцьк, вул. Володимирська, 1);
- Арбітражному керуючому ОСОБА_1 (м. Луцьк, вул. Коперника, 36/А2);
- Головному управлінню статистики у Волинській області (вул. Шопена,12 м.Луцьк, 43000).
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Рівненського апеляційного господарського суду в порядку ст. 106 ГПК України.
Суддя І. О. Гарбар
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2016 |
Оприлюднено | 03.11.2016 |
Номер документу | 62367201 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Гарбар Ігор Олексійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні