Постанова
від 31.10.2016 по справі п/811/1407/16
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 жовтня 2016 року Справа № П/811/1407/16

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Волт Торг" (надалі - позивач) до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (надалі - відповідач) про визнання протиправними дій, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просить, з урахуванням уточнень позовних вимог (а.с.4), визнання протиправними дій щодо визнання обов'язку для ТОВ "Волт Торг" надати документи на підставі листа №68002/10/11-23-14-02 від 07.09.2016 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що право податкового органу на отримання інформації, довідок, копій документів від платників податків має здійснюватися лише в межах, порядку та у спосіб, визначених Конституцією України, Податковим кодексом України, Законами України та іншими нормативно-правовими актами, які не суперечать актам вищої юридичної сили. Однак, листом №68002/10/11-23-14-02 від 07.09.2016 р. відповідач протиправно визначив обов'язок товариства щодо надання відповідних документів, оскільки це не відповідає вимогам ст.ст.78, 81, 85 Податкового кодексу України.

Відповідач позовні вимоги не визнав, подав заперечення згідно якого зазначив, що Кіровоградська ОДПІ отримала електронні відомості з ЄДР про державну реєстрацію припинення юридичної особи - ТОВ "Волт Торг", у зв'язку з визнанням її банкрутом. У зв'язку з цим, керуючись п.п.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, Порядком обліку платників і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. №1588 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 р. за №1562/20300, на адресу позивача направлено запит щодо надання документів з метою проведення документальної позапланової перевірки (а.с.18).

Представники сторін у судове засідання не з'явилися, просили суд справу розглядати без їх участі (а.с.17, 21).

Відтак, справу розглянуто у порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні в справі документи та всебічно й повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи по суті, суд зазначає наступне.

Кіровоградська ОДПІ Головного управління ДФС у Кіровоградській області, у розумінні ст.3 КАС України, є суб’єктом владних повноважень, дії якого оскаржено.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, в т.ч., на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Встановлено, що Кіровоградської ОДПІ було отримано електронні відомості з ЄДР про державну реєстрацію припинення юридичної особи - ТОВ "Волт Торг", у зв'язку з визнанням її банкрутом (а.с.20). Аналізом баз даних Кіровоградської ОДПІ встановлено, що ТОВ "Волт Торг" було подано податкові декларації з ПДВ за період: квітень-серпень 2015 року з показниками. Згідно податкової декларації на прибуток за 2015 рік дохід ТОВ "Волт Торг" становить 22806,7 тис. грн..

Враховуючи вказане та керуючись п.п.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, Порядком обліку платників і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11 №1588 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.11 за №1562/20300, відповідач на адресу позивача направив запит "Про надання документів" від 07.09.2016 р. №68002/10/11-23-14-02, згідно до якого для проведення позапланової документальної перевірки товариству необхідно підготувати та надати до перевірки наступні документи: установчі документи; реєстраційні документи; рішення про припинення підприємства та про призначення ліквідаційної комісії; податкову звітність за останні 3 роки включаючи поточну дату; документи бухгалтерського та податкового обліку, які підтверджують задекларовані підприємством показники податкової звітності (податкові та видаткові накладні на придбання та реалізацію товарів (робіт, послуг), реєстри виданих та отриманих податкових накладних, акти виконаних робіт, рахунки-фактури, договори купівлі-продажу, оренди, перевезень, а також інші документи, які законодавчо обґрунтовують правомірність декларування показників діяльності підприємства) за останні 3 роки включаючи поточну дату; ліквідаційний баланс; довідку з банку про закриття розрахункових рахунків; довідку з Пенсійного фонду про відсутність заборгованості; довідку з Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про відсутність заборгованості; довідку з Фонду соціального страхування на випадок безробіття про відсутність заборгованості; з Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві про відсутність заборгованості; довідку(акт) про знищення печатки (а.с.9).

Так, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Згідно з пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно із п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

У відповідності до п.п.78.1.7 п.78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, зокрема, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Поряд з цим, суд також вважає за потрібне звернути увагу, що згідно п.78.4 ст.78 ПК України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Згідно до п.11.9 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №462) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за №503/25280 (далі - Порядок), у разі отримання документів згідно з пунктами 11.1 - 11.4 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пунктами 11.11 та 11.12 цього розділу) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається перевірка у такі строки:

не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

протягом десяти робочих днів після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.

Відповідно п.11.10 Порядку у разі прийняття рішення про проведення перевірки юридичної особи призначається та одночасно проводиться документальна позапланова перевірка юридичної особи та її не знятих з обліку відокремлених підрозділів. У разі прийняття рішення про закриття відокремленого підрозділу призначається і проводиться документальна позапланова перевірка відокремленого підрозділу, який закривається, та може бути призначена документальна позапланова перевірка юридичної особи в установленому законом порядку. Якщо у таких випадках юридична особа та її відокремлений підрозділ (відокремлені підрозділи) перебувають на обліку в різних контролюючих органах, організацію взаємодії відповідних органів щодо проведення перевірки здійснює контролюючий орган, який проводить перевірку юридичної особи. До участі у документальній позаплановій перевірці платника податків, що ліквідується або реорганізується, можуть залучатись також працівники інших контролюючих органів, у тому числі контролюючих органів, у яких платник податків перебуває на обліку за неосновним місцем обліку та в яких перебувають на обліку його відокремлені підрозділи.

Зі змісту наведених положень вбачається, що документальна позапланова перевірка здійснюється і можлива за наявності таких умов: 1) порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків; 2) прийняття рішення про проведення перевірки. При цьому, направлення будь-яких запитів у порядку п.п.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України не передбачено.

Згідно до вимог п.81.1 статті 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника та скріплення печаткою контролюючого органу;

- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Більш того, відповідач зобов'язав позивача надати податкову звітність за останні 3 р.; документи бухгалтерського та податкового обліку (податкові та видаткові накладні на придбання та реалізацію товарів (робіт, послуг), реєстри виданих та отриманих податкових накладних, акти виконаних робіт, рахунки-фактури, договори купівлі-продажу, оренди, перевезень, інші) за останні 3 р..

Однак, згідно вимог п.85.2 ст.85 ПК України платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Згідно з частинами 1, 2 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного.

А тому суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Згідно ч.1 статті 94 КАС України суд присуджує на користь позивача всі здійснені документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1378,00 грн. з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача (а.с.16).

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов - задовольнити.

Визнати протиправними дії Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області щодо визнання обов'язку для ТОВ "Волт Торг" надати документи на підставі листа №68002/10/11-23-14-02 від 07.09.2016 року.

Присудити товариству з обмеженою відповідальністю "Волт Торг", код за ЄДРПОУ: 39578707 (м.Кропивницький, вул.Ушакова, 1-А, офіс 206) з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області судовий збір у сумі 1 378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп..

Постанова суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її оголошення. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_1

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2016
Оприлюднено03.11.2016
Номер документу62368435
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1407/16

Ухвала від 03.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Постанова від 31.10.2016

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 28.10.2016

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 17.10.2016

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 17.10.2016

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні