760/7816/16-п
3/760/6463/16
солом`янський районний суд міста києва
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 жовтня 2016 року Солом'янський районний суд м. Києва
в складі судді - Кицюк В.С.,
за участю представника Київської міської митниці ДФС Глущенко Н.В.,
розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки Російської Федерації ОСОБА_3, яка працює економістом ТОВ «Боркрупи», яке знаходиться за адресою: Російська Федерація, 397172, Воронезька область, Борисоглібський район, м. Борисоглібськ, вул.. 40-річчя Жовтня, офіс 88,
за ч.1 ст.483 МК України, -
В С Т А Н О В И В :
До Солом`янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 за порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України, з яких вбачається, що 11.03.2016 року відносно ОСОБА_3 було складено протокол № 0153/10000/16 про порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України, яке полягає в тому, що 05.02.2016 року в зоні діяльності Сумської митниці ДФС через митний кордон України автомобілем, р.н.з. НОМЕР_3, на підставі товаросупровідних документів: CMR № 081552 від 02.02.2016 року, рахунок фактура від 02.02.2016 року № 68, за попередньою митною декларацією від 05.02.2016 року ЕЕ №100000000/2016/805116 переміщено товари «Крупа гречана, ядриця, 1 сорт ГОСТ Р 55290-2012, швидкозварювальна, виготовлена з пропареного та обрушеного зерна гречихи, врожаю 2015 року, у мішках по 50кг загальною вагою нетто - 20 000кг. Виробник - ООО «БОРКРУПЫ», країна виробництва - Російська Федерація», вартістю - 840 000 російських рублів.
Відповідно до товаросупровідних документів поставка товарів здійснювалась з території Російської Федерації від компанії ООО «Боркрупы» на адресу ТОВ «Базис 37» на виконання умов контракту № 05/11 від 05.11.2015 року, укладеного між останніми.
09.02.2016 року зазначений вище товар доставлено до митниці призначення та 26.02.2016 року заявлено до митного оформлення Київській міській митниці ДФС в режимі ТР 81 АА за МД № 100250003/2016/505512.
29.02.2016 року в зоні митного контролю митного поста «Західний» Київської міської митниці ДФС проведено митний огляд товару заявленого до митного контролю та митного оформлення за митною декларацією типу «ТР 81 АА» №100250003/2016/505512.
Під час проведення митного огляду товару відібрано зразки товару з метою направлення до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС, для встановлення характеристик, визначальних для класифікації товару відповідно до УКТЗЕД.
Відповідно до Висновку експерта Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС № 142005801-0045 від 09.03.2016 року товар крупа гречана швидкорозварювана відповідає опису «лущене, різане, або нерізане чи подрібнене або не подрібнене (у межах товарної позиції 110429 УКТЗЕД).
10.03.2016 року направлено запит до відділу класифікації товарів з метою визначення коду товару відповідно УКТЗЕД враховуючи проведене дослідження та висновок експерта.
10.03.2016 року відділом класифікації товару винесено класифікаційне рішення КТ-100000000-0030-2016, відповідно до якого на товар «Крупа гречана, що являє собою цілі ядра гречки (з включеннями надколотих ядер) без ознак шліфування та полірування (вміст доброякісного ядра - 99,3 %, вміст битого ядра - 0,11 %), лущена, вироблена з пропареного зерна шляхом відділення ядра від плодових оболонок. Виробник - ООО «БОРКРУПЫ», RU.» встановлено код товару 1104291700 відповідно до УКТЗЕД.
Крім цього, постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 року №1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» затверджений перелік товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації - товар за кодом УКТЗЕД 1104 29 17 00, а саме «крупа гречана, що являє собою цілі ядра гречки (з включеннями надколотих ядер) без ознак шліфування та полірування (вміст доброякісного ядра - 99,3 %, вміст битого ядра - 0,11 %), лущена, вироблена з пропареного зерна шляхом відділення ядра від плодових оболонок. Виробник - ООО «БОРКРУПЫ», RU» заборонений до 05.08.2016 року до ввезення на митну територію України.
Відповідно до ЕЕ №100000000/2016/805116, СMR від 02.02.2016 року №081552, експортної декларації Російської Федерації 10104080/290116/0000783 код товару - 1104293000.
В митній декларації ЕЕ №100000000/2016/805116 та експортній декларації Російської Федерації №№10104080/290116/0000783, опис товару зазначено як - «Крупа гречана, ядриця, 1 сорт ГОСТ Р 55290-2012, швидкозварювальна, виготовлена з пропареного та обрушеного зерна гречихи».
Таким чином, при переміщенні товарів подані документи, а саме CMR № 081552 від 02.02.2016 року, ЕЕ №100000000/2016/805116 та експортна декларація Російської Федерації №№10104080/290116/0000783, які містять невірні відомості щодо опису товару, необхідні для визначення коду, а саме «крупа гречана, ядриця, 1 сорт ГОСТ Р 55290-2012, швидкозварювальна, виготовлена з пропареного та обрушеного зерна гречихи».
Отже, наявні матеріали свідчать про те, що в адресу ТОВ «Базис 37» переміщено товар «Крупа гречана, що являє собою цілі ядра гречки (з включеннями надколотих ядер) без ознак шліфування та полірування (вміст доброякісного ядра - 99,3 %, вміст битого ядра - 0,11 %), лущена, вироблена з пропареного зерна шляхом відділення ядра від плодових оболонок. Виробник - ООО «БОРКРУПЫ», RU.», загальною вагою нетто - 20000 кг, вартістю - 840 000 російських рублів, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення вантажу через митний кордон України (05.02.2016 року) складає - 284457,60 грн., який заборонено до ввезення на митну територію України, були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві данні щодо коду товару та його опису.
Експортну декларацію з Російської Федерації № 10104080/290116/0000783, на підставі якої переміщено на митну територію України товар «крупа гречана», складено посадовою особою ООО «Боркрупы» ОСОБА_3
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Таким чином, митний орган вважає, що дії ОСОБА_3 мають ознаки порушення митних правил, а саме дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товару, шляхом надання органу доходів і зборів як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві данні необхідні для визначення коду товару згідно з УТКЗЕД.
В судовому засіданні представник митного органу наполягала на тому, що в матеріалах справи достатньо доказів для того, щоб зробити категоричний висновок про наявність в діях ОСОБА_3 певного складу адміністративного правопорушення.
Заслухавши сторони та дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Постановою Солом?янського районного суду м. Києва від 13.05.2016 року провадження у справі відносно ОСОБА_3 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України закрито за відсутності складу адміністративного правопорушення, а безпосередні предмети правопорушення, вилучені за протоколом про порушення митних правил №0153/10000/16 від 11.03.2016 року, повернуті володільцю - Товариству з обмеженою відповідальністю «Базис-37» за контрактом №05/11 від 05.11.2015 року (а.с. 116-120)
Постановою Апеляційного суду м. Києва від 22.08.2016 року постанову Солом?янського районного суду м. Києва від 13.05.2016 року про закриття провадження в справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України у зв?язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, було скасовано, а матеріали справи про адміністративне правопорушення з протоколом про порушення митних правил щодо ОСОБА_3 за ч. 1 ст. 483 МК України повернути до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки (а.с. 182-187)
Апеляційний суд міста Києва акцентував увагу митного органу на тому, що на даний час відсутня можливість дійти висновку та встановити, чи вчинялись будь-ким дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані, оскільки відсутнє однозначне рішення щодо правильності визначення коду УКТЗЕД щодо заявлених товарів.
Крім того, представниками Київської міської митниці ДФС не врахували, що під час оформлення митної транзитної декларації код УКТЗЕД вказується тільки перших 4 числа, а саме 1104 УКТЗЕД, в той час як повний код товару, вказаний в митних деклараціях країни-відправника, сертифікатах якості, є УКТЗЕД 104 29 30 00.
Фактично в протоколі про адміністративне правопорушення не визначено конкретний об'єкт правопорушення, враховуючи суперечливі твердження, зазначені у висновку спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС.
В протоколі не зазначено, в чому ж саме конкретно виразились дії ОСОБА_3, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі з поданням документів, що містять неправдиві дані. Таким чином, протокол про порушення митних правил щодо ОСОБА_4 не відповідає ст. 494 МК України, зокрема в порушення п.4 ч.4 вказаної норми в ньому не зазначено: місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил особою, щодо якої складено протокол.
А також зазначав, що митними органами за результатами проведеної перевірки не встановлено, хто саме складав та подавав товаросупровідні документи до митного органу.
Як вбачається з матеріалів справи, митним органом не було проведено жодних дій по виконанню вимог постанови Апеляційного суду міста Києва від 22.08.2016 року, і окрім повідомлення про призначення розгляду справи на 07.10.2016 року в приміщенні Солом?янського районного суду м. Києва на ім?я ОСОБА_3 (а.с. 192) та супровідного листа на адресу Голови Солом?янського районного суду м. Києва від 04.10.2016 року (а.с. 193-196), будь-яких інших додаткових матеріалів справа не містить.
На підставі вищевикладеного, враховуючи принцип змагальності сторін, а також визначеності Апеляційним судом міста Києва необхідність проведення ретельної перевірки правомірності здійснення митних операцій, визначення осіб, які їх здійснювали та наявності всіх необхідних для цього документів, суд приходить до висновку, про необхідність повторного направлення справи для проведення додаткової перевірки для доопрацювання з урахуванням тих обставин, які були викладені в мотивувальній частині постанови Апеляційного суду міста Києва від 22.08.2016 року .
Керуючись ст. ст. 3, 483, 489, 494-496, 527, 528 МК України, ст. ст.283, 284, 294 КУпАПУ, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 за ч.1 ст.483 МК України повторно повернути до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.
Встановити строк для проведення додаткової перевірки 1 місяць з моменту отримання матеріалів справи.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя: В.С. Кицюк
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2016 |
Оприлюднено | 04.11.2016 |
Номер документу | 62377131 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кицюк В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні