ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
13 січня 2010 року 13:06 № 2а-9111/09/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Федорчука А.Б. при секретарі судового засідання Гальченко О.В. вирішив адміністративну справу
за позовом Приватного підприємства "ОТО" до Державна податкова інспекція у Оболонському районі м. Києва про визнання недійсним Акта про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість №425/10/15-224 від 17.07.2009р. за участю представників сторін:
від позивача: Горницька Іванна Олександрівна, Калюжний Геннадій Володимирович.
від відповідача: ПонамаренкоІрина Василівна
, ,
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 13.01.2010 року о 13 год. 06 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч.4 ст. 167 КАС України
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Приватне підприємство ОТО звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва про визнання недійсним акта про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість №425/10/15-224 від 17.07.2009р.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, змін та доповнень до позову не подав, просив позов задовольнити в повному обсязі.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що прийнятий відповідачем акт суперечить чинному законодавству, комісією було неправомірно визначено подію, яка є підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та неправдиво зазначено, що платником не задекларовано (не сплачено) податкові зобов'язання, обсяг яких за оподаткованими операціями перевищує суму, визначену, підпунктом 2.3.1. пункту 2.3. статті 2 Закону України Про податок на додану вартість .
В якості документу, що може підтверджувати вказану подію комісія нічого не зазначила, посилаючись лише на подану до ДПІ звітність з податку на додану вартість. Тому даний акт підлягає скасуванню.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував в повному обсязі, та зазначає наступне, що оскаржуваний акт прийнятий в межах повноважень та на підставі чинного законодавства. Крім того представник відповідача пояснив, що при винесенні рішення про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість ПП ОТО Державна податкова інспекція керувалась вимогами ст. ст. 7, 9 Закону України Про податок на додану вартість , п. 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.07.2009 р. N 757-р "Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) та листом від 15.07.2009 р. N 14927/7/16-1517 ДПА України Про застосування окремих норм Закону України "Про податок на додану вартість" з урахуванням вимог розпорядження Уряду від 01.07.2009 р. № 757-р. Тому вважає, що позов є безпідставним та не підлягає задоволенню.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Приватному підприємству ОТО (код 30466768), що взято на податковий облік та зареєстровано платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платником податку на додану вартість № 100138520, було присвоєно індивідуальний податковий номер 304667626542.
Державною податковою інспекцією в Оболонському районі міста Києва було винесено Акт № 425/10/15-224 від 17.07.2009 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у зв'язку із заниженням плати податкових зобов'язань обсяг яких перевищує суму, визначену підпунктом 2.3.1.пункту 2.3 ст. 2 Закону України Про податок на додану вартість від 03.04.1997р. № 168/97 ВР із змінами та доповненнями та абз. 3 п.2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.07.09р. №757-р Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) .
Актом державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва № 425/10/15-224 від 17.07.2009 р. відповідно до систематизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів встановлено заниження податкових зобов'язань, зокрема, по взаємовідносинах з контрагентом ПП Транс Енерго Комплект (код 33493230) позивачем було занижено суму податкових зобов'язань за грудень 2008 року, лютий - червень 2009 року. Дані обставини послужили підставою для анулювання свідоцтва платника податку.
Представником позивача зазначено, що ПП ОТО не мало жодних фінансово-економічних відносин, в тому числі господарських, з неіснуючим контрагентом ПП Транс Енерго Комплект (код 33493230), крім того ПП ОТО не видавало для ПП. Транс Енерго Комплект жодних податкових накладних. На підтвердження своїх пояснень представником позивача було надано в судове засідання документи бухгалтерського та податкового обліку ПП ОТО .
В судовому засіданні встановлено що працівниками державної податкової інспекції було проведено систематизоване співставлення податкових зобов'язань, перевірка господарської діяльності ПП ОТО не проводилась, жодної документації у позивача не витрибовувалось, первинна документація Державною податковою інспекцією у Оболонському районі міста Києва не досліджувалась.
Суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:
Актом державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва № 425/10/15-224 від 17.07.09р. анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість Приватного підприємства ОТО (код 30466768) у відповідності до підпункту 2.3.1.пункту 2.3 ст. 2 Закону України Про податок на додану вартість від 03.04.1997р. № 168/97 ВР із змінами та доповненнями та абз. 3 п.2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.07.09р. №757-р Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) .
Пунктами 2.1, 2.2 та підпунктами 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 Закону України Про податок на додану вартість встановлено, що платником податку на додану вартість є будь-яка особа, яка здійснює або планує здійснювати господарську діяльність та реєструється за своїм добровільним рішенням як платник цього податку; підлягає обов'язковій реєстрації як платник цього податку; імпортує товари (супутні послуги) в обсягах, що підлягають оподаткуванню цим податком згідно з нормами цієї статті. Будь-яка особа, яка за своїм добровільним рішенням зареєструвалася платником податку.
Особа підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку у разі, коли загальна сума від здійснення операцій з поставки товарів (послуг), у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, що підлягають оподаткуванню згідно з цим Законом, нарахована (сплачена, надана) такій особі або в рахунок зобов'язань третім особам, протягом останніх дванадцяти календарних місяців сукупно перевищує 300 000 гривень (без урахування податку на додану вартість).
У відповідності до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи вбачається, що Приватне підприємство ОТО зареєстроване як юридична особа Голосіївською районною у місті Києві Держаною адміністрацією 29.06.1999 р., ідентифікаційний код 30466768.
Відповідно до п. 9.8. ст. 9 Закону України Про податок на додану вартість реєстрація особи платником податку на додану вартість діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадках, якщо, платник податку, який до місяця, в якому подається заява про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з положеннями підпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього Закону більше двадцяти чотирьох календарних місяців, включаючи місяць реєстрації, та має за останні дванадцять поточних календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій, менші за визначені зазначеним підпунктом; ліквідаційна комісія платника податку, оголошеного банкрутом, закінчує роботу або платник податку ліквідується за власним бажанням чи за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта господарювання); особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку або стає суб'єктом інших спрощених систем оподаткування, які визначають особливий порядок нарахування чи сплати податку на додану вартість, відмінний від тих, що встановлені цим Законом, чи звільняють таку особу від сплати цього податку за рішенням суду або з будь-яких інших причин; зареєстрована як платник податку особа обирає відповідно до цього Закону спеціальний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначені у статті 6 та статті 8-1 цього Закону; особа, зареєстрована як платник податку, не надає податковому органу декларації з цього податку протягом дванадцяти послідовних податкових місяців або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок протягом такого періоду, а також у випадках, визначених законодавством стосовно порядку реєстрації суб'єктів господарювання.
Реєстрація платника податку на додану вартість може бути анульована у випадку визначеному підпунктом в пункту 9.8. статті 9 Закону України Про податок на додану вартість у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, або особа, зареєстрована як платник податку, стає суб'єктом інших спрощених систем оподаткування, які визначають особливий порядок нарахування чи сплати податку на додану вартість, відмінний від тих, що встановлені Законом України Про податок на додану вартість , звільняють таку особу від сплати цього податку за рішенням суду або з будь-яких інших причин.
З пояснень позивача судом встановлено, що жодна з перечислених умов анулювання свідоцтва платника податку не мала місце. Даний факт представником відповідача не заперечувався.
Відповідно до ч.1 ст.2 закону України Про Державну податкову службу в Україні завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі). Відповідно до ст. 3 цього ж Закону органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень.
Статтею ст. 10 Закону України Про державну податкову службу в Україні від 04.12.1990р. №509/ХІІ державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій виконують функції по здійсненню контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів, контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів, та ін.
Статтею 11 цього ж Закону передбачені права державних податкових інспекцій а саме : здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків); здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів; 3) одержувати у платників податків (посадових осіб платників податків) пояснення з питань, що виникають під час перевірок та стосуються реалізації повноважень органів державної податкової служби, встановлених цим та іншими законами України; перевіряти під час проведення перевірок у фізичних осіб документи, що посвідчують особу; 4) запрошувати платників податків або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) такими платниками податків. Письмові повідомлення про такі запрошення направляються не пізніше ніж за десять робочих днів до дня запрошення рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (посадова особа платника податків); 5) одержувати безоплатно від платників податків, а також від установ Національного банку України та комерційних банків у порядку, встановленому Законом України "Про банки і банківську діяльність", довідки та/або копії документів про наявність банківських рахунків, а на підставі рішення суду - про обсяг та обіг коштів на рахунках, у тому числі про ненадходження у встановлені терміни валютної виручки від суб'єктів підприємницької діяльності та ін.
Позивачем не заперечується право державної податкової інспекції проводити перевірки чи витребовувати необхідну для перевірки документацію.
Відповідно до абз. 3 п.2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.07.09р. №757-р Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) у разі встановлення органами державної податкової служби факту виписки податкових накладних, згідно з якими не задекларовано (не сплачено) податкові зобов'язання, обсяг яких за оподаткованими операціями перевищує суму, визначену підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України "Про податок на додану вартість", реєстрація платників податку на додану вартість анулюється.
Відповідно до ст. 13 Закону України Про державну податкову службу в Україні від 04.12.1990р. №509/ХІІ посадові особи органів державної податкової служби зобов'язані дотримувати Конституції і законів України, інших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, забезпечувати виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мірою використовувати надані їм права.
Судом встановлено, що відповідачем під час складання оскаржуваного акту перевірки господарської діяльності позивача не проводилось, жодна документація чи пояснення у Позивача не витребовувались. Крім того з пояснень представника відповідача, що були надані в судовому засіданні вбачається що комісією не досліджувалась первинна документація господарської діяльності позивача. Таким чином, відповідачем не було використано наданих йому законодавством можливостей для встановлення факту додержання відповідачем податкового законодавства.
Крім того в судовому засіданні досліджено копію реєстру та податкових декларацій за періоди: грудень 2008 року, лютий -червень 2009 року ПП ОТО з яких вбачається, що у зазначений період ПП ОТО не мало жодних відносин в тому числі господарських ПП Транс Енерго Комплект (код 33493230), крім того ПП ОТО не видавало для ПП Транс Енерго Комплект жодних податкових накладних у зв'язку із придбанням товарів, робіт та послуг.
Аналізуючи все вище наведене суд приходить до переконання, що Державна податкова інспекція у Оболонському районі міста Києва не встановивши факту заниження суми податкових зобов'язань за грудень 2008 року та лютий - червень 2009 року ПП ОТО анулювала його свідоцтво платника податку на додану вартість.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач не довів суду правомірність прийнятого оскаржуваного акту.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1.Позов задовольнити повністю.
2. Визнати нечинним акт № 425/10/15-224 від 17 липня 2009 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість прийнятого Державною податковою інспекцією у Оболонському районі міста Києва;
3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Оболонському районі міста Києва поновити реєстрацією Приватного підприємства ОТО (код 30466768, індивідуальний податковий номер 304667626542, місцезнаходження: 04073, м. Київ, пр-т Куренівський, 4/8) платником податку на додану вартість з дати реєстрації 10 вересня 2008 року;
4. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Оболонському районі міста Києва поновити дію свідоцтва про реєстрацію платником податку на додану вартість виданого Приватному підприємству ОТО (код код 30466768, індивідуальний податковий номер 304667626542, місцезнаходження: 04073, м. Київ, пр-т Куренівський, 4/8) № 100138520 серії НБ № 157714 з дати початку дії 10 вересня 2008 року.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова суду може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються Київському апеляційному адміністративному суду через Окружний адміністративний суд міста Києва.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2010 |
Оприлюднено | 04.11.2016 |
Номер документу | 62392044 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні