ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" жовтня 2016 р. Справа № 809/1346/16
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Лучко О.О.
за участю секретаря Волочій Л.І.
за участю сторін:
представника позивача: Матійчука Ю.М.
представника відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатигазмаш"
про стягнення податкового боргу в розмірі 6675089,17 грн,-
ВСТАНОВИВ:
05.10.2016 року Коломийська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (далі - Коломийська ОДПІ) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатигазмаш" (далі - ТОВ "Карпатигазмаш") про стягнення податкового боргу в розмірі 6 675 089,17 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, суду пояснив, що станом на день подання адміністративного позову за відповідачем рахується несплачений податковий борг в загальному розмірі 6 675 089,17 грн., з яких 1 175 648,87 грн. по податку на додану вартість та 5 499 440,30 грн. по податку на прибуток/доходи/приватних підприємств, який виник в результаті несвоєчасної сплати узгоджених грошових зобов'язань за податковими повідомленнями-рішеннями №0004942310/0 від 30.07.2010 року та №0004952310/0 від 30.07.2010 року відповідно. Правомірність нарахування податкового боргу за вказаними податковими повідомленнями-рішеннями підтверджується рішеннями суду, які набрали законної сили та додані до адміністративного позову. На підставі наведеного позов просив задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не надав.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що виробниче підприємство з іноземними інвестиціями "Карпатигазмаш", правонаступником якого відповідно до проведених 20.03.2006 року змін до установчих документів стало Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпатигазмаш", зареєстроване як юридична особа 02.08.2001 року Коломийською міською радою Івано-Франківської області, 15.09.2004 року взяте на податковий облік в органах державної податкової служби за №85 ОС-24Ю021 (а.с.8-11) .
Як вбачається із матеріалів адміністративної справи, у період з 21.06.2010 року по 12.07.2010 року Коломийською ОДПІ, на підставі направлень № 288 від 18.06.2010 року та №314 від 05.07.2010 року, проведена планова виїзна перевірка відповідача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2008 року по 31.03.2010 року, за результатами якої складено акт №1661/231/31603641 від 15.07.2010 року, відповідно до якого податковим органом встановлені наступні порушення: п.п.4.1.6 п.4.1. ст. 4, п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №283/97-ВР від 22.05.1997 року (із змінами та доповненнями), в результаті чого встановлено заниження валових доходів на загальну суму 5 959 065,00 грн. та заниження валових витрат на загальну суму 5 279 406,00 грн., та податку на прибуток на 2 809 618,00 грн., в тому числі за III квартал 2008 року занижено на 789 248,00 грн., за IV квартал 2008 року завищено на 158 347,00 грн., за IV квартал 2009 року занижено на 2 178 717,00 грн.; п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7, пп.7.2.4. п.7.2. ст.7, п.п.7.4.1. п.7.4. ст.7, п.п.7.4.4. п. 7.4. ст.7 та пп.7.4.5. п.7.4. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.1997 року (із змінами та доповненнями), завищено суму податкового кредиту по податку на додану вартість на суму 784 775,00 грн., в результаті чого занижено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість на 783 810,00 грн., а саме: за листопад 2008 року - 695 246,00 грн., за грудень 2008 року - 63 478,00 грн., за травень 2009 року - 15 129,00 грн., за серпень 2009 року - 9 957,00 грн., та зменшено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р.26 Декларації) у сумі - 965,00 грн. за березень місяць 2010 року по взаєморозрахунках із ТзОВ "Олімп" (а.с. 12-34).
На підставі акту перевірки Коломийською ОДПІ винесені податкове повідомлення- рішення №0004942310/0 від 30.07.2010 року, яким ТОВ "Карпатигазмаш" визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 1 175 715,00 грн., в тому числі, 783 810,00 грн. за основним платежем та 391 905,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями та податкове повідомлення-рішення №0004952310/0 30.07.2010 року, яким ТОВ "Карпатигазмаш" визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток/доходи/ приватних підприємств на загальну суму 5 499 440,50 грн., в тому числі, 2 809 618,00 грн. за основним платежем та 2 689 822,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (а.с. 36-37).
Вказані податкові повідомлення-рішення ТОВ "Карпатигазмаш" оскаржило в судовому порядку.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.03.2016 року (справа №2а-381/11/0970), залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 13.06.2016 року, в задоволенні позову ТОВ "Карпатигазмаш" до Коломийської ОДПІ про скасування податкових повідомлень-рішень №0004942310/0, №0004952310/0 від 30.07.2010 року, №0004942310/1, 0004952310/1 від 30.08.2010 року, №№0004942310/2, 0004952310/2 від 26.10.2010 року відмовлено. (а.с.61-84).
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
В силу закону наведені вище обставини звільняються від доказування.
Відповідно до ч.1 ст.255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
15 . 07.2016 року Коломийською ОДПІ виставлено податкову вимогу №1158-17 про сплату податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями станом на 14.07.2016 року в загальному розмірі 6 675 089,417 грн., яка 19.07.2016 року отримана уповноваженою особою ТОВ "Карпатигазмаш" (а.с.35).
Відповідно до зворотного боку облікової картки відповідача заборгованість товариства по податку на прибуток приватних підприємств становить 5 499 440,30 грн., а по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт/послуг) становить 1 175 648,87 грн. (а.с. 38-39).
Відтак, загальний розмір податкового боргу ТОВ "Карпатигазмаш" становить 6 675 089,17 грн.
При вирішенні даного спору, суд виходив з наступного нормативного регулювання спірних правовідносин.
Згідно із ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
В п.п.4.1.6 п.4.1 ст.4 Закону України №283/97-ВР від 22.05.97 року "Про оподаткування прибутку підприємства" (далі - Закон №283/97-ВР, чинному на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що до складу валового доходу включаються доходи з інших джерел та від позареалізаційних операцій, у тому числі у вигляді, зокрема, сум безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку в звітному періоді, вартості товарів (робіт, послуг), безоплатно наданих платнику податку в звітному періоді, за винятком випадків, коли така безповоротна фінансова допомога та безоплатні товари (роботи, послуги) отримуються неприбутковими організаціями у порядку, визначеному пунктом 7.11 цього Закону, або такі операції здійснюються між платником податку та його відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи;
Пунктом 1.22 ст.1 Закон №283/97-ВР визначено, що безповоротна фінансова допомога - це сума заборгованості платника податку перед іншою юридичною чи фізичною особою, що залишилася нестягнутою після закінчення строку позовної давності.
Якщо кредитор не звертався до арбітражного суду з позовом, то кредиторська заборгованість, строк позовної давності якої минув, вважається доходом платника податку - дебітора.
Згідно із п.5.1 ст.5 Закону №283/97-ВР валові витрати виробництва та обігу - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону №283/97-ВР до складу валових витрат включаються, зокрема, суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті.
Крім того, згідно із п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997 року (далі - Закон №168/97-ВР, чинному на момент виникнення спірних правовідносин) платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дату виписування податкової накладної;
в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);
д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;
е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм);
є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача;
ж) ціну поставки без врахування податку;
з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні;
и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.
Відповідно до п.п.7.2.4 п.7.2 ст.7 Закону №168/97-ВР право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону. Суб'єкти підприємницької діяльності, що перейшли на спрощену систему оподаткування, яка не передбачає сплати податку або передбачає його нарахування за ставками, іншими, ніж визначені пунктом 6.1 статті 6 цього Закону, втрачають право на нарахування податку, податковий кредит та складання податкової накладної, а також на отримання відшкодування за податковий період, в якому відбувся такий перехід. Це правило поширюється також на підприємства, звільнені від сплати податку до бюджету за рішенням суду.
Згідно із п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону №168/97-ВР податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Якщо у подальшому такі товари (послуги) починають використовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування згідно зі статтею 3 цього Закону або звільняються від оподаткування згідно зі статтею 5 цього Закону, чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів, то з метою оподаткування такі товари (послуги), основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає початок такого використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження).
Якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту (п.п.7.4.4 п.7.4 ст.7 Закону №168/97-ВР).
Відповідно до п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону №168/97-ВР не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Для банківських установ при одержані ними права власності на заставлене майно з метою подальшого продажу таке право зберігається до моменту продажу такого заставленого майна.
Суд зазначає, що правомірність прийняття податкових повідомлень-рішень №0004942310/0 та №0004952310/0 від 30.07.2010 року, на підставі яких відповідачу було збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 1 175 715,00 грн. та по податку на прибуток/доходи/ приватних підприємств на загальну суму 5 499 440,50 грн. підтверджена судовими рішеннями, які набрали законної сили у справі за позовом ТОВ "Карпатигазмаш" до Коломийської ОДПІ про скасування податкових повідомлень-рішень №0004942310/0, №0004952310/0 від 30.07.2010 року, №0004942310/1, 0004952310/1 від 30.08.2010 року, №0004942310/2, №0004952310/2 від 26.10.2010 року.
При цьому відповідно до ч.5 ст.254 КАС України постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі. Оскільки ухвала Львівського апеляційного адміністративного суду, якою залишено без змін постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 3 0.0 3.2016 у справі №2а-381/11/0970, прийнята 13.06.2016 року, то вона набрала законної сили з моменту її проголошення, тобто зазначені вище податкові зобов'язання стали узгодженим. І з цього моменту, в ТОВ "Карпатигазмаш" виник обов'язок в 10-денний строк погасити податковий борг.
Згідно із п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.95.1 ст.95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно із п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.95.4. ст.95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Наявність податкового боргу ТОВ "Карпатигазмаш" в загальному розмірі 6 675 089,17 грн. підтверджується дослідженими матеріалами справи, доказів сплати заборгованості відповідач суду не надав.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про законність та обгрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатигазмаш" (ідентифікаційний код юридичної особи 31603641) з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують платника, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, в дохід держави податковий борг в розмірі 6 675 089,17 грн. (шість мільйонів шістсот сімдесят п'ять тисяч вісімдесят дев'ять гривень сімнадцять копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 01.11.2016 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2016 |
Оприлюднено | 04.11.2016 |
Номер документу | 62403372 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні