cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2016 р.Справа № 816/4590/15 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Зеленського В.В.
Суддів: Чалого І.С. , П'янової Я.В.
за участю секретаря судового засідання Гордової А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Київської митниці ДФС на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22.12.2015р. по справі № 816/4590/15
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кребо Інтернешнл"
до Київської митниці ДФС
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИЛА:
17.11.2015 року позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Кребо Інтернешнл", звернувся до суду з позовом до Київської митниці ДФС, в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення Київської митниці ДФС про відмову у поверненні ТОВ "Кребо Інтернешнл" з бюджету надмірно сплачені акцизний податок та податок на додану вартість при здійсненні митного оформлення товарів за митною декларацією ІМ 40 ДТ №125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року, що викладене в листі Київської митниці ДФС № 8962/2/10-70-25-01-47 від 22.10.2015 року;
- зобов'язати Київську митницю ДФС згідно з заявою ТОВ "Кребо Інтернешнл" №15/09/23-1 від 23.09.2015 року, яка зареєстрована у загальному відділі Київської митниці ДФС 24.09.2015 року за № 16950/47, підготувати висновок про повернення ТОВ "Кребо Інтернешнл" з бюджету надмірно сплачені акцизний податок та податок на додану вартість та направити (передати) такий висновок для виконання до відповідного органу Державної казначейської служби України у відповідності до вимог чинного законодавства України;
- стягнути з Київської митниці ДФС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кребо Інтернешнл" судовий збір.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 22.12.2015 року по справі № 816/4590/15 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Кребо Інтернешнл" до Київської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці ДФС про відмову у поверненні ТОВ "Кребо Інтернешнл" з бюджету надмірно сплачені акцизний податок та податок на додану вартість при здійсненні митного оформлення товарів за митною декларацією ІМ 40 ДТ №125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року, що викладене в листі Київської митниці ДФС № 8962/2/10-70-25-01-47 від 22.10.2015 року.
Зобов'язано Київську митницю ДФС згідно з заявою ТОВ "Кребо Інтернешнл" №15/09/23-1 від 23.09.2015 року, яка зареєстрована у загальному відділі Київської митниці ДФС 24.09.2015 року за № 16950/47, підготувати висновок про повернення ТОВ "Кребо Інтернешнл" з бюджету надмірно сплачені акцизний податок та податок на додану вартість та направити (передати) такий висновок для виконання до відповідного органу Державної казначейської служби України у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Київської митниці ДФС (код ЄДРПОУ 39470947) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кребо Інтернешнл" (код ЄДРПОУ 35939567) судові витрати, понесені у зв'язку зі сплатою судового збору у розмірі 2436,00 грн. згідно платіжного доручення № 2525 від 28 жовтня 2015 року.
Харківська митниця ДФС, не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, подала до Харківського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу.
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 24.02.2016 року по справі № 816//4590/15 апеляційну скаргу було повернуто Київській митниці ДФС.
Харківська митниця ДФС, не погодившись з рішенням суду подала клопотання щодо поновлення строків на апеляційне оскарження та прийняття апеляційної скарги до розгляду.
В своїй апеляційні скарзі Київська митниця ДФС просила скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22.12.2015 року по справі №816/4590/15 та відмовити у задоволенні адміністративного позову Товариству з обмеженою відповідальністю "Кребо Інтернешнл" до Київської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначила, що постанову винесено з порушенням норм процесуального та матеріального права.
У відповідності до ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Відповідно до ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалось.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Київською митницею ДФС за результатами здійсненого контролю правильності визначення митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України, прийнято рішення про визначення коду товару №КТ-125000000-0096-2014 від 05.09.2014 року.
Зі змісту позовної заяви слідує, що на виконання вимог вказаного рішення ТОВ "Кребо Інтернешнл" згідно з вантажною митною декларацією ІМ 40 ДТ №125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року змінено код товару на 2710122500 та доплачено у зв'язку із цим акцизний податок у розмірі 880619,18 грн. та податок на додану вартість у розмірі 171735,53 грн.
Крім того, податок на додану вартість у розмірі 4388,31 грн. сплачений позивачем раніше по митній декларації ІМ 40 ТФ № 125120106/2014/317686 від 10.08.2014 року.
Позивач не погодився з рішенням митного органу про визначення коду товару, у зв'язку з чим оскаржив його до суду.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 25 червня 2015 року у справі № 816/3656/14, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 31.08.2015 року, адміністративний позов ТОВ "Кребо Інтернешнл" до Київської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці ДФС про визначення коду товару №КТ-125000000-0096-2014 від 05.09.2014 року.
В силу статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набрала законної сили 31.08.2015 року.
Листом від 23.09.2015 року вих. № 15/09/23-1 ТОВ "Кребо Інтернешнл" звернулось до Київської митниці ДФС, у якому просило повернути на поточний рахунок позивача належні йому грошові кошти за надмірно сплачені платежі згідно митної декларації ІМ 40 ДТ 125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року в розмірі 1056743,02 грн .
Листом Київської митниці ДФС №8962/2/10-70-25-01-47 від 22.10.2015 року позивачу фактично відмовлено у задоволенні його заяви.
Не погодившись із рішенням Київської митниці ДФС про відмову у поверненні з бюджету надмірно сплачених при здійсненні митного оформлення товарів за митною декларацією ІМ 40 ДТ 125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року акцизного податку та податку на додану вартість, оформленого листом Київської митниці ДФС №8962/2/10-70-25-01-47 від 22.10.2015 року, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з необхідності визнати протиправним та скасувати рішення Київської митниці ДФС про відмову у поверненні ТОВ "Кребо Інтернешнл" з бюджету надмірно сплачених акцизного податку та податку на додану вартість при здійсненні митного оформлення товарів за митною декларацією ІМ 40 ДТ 125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року, що викладене в листі Київської митниці ДФС №8962/2/10-70-25-01-47 від 22.10.2015 року та зобов'язати Київську митницю ДФС згідно з заявою ТОВ "Кребо Інтернешнл" №15/09/23-1 від 23.09.2015 року, яка зареєстрована у загальному відділі Київської митниці Міндоходів 24.09.2015 року за № 16950/47, підготувати висновок про повернення ТОВ "Кребо Інтернешнл" з бюджету надмірно сплачених акцизного податку та податку на додану вартість та направити (передати) такий висновок для виконання до відповідного органу Державної казначейської служби України у відповідності до вимог чинного законодавства України, оскільки позовні вимоги є обґрунтованими.
Таким чином суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність захисту прав позивача та у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.
Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до статті 301 Митного кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.
Частиною другою статті 45 Бюджетного кодексу України передбачено, що Казначейство України веде бухгалтерський облік усіх надходжень Державного бюджету України та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.
Відповідно до пункту 5 Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 №787, повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за ухвалою суду, яка набрала законної сили. Подання подається до органу Казначейства за формою, передбаченою нормативно-правовими актами з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі на офіційному бланку установи за підписом керівника установи (його заступника відповідно до компетенції), скріпленим гербовою печаткою (у разі наявності) або печаткою з найменуванням та ідентифікаційним кодом установи (у разі наявності), з обов'язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб'єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), сума платежу, що підлягає поверненню, дата та номер документа на переказ, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.
Частиною першою Постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2005 №1093 "Про переведення митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення, на розрахунково-касове обслуговування через органи Державного казначейства" установлено, що митні та інші платежі, які вносяться до/або під час митного оформлення, переводяться на розрахунково-касове обслуговування через органи Державного казначейства.
Згідно пункту 2.2 Порядку розрахунково-касового обслуговування через органи Державного казначейства України митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України, Державної митної служби України від 24.01.2006 №25/44 (далі - Порядок №25/44), для зарахування коштів, що вносяться платниками та громадянами до/або під час митного оформлення товарів, на балансі Головного управління Державного казначейства України (далі - ГУДК України) у місті Києві відкриваються депозитні рахунки 3734 на ім'я митних органів.
Відповідно до пункту 3.1 Порядку №25/44 сплата коштів у національній валюті, призначених для забезпечення справляння митних та інших платежів, здійснюється платниками до/або під час митного оформлення товарів з рахунків, відкритих ними в банках, у вигляді передплати та/або доплати, а також готівкою через банки на депозитні рахунки 3734, відкриті на ім'я митних органів в ГУДК України у місті Києві.
Пунктами 3.3, 3.4 Порядку №25/44 передбачено, що кошти, що надійшли на депозитні рахунки 3734 митних органів згідно з цим Порядком, перераховуються митними органами виключно для здійснення таких операцій: зарахування до відповідних бюджетів України; повернення платникам помилково та/або надміру сплачених коштів.
Розпорядження коштами, що обліковуються на депозитних рахунках 3734 митних органів згідно з цим Порядком, здійснюється виключно на підставі платіжних доручень, що оформлені митними органами в установленому порядку.
Повернення платникам помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів, що зараховані на депозитні рахунки митних органів 3734, здійснюється відповідно до Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 №618, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.09.2007 за №1097/14364. ГУДК України у місті Києві на підставі платіжних доручень митних органів забезпечує перерахування коштів на: банківські рахунки платників, відкриті в банках; банківські рахунки 2603, відкриті митним органам у відповідних відокремлених підрозділах уповноваженого банку за місцезнаходженням митного органу для виплати коштів платникам готівкою, якщо такі кошти вносилися готівкою.
Зазначені розрахунки регулюються в централізованому порядку згідно з відповідними договорами між Державною митною службою України та уповноваженим банком, що обслуговує митні органи.
Відповідно до положень пункту 1 розділу ІІІ Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 №618 (надалі - Порядок №618), для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою.
Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.
У заяві зазначаються причини повернення коштів, реквізити банку, найменування та код за ЄДРПОУ платника податків - юридичної особи, або прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) та напрям перерахування коштів: а) для повернення платнику податків - на поточний рахунок платника податків в установі банку; б) для подальших розрахунків як передоплата або грошова застава: на депозитний рахунок 3734; на банківський рахунок 2603; в) для повернення фізичній особі в готівковій формі, якщо такі кошти вносилися готівкою, - на банківський рахунок 2603; г) для погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на митні органи, незалежно від виду бюджету.
До заяви додаються: аркуші з позначенням "3/8" комплектів бланків митних декларацій форм МД-2 і МД-3 і доповнення (у разі їх оформлення) або другий аркуш оформленої посадовою особою митного органу уніфікованої митної квитанції МД-1, за якою помилково та/або надмірно сплачено митні та інші платежі; документи, що підтверджують суму помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів; документи, що підтверджують право на перенесення граничних строків для подання заяв про повернення надмірно сплачених митних та інших платежів, у випадках, передбачених в абзацах третьому - восьмому цього пункту.
Положеннями пунктів 2 - 4, 6 розділу ІІІ Порядку №618 визначений наступний порядок розгляду заяви платника.
Заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до Відділу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум.
Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.
Для підготовки висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - Висновок про повернення), форма якого наведена в додатку 1 до Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України та Державного казначейства України від 20.07.2007 N611/147, керівництвом Відділу за потреби ініціюється проведення перевірки в митному органі щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу. Порядок і форма складання документа, у якому відображатимуться результати перевірки, визначаються наказом Державної митної служби України.
Керівник (заступник керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) підписує Висновок про повернення, Реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України (далі - пакет документів на повернення коштів).
Пакет документів на повернення коштів передається до Загального відділу для реєстрації та відправки до органу Державного казначейства України.
Копія Висновку про повернення, оригінал заяви платника податків про повернення коштів з Державного бюджету України та документ, у якому відображаються результати перевірки заяви платника, залишаються у Відділі для контролю.
Приписами пункту 7 розділу ІІІ Порядку №618 встановлено, що висновок про повернення платникам податків помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів повинен бути прийнятий митним органом не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платниками податків заяви.
За відсутності підстав для повернення коштів у встановленому порядку готується та надсилається заявнику письмова обґрунтована відповідь /пункт 11 розділ ІІІ Порядку №618/.
Відповідно до пункту 5 Порядку взаємодії територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України, Міністерства фінансів України 30.12.2013 №882/1188, повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом Міндоходів на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Пунктом 7 цього Порядку передбачено, що орган Міндоходів на підставі даних особових рахунків платників готує висновок за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку, два примірники Реєстру висновків за платежами, належними державному бюджету, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, та три примірники Реєстру висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку. Контроль за прийняттям/передаванням висновків органи Міндоходів, місцеві фінансові органи, органи Казначейства проводять шляхом проставляння на відповідних примірниках Реєстрів відміток про надходження документів до установи у порядку, визначеному Типовою інструкцією з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року №1242.
За платежами, належними державному бюджету, орган Міндоходів у строк не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви передає висновки згідно з Реєстром висновків за платежами, належними державному бюджету, для виконання відповідному органу Казначейства.
Згідно пункту 8 цього Порядку орган Міндоходів несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі висновку органу Казначейства для виконання.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено колегією суддів, що 10.08.2014 року ТОВ "Кребо Інтернешнл" задекларувало у Київській митниці ДФС товар, визначивши його код за Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД) як 2710192100, що підтверджується митною декларацією ІМ 40 ТФ №125120106/2014/317686 від 10.08.2014 року. За вказаною декларацією позивачем сплачено податок на додану вартість в розмірі 4388,31 грн.
05.09.2014 року контролюючим органом прийнято рішення №КТ-125000000-0096-2014, яким змінено класифікацію товару, задекларованого позивачем з коду УКТЗЕД 2710192100 на код 2710122500.
На виконання вказаного рішення Київської митниці ДФС ТОВ "Кребо Інтернешнл" подано вантажну митну декларацією ІМ 40 ДТ 125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року, у якій зазначено код товару 2710122500, як того вимагав контролюючий орган у своєму рішенні №КТ-125000000-0096-2014 від 05.09.2014 року. У зв'язку із зазначеними обставинами позивач доплатив податок на додану вартість на суму 171735,53 грн. та акцизний податок в розмірі 880619,18 грн.
Із наданої службової записки ДФС України від 03.12.2015 року №1233/10-70-25-26 слідує, що всі зазначені вище митні платежі перераховані в повному обсязі до Державного бюджету України наступного робочого дня після завершення митного оформлення.
Матеріалами справи також підтверджено, що рішення Київської митниці ДФС №КТ-125000000-0096-2014 від 05.09.2014 року у подальшому оскаржувалось позивачем в судовому порядку та за результатами судового розгляду постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 25.06.2015 року у справі № 816/3656/14, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 31.08.2015 року, визнане протиправним та скасоване.
Враховуючи встановлені судом обставини, ТОВ "Кребо Інтернешнл" звернулось до Київської митниці ДФС із заявою №15/09/23-1 від 23.09.2015 року, в якій просило повернути грошові кошти за надмірно сплаченими митними платежами за митною декларацією ІМ 40 ДТ 125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року шляхом повернення коштів в сумі 1056743,02 грн. на поточний рахунок підприємства.
Колегія суддів зазначає, що вказана заява підписана керівником та головним бухгалтером ТОВ "Кребо Інтернешнл" та подана позивачем до загального відділу Київської митниці ДФС в межах строків, встановлених законодавством. До заяви ТОВ "Кребо Інтернешнл" долучено необхідні документи, що зазначені у заяві як додатки, в тому числі довідку Кременчуцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області № 6506/10/16-03-23-01 від 18.09.2015 про відсутність у ТОВ "Кребо Інтернешнл" заборгованості із сплати податків, зборів. Разом із тим, листом Київської митниці ДФС № 8962/2/10-70-25-01-47 від 22.10.2015 року позивачу фактично відмовлено у задоволенні його заяви про повернення з бюджету надмірно сплачених сум грошових зобов'язань, сплачених ТОВ "Кребо Інтернешнл" при здійсненні митного оформлення товарів за митною декларацією ІМ 40 ДТ 125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року.
Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Колегія суддів зазначає, що постанова Полтавського окружного адміністративного суду від 25.06.2015 у справі №816/3656/14 за адміністративним позовом ТОВ "Кребо Інтернешнл" до Київської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення, якою визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці ДФС про визначення коду товару №КТ-125000000-0096-2014 від 05.09.2014 року, набрала законної сили 31.08.2015 року.
Враховуючи вищезазначені факти, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідач всупереч скасуванню судовим рішенням рішення Київської митниці ДФС №КТ-125000000-0096-2014 від 05.09.2014 року, у зв'язку з прийняттям якого позивачем зайво сплачено певні митні платежі, фактично відмовив позивачу у поверненні зайво сплачених коштів, не здійснив підготовку у визначений законодавством України строк висновку та не направив останній до відповідного органу Державної казначейської служби України.
Колегія суддів зазначає, що дія Порядку взаємодії територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України, Міністерства фінансів України 30.12.2013 року № 882/1188, не розповсюджується на спірні правовідносини, оскільки відповідачем не доведено, а судом не встановлено наявності обставин, зазначених у пункті 1 вказаного Порядку, на які не розповсюджується дія цього Порядку, а саме: 1) відшкодування податку на додану вартість; 2) повернення платникам податків сум акцизного податку, сплачених на підставі підпунктів 222.1.2 та 222.1.3 пункту 222.1, підпункту 222.2.2 пункту 222.2 статті 222, статей 225 та 229 розділу IV Податкового кодексу України, крім сум акцизного податку, сплачених за придбання акцизних марок, у разі повернення їх продавцям відповідно до пункту 226.16 статті 226 розділу IV Податкового кодексу України; 3) повернення авансових платежів (передоплати) помилково та/або надміру внесених платниками податків за власним бажанням на рахунки, відкриті на ім'я відповідних органів Міндоходів, як попереднє грошове забезпечення сплати майбутніх митних та інших платежів до/або під час митного оформлення та грошової застави; 4) повернення помилково та/або надміру перерахованих (унесених) платниками коштів, сплачених шляхом надання при митному оформленні податкового векселя; 5) виконання рішень судів щодо безспірного списання коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджетів.
У зв'язку з прийняттям Київською митницею ДФС рішення № КТ-125000000-0096-2014 від 05.09.2014 року позивач був вимушений доплатити акцизний податок та податок на додану вартість, оскільки за приписами частини сьомої статті 69 Митного кодексу України рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими, а відтак, платник податків допустив надмірне внесення платежів з метою виконання рішення контролюючого органа №КТ-125000000-0096-2014 від 05.09.2014 року.
Враховуючи все вищезазначене, колегія судів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки рішення про визначення коду товару Київської митниці ДФС №КТ-125000000-0096-2014 від 05.09.2014 року судом визнано протиправними та скасовано, кошти, надмірно сплачені декларантом відповідно до такого рішення, підлягають поверненню платнику.
Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
Колегія суддів вважає, що постанова Полтавського окружного адміністративного суду від 22.12.2015 року по справі №816/4590/15 відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог апелянта - відповідача у справі.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. 41, 160, 167, 195, 196, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Київської митниці ДФС залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22.12.2015р. по справі № 816/4590/15 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Зеленський В.В. Судді Чалий І.С. П'янова Я.В. Повний текст ухвали виготовлений 01.11.2016 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2016 |
Оприлюднено | 07.11.2016 |
Номер документу | 62405464 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Зеленський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні