Герб України

Ухвала від 18.11.2016 по справі 816/4590/15

Вищий адміністративний суд україни

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

18 листопада 2016 року м. Київ К/800/31349/16

Суддя Вищого адміністративного суду України Мороз В.Ф., перевіривши касаційну скаргу Київської митниці ДФС на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2015 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 27 жовтня 2016 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кребо Інтернешнл" до Київської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кребо Інтернешнл" звернувся з позовом до Київської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 27 жовтня 2016 року, позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці ДФС про відмову у поверненні ТОВ "Кребо Інтернешнл" з бюджету надмірно сплачені акцизний податок та податок на додану вартість при здійсненні митного оформлення товарів за митною декларацією ІМ 40 ДТ №125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року, що викладене в листі Київської митниці ДФС № 8962/2/10-70-25-01-47 від 22.10.2015 року.

Зобов'язано Київську митницю ДФС згідно з заявою ТОВ "Кребо Інтернешнл" №15/09/23-1 від 23.09.2015 року, яка зареєстрована у загальному відділі Київської митниці ДФС 24.09.2015 року за № 16950/47, підготувати висновок про повернення ТОВ "Кребо Інтернешнл" з бюджету надмірно сплачені акцизний податок та податок на додану вартість та направити (передати) такий висновок для виконання до відповідного органу Державної казначейської служби України у відповідності до вимог чинного законодавства України.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Київської митниці ДФС (код ЄДРПОУ 39470947) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кребо Інтернешнл" (код ЄДРПОУ 35939567) судові витрати, понесені у зв'язку зі сплатою судового збору у розмірі 2436,00 грн. згідно платіжного доручення № 2525 від 28 жовтня 2015 року.

У касаційній скарзі Київська митниця ДФС, не погоджуючись з даними рішеннями, посилаючись на допущені судами порушення норм матеріального і процесуального права, просить скасувати судові рішення першої та апеляційної інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

Судами встановлено, що Київською митницею ДФС за результатами здійсненого контролю правильності визначення митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України, прийнято рішення про визначення коду товару №КТ-125000000-0096-2014 від 05.09.2014 року.

На виконання вимог вказаного рішення ТОВ "Кребо Інтернешнл" згідно з вантажною митною декларацією ІМ 40 ДТ №125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року змінено код товару на 2710122500 та доплачено у зв'язку із цим акцизний податок у розмірі 880619,18 грн. та податок на додану вартість у розмірі 171735,53 грн.

Крім того, податок на додану вартість у розмірі 4388,31 грн. сплачений позивачем раніше по митній декларації ІМ 40 ТФ № 125120106/2014/317686 від 10.08.2014 року.

Не погодившись з рішенням митного органу про визначення коду товару, позивач оскаржив його до суду.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 25 червня 2015 року у справі № 816/3656/14, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2015 року, адміністративний позов ТОВ "Кребо Інтернешнл" до Київської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці ДФС про визначення коду товару №КТ-125000000-0096-2014 від 05.09.2014 року.

В силу статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набрала законної сили 31 серпня 2015 року.

Листом від 23.09.2015 року вих. № 15/09/23-1 ТОВ "Кребо Інтернешнл" звернулось до Київської митниці ДФС, у якому просило повернути на поточний рахунок позивача належні йому грошові кошти за надмірно сплачені платежі згідно митної декларації ІМ 40 ДТ 125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року в розмірі 1056743,02 грн .

Листом Київської митниці ДФС №8962/2/10-70-25-01-47 від 22.10.2015 року позивачу фактично відмовлено у задоволенні його заяви.

Не погодившись із рішенням Київської митниці ДФС про відмову у поверненні з бюджету надмірно сплачених при здійсненні митного оформлення товарів за митною декларацією ІМ 40 ДТ 125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року акцизного податку та податку на додану вартість, оформленого листом Київської митниці ДФС №8962/2/10-70-25-01-47 від 22.10.2015 року, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Приймаючи рішення про задоволення позову, суди попередніх інстанцій виходили з необхідності визнати протиправним та скасувати рішення Київської митниці ДФС про відмову у поверненні ТОВ "Кребо Інтернешнл" з бюджету надмірно сплачених акцизного податку та податку на додану вартість при здійсненні митного оформлення товарів за митною декларацією ІМ 40 ДТ 125120105/2014/321511 від 18.09.2014 року, що викладене в листі Київської митниці ДФС №8962/2/10-70-25-01-47 від 22.10.2015 року та зобов'язати Київську митницю ДФС згідно з заявою ТОВ "Кребо Інтернешнл" №15/09/23-1 від 23.09.2015 року, яка зареєстрована у загальному відділі Київської митниці Міндоходів 24.09.2015 року за № 16950/47, підготувати висновок про повернення ТОВ "Кребо Інтернешнл" з бюджету надмірно сплачених акцизного податку та податку на додану вартість та направити (передати) такий висновок для виконання до відповідного органу Державної казначейської служби України у відповідності до вимог чинного законодавства України, оскільки позовні вимоги є обґрунтованими.

У відкритті касаційного провадження необхідно відмовити з огляду на наступне.

Частиною третьою статті 301 Митного кодексу України передбачено, що помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Так, Порядок повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 року № 618 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2007 року за № 1097/14364) (далі - Порядок повернення) визначає процедуру повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами.

Відповідно до абзаців першого, другого пункту 1, пунктів 2- 4 розділу ІІІ цього Порядку для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою.

Заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до відділу митних платежів митного органу (далі - Відділ) для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум.

Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.

За пунктами 2, 3 Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справляння яких покладається на митні органи, затвердженого Наказом Державної митної служби, Державного казначейства України від 20.07.2007 №611/147 (надалі - Порядок взаємодії) повернення помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів здійснюється на підставі Висновку про повернення. Зазначений Висновок оформляється відповідно до заяви платника, яка подається до митного органу, що здійснював оформлення митної декларації.

Згідно з пунктом 7 Порядку взаємодії на підставі отриманого Висновку про повернення відповідний орган ДКУ готує платіжні документи на перерахування коштів з рахунку з обліку доходів державного бюджету на рахунок, зазначений у Висновку про повернення, та протягом п'яти робочих днів від дати отримання Висновку про повернення здійснює повернення коштів з бюджету.

При цьому виходячи зі змісту пункту 11 Порядку повернення відмова у поверненні коштів у встановленому порядку можлива за умови відсутності підстав для такого повернення.

Аналізуючи зазначені норми Верховний Суд України у постановах від 15 квітня 2014 року (справа № 21-29а14), 12 листопада 2014 року (справи №№ 21-268а14, 21-391а14), 25 листопада 2014 року (справа № 21-338а14), від 03 листопада 2015 року (справи №21-422а15) зазначив, що у разі якщо після сплати декларантом податків і зборів (обов'язкових платежів) згідно з митною вартістю товарів, визначеною митним органом, буде прийнято рішення про застосування митної вартості, заявленої декларантом, сума надміру сплачених податків і зборів (обов'язкових платежів) повертається декларанту у порядку, передбаченому Порядком повернення та Порядком взаємодії, на підставі його заяви та у місячний термін з дня прийняття висновку митного органу, що здійснював оформлення митної декларації, про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи. При цьому, у постанові від 03 листопада 2015 року №21-2220а15 Верховний Суд України вказав, що у випадку необґрунтованої відмови митного органу у здійсненні митного оформлення товару та надмірною у зв'язку із цим сплатою декларантом митних платежів, належним способом захисту є зобов'язання митницю скласти та надати управлінню ДКСУ висновок про повернення надмірно сплачених митних платежів.

Встановлені у справі обставини свідчать, що надмірна сплата митних платежів відбулась внаслідок помилки митного органу у зв'язку з прийняттям рішення про зміну коду товару, скасованого на підставі рішень у справі №816/3656/14-а. Крім того, позивач звернувся до митного органу із заявою про повернення надміру сплачених митних платежів у встановленому порядку.

Враховуючи вищезазначені норми суди попередніх інстанцій дійшли правильного висновку, що Митниця не виконала процедурних обов'язків щодо алгоритму дій, покладених на неї зазначеними вище порядками, а тому така бездіяльність митного органу є протиправною.

Пунктом 5 частини 5 статті 214 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суддя-доповідач відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційна скарга є необґрунтованою і викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи.

За змістом цієї норми касаційна скарга повинна містити посилання на помилкове та/або неправильне застосування норм матеріального права при вирішенні справи та/або порушення судами норм процесуального права (у разі оскарження судового рішення по суті -пояснення, яким чином такі порушення вплинули на правильність вирішення справи).

Виходячи зі змісту касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень, які відповідають усталеній практиці Вищого адміністративного суду України у цій категорії справ, ця касаційна скарга є необґрунтованою, а викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи, оскільки заявник не наводить підстав, які б дозволили вважати, що суди неправильно застосували норми матеріального або процесуального права.

Керуючись статтями 211, 213, пунктом 5 частини 5 статті 214 Кодексу адміністративного судочинства України,

ухвалив:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за скаргою Київської митниці ДФС на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2015 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 27 жовтня 2016 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кребо Інтернешнл" до Київської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.

Копію ухвали разом з доданими до касаційної скарги матеріалами направити скаржнику.

Ухвала може бути переглянута Верховним Судом України у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Суддя В.Ф. Мороз

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення18.11.2016
Оприлюднено28.12.2016
Номер документу63719213
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/4590/15

Ухвала від 18.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 27.10.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 12.10.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 12.10.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Постанова від 22.12.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 20.11.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 20.11.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні