Постанова
від 26.10.2016 по справі 317/2732/16-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 317/1921/16-а

№/п2-а/317/21/2016

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2016 року Запорізький районний суд Запорізької області у складі:

головуючого судді - ГРОМОВОЇ І.Б.

при секретарі Гаврюшиній В.І.

за участю представник: Рекункової А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжі справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області про скасування частини рішення органу місцевого самоврядування та стягнення частини заробітної плати( невиплаченої премії ), -

В С Т А Н О В И В :

В червні 2016 року до суду звернувся ОСОБА_2 з позовом до Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області про скасування частини рішення органу місцевого самоврядування та стягнення частини заробітної плати, невиплаченої премії, який уточнювався в останнє 05.10.2016 року. В обґрунтування своїх позовних вимог позивач вказав, що Рішенням першої сесії сьомого скликання Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області за № 01 від 13 листопада 2015 року ОСОБА_2, було обрано головою Володимирівської сільської ради.

Рішенням другої сесії сьомого скликання Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області за № 09 від 02 грудня 2015 року позивачу було встановлено премію на термін здійснення повноважень сільського голови починаючи з 01.12.2015 року, як передбачено Постановою КМУ від 09.03.2006 року за № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів».

В подальшому, на восьмій сесії сьомого скликання, після закриття сесії, за усною заявою одного з депутатів Володимирівської сільської ради було прийнято Рішення № 26 від 30.03.2016 року про зняття премій з сільського голови ОСОБА_2 та його заступника ОСОБА_3.

Позивач вважає, що прийняте Рішення № 26 від 30.03.2016 року про зняття премії з сільського голови є частково незаконним та таким що порушує норми чинного законодавства і підлягає частковому скасуванню, оскільки відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Розділу 4 Регламенту роботи Володимирівської сільської ради (який розроблено та прийнято на основі Конституції України. Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про службу в органах місцевого самоврядування» і т.д.), затвердженого на другій сесії сьомого скликання рішенням № 01 від 02.12.2015 року «… пропозиції щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного сесії, подаються суб'єктами до виконавчого апарату ради за 7 (сім) днів до дня пленарного засідання разом з проектом рішення на паперовому або електронному носіях інформації. У виняткових випадках проекти рішень можуть доводитись до відома депутатів у день проведення сесії. Пропозиції, які надійшли з порушенням встановленого терміну не включаються до порядку денного, крім узгоджених на засіданні». Позивач зазначив, що в даному випадку, пропозиції щодо винесення питання на сесію про зняття з нього премії не надходили, а також не доводились до відома депутатів і не обговорювались і в день проведення сесії.

Позивач ОСОБА_2 вважає, що внаслідок незаконного рішення Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 30.03.2016 №26, ним недоотримано частину заробітної плати у вигляді премії 37543,35 грн.:

Тому він був вимушений звернутись до суд із вказаним позовом в якому він просить суд:

- Визнати протиправним та скасувати п. 1 рішення Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області № 26 від 30.03.2016 року про зняття премій з сільського голови ОСОБА_2.

- Стягнути з Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області (код ЄДРПОУ 25490413 адреса: 70411, Запорізька область, Запорізький район, с. Володимирівське, вул. Шкільна, 2) премію (частину заробітної плати) за період з 01.04.2016 року по 01.09.2016 року у розмірі 37543,35 грн.

В судове засідання з'явився представник позивача - адвокат Рекункова А.В., яка підтримала позов ОСОБА_2 в повному обсязі та просила суд його задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день та час слухання справи був повідомлений своєчасно та належним чином, про що свідчать матеріали справи. До суду надав заяву про відкладення слухання справи для надання можливості ознайомитись з матеріалами справи.

Однак суд зауважує, що сторона відповідача повідомлялась про день та час слухання справи неодноразово, про що свідчать: а.с. 31, 36, 48, 49, 50. Зазначене повністю спростовує посилання представника відповідача, що Володимирівська сільська рада Запорізького району Запорізької області жодного разу не отримувала а ні судових повісток, а ні копії позовної заяви.

Тому суд вважає неявку представника відповідача в судове засідання не поважною.

Судом встановлено в судовому засіданні та повністю підтверджується документами, доданими до матеріалів справи, що відповідно до Рішенням першої сесії сьомого скликання Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області за № 01 від 13 листопада 2015 року ОСОБА_2, було обрано головою Володимирівської сільської рад, яким він на час розгляду справи.А саме є особою, що наділена владними повноваженнями, а тому справа підсудна місцевому суду, як адміністративному суду.

На другій сесії сьомого скликання рішенням № 01 від 02.12.2015 року було затверджено регламент роботи Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області.

Стаття 6 КАС України визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її прав, свободи або інтереси.

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 144 Конституції України, рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду. Цьому конституційному положенню відповідає і ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». В якій визначено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції або законам України визначаються незаконними в судовому порядку.

Органи місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» наділені значними повноваженнями у різних галузях. Реалізовуючи свої повноваження органи місцевого самоврядування наділені правом приймати відповідні управлінські рішення.

Рішенням другої сесії сьомого скликання Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області за № 09 від 02 грудня 2015 року позивачу було встановлено премію на термін здійснення повноважень сільського голови починаючи з 01.12.2015 року, як передбачено Постановою КМУ від 09.03.2006 року за № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів».

Відповідно до загальних положень статей 1 і 2 Закону України «Про оплату праці» розмір заробітної плати за працю на підставі трудового договору залежить від професійно-ділових якостей працівника, складності й умов виконуваної ним роботи, результатів останньої та господарської діяльності підприємства. Залежно від вищезазначених критеріїв законодавство розрізняє різні види заробітної плати.

Згідно зі ст. 2 Закону про оплату праці, за своєю структурою заробітна плата складається в тому числі і з премій, пов'язаних з виконанням виробничих завдань і функцій.

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Розділу 4 Регламенту роботи Володимирівської сільської ради, затвердженого на другій сесії сьомого скликання рішенням № 01 від 02.12.2015 року, пропозиції щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного сесії, подаються суб'єктами до виконавчого апарату ради за 7 (сім) днів до дня пленарного засідання разом з проектом рішення на паперовому або електронному носіях інформації. У виняткових випадках проекти рішень можуть доводитись до відома депутатів у день проведення сесії. Пропозиції, які надійшли з порушенням встановленого терміну не включаються до порядку денного, крім узгоджених на засіданні».

Крім того, в матеріалах справи міститься Рішенням Володимирівської сільської ради № 06 від 24.12.2015 р. було вирішено внести зміни до Регламенту Володимирівської сільської ради, доповнивши його наступним текстом: «Жодне питання, яке є виключною компетенцією сільської ради не може бути винесене на розгляд сесії без попереднього розгляду та висновків відповідної постійної депутатської комісії».

Рішенням восьмої сесії сьомого скликання за №26 від 30.03.2016 року було прийнято зняти премії з сільського голови ОСОБА_2 та його заступника ОСОБА_3.

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення сільської ради приймаються на пленарних засіданнях більшістю депутатів від загального складу ради. Рішення ради, окрім рішень регуляторного характеру, може прийматися на пленарному засіданні без обговорення, якщо проект цього рішення обговорювався на засіданнях постійних комісій і щодо нього немає зауважень та пропозицій від депутатів».

Вищезазначене, дає підстави суду вважати, що Рішення Володимирівської сільської ради № 26 від 30.03.2016 року про зняття з ОСОБА_2 та його заступника премії було прийнято з порушенням законодавчих норм, оскільки питання стосовно зняття з позивача, як з голови сільської ради, не обговорювалось на засіданнях постійних комісій та було прийнято після закриття восьмої сесії сьомого скликання Володимирівської сільської ради, про що свідчить витяг з журналу засідань сесій Володимирівської сільської ради сьомого скликання, копія якого міститься в матеріалах справи.

Стороною позивача до суду був наданий розрахунок, відповідно до якого:

-Квітень 2016 року - 8045,00 грн. (3218,00 грн. Х 250%);

-Травень 2016 року - 8045,00 грн. (3218,00 грн. Х 250%);

-Червень 2016 року - 8045,00 грн. (3218,00 грн. Х 250%);

-Липень 2016 року - 5363,35 грн. (2145,34 грн. Х 250%);

-Серпень 2016 року - 8045,00 грн. (3218,00 грн. Х 250%).

Тобто, розмір недотриманої частини заробітної плати позивачем у вигляді премії складає 37 543,35 грн.

Також суд зауважує, що не зважаючи на законодавчі норми, а саме ч.2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, стороною відповідача не надано до суду жодного документу, який би міг доказати зворотнє тому, що позивач зазначає в позові.

Посилаючись на вищевикладені обстави та керуючись ст.2, 18, 104,105,105,162 КАС України, ЗУ «Про місцеве самоврядування», ст. 19,144 Конституції України, ЗУ «Про працю», суд -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов ОСОБА_2 до Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області про скасування частини рішення органу місцевого самоврядування та стягнення частини заробітної плати( невиплаченої премії )- задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати п. 1 рішення Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області № 26 від 30.03.2016 року про зняття премій з сільського голови ОСОБА_2.

Стягнути з Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області (код ЄДРПОУ 25490413 адреса: 70411, Запорізька область, Запорізький район, с. Володимирівське, вул. Шкільна, 2) премію (частину заробітної плати) за період з 01.04.2016 року по 01.09.2016 року у розмірі 37543,35 грн. на користь ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ІПН:НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1.

Стягнути на користь держави з Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області (код ЄДРПОУ 25490413 адреса: 70411, Запорізька область, Запорізький район, с. Володимирівське, вул. Шкільна, 2) суму судового збору в розмірі 551 (п'ятсот п'ятдесят одна) гривень 20 копійок за розгляд справи в суді.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії шляхом подання апеляційної скарги через суд першої інстанції.

Повний текст виготовлений 01.11.2016 року

Суддя І.Б. ГРОМОВА

СудЗапорізький районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення26.10.2016
Оприлюднено08.11.2016
Номер документу62475130
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —317/2732/16-а

Ухвала від 28.11.2016

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Громова І. Б.

Ухвала від 28.11.2016

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Громова І. Б.

Постанова від 26.10.2016

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Громова І. Б.

Ухвала від 24.06.2016

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Громова І. Б.

Ухвала від 02.08.2016

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Громова І. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні