Постанова
від 08.11.2016 по справі п/811/1569/16
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 листопада 2016 року Справа № П/811/1569/16

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі колегії суддів: головуючого судді Дегтярьової С.В., суддів Момонт Г.М. та Притули К.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в Кіровоградському районі Кіровоградської області

до відповідача 1: Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області

до відповідача 2: Голови Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області ОСОБА_1

про визнання протиправним та скасування рішення, визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

за участю:

секретаря судового засідання - Черної О.Ю.,

відповідача 2 - ОСОБА_1,

представників:

позивача - не з'явився,

відповдіча-1 - ОСОБА_1,

Територіальна організація Політичної партії "Опозиційний блок" в Кіровоградському районі Кіровоградської області звернулась з позовом до Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області та голови Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області ОСОБА_1 про:

- визнання протиправним та скасування рішення Кіровоградської районної виборчої комісії, оформленого постановою від 03 листопада 2016 року №1, про формування складу та призначення голови, заступника та секретаря Соколівської районної виборчої комісії Кіровоградського району Кіровоградської області;

- зобов'язання Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області повторно провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу Соколівської сільської виборчої комісії Кіровоградського району Кіровоградської області;

- зобов'язання Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області повторно розглянути питання призначення голови, заступника голови та секретаря Соколівської сільської виборчої комісії Кіровоградського району Кіровоградської області з дотриманням вимог Закону України "Про місцеві вибори";

- визнання протиправними дій голови Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області ОСОБА_1 під час організації та проведення 03 листопада 2016 року жеребкування щодо включення кандидатур до складу територіальної виборчої комісії з перших виборів депутатів Соколівської сільської ради об'єднаної територіальної громади і відповідного сільського голови та під час одночасного призначення голови, заступника голови та секретаря Соколівської сільської виборчої комісії Кіровоградського району Кіровоградської області в частині порушення Порядку проведення жеребкування та незабезпечення рівності усіх суб'єктів виборчого процесу у спосіб неоголошення відомостей про кандидатуру на посаду голови відповідної виборчої комісії від Територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в Кіровоградському районі Кіровоградської області; під час засідання Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області 03 листопада 2016 року щодо недопущення ОСОБА_2 на засідання Кіровоградської виборчої комісії Кіровоградської області під час розгляду та вирішення питання призначення голови, заступника голови та секретаря Соколівської сільської виборчої комісії Кіровоградського району Кіровоградської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що рішення Кіровоградської районної виборчої комісії, яке оформлене постановою від 03 листопада 2016 року №1 щодо формування складу та призначення голови, заступника та секретаря Соколівської районної виборчої комісії Кіровоградського району Кіровоградської області винесене з порушенням норм ЗУ "Про місцеві вибори", а тому підлягає визнанню протиправним та скасуванню. Також протиправними вважає дії голови Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області ОСОБА_1 під час організації та проведення 03 листопада 2016 року жеребкування та вирішення питання призначення голови, заступника голови та секретаря, у зв'язку з чим просить суд провести повторне жеребкування та вирішення такого питання.

В судовому засіданні представник позивача не з'явився, попередньо подавав заяву про забезпечення судового засідання в режимі відео конференції або відкладення розгляду справи до 11.11.2016 року.

Ухвалою суду від 08.11.2016 р. було призначено проведення судового засідання за участю представника Територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в режимі відеоконференції, проведення якої доручено Дніпропетровському апеляційному адміністративному суду. Однак на адресу суду надійшло повідомлення від Дніпропетровського апеляційного адміністративного суд про неможливість виконання ухвали суду від 08.11.2016 року.

Голова Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області ОСОБА_1 просив суд відмовити в позові в повному обсязі посилаючись на відсутність будь-яких порушень з боку відповідачів.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення ОСОБА_1 (відповідча-2) та як представника відповідача-1, заслухавши покази свідків, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Постановою ЦВК 7 жовтня 2016 року № 437 призначено перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року та оголошено з 29.10.2016 року початок виборчого процесу. Відповідно до додатку 9 цієї постанови в Соколівській сільській об'єднаній територіальній громаді призначені перші відповідні вибори.

Територіальною організацією Політичної партії "Опозиційний блок" в Кіровоградському районі Кіровоградської області висунуто кандидатури до складу Соколівської сільської виборчої комісії по виборах депутатів Соколівської сільської ради об'єднаної територіальної громади і відповідного сільського голови.

Згідно п.5 ч.1 ст.12 Закону України "Про місцеві вибори" від 14.07.2015 р. №595-VIII (далі Закон №595-VIII) суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах, зокрема, є місцева організація партії, яка висунула кандидата (кандидатів) для участі у відповідних місцевих виборах.

Однак, висування та реєстрація кандидатів відбудеться відповідно до п.4 ч.3 ст.11 Закону №595-VIII на четвертому етапі після другого етапу, яким є утворення, формування складу ТВК та утворення ДВК, та після третього етапу - складання списків виборців, їх перевірки.

Тому суд вважає, що позивач, приймаючи участь в другому етапі на стадії утворення, формування складу ТВК та утворення ДВК, не позбавлений права захищати свої права та охоронювані законом інтереси та звертатися до суду якщо вважає, що рішеннями, діями чи бездіяльністю виборчої комісії на даному етапі порушене його право.

Відповідно до ч.1 ст.172 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму. А тому суд вважає наявним право позивача звернення до суду з позовом до відповідача.

У відповідності до ч.1 ст.20 Закону №595-VIII, виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Згідно з ч.1 ст.22 Закону №595-VIII, склад територіальних виборчих комісій формується за поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій партій з урахуванням обмежень, встановлених частиною другою статті 12 цього Закону, у кількості не менше 9 і не більше 18 осіб.

Відповідно до ч.2 ст.22 Закону №595-VII, право подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій має, зокрема, місцева організація політичної партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання.

Судом встановлено, що позивачем подано в порядку ч.2 ст.22 Закону №595-VII дві кандидатури - ОСОБА_2 та ОСОБА_3, які були включені до складу ТВК в обов'язковому порядку, що підтверджується протоколом (а.с.52, 57-67).

Частиною третьою статті 22 Закону №595-VIII визначено, що суб'єкти подання кандидатур, зазначені у пункті 1 частини другої цієї статті, можуть запропонувати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по дві кандидатури. Суб'єкти подання кандидатур, зазначені у пункті 2 частини другої цієї статті, можуть запропонувати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по одній кандидатурі.

В ході розгляду справи встановлено, що позивачем подано в порядку ч.3 ст.22 Закону №595-VII одну кандидатуру - ОСОБА_4 (а.с.68-74).

Відповідно до абзацу 3 та 4 частини 3 ст.22 Закону №595-VIII кандидатури від місцевих організацій партій - по одній кандидатурі від місцевої організації однієї політичної партії, зазначених у пункті 2 частини другої цієї статті, включаються до складу територіальних виборчих комісій за результатами жеребкування, що проводиться виборчою комісією, яка формує склад відповідної територіальної виборчої комісії, у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, перед формуванням складу комісії. Кандидатури, внесені до складу територіальної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин другої - одинадцятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною. Рішення про відхилення кандидатур не приймається.

Судом встановлено, що 03 листопада 2016 року відбулося засідання Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області під час якого сформовано склад Соколівської сільської виборчої комісії по виборах депутатів Соколівської ради об'єднаної територіальної громади і відповідного сільського голови: 10 членів за ч.2 ст.22 Закону №595-VII та 8 членів із 11-ти за результатами проведеного жеребкування (а.с.51-56).

В ході розгляду справи встановлено, що вся процедура підготовки та проведення жеребкування здійснена у відповідності до чинного законодавства. Дані обставини встановлено, в тому числі, але не виключно, і на підставі показів свідків - ОСОБА_5 та ОСОБА_6, що були допитані в судовому засіданні. Більш того, фізичне виконання процедури жеребкування здійснено ОСОБА_7 - членом Кіровоградської районної виборчої комісії від «Опозиційного блоку».

Судом встановлено, що після завершення процедури жеребкування та перевірки трьох жеребків з одинадцяти, що залишились в барабані, головою комісії запропоновано усім хто бажає залишитись на засіданні для процедури обрання голови, заступника голови, та секретаря виборчої комісії.

В позові позивач посилався на те, що ОСОБА_2 не була допущена на засідання комісії.

В ході розгляду допитувані в судовому засіданні свідки пояснили що усіх про дату час та місце проведення засідання комісії повідомлено в телефонному режимі. ОСОБА_2 була присутня з самого початку засідання комісії та покинула самостійно залу після закінчення жеребкування разом із ОСОБА_5 (свідком) та представниками від ВО «Батьківщина». При цьому свідки повідомили суду що жодного тиску, примушувань та образ, про які йде мова в позові головою та членами Кіровоградської РВК допущено не було. Дані покази також узгоджуються змістом протоколу засідання Кіровоградської РВК (а.с.51-56).

Частинами 14, 15 ст. 22 Закону №595-VIII передбачено, що виборчі комісії, зазначені у частинах четвертій - дев'ятій цієї статті, одночасно з формуванням складу територіальної виборчої комісії призначають голову, заступника голови, секретаря такої виборчої комісії. Голова, заступник голови та секретар територіальної виборчої комісії мають призначатися від різних суб'єктів подання, визначених частиною другою цієї статті.

В позовній заяві позивач зазначає, що під час розгляду кандидатур головою Кіровоградської районної виборчої комісії Кіровоградської області ОСОБА_1 було оголошено прізвища, імена та по батькові членів сільської комісії - кандидатів на посади голови, заступника та секретаря відповідної комісії, окрім представника від політичної партії "Опозиційний блок", а саме не оголошено кандидатуру ОСОБА_2, яка на виборах 25.10.2015 року перебувала на посаді голови Соколівської сільської виборчої комісії, має значний досвід в організації виборчого процесу, у тому числі на відповідних посадах.

Судом встановлено, що 03.11.2016 р. Кіровоградською районною виборчою комісією Кіровоградської області винесено постанову від 03 листопада 2016 року №1 щодо формування складу та призначення голови, заступника та секретаря Соколівської районної виборчої комісії Кіровоградського району Кіровоградської області за результатами розгляду та обговорень пропозицій членів комісії ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, та пропозиції ОСОБА_1, були розглянуті кандидатури на посади голови, заступника голови та секретаря Соколівської сільської територіальної виборчої комісії. Одноголосно обрано ОСОБА_13, ОСОБА_14 та ОСОБА_15 на відповідні посади (а.с.55).

В своєму позові позивач посилається на те, що голова Кіровоградської РВК ОСОБА_1 протиправно не запропонував на посаду голови комісії ОСОБА_2 - кандидатуру від Територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в Кіровоградському районі Кіровоградської області, а тому його дії позивач просить суд визнати протиправними.

Судом встановлено, що чинне законодавство не визначає обов'язку голови РВК запропонувати ту чи іншу кандидатуру голови, заступника голови, секретаря виборчої комісії. Таке обговорення проходить на засіданні шляхом вивчення пропозицій членів комісії щодо доцільності обрання тієї чи іншої кандидатури на відповідну посаду та відповідного подальшого голосування. При цьому такі члени комісії не позбавлені права заявляти свої кандидатури самостійно.

В ході судового розгляду встановлено, що члени комісії від Територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в Кіровоградському районі Кіровоградської області не виявили бажання бути присутніми під час обговорення пропозицій щодо кандидатур голови, заступника голови, секретаря виборчої комісії та в ході процедури їх подальшого голосування, що знаходиться поза волею самої комісії та її голови та не може бути поставлене їй в провину як порушення права позивача, а тому позовні вимоги в цій частині є безпідставними.

Враховуючи викладене, наведені твердження позивача в своєму позові спростовані доказами, що досліджені у даній справі, про що описано вище.

Відповідно до ч.9 ст.172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Позивачем при подачі позовної заяви заявлено чотири позовні вимоги немайнового характеру, судовий збір не сплачено.

Згідно абзацу другого частини третьої статті 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Зі змісту пп.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір мінімальної заробітної плати.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 8 Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" від 25.12.2015 р. № 928-VIII установлено, що у 2016 році мінімальна заробітна плата з 1 січня становить 1378,00 гривень.

Таким чином, з позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 5512,00 грн. (1378,00 грн. х 4).

Керуючись ст.ст.86, 94, 159 - 163, 167, 172, 177 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Стягнути з Територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в Кіровоградському районі Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 39662568) (25002, м. Кіровоград, вул. Ельворті, буд. 7, оф. 511) на користь спеціального фонду Державного бюджету України (розрахунковий рахунок: 31210206784002, отримувач коштів: УК у м.Кіровограді, /м. Кіровоград/ 22030001; Банк отримувача: ГУ ДКСУ у Кіровоградській області, МФО 823016; Код ЄДРПОУ 38037409; код класифікації доходів бюджету 22030001) судовий збір у розмірі 5512,00 (п'ять тисяч п'ятсот дванадцять грн. 00 коп.).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у дводенний строк з дня проголошення постанови

Головуючий суддя С.В. Дегтярьова

Судді К.М. Притули

Г.М. Момонт

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2016
Оприлюднено11.11.2016
Номер документу62538337
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1569/16

Постанова від 11.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 11.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 11.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Постанова від 08.11.2016

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 08.11.2016

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 07.11.2016

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні