Рішення
від 31.10.2016 по справі 905/2535/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

31.10.2016 Справа № 905/2535/16

за позовом Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Тек", м.Покровськ, Донецька область

про стягнення 41155грн.

Суддя Говорун О.В.

Представники:

від позивача - ОСОБА_1., довіреність б/н від 25.10.2016;

від відповідача - не з'явився.

Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" (далі - позивач) звернулось до господарського суду Донецької області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Тек" (далі - відповідач) про стягнення 41155грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 19.03.2016 зі станції Новогродівка Донецької залізниці відповідач, згідно накладної №52828423, було відправлено вантаж - вугілля кам'яне, на станцію Засулля Південної залізниці. При проходженні вагону станції Нижньодніпровськ - Вузол Придніпровської залізниці, залізницею проведено перевірку маси вантажу, під час якої було виявлено, що маса вантажу у вищезазначеному вагоні не відповідає масі вказаній відправником у накладній, у зв'язку з чим позивачем нарахований штраф у розмірі 41155грн, який він просить стягнути з відповідача.

Відповідач у судове засідання не з'явився, відзив на позов не надав, про місце, дату та час розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив, тому справу, на підставі ст.75 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), розглянуто за наявними в ній матеріалами.

Суд, заслухавши представника позивача, дослідивши письмові докази у судовому засіданні, встановив наступні факти та відповідні ним правовідносини.

19.03.2016 Товариство з обмеженою відповідальністю "Ново-Тек" (вантажовідправник), зі станції Новогродівка Донецької залізниці на станцію Засулля Південної залізниці, відвантажило на адресу МЧ-4 (вантажоодержувач) за залізничною накладною №52828423, у вагоні №60231073, вантаж - вугілля кам'яне, не пойменоване в алфавіті, навал. При оформленні залізничної накладної №52828423 відповідачем вказано масу вантажу: нетто - 69000кг, тара - 24400кг. Завантаження вантажу у вагон здійснювалось засобами відправника. Маса визначена на електронних вагах (150т) (а.с.8).

При проходженні вагону №60231073 станції Нижньодніпровськ - Вузол Придніпровської залізниці, було здійснено контрольну перевірку маси вантажу, під час якої було виявлено невідповідність фактичної маси вантажу у вищезазначеному вагоні з масою вантажу, яка зазначена вантажовідправником у накладній №52828423.

Невідповідність фактичної маси вантажу з масою вантажу, яка зазначена у накладній, засвідчено комерційним актом РА №013078/78/1 складеним 21.03.2016, в розділі "Д" якого зазначено: "...На справних 150т вагонних електронно-тензометричних вагах станції Нижньожніпровськ - Вузол які пройшли держповірку 15.01.2016 виявилось вага брутто 95450кг, тара по документу 24400кг, нетто - 71050кг, що більш ваги зазначеної в документі та понад вантажопідйомність вагону на 2050кг. Навантаження вантажу рівномірне нижче бортів на 30см, маркування вантажу не проглядається. Заглиблень немає. Торцеві двері та завантаження люка з обох боків закриті. Течі вантажу немає. В технічному відношенні вагон справний. При повторному переважуванні вагону вага підтвердилась. Вагон затриманий для відвантаження надлишок вантажу..." (а.с.10).

Крім того, відомості щодо розходження в масі вантажу визначеної відправником між масою вантажу визначеного залізницею після контрольного зважування, містяться в акті загальної форми №219/Ваги від 21.03.2016, складеного станцією Нижньодніпровськ - Вузол Придніпровської залізниці (а.с.11).

Надлишок вантажу масою 2050кг був вивантажений з вагону №60231073 та завантажений у вагон №67921932 і відправлений за накладною №4751583 на станцію призначення (а.с.9).

Згідно технічного паспорту засобу ваговимірювальної техніки (далі - ЗВВТ) - вагонних ваг, тип тензометричні, заводський №032, міжповірочний інтервал ЗВВТ становить 1 раз на 12 місяців, інтервал між оглядами-перевірками - 1 раз на 6 місяців. 15.01.2016 була проведена державна повірка зазначених ваг (а.с.12-13) .

Факт зважування та розходження у масі вантажу підтверджується і випискою з книги обліку контрольних зважувань та перевірки кількості вантажу у вагонах, відповідно до якої маса вантажу у вагоні більша ніж зазначена у накладній на 2050кг. (а.с.14).

На станції призначення (ст. Засулля Південної залізниці) був заповнений розділ "Є" комерційного акту РА №013078/78/1 від 21.03.2016, відповідно до якого, під час перевірки вантажу різниці між комерційним актом, складеним на станції Нижньодніпровськ - Вузол Придніпровської залізниці не виявлено. Вага вантажу у вагонах №60231073 та №67921932 підтверджена (а.с.10 зворотній бік).

Відповідно до ч.1 ст. 909 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) та ч.1 ст.307 Господарського кодексу України (далі - ГК України), за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

Згідно з ч.2 ст. 908 ЦК України та ч. 5 ст. 307 ГК України, умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Статтею 37 Статуту залізниць України (далі - Статут) встановлено, що під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса. Маса вантажів визначається відправником. Спосіб визначення маси зазначається у накладній.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.24 Статуту, вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ним у накладній. Залізниця має право перевіряти правильність цих відомостей, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.

Згідно з ч.1 ст.129 Статуту, обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.

Відповідно до ст.122 Статуту, за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порта стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту. При цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли.

Згідно з абз.2 п.2.6 Правил оформлення перевізних документів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644 (далі - Правила № 644), маса вантажу вважається правильною, якщо різниця між фактично виявленою масою і зазначеною в перевізних документах не перевищує 0,2%.

Пунктом 5.5. Правил № 644 закріплено, що якщо під час перевезення вантажу або на станції його призначення буде виявлено неправильне зазначення у накладній маси, кількості місць вантажу, його назви, коду та адреси одержувача з відправника, порта стягується штраф у розмірі згідно зі статтею 118 Статуту залізниць України. При цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли. Цей факт засвідчується актом загальної форми, якщо за цим фактом не складався комерційний акт.

Частиною 1 статті 118 Статуту встановлено, що за пред'явлення вантажу, який заборонено до перевезень або який потребує під час перевезення особливих заходів безпеки, та з неправильним зазначенням його найменування або властивостей з відправника, крім заподіяних залізниці збитків і витрат, стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.

Позивачем, за неправильно зазначену у залізничній накладній №52828423 масу вантажу у вагоні №60231073 нарахований штраф відповідачу в розмірі 41155грн . Судом встановлено, що розмір суми штрафу відповідає вимогам ст.ст. 118, 122 Статуту.

Враховуюче вищенаведене, а також приймаючи до уваги, що вантажовідправником навантажено вагон понад його вантажопідйомність на 2050кг, що, в свою чергу, загрожувало безпеці на залізничному транспорті, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.33 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Водночас, судом зазначається, що, на підставі ст.38 ГПК України, господарський суд витребовує докази за наявності відповідного клопотання, у разі неможливості самостійно надати докази сторонами.

Відповідно до ч.1 ст.43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

За таких обставин, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю.

Судові витрати розподілити відповідно до ст. 49 ГПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 82 - 85 ГПК України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Ново-Тек» (85300, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код юридичної особи 39598063) на користь Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» (03680, м.Київ, вул.Тверська, буд.5, ідентифікаційний код юридичної особи - 40075815), в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» (49602, Дніпропетровська область, м.Дніпро, пр.Дмитра Яворницького, буд.108, код ЄДРПОУ ВП - 40081237) 41155грн. штрафу та 1378грн. витрат з оплати судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не було скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів, через господарський суд, який розглянув справу.

Повний текст рішення складений 07 листопада 2016 року.

Суддя О.В. Говорун

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення31.10.2016
Оприлюднено11.11.2016
Номер документу62539685
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2535/16

Судовий наказ від 25.11.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Говорун

Рішення від 31.10.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Говорун

Рішення від 31.10.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Говорун

Ухвала від 04.10.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Говорун

Ухвала від 04.10.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Говорун

Ухвала від 04.10.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Говорун

Ухвала від 20.09.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Говорун

Ухвала від 31.08.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Говорун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні