ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
25 жовтня 2016 рокусправа № 808/569/16 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Сафронової С.В.
суддів: Поплавського В.Ю. Чепурнова Д.В.
за участю секретаря судового засідання: Царьової Н.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпропеттровску апеляційну скаргу Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 11 травня 2016 року у справі № 808/569/16 за адміністративним позовом Комунальної установи "Районний методичний кабінет" Токмацької районної ради Запорізької області до Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання дій протиправними та скасування рішення про застосування штрафних санкцій, -
ВСТАНОВИЛА:
Комунальна установа "Районний методичний кабінет" Токмацької районної ради Запорізької області звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області, згідно якого, з урахуванням заяви про уточнення, просить визнати протиправними дії відповідача щодо невірного зарахування коштів єдиного внеску, які поступили від позивача з лютого по липень 2015; рішення відповідача про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 04.11.2015 № 0005431703 на суму 4532,22 грн., пені - 152,58 грн. визнати протиправним та скасувати.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 11 травня 2016 року позов задоволено у повному обсязі.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням Токмацька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області подала апеляційну скаргу, в якій просила постанову суду першої інстанції скасувати як таку, що ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, які з'явилися у судове засідання, вивчивши матеріали справи, дослідивши й проаналізувавши доводи апеляційної скарги і докази на їх підтвердження, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції, відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 30.01.2015 за № 11021020000001235 проведено державну реєстрацію КУ "РМК" ТРРЗО.
Відповідно до рішення Токмацької ОДПІ від 06.02.2015 № 1/15 про внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій КУ "РМК" ТКРЗО присвоєно ознаку неприбуткової установи (організації) -0004 (установи, організації, створені органами місцевого самоврядування, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів).
Ведення бухгалтерського обліку та звітності щодо виконання кошторису видатків за договором здійснює комунальна установа "Центр фінансового та матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів" Токмацької районної ради Запорізької області (далі - КУ "РМК" ТРРЗО ТРРЗО), яка є правонаступником централізованої бухгалтерії відділу освіти Токмацької районної державної адміністрації Запорізької області (далі - відділ освіти).
В лютому 2015 року (перший місяць роботи КУ "РМК" ТРРЗО) при перерахуванні єдиних внесків в платіжних дорученнях була допущена помилка, а саме: в рядку "призначення платежу" вказаний код ЄДРПОУ 20513569 відділу освіти. Всі реквізити платника податку в платіжних дорученнях вірні, зокрема, в розділі "Платник" вказана КУ "РМК" ТРРЗО, код ЄДРПОУ 39609656 КУ "РМК" ТРРЗО, "ДЕБЕТ Рах. № " правильно вказаний рахунок закладу, з якого йде оплата, та всі інші позиції у всіх полях та рядках вказані вірно.
Станом на 23.03.2015 року в картці особового рахунку платника - КУ "РМК" ТРРЗО після проведення нарахування єдиного внеску за лютий 2015 року в сумі 11105,65 грн. рахувалася недоїмка в розмірі 5581,28 грн.. яка виникла у зв'язку з тим, що в платіжних дорученнях КУ "РМК" ТРРЗО у "Призначенні платежу" невірно вказувався код ЄДРПОУ (вказувався код відділу освіти Токмацької районної державної адміністрації 20513569, а не код - КУ "РМК" ТРРЗО 39609656), чим було порушено п.1 Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску.(...) затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 №609, що призвело до виникнення боргу КУ "РМК" ТРРЗО та переплати по відділу освіти.
В лютому 2015 року було сплачено єдиний внесок на підставі платіжних доручень, копії яких наявні в матеріалах справи.
Крім того, судом встановлено, що вищезазначені платіжні доручення були проведенні банком шляхом списання коштів з рахунку КУ "РМК" ТРРЗО та зарахування коштів на рахунок Токмацької ОДПІ в день їх отримання.
Податковий орган не зарахував кошти, сплачені позивачем у лютому 2015 року як сплату єдиного внеску, оскільки позивач вказав невірний код ЄДРПОУ у платіжних дорученнях на сплату єдиного внеску в призначенні платежу, що стало підставою для зарахування коштів, сплачених позивачем в наступних місяцях, в рахунок погашення боргу, що виник раніше.
Порядок заповнення станом на лютий 2015 року був чинним документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів затверджено Наказом Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 № 609, зареєстр. в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2013 р. за № 1878/24410 (далі - Порядок № 609).
За несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску КУ "РМК" ТРРЗО" нараховано штраф у розмірі 20 відсотків від суми боргу , який склав 4532,22 гривень.
Токмацькою ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області було винесено рішення про застосування штрафних санкцій та пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 04.11.2015 року № 0005431703 на загальну суму 4684,80 грн., (штраф - 4532,22 грн., пеня - 152.58 грн.).
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що докази та доводи, наведені відповідачами, не доводять правомірності прийняття оскаржуваних рішень, з огляду на що дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів виходить з такого.
Порядок сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування передбачено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Приписами пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно з частиною 8 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
В зв'язку із знесенням змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», зокрема, з 01.10.2013 адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюється органами доходів і зборів України.
Так, пунктом 3 частини 1 статті 14 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що органи доходів і зборів зобов'язані здійснювати контроль за дотриманням платниками єдиного внеску вимог цього Закону.
Частиною 8 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» у разі ліквідації юридичної особи - платника єдиного внеску або втрати платником з інших причин статусу платника єдиного внеску сума недоїмки сплачується за рахунок коштів та іншого майна платника. У такому разі відповідальними за погашення недоїмки є: ліквідаційна комісія - щодо юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується; юридична особа - щодо утворених нею філії, представництва або іншого відокремленого підрозділу - платника єдиного внеску, що ліквідується.
Відповідно до п. 1 Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 №609, при заповненні поля «Призначення платежу» у разі здійснення платником податків - юридичною особою сплати за відокремлений підрозділ друкується код за ЄДРПОУ відокремленого підрозділу, за який здійснюється така сплата.
Відповідно до п. 8 вказаного Порядку № 609, у разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку, документ на переказ береться до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання (код виду сплати "101").
Платіжні документи на перерахування податків і зборів мають значні дефекти щодо їх складання, то вони не приймаються, а повертаються платникові. Приписами п.8 Порядку № 609 передбачено, що у разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку, документ на переказ береться до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання (код виду сплати "101"). За Порядком № 609 код "101" - це сплата суми податків і зборів (єдиного внеску), що власне і сплатив позивач у лютому 2015 року.
Таким чином, неправильне заповнення позивачем поля "Призначення платежу" не могло бути підставою для не зарахування відповідачем сплачених коштів як сплату єдиного внеску за лютий 2015 року, оскільки п.8 Порядку № 609 визначає, що в такому випадку кошти повинні були бути зараховані як сплата позивачем грошового зобов'язання (код виду сплати "101"). Вказане свідчить про те, що дії відповідача щодо не зарахування сплачених позивачем у лютому 2015 року коштів як сплату єдиного внеску є протиправними.
Враховуючи наведе, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про необхідність скасування рішення як протиправним.
Таким чином, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.
Допущення судом першої інстанції порушень норм матеріального та процесуального права, які б призвели до неправильного вирішення справи, колегією суддів не виявлено, суд повно і правильно встановив фактичні обставини справи, правильно визначив правовідносини, що склалися між сторонами, і дав їм належну правову оцінку, - з огляду на що підстави до скасування судового рішення відсутні.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, судова колегія, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 11 травня 2016 року у справі № 808/569/16 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий: С.В. Сафронова
Суддя: В.Ю. Поплавський
Суддя: Д.В. Чепурнов
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2016 |
Оприлюднено | 11.11.2016 |
Номер документу | 62560580 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні