Ухвала
від 09.11.2016 по справі 805/1741/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Кравченко Т.О.

Суддя-доповідач - Васильєва І.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 листопада 2016 року справа №805/1741/16-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд: у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Васильєвої І.А.

Судді: Жаботинська С.В.

Казначеєв Е.Г.

Секретаря судового засідання: Борисова А.А.

За участю представників:

позивача - Бабіч С.В.,

відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 23 серпня 2016 року у справі № 805/1741/16-а за позовом Донецького обласного благодійного фонду «Центр соціального розвитку «Міст» до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення Красноармійської ОДПІ від 03 лютого 2016 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у сумі 96 847,12 грн., -

ВСТАНОВИВ:

29 червня 2016 року Донецький обласний благодійний фонд «Центр соціального розвитку «Міст» (далі - позивач, Донецький обласний благодійний фонд «Міст») звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (далі - відповідач, Красноармійська ОДПІ) з вимогами про визнання протиправним та скасування рішення Красноармійської ОДПІ від 03 лютого 2016 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у сумі 96 847,12 грн. (арк. справи 4-10).

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 23 серпня 2016 року вищенаведений адміністративний позов задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення Красноармійської ОДПІ від 03 лютого 2016 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у сумі 96 847,12 грн. (арк. справи 203-212).

Не погодившись із вказаним рішенням суду першої інстанції відповідач (далі - апелянт, Красноармійська ОДПІ подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права: в частині застосування до платника податків положень Закону України № 1669 із не врахуванням необхідності надання Сертифікату ТПП для звільнення від відповідальності за несвоєчасну сплату єдиного внеску та заяви про звільнення від виконання своїх зобов'язань просив суд задовольнити апеляційну скаргу а постанову суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити позивачу (арк. справи 216-217).

В судове засідання апелянт не прибув, належним чином повідомлений про розгляд справи.

Представник позивача заперечував проти доводів апеляційної скарги та просив суд відмовити у її задоволенні, а рішення суду першої інстанції залиши без змін.

Відповідно до вимог частини 1 статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Дослідивши письмові матеріали справи, пояснення представника позивача та доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, Донецький обласний благодійний фонд «Центр соціального розвитку «Міст» (ідентифікаційний код 36615761) є юридичною особою, з 28 липня 2009 року благодійний фонд знаходився за адресою: 83049, Донецька область, м. Донецьк, Куйбишевський район, вул. Лебединського, буд. 1, квартира 5, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1 266 102 0000 033636 (арк. справи 11-15). Як платник єдиного внеску перебував на обліку у Державній податковій інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька за реєстраційним № 05-19-03-6239.

З 01 жовтня 2015 року позивач змінив своє місцезнаходження з м. Донецька на м. Покровськ, у зв'язку з чим повинен сплачувати єдиний внесок на рахунок № 37190201010516 Красноармійської ОДПІ.

03 лютого 2016 року Красноармійською ОДПІ прийнято рішення № 0000621302, яким на підставі частини 10 та пункту 2 частини 11 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464) за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до позивача застосовані штрафні санкції у розмірі 86 854,91 грн. та нарахована пеня за період з 21 листопада 2015 року по 27 січня 2016 року у розмірі 9 992,21 грн.

При цьому, із матеріалів адміністративної справи та розрахунку штрафної санкції до спірного рішення вбачається, що вищенаведене рішення винесено відповідачем у зв'язку з несвоєчасною сплатою позивачем єдиного внеску за жовтень та листопад 2015 року (арк. справи 53).

Не погодившись з таким рішенням позивач скористався правом на позасудове оскарження рішення та звернувся зі скаргами про скасування наведеного рішення до Головного управління ДФС у Донецькій області зі скаргою від 18 лютого 2016 року (арк. справи 54-55) та 11 квітня 2016 року до Державної фіскальної служби України (арк. справи 60-61). Проте вказані рішення залишені контролюючим органом без змін (арк. справи 56-59, 118-121, 62-64), а скарга без задоволення.

При цьому в своїй скарзі позивач наголошував на тому, що здійснюючи сплату єдиного внеску за жовтень-листопад 2015 року, позивач помилково перерахував кошти на загальну суму 267 248,07 грн. на рахунок № 37191201012803, який належить Спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку МГУ ДФС замість вірного рахунку Красноармійської ОДПІ № 37190201010516. До того ж позивач посилався на вимоги Закону № 1669 про звільнення від штрафів та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску платників, які здійснюють свою діяльність на території АТО, проте контролюючим органом не прийняті такі посилання, та зауважено, що якщо платник посилається на Закон № 1669, він повинен подати до контролюючого органу заяву про звільнення від відповідальності, а також Сертифікат ТПП про засвідчення форс-мажорних обставин щодо своєчасної сплати єдиного внеску.

Таким чином спірним питанням даної справи є термін сплати позивачем єдиного внеску, та як наслідок наявність підстав та правомірність винесення контролюючим органом рішення про застосування штрафних санкцій та пені до позивача за несвоєчасну сплату єдиного внеску та застосування до позивача у даних правовідносин положень Закону № 1669.

З приводу викладеного колегія суддів зазначає, що спірні правовідносини у даному випадку регулюються спеціальним Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464).

Пунктом 10 частини 1 статті 1 вказаного Закону визначено, що страхувальники - роботодавці та інші особи відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.

Відповідно абз. 1 пункту 1 статті 4 Закону визначено, що платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Пунктом 1 частини 2 статті 6 вказаного Закону № 2464 передбачено, що платник єдиного внеску зобов'язаний: зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до частини 8 статті 9 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Частиною 10 статті 9 вказаного Закону встановлено, що у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів вважається днем сплати єдиного внеску - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Тобто з аналізу вказаної норми впливає, що належним виконанням обов'язку щодо сплати (перерахування) єдиного внеску є сплата (перерахування) коштів не на будь-який рахунок, призначений для зарахування єдиного внеску, а лише на відповідний рахунок, призначений для зарахування єдиного внеску органу доходів і зборів (фіскального органу), в якому платник перебуває на обліку.

Як вбачається з платіжних доручень, доданих позивачем до матеріалів адміністративної справи, здійснюючи сплату єдиного внеску за жовтень-листопад 2015 року, позивач помилково перерахував кошти на загальну суму 267 248,07 грн. на рахунок № 37191201012803, що належить іншому органу доходів і зборів.

З дослідження наведених платіжних доручень вбачається, що позивачем вчасно сплачений та перерахований на розрахунковий рахунок органу доходів і зборів єдиний внесок за жовтень-листопад 2015 року на загальну суму 267 248,07 грн., проте на розрахунковий рахунок Спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку МГУ ДФС, замість вірного рахунку Красноармійської ОДПІ № 37190201010516 (арк. справи 22-49).

Наказом Міністерства фінансів України від 16 січня 2016 року № 6, зареєстрованим в Міністерстві фінансів України 05 лютого 2016 року за № 193/28323 затверджений Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів затверджений (далі - Порядок № 6).

Згідно з абз. 2 п. 3 Порядку № 6 надміру сплачені суми єдиного внеску - суми Коштів, які на певну дату зараховані на відповідний рахунок 3719 понад нараховані суми єдиного внеску на таку дату (крім сум авансових платежів, граничний строк сплати яких не настав, сплачених відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 9 Закону).

Відповідно до абз. 5 п. 3 Порядку № 6 помилково сплачені суми єдиного внеску - суми Коштів, які на певну дату зараховані на невідповідний рахунок 3719 та/або сплачені з рахунку неналежного Платника.

Згідно з абз. 6 п. 3 Порядку № 6 рахунок 3719 - відповідні небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 «Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування», відкриті в органах Державної казначейської служби України.

З аналізу викладеного, сплата коштів на невідповідний рахунок 3719 є помилковою сплатою.

При цьому, у випадку надмірної сплати сум єдиного внеску на рахунок 3719 органом доходів і зборів здійснюється зарахування цих коштів у рахунок майбутніх платежів за тим самим рахунком (п. 4 Порядку № 6).

У випадку надмірної або помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок 3719 здійснюється повернення цих коштів (пп. 2 п. 5 Порядку № 6).

Як вбачається з матеріалів даної справи позивач, виявивши допущену помилку, 08 січня 2016 року звернувся до СДПІ з ОВП у м. Донецьку з заявою № 08/01Б, в якій просив перерахувати кошти у сумі 267 248,07 грн., помилково сплачені на рахунок № 37191201012803 як єдиний внесок за жовтень-листопад 2015 року, на рахунок Красноармійської ОДПІ № 37190201010516 (арк. справи 50-51).

02 лютого 2016 року позивач звернувся до Красноармійської ОДПІ з заявою № 02/02Б, в якій повідомляв про помилкову сплату єдиного внеску за період з жовтня по листопад 2015 року на загальну суму 267 248,07 грн. на рахунок СДПІ з ОВП у м. Донецьку МГУ ДФС (арк. справи 186-188), після чого СДПІ з ОВП у м. Донецьку перерахувала сплачений позивачем єдиний внесок на рахунок Красноармійської ОДПІ, з урахуванням чого сплачені своєчасно суми єдиного внеску потрапили на рахунок належного контролюючого органу несвоєчасно.

З урахуванням встановлених обставин колегія суддів вважає, що позивач фактично виконав свій обов'язок та усі залежні від нього заходи щодо своєчасного перерахування єдиного внеску, а здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання зі сплати єдиного внеску до державного бюджету не містять ознак бездіяльності платника податків, а лише є помилкою, що на думку суду не може вважатись несплатою єдиного внеску у визначений ПК строк, та бути підставою для застосування штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску.

При цьому колегія суддів не приймає посилання відповідача на необхідність надання позивачем до контролюючого органу у відповідності до статті 10 Закону України № 1669 Сертифікату ТПП про звільнення від несвоєчасної сплати єдиного внеску, та відповідної заяви до контролюючого органу про звільнення від сплати за несвоєчасну сплату єдиного внеску, оскільки позивачем зі свого боку дотримані усі вимоги Закону № 2464 щодо вчасного перерахування єдиного внеску, а стаття 10 Закону України № 1669 від 02 вересня 2014 року «Про тимчасові заходи на період АТО» № 1669-VII визначає заходи для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов'язань.

З урахуванням викладеного колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування рішення Красноармійської ОДПІ від 03 лютого 2016 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у сумі 96 847,12 грн., а судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та прийнята постанова з додержанням норм матеріального та процесуального права, а отже наявні підстави у відповідності до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції без змін.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину ухвали.

На підставі викладеного, керуючись статтями 195, 196, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ :

Апеляційну скаргу Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 23 серпня 2016 року у справі № 805/1741/16-а, - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 23 серпня 2016 року у справі № 805/1741/16-а, - залишити без змін.

Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі.

Повний текст ухвали складений 10 листопада 2016 року.

Головуючий суддя: Васильєва І.А.

Судді: Жаботинська С.В.

Казначеєв Е.Г

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2016
Оприлюднено14.11.2016
Номер документу62592219
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1741/16-а

Постанова від 31.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 29.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 09.11.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 09.11.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 09.11.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 04.10.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 04.10.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 23.08.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні