Постанова
від 10.11.2016 по справі 815/4471/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4471/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2016 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В., розглянувши в порядку скороченого провадження у м. Одеса справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Колективного рибогосподарського-аграрного підприємства "Заря" про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області (далі - ГУ Держпраці в Одеській області) до Колективного рибогосподарського-аграрного підприємства "Заря" (далі - КРАП «Заря»), за результатом якого позивач просить суд: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Колективного рибогосподарського-аграрного підприємства «Заря» (код за ЄДРПОУ 03889379, за адресою - вул. Центральна, буд. 63, с. Шабо, Білгород-Дністровський р-н., Одеська область, 67770) шляхом зобов'язання Колективного рибогосподарського-аграрного підприємства «Заря» (код ЄДРПОУ 03898379) повністю зупинити експлуатацію електричного устаткування електричних мереж напругою понад 1000 В (ТП 1513 Іх6ЗкВА, 10/0,4 кВ), за адресою - с. Біленьке, Білгород-Дністровський р-н., Одеська область, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей; звернути постанову суду до негайного виконання; покласти виконання постанови суду на Головне управління Держпраці в Одеській області.

Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує наступними доводами.

Відповідно до наказу ГУ Держпраці в Одеській області від 18.07.2016 року № 873 у період з 16.08.2016 року по 19.08.2016 року посадовою особою ГУ Держпраці в Одеській області проведено планову перевірку КРАП «Заря» (код за ЄДРПОУ 03889379, за адресою: вул. Центральна, буд. 63, с. Шабо, Білгород-Дністровський р-н., Одеська область, 67770) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

Під час проведення планової перевірки КРАП «Заря» було виявлено всього 31 порушення нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 9 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Так, згідно розділу V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 19 серпня 2016 року № 785 зафіксовані наступні порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей:

ст. 21 Закон України "Про охорону праці", № 2694, постанова КМУ від 26.10. 2011 року № 1107: дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 V;

електричне устаткування електричних мереж напругою понад 1000 В (ТП 1513 Іх6ЗкВА, 10/0,4кВ) в територіальних органах Держпраці (Держгірпромнагляду) - не отримано (Додаток 2, 3 Порядку).

- п.1.3.1. Правил безпечної експлуатації ел. установок споживачів НПАОП 40.1-1.21-98: керівником підприємства не видане розпорядження (наказ) про призначення відповідального за електрогосподарство з 5 групою допуску з електробезпеки.

- п. 1.3.1. НПАОП 40.1-1.21-98: на підприємстві не проведені профілактичні виміри опору контурів заземлення.

-п.2.1.3.НПАОП 40.1-1.21-98:відсутні журнали відповідального за енергогосподарство для проведення організаційних заходів щодо безпечного проведення робіт: оперативний журнал; журнал дефектів та неполадок електрообладнання; журнал виводу в ремонт електрообладнання; журнал інструктажу з питань охорони праці електротехнологічного та електротехнічного персоналу; журнал перевірки знань на групу зелектробезпеки; та інші згідно вимогам.

- п.8.2., дод. 8 НПАОП 40.1-1.21-98: акти огляду безпечного стану електроустановок підприємства відсутні.

- п.2.2.11 НПАОП 40.1-1.21-98: список працівників, що мають право ведення оперативних переговорів з енергозабезпечуючою організацією, не узгоджений з органами Держпраці.

- п.1.3.1. НПАОП 40.1-1.21-98: щорічна перевірка знань головного енергетика та особи що заміщує у встановлені терміни відповідно до вимог нормативно правових актів з охорони праці - Не забезпечена.

- п.1.3.2. НПАОП 40.1-1.21-98: відсутній фахівець служби охорони праці, що має IV групу по електробезпеки, який зобов'язаний контролювати безпечну експлуатацію електрогосподарства.

- п. 4.2.9., дод 2. «Правила експлуатації електрозахистних засобів» НПАОП 40.1-1.07-01: енергетична служба підприємства не забезпечена захисними засобами в обсязі, передбаченому нормами комплектування, а саме:

- ізолюючі штанги (оперативні або універсальні) всіх класів напруги;

- покажчики високої напруги - 1 шт.;

- покажчики низької напруги - 2 шт.;

- покажчики напруги для фазування - 1 шт.;

- ізолюючі кліщі - 1 шт.;

- ізолюючі накладки і діелектричні килими;

- діелектричні рукавички - 1 пара;

- діелектричні боти (калоші, чуні) - 1 пара;

- переносні заземлення для кожного класу напруги - по 2 шт.;

- переносні плакати і знаки безпеки;

- тимчасові огородження (щити);

- шлангові протигази;

- захисні окуляри;

- слюсарно-монтажний інструмент з ізолюючими рукоятками;

- запобіжні монтерские пояси і страхувальні канати;

- респіратори;

- захисні каски.

На думку представника позивача, враховуючи порушення законодавства, викладені у рядку №№ 1, 24-31 розділу V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 19 серпня 2016 року № 785 у зв'язку із виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для повного зупинення експлуатації електричного устаткування електричних мереж напругою понад 1000 В (ТП 1513 1х6ЗкВА, 10/0,4 кВ), за адресою - с. Біленьке, Білгород-Дністровський р-н., Одеська область.

Представник відповідача надіслав на адресу суду лист, згідно якого просив перенести судове засідання у зв'язку із хворобою, надав документи на підтвердження того, що на підприємстві працює енергетик та повідомив, що через хворобу не зміг провести правління підприємства. Згідно наданих документів, інженер-електрик ОСОБА_1 у 2012,2013 та 2014 роках, допускається до робіт в діючих електроустановках, у якості другої особи відповідальної за електрогосподарство на ТОВ «Беіста».

Справу розглянуто в порядку скороченого провадження, що відповідає приписам ч. 183-2 КАС України.

Вивчивши та проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до наступних висновків.

Згідно наказу ГУ Держпраці в Одеській області № 873 від 18.07.2016 року, затверджено графіки перевірок на серпень 2016 року під наглядових суб'єктів та об'єктів суб'єктів господарювання.

Згідно графіку проведення перевірок суб'єктів господарювання (виробничих об'єктів) Відділу нагляду в агропромисловому комплексі та соціально-культурній сфері на 2016 рік, призначено проведення перевірки КРАП «Заря» з 16.08.2016 року по 19.08.2016 року.

Згідно повідомлення про проведення перевірки суб'єкта господарювання від 18.07.2016 року № 15/01-28-899, 04.08.2016 року, засобами телефонного зв'язку, голову правління Лапчик М.О. повідомлено про проведення перевірки стану охорони праці та промислової безпеки КРАП «Заря» з 16.08.2016 року по 19.08.2016 року.

За результатами перевірки, що проводилася головним державним інспектором Відділу нагляду в агропромисловому комплексі та соціально-культурній сфері Нирян Юрієм Івановичем, на підставі направлення від 21.07.2016 року № 15/01-29-1779, складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 19.08.2016 року № 785.

Згідно зазначено акту, під час перевірки виявлено 31 порушення вимог законодавства.

9 порушень із зазначених 31 з яких створюють загрозу життю та здоров'ю людей а саме:

- ст. 21 Закон України "Про охорону праці", № 2694, постанова КМУ від 26.10. 2011 року № 1107: дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 V;

- електричне устаткування електричних мереж напругою понад 1000 В (ТП 1513 Іх6ЗкВА, 10/0,4кВ) в територіальних органах Держпраці (Держгірпромнагляду) - не отримано (Додаток 2, 3 Порядку).

- п. 1.3.1.Правил безпечної експлуатації ел. установок споживачів НПАОП

40.1-1.21-98: керівником підприємства не видане розпорядження (наказ) про призначення відповідального за електрогосподарство з 5 групою допуску з електробезпеки.

- п.1.3.1.НПАОП 40.1-1.21-98: на підприємстві не проведені профілактичні виміри опору контурів заземлення.

- п.2.1. НПАОП 40.1-1.21-98: відсутні журнали відповідального за енергогосподарство для проведення організаційних заходів щодо безпечного проведення робіт: оперативний журнал; журнал дефектів та неполадок електрообладнання; журнал виводу в ремонт електрообладнання; журнал інструктажу з питань охорони праці електротехнологічного та електротехнічного персоналу; журнал перевірки знань на групу з електробезпеки; та інші згідно вимогам.

- п.8.2., дод. 8 НПАОП 40.1-1.21-98:акти огляду безпечного стану електроустановок підприємства відсутні.

- п.2.2.11 НПАОП 40.1-1.21-98: список працівників, що мають право ведення оперативних переговорів з енергозабезпечуючою організацією, не узгоджений з органами Держпраці.

- п.1.3.1.НПАОП 40.1-1.21-98: щорічна перевірка знань головного енергетика

та особи що заміщує у встановлені терміни відповідно до вимог нормативно правових актів з охорони праці - Не забезпечена.

- п.1.3.2.НПАОП 40.1-1.21-98: відсутній фахівець служби охорони праці, що

має IV групу по електробезпеки, який зобов'язаний контролювати безпечну експлуатацію електрогосподарства.

- п. 4.2.9., дод 2. «Правила експлуатації електрозахистних засобів» НПАОП 40.1-1.07-01: енергетична служба підприємства не забезпечена захисними засобами в обсязі, передбаченому нормами комплектування, а саме:

- ізолюючі штанги (оперативні або універсальні) всіх класів напруги;

- покажчики високої напруги - 1 шт.;

- покажчики низької напруги - 2 шт.;

- покажчики напруги для фазування - 1 шт.;

- ізолюючі кліщі - 1 шт.;

- ізолюючі накладки і діелектричні килими;

- діелектричні рукавички - 1 пара;

- діелектричні боти (калоші, чуні) - 1 пара;

- переносні заземлення для кожного класу напруги - по 2 шт.;

- переносні плакати і знаки безпеки;

- тимчасові огородження (щити);

- шлангові протигази;

- захисні окуляри;

- слюсарно-монтажний інструмент з ізолюючими рукоятками;

- запобіжні монтерские пояси і страхувальні канати;

- респіратори;

- захисні каски.

Акт перевірки отримав представник відповідача Лапчик М. О. 19.08.2016 року.

Згідно ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до вимог ст. 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно пп. 16 п. 4 Положення Про Державну службу України з питань праці, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, Держпраця відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про охорону праці», Державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципі пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно п.1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року № 826, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Відповідно до п.2.26 зазначено Положення, право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра ( 132/94-ВР ); відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути бмежені до допустимого безпечного рівня.

Відповідно до ст.. 21 Закону України «Про охорону праці», роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Згідно п. 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. N 1107, дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3;

Відповідно до п.12 Додатку 2, до переліку видів робіт підвищеної небезпеки входять роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В та в зонах дії струму високої частоти.

Відповідно до п.15 Додатку 3, до переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки входить електричне устаткування електричних станцій та мереж, технологічне електрообладнання напругою понад 1000 В.

Відповідно до п. 1.3.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України 09.01.98 N 4 (далі - Правила), керівник підприємства зобов'язаний забезпечити утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів.

Для цього він повинен: призначити відповідального за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, які мають електротехнічну підготовку і пройшли перевірку знань у встановленому порядку (далі - особа, відповідальна за електрогосподарство); забезпечити достатню кількість електротехнічних працівників; затвердити Положення про енергетичну службу підприємства, а також посадові інструкції і інструкції з охорони праці; встановити такий порядок, щоб працівники, на яких покладено обов'язки з обслуговування електроустановок, вели ретельні спостереження за дорученим їм обладнанням і мережами - оглядом, перевіркою дії, випробуванням і вимірюванням; забезпечити перевірку знань працівників у встановлені строки згідно з вимогами цих Правил. Забезпечити проведення протиаварійних, приймально-здавальних і профілактичних випробувань та вимірювань електроустановок згідно з правилами і нормами (ПТЕ); забезпечити проведення технічного огляду електроустановок.

Пунктом 1.3.2 зазначених Правил передбачено, що фахівці служб охорони праці зобов'язані контролювати безпечну експлуатацію електроустановок і повинні мати групу IV з електробезпеки.

Приписами п.2.1.3 передбачено, що працівники, що обслуговують електроустановки, зобов'язані знати ці Правила відповідно до займаної посади чи роботи, яку вони виконують, і мати відповідну групу з електробезпеки

Відповідно до 2.1.4 Правил, забороняється допускати до роботи в електроустановках осіб, які не пройшли навчання і перевірку знань цих Правил.

Ті працівники, зайняті виконанням спеціальних видів робіт, до яких висуваються додаткові вимоги безпеки, мають бути навчені безпечному виконанню таких робіт і мати відповідний запис про це у посвідченні з перевірки знань з питань охорони праці.

Перелік робіт з підвищеною небезпеко затверджується керівництвом підприємства.

Результати перевірки знань фіксуються в журналі, порядок

ведення та форма якого приведені в додатку 3.

Сторінки журналу мають бути пронумеровані, прошнуровані і скріплені печаткою підприємства на аркушах формату А4.

Відповідальність за оформлення, стан і цілісність журналу перевірки знань покладається на особу, відповідальну за електрогосподарство.

Відповідно до п.2.2.11 Правил, список працівників, які мають право проведення оперативних переговорів з енергопостачальною організацією, визначається особою, відповідальною за електрогосподарство, затверджується керівником, погоджується з Держнаглядохоронпраці і передається у відповідну оперативну службу енергопостачальної організації.

Пунктами 8.1, 8.2 Правил передбачено, що регламентні роботи по проведенню опосвідчення стану безпеки електроустановок споживачів виконується підприємством (власником) згідно з орієнтовним переліком робіт.

Періодичність опосвідчень стану безпеки встановлена один раз на три роки, після первинного опосвідчення, яке провадиться протягом року після затвердження цих Правил.

Рівень безпечного стану електроустановок оформлюється актом, у якому оцінюється стан безпеки діючого електроустаткування, наявність необхідної експлуатаційної та оперативної документації в електрогосподарстві.

Акт опосвідчення стану безпеки електроустановок споживачів (додаток 8), оформлюється комісією підприємства (організації) у складі: керівника (головного інженера) - голова комісії);начальника енергетичної служби (особи, відповідальної за електрогосподарство); начальника відділу охорони праці.

Акт затверджується керівником підприємства (організації), власником.

В разі відсутності на підприємстві (організації), у власника кваліфікованих спеціалістів, вищевказані регламентні роботи виконуються залученими спеціалістами інших підприємств (організацій).

Відповідно до п. 4.2.9 Правил експлуатації електрозахисних засобів, інвентарні засоби захисту необхідно розподіляти між об'єктами, оперативно-виїздними та іншими бригадами відповідно до системи організації експлуатації, місцевих умов і норм комплектування згідно з додатком 2 до цих Правил.

Такий розподіл засобів захисту з визначенням місць зберігання необхідно зафіксувати в списках, які затверджує роботодавець підприємства або працівник, який відповідає за електрогосподарство

Додатком 2 до пункту 4.2.9 Правил експлуатації електрозахисних засобів, встановлені норми комплектування засобами захисту.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку, про наявність підстав для задоволення позовних вимог ГУ Держпраці в Одеській області, оскільки позивачем правомірно та в межах повноважень проведено перевірку КРАП «Заря», виявлено порушення, які створюють загрозу життю і здоров'ю людей. Відповідачем не надано заперечень на адміністративний позов, із наданих документів не вбачається зв'язку між КРАП «Заря» та інженером-електриком ОСОБА_1 Посилання представника відповідача на те, що на даний час він не може надати рішення правління підприємства, взагалі не стосується суті справи, оскільки виявлені порушення вже встановлені позивачем та відповідач жодним чином не зазначив, що не погоджується із встановленими порушеннями.

Відповідно до положень ст. 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду про: повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Негайно також виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5, 6 частини першої статті 183-2 цього Кодексу.

Приписами ст. 257 КАС України передбачено, що у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.

Судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.

Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку, що адміністративний позов ГУ Держпраці в Одеській області підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 69-71, 86, 158-163, 167, 183-2, 186, 254, 256, 257 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Колективного рибогосподарського-аграрного підприємства "Заря" про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Колективного рибогосподарського-аграрного підприємства «Заря» (код за ЄДРПОУ 03889379, за адресою - вул. Центральна, буд. 63, с. Шабо, Білгород-Дністровський р-н., Одеська область, 67770) шляхом зобов'язання Колективного рибогосподарського-аграрного підприємства «Заря» (код ЄДРПОУ 03898379) повністю зупинити експлуатацію електричного устаткування електричних мереж напругою понад 1000 В (ТП 1513 Іх6ЗкВА, 10/0,4 кВ), за адресою - с. Біленьке, Білгород-Дністровський р-н., Одеська область, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Звернути постанову суду до негайного виконання.

Покласти виконання постанови суду на Головне управління Держпраці в Одеській області.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Н.В.Бжассо

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2016
Оприлюднено16.11.2016
Номер документу62659383
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4471/16

Постанова від 10.11.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 24.10.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 05.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні