Україна Донецький окружний адміністративний суд У Х В А Л А про відстрочення виконання судового рішення 09 листопада 2016 року Справа № 805/3487/15-а приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1 Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Кравченко Т.О. за участю секретаря судового засідання Проніна Д.С. представника позивача – не з'явився представника відповідача – не з'явився розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань заяву Державного підприємства «Торецьквугілля» про відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 09 вересня 2015 року по справі № 805/3487/15-а за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Дзержинську Донецької області до Державного підприємства «Дзержинськвугілля» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, - встановив: 20 серпня 2015 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Дзержинську Донецької області до державного підприємства «Дзержинськвугілля», в якому позивач просив стягнути з відповідача заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за Списком № 1, за період з 01 березня 2015 року по 01 липня 2015 року у сумі 7 836 346,23 грн. Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 09 вересня 2015 року позов задоволений повністю; вирішено стягнути з державного підприємства «Дзержинськвугілля» на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Дзержинську Донецької області заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за Списком № 1, за період з 01 березня 2015 року по 01 липня 2015 року у сумі 7 836 346,23 грн. Вказане судове рішення не було оскаржене і набрало законної сили. 15 жовтня 2015 року виданий виконавчий лист у справі. Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2015 року виконання постанови від 09 вересня 2015 року відстрочене до 28 жовтня 2016 року. 01 листопада 2016 року через канцелярію суду державне підприємство «Торецьквугілля» надало заяву про відстрочення виконання судового рішення у справі № 805/3487/15-а. В обґрунтування наявності обставин, які ускладнюють виконання судового рішення, державне підприємство «Торецьквугілля» посилалося на наступне. Відповідно до ст.1 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02 вересня 2014 року № 1669-VII (далі – Закон № 1669) період проведення антитерористичної операції – час між датою набрання чинності Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і борони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України. Територія проведення антитерористичної операції – територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилась антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014. Місто Дзержинськ (нині місто Торецьк) включене до Переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р. Внаслідок бойових дій під час проведення антитерористичної операції зупинили виробництво підприємства з виготовлення вибухових речовин, що унеможливлює проходження гірничих виробок та видобуток вугілля на шахтах державного підприємства «Дзержинськвугілля». Єдиний виробник вибухових матеріалів – державне підприємство «Науково-виробниче об'єднання «Павлоградський хімічний завод» може частково забезпечити потребу державного підприємства «Дзержинськвугілля» у вибухівці, проте органами державної влади і правоохоронними органами заборонено її ввезення на територію Донецької області. Державне підприємство «Дзержинськвугілля» (нині – державне підприємство «Торецьквугілля»), основним видом діяльності якого є видобуток кам'яного вугілля, не працює з 05 травня 2014 року з причини проведення антитерористичної операції на території Донецької області. Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» з 01 січня 2016 року не передбачені бюджетні кошти для вугільної промисловості, в тому числі для державного підприємства «Дзержинськвугілля», на покриття затрат по собівартості вугільної продукції, бюджетне фінансування вугледобувних підприємств за програмою «Державна підтримка на часткове покриття затрат по собівартості товарної вугільної продукції» не передбачене. Відповідно до ст.10 Закону № 1669 протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України. 02 грудня 2014 року Торгово-промислова палата України видала державному підприємству «Дзержинськвугілля» сертифікат (висновок) № 1914 про настання обставин непереборної сили, який засвідчує відповідачу факт настання обставин непереборної сили з 05 травня 2014 року при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області та дотримання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов'язкових платежів. На момент видачі сертифікату (висновку) Торгово-промислової палати України обставини непереборної сили тривають та даку закінчення їх терміну встановити неможливо. Крім того, державне підприємство «Дзержинськвугілля» перебуває у скрутному фінансовому становищі, кредиторська заборгованість підприємства станом на 01 жовтня 2016 року становила 2 084 861 тис. грн. Підприємство є збитковим. Обсяги вробленої товарної продукції за 9 місяців 2016 року у грошовому виразі склали 180 154 тис. грн. Систематичне недофінансування на рівні 15-16% від розрахункової державної підтримки на покриття витрат з собівартості, призвело до збитків за 9 місяців 2016 року у сумі 420 608 тис. грн. Припинення видобутку вугілля та його реалізації призвели мали наслідком погіршення фінансового стану підприємства, відсутність коштів на рахунках, перебування працівників у відпустках без збереження заробітної плати, виникнення заборгованості з податкових та інших обов'язкових платежів. Посилаючись на наявність обставин, що ускладнюють виконання постанови від 09 вересня 2015 року, державне підприємство «Торецьквугілля» просило відстрочити її виконання до 31 грудня 2017 року. Ухвалою від 03 листопада 2016 року розгляд заяви державного підприємства «Торецьквугілля» призначений на 09 листопада 2016 року. З огляду на десятиденний строк розгляду заяв про встановлення способу і порядку виконання судового рішення про дату, час і місце розгляду заяви сторони повідомленні належним чином шляхом надіслання судової повістки електронною поштою. Сторони явку своїх представників до судового засідання не забезпечили. 08 листопада 2016 року державне підприємство «Торецьквугілля» надало заяву про розгляд питання відстрочення виконання судового рішення за відсутності його представника. 09 листопада 2016 року Управління Пенсійного фонду України в м. Дзержинську Донецької області надало заперечення проти відстрочення виконання судового рішення, мотивоване наступним. Впродовж тривалого часу державне підприємство «Торецьквугілля» не виконує зобов'язань щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, що призвело до виникнення заборгованості у розмірі 155 520 562,45 грн. Починаючи з грудня 2013 року державне підприємство «Торецьквугілля» відстрочує виконання судових рішень щодо стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, проте після закінчення терміну відстрочення судові рішення не виконує. Державне підприємство «Торецьквугілля» не надало доказів відсутності коштів на рахунках, а також не довело можливості поліпшення фінансового стану у майбутньому. На цих підставах Управління Пенсійного фонду України в м. Дзержинську Донецької області просило розглянути заяву державного підприємства «Торецьквугілля» без участі свого представника та відмовити у її задоволенні. На підставі ч. 2 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), розгляд заяви здійснено за відсутності представників сторін за наявними у справі матеріалами. Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені сторонами обставини та надані ними докази, суд встановив наступне. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державне підприємство «Торецьквугілля» (ідентифікаційний код 33839013) зареєстроване в якості юридичної особи 01 листопада 2005 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1 258 123 0000 000121. В процесі припинення підприємницької діяльності відповідач не перебуває. Державне підприємство «Торецьквугілля» засноване на державній власності згідно з наказом Мінпаливенерго України від 2005 року № 372 «Про реорганізацію ДП «Донецька вугільна коксівна компанія» та належить до сфери управління Міністерства палива та енергетики України. Основними напрямками діяльності підприємства є видобування кам'яного вугілля, реалізація вугільної продукції тощо. Основні техніко-економічні показники ДП «Дзержинськвугілля» за 9 місяців 2016 року свідчать про наступне. Видобуток вугілля за 9 місяців 2015 року 187,2 тис. тон, за 9 місяців 2016 року план 226,0 тис. тон, факт 205,6 тис. тон, +/- до плану -20,4 тис. тон або 91%, +/- до плану 2015 року 18,4 тис. тон. Товарна продукція за 9 місяців 2015 року 125 тис. тон або 128 772 тис. грн., за 9 місяців 2016 року план 212,5 тис. тон або 192 146,5 тис. грн., факт 179,8 тис. тон або 181 538 тис. грн., +/- до плану -32,7 тис. тон або -10 609 тис. грн., 84,6% або 94,5%, +/- до 2015 року 54,8 тис. тон або 52 766 тис. грн. Реалізована продукція за 9 місяців 2015 року 124,9 тис. тон або 128 291 тис. грн., за 9 місяців 2016 року план 212,5 тис. тон або 192 146,5 тис. грн., факт 179 тис. тон або 180 154 тис. грн., +/- до плану -33,5 тис. тон (84,2%) або -11 993 тис. грн. (93,8%), +/- до 2015 року 54,1 тис. тон або 51 863 тис. грн. Собівартість продукції за 9 місяців 2015 року 500 489 тис. грн., за 9 місяців 2016 року план 664 090 тис. грн., факт 602 146 тис. грн., +/- до плану -61 944 тис. грн. або 90,7%, +/- до 2015 року 101 657 тис. грн. Збитки по товару за 9 місяців 2015 року -371 717 тис. грн., за 9 місяців 2016 року план -471 944 тис. грн., факт -420 608 тис. грн., +/- до плану -51 336 тис. грн. або 89,1%, +/- до 2015 року 48 891 тис. грн. Дебіторська заборгованість за 9 місяців 2015 року 109 053 тис. грн., за 9 місяців 2016 року 38 442 тис. грн., +/- до 2015 року -70 611 тис. грн. Кредиторська заборгованість за 9 місяців 2015 року 1 640 939 тис. грн., за 9 місяців 2016 року 2 084 861 тис. грн., +/- до 2015 року 443 922 тис. грн. Державна підтримка всього за 9 місяців 2015 року 113 689 тис. грн., за 9 місяців 2016 року план 79 933 тис. грн., факт 79 933 тис. грн., +/- до 2015 року -33 756 тис. грн. Державна підтримка на собівартість за 9 місяців 2015 року 99 676 тис. грн., за 9 місяців 2016 року план 57 844 тис. грн., факт 57 844 тис. грн., +/- до 2015 року -41 832 тис. грн. Станом на 01 жовтня 2016 року кредиторська заборгованість становила 2 084 861 тис. грн., в тому числі заборгованість з оплати за енергоносії, комунальних послуг, з розрахунків із суб'єктами господарювання, внутрішньогалузева заборгованість, заборгованість з розрахунків з бюджетами та цільовими фондами, а також заборгованість з виплати заробітної плати. Збитковість підприємства підтверджена також Балансом (Звітом про фінансовий стан) на 31 грудня 2015 року. Настання для державного підприємства «Дзержинськвугілля» обставин непереборної сили з 05 травня 2014 року засвідчено сертифікатом (висновком) Торгово-промислової палати України від 02 грудня 2014 року № 1914. Згідно з Основними техніко-економічними показниками державного підприємства «Дзержинськвугілля» до Програми перспективного розвитку вугледобувних підприємств на 2015-2020 роки очікуваний результат від виробництва товарної вугільної продукції на 2015 рік -339 641 тис. грн., на 2016 рік -126 542 тис. грн., на 2017 рік -51 182 тис. грн., на 2018 рік -5 997 тис. грн., на 2019 рік 12 020 тис. грн., на 2020 рік 29 011 тис. грн. Очікуваний фінансовий результат на 2015 рік -372 726 тис. грн., на 2016 рік -177 590 тис. грн., на 2017 рік -127 068 тис. грн., на 2018 рік -96 674 тис. грн., на 2019 рік -85 483 тис. грн., на 2020 рік -71 226 тис. грн. Доводи заявника про наявність обставин, що ускладнюють виконання судового рішення, також підтверджені листом державного підприємства «Науково-виробниче об'єднання «Павлоградський хімічний завод» від 17 жовтня 2014 року № 05/1159, листом заступника секретаря Ради національної безпеки і оборони України від 06 жовтня 2014 року № 1655/4-4-15, наказом державного підприємства «Дзержинськвугілля» від 01 жовтня 2014 року № 175 «Про простій спецапарату державного підприємства», актом про простій в спецапараті державного підприємства «Дзержинськвугілля» від 01 жовтня 2014 року № 1, витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію обтяження від 26 травня 2015 року № 38092680, витягом з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 19 червня 2015 року № 47247207, статутом державного підприємства «Торецьквугілля», наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 11 серпня 2016 року № 513 «Про перейменування ДП «Дзержинськвугілля» та затвердження Статуту ДП «Торецьквугілля». Вирішуючи по суті питання про відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 09 вересня 2015 року, суд виходить з наступного. Відповідно до ч. 1 ст. 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду. Підставою для застосування ч.1 ст.263 КАС України є наявність об'єктивних обставин, що ускладнюють або роблять неможливим застосування загального порядку виконання рішень. Відстрочення виконання полягає у тому, що на вчинення виконавчих дій встановлюється перерва на точно визначений строк. При цьому для встановлення строку, на який може бути встановлена така перерва, суд повинен виходити з реальної можливості боржника після її закінчення сплатити суму боргу. Відповідно до ч.ч.1, 3 ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Отже, вимоги про відстрочення мають бути належним чином обґрунтовані, а судове рішення за наслідками їх розгляду – мотивованими. Відповідно до ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відстрочення виконання судового рішення має бути наслідком встановлення судом наявності підстав, які б ускладнювали його виконання, обов'язок доведення факту існування яких за приписами ст.71 КАС України покладений на заявника. За висновком суду, державне підприємство «Торецьквугілля» довело належними та допустимим доказами наявність обставин, що об'єктивно ускладнюють виконання судового рішення, а саме: збитковість підприємства за 2015 рік; відсутність бюджетного фінансування на погашення заборгованості; зупинення з 05 травня 2015 року виробничої діяльності та настання обставин непереборної сили у зв'язку з проведенням антитерористичної операції на території Донецької області. Суд виходить з того, що з огляду на фінансовий стан державного підприємства «Торецьквугілля» вжиття заходів примусового виконання не забезпечить реального виконання судового рішення та невідкладного погашення заборгованості, натомість може погіршити існуючий стан цього підприємства. Зокрема, у разі невиконання державним підприємством «Торецьквугілля» судового рішення з боржника може бути стягнений виконавчий збір. Таким чином, наявні передбачені ч.1 ст.263 КАС України підстави для відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 09 вересня 2015 року. Задовольняючи заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд має виходити з реальної можливості боржника виконати таке рішення після сплину строку або настання події, до якої відстрочене виконання. З наданих суду письмових доказів слідує, що державне підприємство «Торецьквугілля» залежне від бюджетного фінансування. Згідно зі ст. 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Видатки державного бюджету України, в тому числі на фінансування вугільної промисловості, формуються на кожний рік Законом України «Про державний бюджет в України». Без врахування обсягів фінансування вугільної промисловості на 2017 рік та можливої зміни в фінансовому становищі підприємства за наслідками 2016 року не можна стверджувати на майбутнє, що після закінчення поточного бюджетного періоду та впродовж 2017 року державне підприємство «Торецьквугілля» також буде неспроможне виконати постанову Донецького окружного адміністративного суду від 09 вересня 2015 року. Таким чином, заява державного підприємства «Торецьквугілля» про відстрочення виконання постанови Донецького окружного суду від 09 вересня 2015 року підлягає частковому задоволенню, а виконання вказаного судового рішення має бути відстрочене до 01 січня 2017 року, тобто до початку нового бюджетного періоду. Керуючись ст.ст. 11, 71, 159, 160, 165, 185, 186, 254, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, - ухвалив: 1. Заяву Державного підприємства «Торецьквугілля» про відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 09 вересня 2015 року в адміністративній справі № 805/3487/15-а за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Дзержинську Донецької області до Державного підприємства «Дзержинськвугілля» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій – задовольнити частково. 2. Відстрочити виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 09 вересня 2015 року у справі № 805/3487/15-а – до 01 січня 2017 року. 3. В іншій частині заяву Державного підприємства «Торецьквугілля» - залишити без задоволення. 4. Ухвала постановлена у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частина проголошені у судовому засіданні. 5. Повний текст ухвали виготовлений 14 листопада 2016 року. 6. Ухвала може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. 7. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. 8. Ухвала набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Кравченко Т.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2016 |
Оприлюднено | 16.11.2016 |
Номер документу | 62664821 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні