КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про передачу справи на розгляд іншого адміністративного суду
08 листопада 2016 року №810/2422/16
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Панченко Н.Д., розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві клопотання представника позивача про передачу за підсудністю адміністративної справи за позовом ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівського міськрайонного управління юстиції Київської області, третя особа - Житлово-будівельний кооператив Нектарний , про визнання протиправними дій та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівського міськрайонного управління юстиції Київської області, третя особа - Житлово-будівельний кооператив Нектарний про визнання протиправними дій та скасування рішення.
Відповідно до ухвал Київського окружного адміністративного суду відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
У судове засідання, призначене на 08.11.2016, учасники процесу не з'явились, хоча про дату, час та місце розгляду справи були повідомленні своєчасно та належним чином.
Разом з цим, 25.10.2016 від представника позивача через канцелярію Київського окружного адміністративного суду надійшло клопотання про виключення зі складу відповідачів за даним позовом Обухівського міськрайонного управління юстиції Київської області та передачу справи до Обухівського районного суду Київської області.
Розгляд вказаного клопотання представник позивача просив здійснювати за його відсутності.
Від представника відповідача-1 через канцелярію Київського окружного адміністративного суду 08.11.2016 надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності уповноваженого представника.
Відповідач-2 та третя особа про причини неявки суд не повідомили, клопотань про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за відсутності їх уповноважених представників до суду не надходило.
Розглядаючи клопотання представника позивача про передачу адміністративної справи за підсудністю, суд виходив з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, предметом позову є вимоги позивача про визнання протиправними дій державного реєстратора Реєстраційної служби Обухівського міськрайонного управління юстиції Київської області, які полягають у видачі ТОВ КБ Зелена планета свідоцтва про право власності на квартиру №326 в секції №3 в будинку №174-Б, що розташований за адресою: Київська область, м. Обухів, вул. Київська та похідні від них вимоги про визнання протиправним та скасування рішення державного реєстратора від 20.02.2015 №19512985 про державну реєстрацію права власності за ТОВ КБ Зелена планета на вказану квартиру.
У зв'язку з викладеним, суд зазначає, що 26.11.2015 Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - Закон № 834-VIII), який набрав чинності 13.12.2015.
Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у редакції Закону № 834-VIII змінено систему органів, що здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, відповідні повноваження передані органам місцевого самоврядування та районним адміністраціям.
Так, відповідно до статті 6 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у редакції Закону № 834-VIII організаційну систему державної реєстрації прав становлять:
1) Міністерство юстиції України та його територіальні органи;
2) суб'єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; акредитовані суб'єкти; державні реєстратори прав на нерухоме майно.
Згідно з пунктом 7 частини 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону №834-VIII територіальні органи, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад, міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями реалізації повноважень у сфері державної реєстрації, але не пізніше 30.04.2016.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги від 20.04.2016 № 304-р вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства юстиції, у тому числі - Обухівське міськрайонне управління юстиції Київської області.
Як вбачається з відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 09.09.2016 до Реєстру внесено запис №18841110005000419 про припинення Обухівського міськрайонного правління юстиції Київської області (ідентифікаційний код 25822306).
Суд зазначає, що припинення юридичної особи шляхом ліквідації є підставою для припинення її зобов'язань і не передбачає правонаступництва.
Водночас, питання припинення юридичної особи публічного права, на відміну від ліквідації юридичних осіб приватного права, слід розглядати не лише в контексті припинення її майнових зобов'язань, позаяк така особа створювалась для виконання функцій держави чи місцевого самоврядування.
Відповідно, функції держави не зникають із ліквідацією юридичної особи публічного права (крім випадку повної відмови держави від виконання певних функцій, що потребуватиме відповідних змін у законодавстві), а тому, в будь-якому випадку, враховуючи принцип безперервності влади, має бути вирішено питання про функціональне правонаступництво юридичної особи публічного права.
З системного аналізу положень Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у редакції Закону № 834-VIII слідує, що функціональним правонаступником ліквідованих територіальних органів Міністерства юстиції України, в частині функцій щодо здійснення державної реєстрації прав на нерухоме майно, є відповідні виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації.
Судом встановлено, що з ліквідацією Обухівського міськрайонного управління юстиції Київської області, функції у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що ним виконувались, були передані до Виконавчого комітету Обухівської міської ради, в структурі якого утворений Відділ державної реєстрації.
Отже, враховуючи, що з 30.04.2016 послуги у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно на території Обухівського району надає Відділ державної реєстрації виконавчого комітету Обухівської міської ради та зважаючи на ліквідацію Обухівського міськрайонного управління юстиції Київської області, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання позивача про виключення Обухівського міськрайонного управління юстиції зі складу відповідачів.
Таким чином, відповідачем у даній справі є Виконавчий комітет Обухівської міської ради.
Відповідно до статті 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР виконавчі органи рад - це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами;
Частиною 1 статті 5 вказаного Закону передбачено, що виконавчі органи сільської, селищної, міської ради входять до системи місцевого самоврядування в Україні.
Згідно з частиною 1 статті 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Відповідно до статті 38 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
З урахуванням викладеного, суд зазначає, що Виконавчий комітет Обухівської міської ради є органом місцевого самоврядування, якому в силу закону делеговані повноваження щодо здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
Положеннями частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи однією зі сторін в яких є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська, Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ щодо їх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Пунктом 1 частини 1 цієї ж статті встановлено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Отже, адміністративна справа, відповідачем у якій є орган чи посадова (службова) особа органу місцевого самоврядування, підсудна місцевому загальному суду як адміністративному суду.
Таким чином, даний спір не підсудний Київському окружному адміністративному суду, і з огляду на суб'єктний склад сторін та їх правовий статус предметно підсудний Обухівському районному суду Київської області як адміністративному суду.
Пунктом 2 частини першої статті 22 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо відкрито провадження у справі, яка предметно підсудна іншому суду.
Адміністративна справа, відповідно до частини сьомої статті 22 Кодексу адміністративного судочинства України, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому цією статтею, розглядається адміністративним судом, до якого вона надіслана. Спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.
За таких обставин, керуючись статтями 19, 22, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання представника позивача про виключення зі складу відповідачів у справі № 810/2422/16 Обухівського міськрайонного управління юстиції Київської області та передачу справи до іншого адміністративного суду, - задовольнити.
Виключити Обухівське міськрайонне управління юстиції Київської області за складу відповідачів у справі № 810/2422/16.
Адміністративну справу № 810/2422/16 за позовом ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Обухівської міської ради, третя особа - Житлово-будівельний кооператив Нектарний , про визнання протиправними дій та скасування рішення передати за предметною підсудністю на розгляд до Обухівського районного суду Київської області.
Копію ухвали надіслати особам, які беруть участь у справі.
Ухвала може бути оскаржена у порядку і строки, встановлені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Панченко Н.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2016 |
Оприлюднено | 17.11.2016 |
Номер документу | 62674038 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панченко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні