Постанова
від 14.11.2016 по справі 822/2142/16
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/2142/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2016 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Салюка П.І. розглянувши у скороченому провадженні адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області до Малого колективного підприємства "Інтекс Сервіс" про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ :

Державна екологічна інспекція у Хмельницькій області звернулась до суду з адміністративним позовом до Малого колективного підприємства "Інтекс Сервіс", в якому просить прийняти рішення про зупинення діяльності МКП "Інтекс Сервіс" експлуатації лінії по виготовленню паливних пілет до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що під час проведення позапланової перевірки МКП "Інтекс Сервіс" встановлено, що підприємство експлуатує лінію по виготовленню паливних пілет, викиди забруднюючих речовин до атмосферного повітря від якої здійснюються за відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин до атмосферного повітря стаціонарними джерелами, чим порушено ст. 10, 11 закону України "Про охорону атмосферного повітря" та порушення правил експлуатації газоочисного устаткування, що є порушенням п. 2.2 наказу Мінприроди України за № 52 від 06.02.2009 року. З метою попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об'єкті відповідача порушень, позивач звернувся до суду із позовом про застосування заходів реагування.

На адресу відповідача була направлена копія ухвали про відкриття скороченого провадження, яка отримана 04.11.2016, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

10.11.2016 року на до канцелярії суду відповідачем подано заперечення проти позову, в яких зазначає, що МКП "Інтекс Сервіс" зробило все можливе для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, проте на даний час з незалежних від відповідача причин вказані дозволи отримано не було.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, заперечення відповідача, суд приходить до висновку, що позов слід задоволити, враховуючи наступне.

Судом встановлено, що 11.10.2016 року Державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області видано наказ № 336 від 11.10.2016 року про проведення позапланового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю), яким зобов'язувалось організувати проведення позапланових перевірок дотримання вимог природоохоронного законодавства зокрема на: МКП "Інтекс Сервіс" (ідентифікаційний код 21339033, місцезнаходження: Хмельницька область, м. Славута, вул. Острозька, 68, юридична адреса: Хмельницька область, м. Славута, вул. Комінтерна, 9) в термін з 19 жовтня по 20 жовтня 2016 року з метою контролю за виконанням припису Інспекції за №136/02 від 07.09.2016 року.

19.10.2016 року посадовою особою Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області на підставі наказу № 336 від 11.10.2016 та направлення на перевірку № 513/02 від 13.10.2016 року, проведено позапланову перевірку МКП "Інтекс Сервіс" в ході якої встановлено, що відповідачем не виконано вимоги припису Інспекції за №136/02 від 07.09.2016 року в частині отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин, про що було складено акт № 174/02 від 19.10.2016 року.

Суд враховує пояснення директора МКП "Інтекс Сервіс" до акту № 174/02 від 19.10.2016 року в яких зазначає, що не погоджується із складеним актом, оскільки підприємством здійснені всі заходи для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин.

Відповідно до п.5 ч.1 ст.183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.

Відповідно до ст. 16 Конституції України, забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу є обов'язком держави.

Частиною 7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

За змістом статті 10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані, серед іншого, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.

Згідно ст. 12 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена або припинена відповідно до законодавства.

Статтею 33 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" встановлено, особи, винні у недотриманні вимог, передбачених дозволом на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря - несуть відповідальність згідно з законом.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Беручи до уваги поданні позивачем заперечення та викладенні у ньому доводи, суд не вбачає доказів усунення позивачем виявлених порушень згідно акту перевірки № 174/02 від 19.10.2016 року, оскільки відповідач не надає жодного доказу на підтвердження усунення вказаних порушень.

Як встановлено позивачем під час перевірок, МКП "Інтекс Сервіс" здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами без отримання на це відповідного дозволу.

Враховуючи, що перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог законодавства, що підтверджується актом перевірки № 174/02 від 19.10.2016 року, протоколом №00361 від 19.10.2016 року, та створює загрозу настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об'єкті відповідача порушень, з метою недопущення спричинення такої шкоди суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та застосування заходів реагування щодо призупинення роботи діяльності МКП "Інтекс Сервіс" експлуатації лінії по виготовленню паливних пілет до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Крім цього, на думку суду відповідач перед початком виробництва паливних пілет зобов'язаний був отримати відповідні дозволи на викиди забруднюючих речовин, а вже після їх отримання розпочинати вказане виробництво.

Згідно з п.10 ч.1 ст.256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Також суд звертає увагу відповідача на те, що згідно з ч.12 ст.183-2 КАС України він не позбавлений права подати до Хмельницького окружного адміністративного суду заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами.

Згідно ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158-163, 183-2, 254, 256 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов - задоволити.

Застосувати заходи реагування у вигляді призупинення діяльності Малого колективного підприємства "Інтекс Сервіс" експлуатації лінії по виготовленню паливних пілет до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя П.І. Салюк

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2016
Оприлюднено22.11.2016
Номер документу62696116
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/2142/16

Ухвала від 26.01.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 10.01.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 10.01.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Постанова від 14.11.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні