ОЧАКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 483/1282/16-к
Провадження 1-кс/483/468/2016
УХВАЛА
Іменем України
11 листопада 2016 року м. Очаків
Слідчий суддя Очаківського міськрайонного суду Миколаївської області ОСОБА_1
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
слідчого ОСОБА_3 ,
розглянувши у судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого СВ Очаківського ВП ГУНП України в Миколаївській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Очаківського відділу Миколаївської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_4 , про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності,
В С Т А Н О В И Л А :
11 листопада 2016 року слідчий СВ Очаківського ВП ГУНП України в Миколаївській області ОСОБА_3 звернувся до Очаківського міськрайонного суду Миколаївській області із клопотанням, погодженим з прокурором Очаківського відділу Миколаївської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності. Своє клопотання слідчий СВ Очаківського МВ УМВС України в Миколаївській області обґрунтовував тим, що ним здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12016150100000851 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України, вчиненого за наступних обставин.
02 серпня 2016 року до чергової частини Очаківського ВП ГУНП в Миколаївській області надійшли матеріали Очаківської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Миколаївській області за результатами опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» (код ЄДРПОУ 40074895) за звітній період декларування ПДВ лютий 2016 року - травень 2016 року з питань здійснення фінансово-господарської діяльності по взаємовідносинах з платниками податків контрагентами - постачальниками та контрагентами - покупцями, в ході чого встановлена невідповідність у номенклатурі придбаних та реалізованих товарів, не встановлено походження реалізованих товарів (робіт, послуг) на адресу контрагентів-покупців при неможливості їх виконання або виробництва власними ресурсами, таким чином в період лютого 2016 року - травня 2016 року, невстановлені особи, вчиняли підроблення офіційних документів та вносили до них завідомо неправдиві відомості.
В ході досудового розслідування, відповідно до матеріалів №3979/14-07-14-011 від 28 липня 2016 року Очаківської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Миколаївській області за результатами опрацювання зібраної податкової інформації встановлено, що ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» код ЄДРПОУ 40074895, зареєстроване у Очаківському міськрайонному управлінні юстиції Миколаївської області, свідоцтво про державну реєстрацію від 20 жовтня 2015 року №15231020000001478.
Податковою адресою платника податків відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію є: Миколаївська область, м. Очаків, вул. Ольвійська, 1 кв.(офіс) 2. Керівником, головним бухгалтером, та особою що має право підпису є ОСОБА_5 ідентифікаційний код НОМЕР_1 .
ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» (код ЄДРПОУ 40074895) взято на облік Очаківською об`єднаної державною податковою інспекцією, як платник ПДВ. Остання податкова декларація з податку на додану вартість подана до Очаківської ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївській області за травень 2016 року, прийнята 11 червня 2016 року.
Відповідно до результатів перевірки встановлено, що ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» декларує придбання товарів (робіт, послуг) по операціях, які оподатковуються за ставкою 20%. Проведеним аналізом встановлено, що підприємство придбаває товарно-матеріальні цінності (взуття, одяг, дизельне паливо, бензин та інше), однак в той же час ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних документально оформлювало (реєструвало податкові накладні) операції з реалізації будівельних матеріалів та послуг, які оподатковуються за ставкою 20% та сільськогосподарської продукції, яка звільнена від оподаткування. На підставі цього вбачається невідповідність у номенклатурі придбаних та реалізованих товарів, не встановлено походження реалізованих товарів(робіт, послуг) в адресу контрагентів-покупців при неможливості їх виконання або виробництва власними ресурсами, у зв`язку з відсутністю персоналу, транспортних засобів, виробничих потужностей, складських приміщень.
Згідно до висновків щодо правомірності визначених платником податків ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» сум податкового кредиту та податкових зобов`язань за даними наявної податкової інформації не підтверджена відсутність оформлення даним підприємством за звітній період декларування ПДВ, за лютий 2016 - травень 2016, неправомірно визначених сум податкового кредиту та податкових зобов`язань.
За звітній період декларування ПДВ ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» за лютий 2016 - травень 2016, охоплені узагальненою податковою інформацією, неправомірне визначення платником податків сум податкового кредиту при придбані товарів - встановлено на загальну суму ПДВ 1890507,13 грн. та сум податкових зобов`язань при продажу товарів/послуг - встановлено на загальну суму ПДВ 1136342,29 грн.
Таким чином, в ході проведеного аналізу інформації наявної в Очаківській ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївській області по ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» не підтверджено реальність здійснення господарських відносин з контрагентами - постачальниками та контрагентами - покупцями за період лютий 2016 - травень 2016 року.
Окрім того, в ході перевірки до звітів за формою 1-ДФ було встановлено, що на ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» працювала у штаті 1 особа. Під час перевірки не встановлено місцезнаходження ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» (код ЄДРПОУ 40074895) за юридичною адресою, отримати пояснення від керівника, копій документів підприємства для документального підтвердження господарської діяльності не представилось можливим у зв`язку з не встановленням місця знаходження підприємства та керівника.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України, з 04 липня 2016 року ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» перебуває в стані припинення строком, головою комісії з припинення є ОСОБА_5 .
За звітній період декларування ПДВ, згідно реєстру податкових накладних, ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» за 2015-2016 р.р. декларує реалізацію товарів (робіт,послуг), які оподатковуються за ставкою 20% з МКП «МИКОЛАЇВВОДОКАНАЛ» (код 31448144), таких як, різновид емалі ПФ, уайт-спірит, грунт, труби, кільця ущільнювачів, заглушки, єврорубероїд, крани, чоботи робочі, черевички робочі, та інші.
Однак, згідно Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» не встановлено фактів придбання зазначених вище товарів, які нібито були реалізовані МКП «МИКОЛАЇВВОДОКАНАЛ».
В клопотанні слідчий посилається на те, що у рамках вказаного кримінального провадження підлягають дослідженню обставини здійснення фінансово-господарської діяльності по взаємовідносинах МКП «МИКОЛАЇВВОДОКАНАЛ» (код 31448144) з ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» (код ЄДРПОУ 40074895) за період 01 січня по 31 жовтня 2016 року. Під час проведення позапланової виїзної ревізії необхідно перевірити фінансово-господарську діяльність МКП «МИКОЛАЇВВОДОКАНАЛ» 31448144) по взаємовідносинам з ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» (код ЄДРПОУ 40074895) за вказаний період, достовірність, повноту, проведення реалізації/придбання товарів(робіт,послуг) між вищезазначеними підприємством та товариством. Водночас перевірити знаходження на балансі підприємства придбаних у ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» товарів(робіт,послуг), їх фактичне знаходження, правильність їх списання та інше.
В судовому засіданні слідчий СВ Очаківського ВП ГУНП України в Миколаївській області підтримав зазначене клопотання.
Інші сторони кримінального провадження до суду не з`явилися, про час та місце розгляду клопотання були повідомлені належним чином.
Вислухавши пояснення слідчого СВ Очаківського МВ УМВС України в Миколаївській області ОСОБА_3 , дослідивши документи, що додані до клопотання, дійшла наступного.
В судовому засіданні слідчий підтримав зазначене клопотання.
Вислухавши думку слідчого, дослідивши документи, що додані до клопотання, дійшла такого.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що слідчим здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, зареєстрованому у Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 12016150100000851 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України.
У відповідності до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 1 Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», встановлено, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження. Згідно п. 2 вказаної Постанови, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Згідно частин 6, 7 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал. Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.
Згідно п. 29 Постанови КМУ від 20.04.2006р. № 550 «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами» позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб`єкта господарської діяльності, не віднесеного Законом до підконтрольних установ).
Відповідно до ч. 13 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» обмеження у підставах проведення ревізій, визначені Законом, не поширюються на ревізії, що проводяться після порушення кримінальної справи проти посадових осіб підконтрольних установ, що ревізуються, відповідно до кримінально-процесуального законодавства. Аналогічну норму містить і п. 29 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 N 550. Тобто, рішення суду для проведення такої ревізії не потрібне.
Пункт 2.4 Порядку взаємодії між органами державної контрольно-ревізійної служби та органами прокуратури, внутрішніх справ і Служби безпеки України (далі - Порядок взаємодії), затвердженого спільним наказом КРУ, МВС, СБУ та Генпрокуратури від 19.10.2006 N 346/1025/685/53, який зареєстрований у Мін`юсті 25.10.2006 за N 1166/13040, конкретизуючи вищезазначені норми, визначає, що у випадку, коли кримінальну справу порушено не проти посадових осіб підконтрольної установи, а за певним фактом, що стосується діяльності цієї установи, до постанови про призначення ревізії додається дозвіл суду на проведення ревізії.
Враховуючи, що слідчим належним чином обґрунтовано клопотання про необхідність проведення позапланової ревізії, для забезпечення всебічного, повного і об`єктивного дослідження обставин справи, слід надати дозвіл Державній фінансовій інспекції у Миколаївській області на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності МКП «Миколаївводоканал».
Таким чином, у судовому засіданні встановлено всі, передбачені КПК України, підстави для задоволення внесеного клопотання.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 93, 110 КПК України, Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014р. № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», слідчий суддя, -
У Х В А Л И Л А :
Клопотання заступника слідчого СВ Очаківського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Очаківського відділу Миколаївської місцевої прокуратури № 1 Миколаївської області ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії задовольнити.
Надати дозвіл Державній фінансовій інспекції у Миколаївській області протягом 15 робочих днів, починаючи з 21 листопада 2016 року, провести позапланову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності МКП «МИКОЛАЇВВОДОКАНАЛ» (код 31448144) юридична та фактична адреса 54055, Миколаївська область, місто Миколаїв, вулиця Погранична, будинок 161, за період 01 січня 2016 року по 31 жовтня 2016 року, в частині повноти, достовірності, законності здійснення фінансово-господарської діяльності по взаємовідносинах МКП «МИКОЛАЇВВОДОКАНАЛ» (код 31448144) з ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» (код ЄДРПОУ 40074895) під час якої необхідно перевірити достовірність, повноту проведення реалізації/придбання товарів (робіт, послуг) між вищезазначеними підприємствами, знаходження на балансі МКП «МИКОЛАЇВВОДОКАНАЛ» придбаних у ТОВ «ПРОКСІ ІНДАСТРІАЛ» товарів (робіт, послуг), їх фактичне знаходження, правильність їх списання.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя:
Суд | Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2016 |
Оприлюднено | 16.03.2023 |
Номер документу | 62699499 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області
Чаус Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні