ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И місто Київ 14 листопада 2016 року №826/2143/16 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю «Київшахтторг» до державної податкової інспекції в Деснянському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві,відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Деснянського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві проскасування запису від 18.08.2015 №1066144012011194 та рішення від 19.08.2015, зобов'язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Київшахтторг» (надалі- позивач/ТОВ «Київшахтторг» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до державної податкової інспекції в Деснянському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (надалі- відповідач-1/ ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФC у м. Києві), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Деснянського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві (надалі- відділ державної реєстрації юриличних осіб та фізичних осіб-підприємців ГТУЮ у м. Києві/відповідач-2) про: - скасування запису, внесеного до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 18.08.2015 №10661440012011194 про відсутність товариства з обмеженою відповідальністю «Київшахтторг» за його місцезнаходженням; - скасування рішення ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у місті Києві від 19.08.2015 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (надалі- ПДВ) ТОВ «Київшахтторг»; - зобов'язання ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві поновити реєстрацію ТОВ «Київшахтторг» як платника податку на додану вартість з дати, що відповідає даті попередньої реєстрації платника ПДВ, а саме з 01.04.2015. В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що у встановленому законом порядку здійснював підтвердження відомостей про юридичну особу, однак відповідачем-2 безпідставно внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про не знаходження позивача за місцезнаходженням, а відповідачем-1 прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивача всупереч вимогам законодавства. Відповідач-1 в призначене судове засідання не з'явився, в поданих письмових запереченнях з позовними вимогами ТОВ «Київшахтторг» не погоджується, вважає їх безпідставними з огляду на наявність законодавчих підстав для прийняття рішення від 19.08.2015 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Відповідач-2 у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на адміністративний позов не подав. Розгляд справи здійснено у письмовому провадженні згідно із приписами частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України. Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд, ВСТАНОВИВ: 18.08.2015 державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Деснянського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві внесено запис №10661440012011194 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу (товариство з обмеженою відповідальністю «Київшахтторг», код ЄДРПОУ 38707749). На підставі вищезазначеного запису, 19.08.2015 державною податковою інспекцією в Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві було винесено рішення №159 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Київшахтторг». Вважаючи вказані дії відповідачів протиправними, позивач звернувся з даним позовом до суду за захистом своїх прав. Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне. Відповідно до підпункту “ж” пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин, реєстрація платника податку на додану вартість діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу. Згідно із пунктом 184.2 статті 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах “б” - “и” пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби. Анулювання реєстрації здійснюється на дату: подання заяви платником податку або прийняття рішення органом державної податкової служби про анулювання реєстрації, якщо у свідоцтві про реєстрацію платника податку не було визначено граничний строк дії; зазначену в судовому рішенні; закінчення строку дії свідоцтва про реєстрацію платника податку; що передує дню втрати особою статусу платника податку на додану вартість. Відповідно до частини першої статті 18 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” (в редакції чинній на момент правовідносин), якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Згідно із приписами пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Відповідно до абзацу першого частини одинадцятої статті 19 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” (тут і надалі в редакції, чинній на момент спірних правовідносин), юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. Згідно з абзацом другим частини дванадцятої статті 19 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” передбачено, що у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Частина чотирнадцята статті 19 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” встановлює, що у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Як вбачається з матеріалів справи, товариство з обмеженою відповідальністю «Київшахтторг» перебуває на податковому обліку у державній податковій інспекції Деснянського району ГУ ДФС у м. Києві з 24.05.2013. Починаючи з 01.04.2015 товариству з обмеженою відповідальністю «Київшахтторг» присвоєно статус платника податку на додану вартість. Згідно з виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходження юридичної особи є: 02660, м. Київ, вул. Магнітогорська, буд. 1-Б, оф. 109. Відповідно до пояснень позивача та наданого позивачем до позовної заяви Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, вбачається, що 11.06.2015, позивачем було підтверджено відомості про себе, чим виконано обов'язок щорічного підтвердження відомостей про юридичну особу на виконання вимог статей 11, 19 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”, про що державним реєстратором відповідно внесено запис №10661060011011194. Процедура встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податку до направлення державному реєстратору органом ДПС повідомлення встановленого зразка передбачена розділом XII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року №1588 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300. Відповідно до пункту 12.4 розділу XII Порядку щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою. В силу приписів 12.5 розділу XII Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу протягом трьох робочих днів приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою №18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону. Повідомлення за формою №18-ОПП надсилається державному реєстратору поштовим відправленням або в електронному вигляді у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та Центрального контролюючого органу. Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про надсилання такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою №19-ОПП (додаток 25). Аналогічні правила встановлення місцезнаходження платника податків закріплені і Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженим наказом ДПА України від 17 травня 2010 року №336, зокрема підпунктами 3.1.1, 3.1.2 пункту 3.1 розділу ІІ, - щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурний підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками. Відповідно до пункту 3.2 розділу ІІ Положення у разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції. Відтак, на підставі аналізу зазначених норм права суд дійшов висновку, що контролюючий орган надсилає повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма №18-ОПП) державному реєстратору для вжиття заходів встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи. Вищезазначена позиція викладена у рішенні Верховного Суду України від 15 квітня 2014 року №21-4а14. Згідно листа від 27.11.2015 №05-16-22-5233, що міститься в матеріалах справи, відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Деснянського району ГТУЮ у м. Києві зазначає, що 11.06.2015 на їх адресу надійшло повідомлення державної податкової інспекції у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві №5491 про відсутність юридичної особи ТОВ «Київшляхтторг» за місцезнаходженням (Форма №18-ОПП), на підставі якого 23.06.2015 державним реєстратором було направлене засобами поштового зв'язку на адресу ТОВ «Київшляхтторг» лист-повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу №528-П, які протягом встановленого терміну від позивача не надходили, та на підставі повернутого поштового відправлення, 18.08.2015 державним реєстратором внесений запис №10661440012011194 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. Разом з тим, позивач стверджує, що повідомлення від відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в період з червня по серпень 2015 року на його адресу не надходило. Суд наголошує на тому, що під час розгляду справи судом було встановлено дотримання відповідачами процедури внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність підтвердження зазначених відомостей, анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, які визначені приписами статті 19 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” (в редакції чинній на момент правовідносин) та статтею 184 Податкового кодексу України. Разом з тим, враховуючи принцип справедливості судового рішення, та перевіряючи оскаржуваний запис та рішення на предмет їх обґрунтованості, тобто прийняття їх з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонності та добросовісності, суд наголошує на наступному. З матеріалів справи вбачається, що заходи по встановленню місцезнаходження платника податку, були здійснені державною податковою інспекцією у Деснянському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві на початку червня 2015 року (відповідне повідомлення надійшло до відділу реєстрації 11.06.2015). Водночас, суд зазначає, що матеріали перевірки місцезнаходження ТОВ «Київшляхтторг» відповідач-1 до суду не надав. Разом з тим, висновки державної податкової інспекції у Деснянському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві щодо відсутності позивача за адресою своєї державної реєстрації спростовано позивачем наступними доказами: - договором оренди №251 від 12.05.2015, укладеного між державним підприємством «Український державний науково-технічний інститут промислових технологій» та товариством з обмеженою відповідальністю «Київшляхтторг», згідно якого позивач прийняв в строкове платне користування частину офісу №109, яке розміщене за адресою: м. Київ, вул. Магнітогорська, буд. 1-Б; - копією розрахунку плати за оренду державного нерухомого майна (Додаток до договору); - актом приймання-передачі в оренду нерухомого майна за адресою: м. Київ, вул. Магнітогорська, 1-Б від 02.06.2015; - договором про надання послуг зв'язку з доставки пошти об'єктом поштового зв'язку Київ 660 поштовий індекс 02660 від 05.06.2015, з зазначеною адресою доставки почти: м. Київ, вул. Магнітогорська, 1-Б; - листом державного підприємства «Український державний науково-технічний інститут промислових технологій» від 17.09.2015 №80/1-09/15. Суд бере до уваги, що позивачем - товариством з обмеженою відповідальністю «Київшляхтторг» підтверджено державному реєстратору відомості про юридичну особу 11.06.2015, що підтверджується відповідним записом №10661060011011194 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємці відносно товариства з обмеженою відповідальністю «Київшляхтторг». Враховуючи викладене, а також те, що позивачем 11.06.2015 підтверджено державному реєстратору відомості про юридичну особу, відповідачами не наведено суду беззаперечних доказів щодо відсутності товариства з обмеженою відповідальністю «Київшляхтторг» за адресою своєї державної реєстрації, суд не може вважати обґрунтованими рішення державної податкової інспекції у Деснянському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 19.08.2015 №159 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Київшляхтторг» та запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу від 18.08.2015 р. №10661440012011194, а тому вони підлягають скасуванню. Згідно з пунктом 5.10 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14.11.2014 №1130, передбачено, що підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за ініціативою контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру. У разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей: 1) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється; 2) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ; 3) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу; 4) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації. Отже чинним законодавством України чітко визначено процедуру дій контролюючого органу на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, та яким захищено права платника податків від неправомірних дій та рішень державної податкової інспекції з анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Таким чином, позовна вимога про поновлення реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Київшляхтторг» з 01.04.2015 не підлягає задоволенню, оскільки в цій частині права платника податків захищені скасуванням рішення державної податкової інспекції у Деснянському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 19.08.2015 №159. Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Керуючись статтями 11, 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, П О С Т А Н О В И В: Позов задовольнити частково. Скасувати запис відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Деснянського району ГТУЮ у м. Києві про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ТОВ «Київшляхтторг» від 18.08.2015 №10661440012011194. Скасувати рішення державної податкової інспекції у Деснянському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 19.08.2015 №159 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Київшляхтторг» ( код ЄДРПОУ 38707749). В решті позовних вимог відмовити. Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя А.В. Літвінова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2016 |
Оприлюднено | 18.11.2016 |
Номер документу | 62713992 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Літвінова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні