Ухвала
від 10.11.2016 по справі 26/107/09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 29/49/16-29/49/16

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

за результатами розгляду заяви ліквідатора Клименка О.Ю., клопотання та скарги Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області

10.11.2016 Справа № 26/107/09

м. Запоріжжя

Кредитори :

1/ Управління Пенсійного фонду України в м. Бердянську та Бердянському районі Запорізької області (71112 м.Бердянськ Запорізької області пл. 1 Бердянської Ради, 2);

2/ Бердянський міський центр зайнятості (71100 м.Бердянськ Запорізької області вул. Комунарів, 14/2);

3/ Відкрите акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго" в особі Бердянського міського району електричних мереж (71118 м.Бердянськ Запорізької області пр. 12 Грудня, 25);

4/ Запорізьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекції (69600 м.Запоріжжя вул. Сєдова, 12);

5/ Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Бердянську Запорізької області (71100 м.Бердянськ Запорізької області вул. Р. Люксембург, 57);

6/ Бердянська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області (71100 м.Бердянськ Запорізької області пр. Праці, 20);

7/ Запорізький обласний центр з гідрометеорології державної гідрометеорологічної служби Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (69063 м. Запоріжжя вул. Свердлова, 10);

8/ ОСОБА_2 (АДРЕСА_1);

Банкрут - Державне підприємство "Аеропорт Бердянськ", код з ЄДР - 25763986 (71122 м.Бердянськ Запорізької області, Аеропорт)

про визнання банкрутом

Суддя В.А. Кричмаржевський

За участю :

- ліквідатора Клименка О.Ю.

- арбітражного керуючого - Персюка С.В. та представників:

- кредитора-3 - Карпенко Ю.П.

- Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області - Новикової О.О.

- Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області - Літвінової В.Ю.

- прокуратури Запорізької області - Троня Г.М.

Установив :

До господарського суду Запорізької області 06 червня 2016р. звернувся із заявою арбітражний керуючий Клименко О.Ю., який виконує повноваження ліквідатора у справі № 26/107/09 про банкрутство Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ», про припинення повноважень ліквідатора у цій справі.

Також до суду 16 червня 2016р. звернулося Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області зі скаргою на неправомірну бездіяльність Міністерства інфраструктури України, що полягає в неповерненні цілісного майнового комплексу Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ» з комунальної до державної власності в особі ДП «Аеропорт Бердянськ» залишковою вартістю - 301 000грн., просить суд зобов'язати Міністерство інфраструктури України: - видати наказ, яким створити комісію із залученням посадових осіб Бердянської міської ради Запорізької області для прийняття цілісного майнового комплексу Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ» з комунальної до державної власності; - прийняти і підписати з Бердянською міською радою Запорізької області акт приймання-передачі цілісного майнового комплексу Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ» з комунальної власності до державної власності в особі ДП «Аеропорт Бердянськ»; - забезпечити явку представника у судові засідання у справі № 26/107/09 про банкрутство ДП «Аеропорт Бердянськ».

Вважає, що Міністерство інфраструктури України постійно проявляє бездіяльність у вирішенні питання щодо повернення цілісного майнового комплексу Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ» з комунальної до державної власності, що призводить до затягування ліквідаційної процедури банкрута та порушення прав і законних інтересів кредиторів ДП «Аеропорт Бердянськ».

Згідно з ухвалою господарського суду у цій справі від 11 жовтня 2016р. розгляд заяви ліквідатора та скарги Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області призначений на 10 листопада 2016р. о 10-00год.

Від Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області 04 листопада 2016р. надійшло до господарського суду Запорізької області письмове клопотання про відсторонення Клименка О.Ю. від виконання повноважень ліквідатора у справі № 26/107/09 про банкрутство ДП «Аеропорт Бердянськ» у зв'язку з анулюванням виданого йому 28.03.2013р. свідоцтва № 618 про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).

Враховуючи те, що заява Клименка О.Ю. про припинення його повноважень ліквідатора у цій справі та письмове клопотання Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області про відсторонення Клименка О.Ю. від виконання повноважень ліквідатора у справі № 26/107/09 про банкрутство ДП «Аеропорт Бердянськ» пов'язані між собою, суд вважає за можливе розглянути клопотання і заяву одночасно в одному судовому засіданні.

Міністерство інфраструктури України не забезпечило явку в судове засідання свого представника, натомість 10 жовтня 2016р. надіслало письмовий відзив на скаргу, у якому просить повністю відмовити Головному територіальному управлінню юстиції у Запорізькій області у задоволенні скарги, вважаючи викладені у ній доводи необґрунтованими та безпідставними, вказавши про те, що Державне підприємство «Аеропорт Бердянськ» не відноситься до сфери управління Міністерства інфраструктури України, пославшись на рішення уряду України, до відзиву додані документальні докази.

З огляду на обмеженість розгляду справи визначеними законом процесуальними строками, відсутність перешкод для розгляду справи, достатність матеріалів справи для розгляду та прийняття відповідного рішення, судове засідання відбулося за відсутності представника Міністерства інфраструктури України, згідно зі статтею 75 ГПК України.

Судове засідання фіксувалось за допомогою програмно-апаратного комплексу «Оберіг».

Розглянувши заяву ліквідатора Клименка О.Ю. про припинення його повноважень, клопотання Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області про відсторонення Клименка О.Ю. від повноважень ліквідатора у цій справі, скаргу Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області на неправомірну бездіяльність Міністерства інфраструктури України, суд вважає заяву та клопотання такими, що підлягають задоволенню, а скаргу на бездіяльність Міністерства інфраструктури України такою, що не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до пункту третього статті 114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) може бути звільнений господарським судом від виконання повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора за його заявою.

Усунення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора ) від виконання ним своїх обов'язків здійснюється господарським судом, у тому числі, і за власною ініціативою у разі припинення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).

Як вбачається з матеріалів справи, наказом Міністерства юстиції України від 28.04.2016р. № 1264/5 анульовано свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №618, видане 28.03.2013р. Клименку О.Ю., а тому у суду наявні підстави для усунення Клименка О.Ю. від виконання обов'язків ліквідатора у справі № 26/107/09 про банкрутство Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ».

Згідно з пунктом першим статті 114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.

Під час призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) господарський суд не пов'язаний з кандидатурами арбітражних керуючих, запропонованими комітетом кредиторів, та має право призначити арбітражного керуючого самостійно.

До арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), які призначаються на державні підприємства, Кабінет Міністрів України може встановлювати додаткові вимоги.

Від комітету кредиторів банкрута 03 жовтня 2016р. надійшло клопотання про призначення ліквідатора судом самостійно (т.11 а.с.150).

До господарського суду Запорізької області 03 листопада 2016р. арбітражним керуючим Персюком Сергієм Володимировичем подана письмова згода на виконання повноважень ліквідатора у справі № 26/107/09 про банкрутство Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ», до якої додані передбачені Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» документи.

Відповідно до статті 114 Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» під час призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) господарський суд не пов'язаний з кандидатурами арбітражних керуючих, запропонованих комітетом кредиторів, та має право призначити арбітражного керуючого самостійно.

А тому, враховуючи вищезгадане законодавство, клопотання комітету кредиторів про призначення ліквідатора судом самостійно, та розглянувши кандидатуру ліквідатора, суд вважає, що арбітражний керуючий Персюк С.В. може виконувати повноваження ліквідатора у цій справі, оскільки він має достатній практичний досвід при виконанні повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), відповідально виконує повноваження у якості арбітражного керуючого в інших справах.

Суд погоджується з цією кандидатурою та призначає Персюка С.В. (свідоцтво № 139 від 12.02.2013р. про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) ліквідатором у цій справі.

Стосовно скарги Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області від 15.06.2016р. за № 13-18/5953 на неправомірну бездіяльність Міністерства інфраструктури України, то вона є безпідставною, виходячи з наступного.

Статтею 6 Конституції України визначено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У статтях 113, 116, 117 Конституції України визначено, що Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади, який спрямовує і координує роботу міністерств, інших органів виконавчої влади, та в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання (частина перша статті 117).

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України здійснює виконавчу владу безпосередньо та через міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим та місцеві державні адміністрації, спрямовує, координує та контролює діяльність цих органів. Міністерства та інші центральні органи підконтрольні йому (частина друга статті 21). Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов'язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України (ч.ч.1, 2 статті 49 цього Закону).

Законом України «Про центральні органи виконавчої влади» передбачено, що міністерства, інші центральні органи виконавчої влади у своїй діяльності керуються Конституцією України, цим та іншими законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України , іншими актами законодавства України (частина перша статті 3 Закону). Кабінет Міністрів України спрямовує та координує діяльність центральних органів виконавчої влади через міністра у порядку, визначеному цим Законом та актами Кабінету Міністрів України (частина перша статті 18).

Пунктом 1 Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460, що Міністерство інфраструктури України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Міністерство інфраструктури є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах автомобільного, залізничного, морського та річкового транспорту, надання послуг поштового зв'язку, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері авіаційного транспорту та використання повітряного простору України , дорожнього господарства, навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства, торговельного мореплавства, з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті, а також державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Мінінфраструктури у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства (пункт 2 Положення про Мінінфраструктури України).

Правові основи управління об'єктами державної власності врегульовано нормами Закону України «Про управління об'єктами державної власності».

Згідно зі статтею 1 цього Закону управління об'єктами державної власності - здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

Кабінет Міністрів України є суб'єктом управління, що визначає об'єкти управління державної власності, стосовно яких виконує функції з управління, а також об'єкти управління державної власності, повноваження з управління якими передаються іншим суб'єктам управління, визначеним цим Законом (частина перша статті 5 Закону).

У абзаці п'ятому частини першої статті 4 цього Закону визначено, що суб'єктами управління об'єктами державної власності є міністерства , інші органи виконавчої влади та державні колегіальні органи (далі - уповноважені органи управління).

Здійснюючи управління об'єктами державної власності, Кабінет Міністрів України , зокрема:

-визначає органи виконавчої влади та державні колегіальні органи, які здійснюють функції з управління об'єктами державної власності (пункт 1 частини другої статті 5 Закону);

- визначає порядок відчуження та списання об'єктів державної власності (підпункт «и» пункту 18 частини другої статті 5 Закону).

Згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 березня 2011р. №265 «Питання управління Міністерством інфраструктури об'єктами державної власності» державне підприємство «Аеропорт Бердянськ» (код з ЄДРПОУ-25763986) не включено до Переліку підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства інфраструктури України (додаток 1 до Розпорядження).

А оскільки банкрут у справі - Державне підприємство «Аеропорт Бердянськ» (код з ЄДРПОУ-25763986) до такого Переліку не включений, то і функції з управління вказаним об'єктом державної власності у Міністерства інфраструктури України відсутні .

За Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2007р. №995 «Про передачу цілісного майнового комплексу державного підприємства «Аеропорт Бердянськ» у власність територіальної громади м.Бердянська» прийнято рішення про передачу цілісного майнового комплексу державного підприємства «Аеропорт Бердянськ», яке не має можливості самостійно забезпечувати свою сертифікаційну придатність, з державної власності у власність територіальної громади міста за умови неприйняття міськрадою рішень, внаслідок яких може бути відчужено зазначене майно або змінено його профільне призначення.

Вказане розпорядження Кабінету Міністрів України на день розгляду скарги господарським судом Запорізької області не скасоване , тобто, є чинним.

Ці акти Кабінету Міністрів України якраз і є підтвердженням того, що Міністерство інфраструктури жодним чином не може розпоряджатись цілісним майновим комплексом Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ» і навіть приймати будь-які рішення про повернення цього майна з комунальної власності, яке у даний час правомірно знаходиться у власності територіальної громади міста Бердянська в особі Бердянської міської ради, у державну власність.

Підсумовуючи викладене, суд вважає скаргу Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області на неправомірну бездіяльність Міністерства інфраструктури України безпідставною та нормативно не обґрунтованою, оскільки банкрут - Державне підприємство "Аеропорт Бердянськ", код з ЄДРПОУ - 25763986, м. Бердянськ Запорізької області, його цілісний майновий комплекс, не належать до сфери управління Міністерства інфраструктури України.

Керуючись статтями 40, 112, 113, 114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

Ухвалив :

Заяву ліквідатора Клименка О.Ю. від 06 червня 2016р. про припинення його повноважень як ліквідатора у справі № 26/107/09 про банкрутство Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ» та клопотання Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області від 04.11.2016р. №13-18/9433 про відсторонення арбітражного керуючого Клименка О.Ю. від виконання повноважень ліквідатора у справі № 26/107/09 про банкрутство Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ», код з ЄДР - 25763986, м.Бердянськ Запорізької області, задовольнити.

Усунути Клименка О.Ю. від виконання обов'язків ліквідатора у справі № 26/107/09 про банкрутство Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ», код з ЄДР - 25763986, м. Бердянськ Запорізької області.

Призначити ліквідатором у справі № 26/107/09 про банкрутство Державного підприємства «Аеропорт Бердянськ», код з ЄДР - 25763986, м.Бердянськ Запорізької області, арбітражного керуючого Персюка Сергія Володимировича (свідоцтво № 139 від 12.02.2013р. про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).

Скаргу Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області від 15.06.2016р. № 13-18/5953 на неправомірну бездіяльність Міністерства інфраструктури України, м. Київ, залишити без задоволення.

Зобов'язати Клименка О.Ю. в установленому законом порядку у триденний строк передати новопризначеному ліквідатору - арбітражному керуючому Персюку С.В. усю наявну фінансову та іншу документацію, печатки, штампи, що належать Державному підприємству «Аеропорт Бердянськ», код з ЄДР - 25763986, м. Бердянськ Запорізької області.

Копії ухвали надіслати : кредиторам, боржнику, Клименку О.Ю., ліквідатору Персюку С.В., Головному територіальному управлінню юстиції у Запорізькій області, Міністерству інфраструктури України, прокуратурі Запорізької області, Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Запорізькій області, державному реєстратору Бердянської міської ради.

Суддя В.А. Кричмаржевський

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення10.11.2016
Оприлюднено18.11.2016
Номер документу62714942
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —26/107/09

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 21.10.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 18.09.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кричмаржевський В.А.

Ухвала від 23.08.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кричмаржевський В.А.

Ухвала від 14.08.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кричмаржевський В.А.

Ухвала від 24.06.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кричмаржевський В.А.

Ухвала від 14.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кричмаржевський В.А.

Ухвала від 05.04.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кричмаржевський В.А.

Ухвала від 05.10.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кричмаржевський В.А.

Ухвала від 13.12.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кричмаржевський В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні