Постанова
від 09.11.2016 по справі 910/8975/16
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" листопада 2016 р. Справа№ 910/8975/16

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Пантелієнка В.О.

суддів: Верховця А.А.

ОСОБА_1

за участю секретаря Халько В.А.,

та представників:

від позивача - ОСОБА_2 - дов. б/н від 10.10.2016р.,

від відповідача - ОСОБА_3 - паспорт, ОСОБА_4 - дов. б/н від 16.09.2016р.,

від третьої особи - ОСОБА_5 - дов. №57/7.2 від 05.01.2016р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу громадської спілки Українська ліга американського футболу

на рішення господарського суду м.Києва від 25.07.2016р.

у справі №910/8975/16 (суддя Марченко О.В.)

за позовом громадської спілки Національна федерація американського

футболу України

до громадської спілки Українська ліга американського футболу

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Міністерство молоді та спорту України

про заборону вчинення дій та заборону використання позначення

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду м.Києва від 25.07.2016р. у справі №910/8975/16 позов задоволено частково. Заборонено ГС Українська ліга американського футболу проведення чемпіонату України з американського футболу на території України. Стягнуто з ГС Українська ліга американського футболу з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання даного рішення суду, на користь ГС Національна федерація американського футболу України 1 378 грн. судового збору. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції ГС Українська ліга американського футболу звернулася до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення суду скасувати та постановити нове, яким відмовити в позові позивачу повністю.

У відзиві на апеляційну скаргу ГС Національна федерація американського футболу України просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги відповідача, а рішення господарського суду м.Києва від 25.07.2016р. залишити без змін.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 01.09.2016р. апеляційну скаргу було прийнято до провадження та призначено до розгляду на 26.09.2016р., зобов'язано апелянта надати суду докази надсилання апеляційної скарги третій особі.

Ухвалами Київського апеляційного господарського суду від 26.09.2016р. та від 12.10.2016р. розгляд справи відкладався на підставі ст. 77 ГПК України.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, Київський апеляційний господарський суд вважає, що скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що ГС «Національна федерація американського футболу України» (далі - Федерація) звернулася до господарського суду міста Києва з позовом про: заборону ГС «Українська ліга американського футболу» (далі - Ліга), а також громадським організаціям фізкультурно-спортивної спрямованості проведення чемпіонату України, а також офіційних спортивних заходів з американського футболу на території України; заборону Лізі, а також громадським організаціям фізкультурно-спортивної спрямованості використання словосполучення «Чемпіонат України» як складової будь-якого зображення або позначення в рекламних оголошеннях, матеріалах, бланках, написах.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 19.05.2016р. було порушено провадження у справі.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 13.06.2016р. було залучено до участі у справі Міністерство молоді та спору України (далі - Міністерство) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, представник якого в своєму відзиві (а.с.77-79) зазначив, що згідно ч. 9 ст. 45 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» (далі - Закон) вирішення спорів, що виникають між суб'єктами у сфері фізичної культури і спорту, здійснюється відповідно до закону постійно діючим спортивним третейськім судом.

Оскільки в Україні не створено постійно діючого спортивного третейського суду, що передбачено ч. 9 ст. 45 Закону, то, на думку колегії суддів, даний спір має вирішуватись по суті судом господарської юрисдикції.

Згідно ст. 20 Закону спортивні федерації (асоціації, спілки, об'єднання тощо) (далі - спортивні федерації) - громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості, основними завданнями яких є:

забезпечення інтересів членів відповідних спортивних федерацій у сфері спорту, в тому числі сприяння захисту їх соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних та інших інтересів;

сприяння розвитку відповідного виду (видів) спорту шляхом участі у розробленні та виконанні відповідних програм;

залучення різних груп населення до фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності;

сприяння підготовці спортсменів національних збірних команд та забезпечення їх участі в офіційних міжнародних спортивних змаганнях;

організація та проведення фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів;

участь у здійсненні кадрового забезпечення розвитку відповідного виду (видів) спорту;

сприяння розвитку міжнародного співробітництва у сфері фізичної культури і спорту.

Відповідно до частин першої і четвертої статті 20 Закону спортивні федерації (асоціації, спілки, об'єднання тощо) (далі - спортивні федерації) - це громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості, основними завданнями яких є: забезпечення інтересів членів відповідних спортивних федерацій у сфері спорту, в тому числі сприяння захисту їх соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних та інших інтересів; сприяння розвитку відповідного виду (видів) спорту шляхом участі у розробленні та виконанні відповідних програм; залучення різних груп населення до фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності; сприяння підготовці спортсменів національних збірних команд та забезпечення їх участі в офіційних міжнародних спортивних змаганнях; організація та проведення фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів; участь у здійсненні кадрового забезпечення розвитку відповідного виду (видів) спорту; сприяння розвитку міжнародного співробітництва у сфері фізичної культури і спорту.

У найменуванні спортивної федерації зазначається вид спорту, розвитку якого вона сприяє.

Позивач зазначає, що Федерація є неприбутковою всеукраїнською незалежною фізкультурно-спортивного спрямування організацією, головною метою якої є забезпечення та сприяння зростання рівня і масовості американського футболу в Україні на основі консолідації і координації зусиль громадян і організацій, зацікавлених у розвитку цього виду спорту.

Згідно з частинами шостою і сьомою статті 20 Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, може надати спортивній федерації статус національної спортивної федерації.

Статус національної спортивної федерації надається лише одній спортивній федерації з відповідного виду спорту, яка має всеукраїнський статус. Статус національної спортивної федерації інвалідів надається лише одній спортивній федерації окремо для інвалідів з ураженнями опорно-рухового апарату, вадами зору, слуху та розумового і фізичного розвитку.

Підпунктами 22 і 30 пункту 4 Положення про Міністерство, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 №220 (далі - Положення), встановлено, що Міністерство відповідно до покладених на нього завдань: організовує та проводить чемпіонати України з видів спорту, визнаних в Україні, інші всеукраїнські та міжнародні спортивні заходи, забезпечує участь національних збірних команд у міжнародних змаганнях, погоджує проведення міжнародних змагань на території України; приймає рішення про надання громадській організації фізкультурно-спортивної спрямованості статусу національної або відмову в його наданні.

Відповідно до наказу Міністерства молоді та спорту України від 17.03.2015р. №727 Федерації надано статус національної спортивної федерації.

Наказом Міністерства юстиції України від 18.01.2016р. №106/5 підтверджено всеукраїнський статус Федерації.

Згідно із частиною восьмою статті 20 Закону спортивні федерації із статусом національної спортивної федерації відповідно до договору з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту:забезпечують розвиток відповідного виду спорту; представляють вид спорту у відповідних міжнародних спортивних федераціях, перелік яких затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, з урахуванням пропозицій Національного олімпійського комітету України, Національного комітету спорту інвалідів України, Спортивного комітету України, та на міжнародних спортивних змаганнях; здійснюють у визначеному порядку організацію та проведення офіційних міжнародних спортивних змагань на території України та всеукраїнських спортивних змагань; інформують центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, про проведення всіх спортивних заходів та про рейтинг спортсменів за підсумками змагань.

З матеріалів справи вбачається, що 02.09.2015р. між Федерацією і Міністерством було укладено договір №121/5.2/15 про співпрацю (далі - Договір, а.с 13-19), за умовами якого:

- Міністерство є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у молодіжній сфері, сфері фізичної культури і спорту; Міністерство сприяє національним спортивним федераціям України у забезпеченні розвитку олімпійських і неолімпійських видів спорту; Федерація є добровільною, неприбутковою всеукраїнською громадською організацією фізкультурно-спортивної спрямованості, керується вимогами Конституції України, Закону, Закону України «Про громадські об'єднання» , нормативно-правовими актами, що діють у сфері фізичної культури і спорту, регламентних вимог відповідної міжнародної спортивної організації, свого статуту, сприяє розвитку виду спорту - американського футболу (преамбула Договору);

- предметом Договору є співпраця між Міністерством і Федерацією з метою забезпечення розвитку виду спорту - американського футболу (пункт 1.1 Договору);

- Міністерство уповноважує Федерацію щодо забезпечення розвитку виду спорту американського футболу і надає виключне право представляти вид спорту на міжнародних спортивних змаганнях, а також право на організацію та проведення офіційних міжнародних спортивних змагань з ваду спорту - американського футболу на території України та всеукраїнських спортивних заходів (пункт 1.2 Договору);

- рішення Міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання Федерацією (пункт 1.3 Договору);

- надані Міністерством повноваження щодо забезпечення розвитку виду спорту - американського футболу не підлягають передачі Федерацією третій стороні (пункт 1.4 Договору);

- сторони за умовами Договору беруть на себе зобов'язання, які визначають умови спільної роботи з забезпечення розвитку виду спорту - американського футболу (пункт 1.5 Договору);

- Федерація:

забезпечує зі своїми відокремленими підрозділами співпрацю щодо розвитку американського футболу в Україні з відповідними місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування (підпункт 2.2.1 пункту 2.2 Договору);

надає у встановленому законодавством порядку пропозиції Міністерству, погоджені з відповідними місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування, щодо проведення на території України міжнародних спортивних змагань з американського футболу для подання заявок на включення їх до календарних планів відповідних міжнародних спортивних організацій (підпункт 2.2.4 пункту 2.2 Договору);

організовує проведення офіційних всеукраїнських та міжнародних змагань з американського футболу на території України на високому організаційному рівні, із забезпеченням кваліфікованого та об'єктивного суддівства (підпункт 2.2.14 пункту 2.2 Договору);

- Договір вступає в силу з дня його підписання сторонами і є чинним протягом терміну дії, наданого Федерації статусу національної спортивної федерації (пункт 6.1 Договору).

Договір підписано уповноваженими представниками Федерації і Міністерства та скріплено печатками.

У встановленому порядку Договір не оспорений, не розірваний, не визнаний недійсним.

Договір є дійсним, укладеним належним чином та є обов'язковим для виконання сторонами.

Але колегія суддів звертає увагу на те, що умовами Договору не передбачено право позивача забороняти проводити на території України чемпіонат України з американського футболу іншими суб'єктами.

Тому місцевий суд припустився помилки, задовольняючи позов в цій частині, і рішення суду в цій частині підлягає скасуванню.

Відповідно до вимог ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази на своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

За таких обставин, Київський апеляційний господарський суд вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а рішення суду першої інстанції - скасуванню в частині заборони ГС Українська ліга американського футболу проводити чемпіонат України з американського футболу на території України. В цій частині позову також слід відмовити. В решті оскаржуване рішення є законним і обґрунтованим і його треба залишити без змін. Стягнути з ГС Національна федерація американського футболу України понесені відповідачем судові витрати.

Керуючись ст.ст.99, 101, 103, 105 ГПК України, Київський апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ГС Українська ліга американського футболу задовольнити частково.

Рішення господарського суду м.Києва від 25.07.2016р. у справі №910/8975/16 скасувати частково.

Відмовити ГС Національна федерація американського футболу України в задоволенні позову в частині заборони ГС Українська ліга американського футболу проводити чемпіонат України з американського футболу на території України.

В решті оскаржуване рішення господарського суду м.Києва від 25.07.2016р. залишити без змін.

Стягнути з ГС Національна федерація американського футболу України (03151, м.Київ, вул. М. Мішина, буд. 3, код ЄДРПОУ 39288484) на користь ГС Українська ліга американського футболу (04201, м. Київ, вул. Кондратюка, 7, код ЄДРПОУ 40298368) 1 515,80 грн. в порядку повернення сплаченого судового збору за подання апеляційної скарги.

Справу №910/8975/16 повернути до господарського суду м.Києва, який зобов'язати видати відповідний наказ.

Постанова може бути оскаржена до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня її прийняття.

Головуючий суддя В.О. Пантелієнко

Судді А.А. Верховець

ОСОБА_1

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення09.11.2016
Оприлюднено21.11.2016
Номер документу62749300
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/8975/16

Постанова від 21.03.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Ухвала від 14.03.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Ухвала від 22.02.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Ухвала від 18.01.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Постанова від 09.11.2016

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пантелієнко В.О.

Ухвала від 09.11.2016

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пантелієнко В.О.

Окрема думка від 09.11.2016

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пантелієнко В.О.

Ухвала від 01.09.2016

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пантелієнко В.О.

Рішення від 25.07.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 11.07.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні