ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 16 листопада 2016 року № 826/13472/16 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Іщука І.О. розглянув в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовомНаціональної комісії з цінних паперів та фондового ринку доТовариства з обмеженою відповідальністю «Метіда-Капітал» провадження у справі відкрито відповідно до ухвали Окружного адміністративного суду м.Києва від 05.09.2016 року, про стягнення штрафу в розмірі 3 400,00 грн., ВСТАНОВИВ: Спірні правовідносини врегульовані Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (надалі – Закон N 448/96-ВР), положеннями якого визначено правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні; Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 N 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 р. за N 2180/24712 (надалі – Положення N 2826), яким врегульовано склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск)) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску)) цінних паперів емітентами цінних паперів, а також регулює строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті (веб-сторінці); Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006 року N 3480-IV (надалі – Закон N 3480-IV); Положенням про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 25.09.2012 р. № 1283 за № 1737/22049 (надалі – Положення № 1283); Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 N 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 р. за N 1855/22167 (надалі – Правила N 1470). Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону N 3480-IV розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Згідно із ч. ч. 1, 2 ст. 2 Закону N 3480-IV фондовий ринок (ринок цінних паперів) - сукупність учасників фондового ринку та правовідносин між ними щодо розміщення, обігу та обліку цінних паперів і похідних (деривативів). Учасники фондового ринку - емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку. Професійні учасники фондового ринку - юридичні особи, утворені в організаційно-правовій формі акціонерних товариств або товариств з обмеженою відповідальністю, які на підставі ліцензії, виданої Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, провадять на фондовому ринку професійну діяльність, види якої визначені законами України. Професійна діяльність з торгівлі цінними паперами на фондовому ринку провадиться торговцями цінними паперами, які створюються у формі господарського товариства та для яких операції з цінними паперами та іншими фінансовими інструментами є виключним видом діяльності, крім випадків, передбачених цим Законом, а також банками (ч. 1 ст. 17 цього ж Закону). Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону N 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ч. 4 ст. 6 цього ж Закону). Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звертається до суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери (ч. 28 цієї ж статті). Відповідно до п.п. 4, 5, 6, 7 розділу І Положення № 1283 Дані торговця цінними паперами подаються до центрального апарату Комісії відповідно до нормативно-правових актів Комісії, що регулюють подання Даних та інформацій професійними учасниками фондового ринку у вигляді електронних документів до Комісії, за винятком випадку, передбаченого пунктом 8 цього розділу. Дані торговця цінними паперами складаються з використанням Системи довідників та класифікаторів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженої рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08 травня 2012 року N 646, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25 травня 2012 року за N 831/21143 (далі - Система довідників та класифікаторів). Дані торговця цінними паперами складаються відповідно до опису розділів та схем XML файлів, визначених окремим документом нормативно-технічного характеру. Дані подаються до Комісії в обсязі, що встановлений цим Положенням, не пізніше строків, визначених у пункті 1 розділу III цього Положення. Пунктом п. 1 розділу ІІІ Положення № 1283 визначено, що торговець цінними паперами подає Дані до центрального апарату Комісії у строки: місячні - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним; нерегулярні - протягом трьох робочих днів після дати виникнення нерегулярних даних. В силу приписів п.п. 10, 14 Закону N 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Пунктом 6 ч. 1 ст. 11 Закону N 448/96-ВР встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до п.п. 2-5 розділу 18 Правил N 1470 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку. Частинами 2 та 3 ст. 11 Закону N 448/96-ВР встановлено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Виходячи із системного аналізу наведених вище правових норм слід дійти висновку, що чинним законодавством визначено строки та порядок подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) адміністративних даних (далі - Дані) торговцем цінними паперами щодо своєї професійної діяльності на фондовому ринку. Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було допущено порушення вимог п. 1 р. ІІІ Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 25.09.2012 р. № 1283 в частині неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2015 р. Позовні вимоги позивача ґрунтуються на постанові про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 25.01.2016 р., яку було скеровано відповідачу, що підтверджується наявними в матеріалах справи: списком згрупованих рекомендаційних відправлень від 25.01.2016 р. та копією фіскального чеку від 25.01.2016 р. № 8929; постанові про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 12.02.2016 р., яку було скеровано відповідачу 15.02.2016 р., що підтверджується списком згрупованих рекомендаційних відправлень та фіскальним чеком ДП УДППЗ «Укрпошта» від 15.02.2016 р. № 1387; постанови № 96-ЦА-УП-ЮО про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.02.2016 р., яку було скеровано відповідачу супровідним листом згідно списку згрупованих рекомендаційних відправлень та фіскального чеку ДП УДППЗ «Укрпошта» від 02.03.2016 р. № 0993. Виходячи з вищенаведених норм чинного законодавства України, поданих позивачем документів і матеріалів, з'ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано заперечень проти позову, не спростовано доводів позивача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та законними, а надані позивачем докази та зазначені ним обставини є достатніми для прийняття рішення по справі в порядку скороченого провадження про задоволення адміністративного позову. На підставі вищенаведених норм законодавства та керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 99, 158, 159, 160, 161, 162, 1832 та 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - П О С Т А Н О В И В: 1. Позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Метіда-Кепітал» (код ЄДРПОУ 34556818) штраф у розмірі 3 400,00 (три тисячі чотириста) гривень 00 копійок до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106. Постанова підлягає негайному виконанню в порядку статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Суддя І.О. Іщук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2016 |
Оприлюднено | 22.11.2016 |
Номер документу | 62775694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Іщук І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні