КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 825/2011/16 Головуючий у 1-й інстанції: Поліщук Л.О Суддя-доповідач: Бабенко К.А
У Х В А Л А
Іменем України
17 листопада 2016 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Кузьменка В.В., Степанюка А.Г., секретаря Поправки К.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Носівської міської виборчої комісії Чернігівської області на Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2016 року у справі за адміністративним позовом суб'єктів виборчого процесу - ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 до Носівської міської виборчої комісії Чернігівської області, за участю Третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача - Центральної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування Постанови, зобов'язання вчинити певні дії , -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2016 року адміністративний позов задоволено частково.
Не погоджуючись із зазначеними судовим рішенням, Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення голови Відповідача та представників Сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а Постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.
Постановою Центральної виборчої комісії «Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року» № 437 від 07.10.2016 року призначено на неділю, 18 грудня 2016 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів та оголошено з 29 жовтня 2016 року початок виборчого процесу перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених пунктом 1 цієї постанови, зокрема, Носівської міської об'єднаної територіальної громади Чернігівської області.
Згідно з пунктом 2 частини другої ст. 25 Закону України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 року № 595-VIII (надалі - Закон № 595-VIII), виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна територіальна виборча комісія утворює територіальні виборчі округи відповідно до цього Закону, встановлює їх межі та єдину нумерацію.
Відповідно до частини другої ст. 16 Закону № 595-VIII, загальний склад (кількість депутатів) сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради визначається відповідно до частин третьої та четвертої цієї статті залежно від кількості виборців, які належать до територіальних громад сіл, селищ, міст, проживають на території району в місті, району, області.
Згідно з пунктом 4 частини третьої ст. 16 Закону № 595-VIII, загальний склад (кількість депутатів) місцевої ради при чисельності виборців від 5 тисяч до 20 тисяч становить 26 депутатів.
Відповідно до відомостей Державного реєстру виборців про кількість виборців, які проживають на території Носівської міської ради об'єднаної територіальної громади Чернігівської області , становить 17668 осіб.
Постановою Носівської міської виборчої комісії Чернігівської області «Про утворення територіальних виборчих округів для проведення перших місцевих виборів депутатів Носівської об'єднаної територіальної громади» від 09 листопада 2016 року № 5 (а.с.23-28) утворено 26 територіальних виборчих округів із закріпленими до них межами для проведення перших виборів депутатів Носівської об'єднаної територіальної громади з урахуванням меж номерів виборчих дільниць та кількістю виборців у кожному виборчому окрузі.
Згідно з частиною п'ятою ст. 17 Закону № 595-VIII, для проведення виборів депутатів міської (міста з районним поділом, міста, до складу якого входить інше місто, село, селище) ради відповідна міська територіальна виборча комісія не пізніш як за 37 днів до дня чергових або перших місцевих виборів утворює на території кожного району в місті, міста, села, селища, що входить до складу цього міста, територіальні виборчі округи. Кількість виборців у таких округах має бути за можливості максимально наближеною до середньої кількості виборців у територіальному виборчому окрузі відповідного багатомандатного округу, що обчислюється шляхом ділення кількості виборців, виборча адреса яких віднесена до відповідного багатомандатного виборчого округу, на загальний склад відповідної місцевої ради (далі - середня кількість виборців у територіальному виборчому окрузі відповідного багатомандатного округу). На території кожного села, селища, району в місті, міста, яке входить до іншого міста, утворюється один територіальний виборчий округ з виборів депутатів міської ради або кілька територіальних виборчих округів з виборів депутатів міської ради з приблизно однаковою кількістю виборців. Територіальний виборчий округ з виборів депутатів міської ради міста (міста з районним поділом, міста, до складу якого входить інше місто, село, селище) може включати територію одного району в місті, міста, села або селища, що входять до складу відповідного міста, або одну частину району в місті, міста, села або селища. Кількість територіальних виборчих округів у межах багатомандатного округу, що утворюються на території кожного району в місті, села, селища, міста, визначається відповідно до частин першої та третьої цієї статті. Орієнтовна середня кількість виборців у територіальних виборчих округах у межах багатомандатного округу, що утворюються на території відповідного району в місті, села, селища, міста, визначається територіальною виборчою комісією на підставі відомостей Державного реєстру виборців про кількість виборців, які проживають на території відповідного району в місті, села, селища, міста, що подаються органом ведення Державного реєстру виборців до міської територіальної виборчої комісії не пізніш як за 40 днів до дня чергових або перших місцевих виборів.
Тобто, з урахуванням вимог частини 5 статті 17 Закону № 595-VIII, середня кількість виборців у кожному з 26 територіальних виборчих округів становить 679 чоловік (17668 - загальна кількість виборців, яку поділено на кількість округів - 26).
Проте, як вбачається з оскарженої Позивачем Постанови, Відповідачем створено територіальні виборчі округи, зокрема, № 19 (с. Іржавець Носівського району Чернігівської області), № 20 (с. Козари Носівського району Чернігівської області) та №№ 22, 23, 24 (с. Володькова Дівиця Носівського району Чернігівської області) з порушенням вимог частини п'ятої ст. 17 Закону № 595-VIII, тому як кількість виборців у територіальних виборчих округах №№ 19, 20, 22, 23,24 складає 311, 426, 919, 922 та 806 осіб відповідно.
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, щодо визнання протиправною та скасування Постанови Відповідача «Про утворення територіальних виборчих округів для проведення перших місцевих виборів депутатів Носівської об'єднаної територіальної громади» від 09.11.2016 року № 5 в частині утворення територіальних виборчих округів №№ 19, 20, 22, 23, 24 та зобов'язання Відповідача утворити зазначені територіальні округи згідно з вимогами частини п'ятої ст. 17 Закону № 595-VIII.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, за таких підстав, апеляційна скарга залишається без задоволення, а Постанова суду першої інстанції - без змін.
Як вбачається з матеріалів справи, при поданні апеляційної скарги на Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2016 року Відповідачем не надано доказів сплати судового збору.
Оскільки станом на момент розгляду апеляційної скарги доказів відповідної сплати судового збору Відповідачем не надано, керуючись ст. 94 та частиною дев'ятою ст. 172 Кодексу адміністративного судочинства України, судовий збір підлягає стягненню з Відповідача у розмірі, передбаченому Законом України «Про судовий збір» від 08.07.2011 року №3674-VI.
Згідно з частиною першою ст. 4 Закону України «Про судовий збір» від 8 липня 2011 року № 3674-VI (надалі - Закон №3674-VI), судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до пп. 1) п. 3 частини другої зазначеної статті, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано, зокрема фізичною особою, ставка судового збору становить 0,4 розміру мінімальної заробітної плати.
А згідно з пп. 2) п. 3 частини другої ст. 4 Закону №3674-VI, за подання до адміністративного суду апеляційної скарги, зокрема на рішення суду ставка судового збору становить 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні, зокрема позовної заяви.
Відповідно до частини шостої ст. 6 Закону №3674-VI, у разі коли позов немайнового характеру подається одночасно кількома позивачами до одного або кількох відповідачів, судовий збір сплачується кожним позивачем окремим платіжним документом у розмірах, установлених статтею 4 цього Закону за подання позову немайнового характеру.
Як вбачається з адміністративного позову п'ятьма Позивачами заявлено позовні вимоги немайнового характеру, у зв'язку з чим за подачу апеляційної скарги Відповідач мав сплатити судовий збір у сумі 3031,60 грн. (1378,00 грн. х 0,4 х 5 х 110 %), тому як мінімальну заробітну плату встановлено Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік», яка на перше січня 2016 року становить 1378 грн.
Керуючись ст.ст. 94, 172, 177, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Носівської міської виборчої комісії Чернігівської області залишити без задоволення, а Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2016 року - без змін.
Стягнути з Носівської міської виборчої комісії Чернігівської області (код за ЄДРПОУ 34209434) на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 3031 (три тисячі тридцять одну) грн. 60 коп.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Бабенко К.А.
Судді: Кузьменко В.В.
Степанюк А.Г.
Головуючий суддя Бабенко К.А
Судді: Степанюк А.Г.
Кузьменко В. В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2016 |
Оприлюднено | 22.11.2016 |
Номер документу | 62784434 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бабенко К.А
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні