Ухвала
від 10.11.2016 по справі 809/3095/15
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 листопада 2016 року м. Київ К/800/6656/16

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Суддів:Черпіцької Л.Т. Донця О.Є. Голяшкіна О.В.

провівши попередній розгляд адміністративної справи за касаційною скаргою Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2015 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2016 року у справі № 809/3095/15 за позовом приватного підприємства «Санліт-Захід» до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування припису від 24.06.2015 року та постанови № 3/1009/02-43/2015 від 30.06.2015 року, -

в с т а н о в и л а :

У серпні 2015 року приватне підприємство «Санліт-Захід» звернулося в суд з позовом до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати припис Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області від 24.06.2015 року та постанову № 3/1009/02-43/2015 від 30.06.2015 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що приватним підприємством «Санліт-Захід» самостійно виявлено та усунено технічні та арифметичні помилки у декларації про початок виконання будівельних робіт від 03.03.2015 року за №ІФ083150620165 ще до початку проведення перевірки відповідачем.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2016 року, позовні вимоги приватного підприємства «Санліт-Захід» задоволено. Визнано протиправним та скасовано припис Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 24.06.2015 року, яким приватне підприємство «Санліт-Захід» зобов'язано у термін до 24.09.2015 року усунути виявлені порушення містобудівної діяльності. Визнано протиправною та скасовано постанову Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області від 30.06.2015 року № 3/1009/02-43/2015, згідно якої приватне підприємство «Санліт-Захід» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 4 п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», та накладено штраф у сумі 109 620 грн.

На Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2015 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2016 року надійшла касаційна скарга Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, ставиться питання про їх скасування та прийняття нового рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено що 22.06.2015 року на підставі постанови про призначення позапланової перевірки від 30.04.2015 року, винесеної прокурором Прокуратури міста Івано-Франківська у межах досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеного 30.04.2015 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42015090010000017, за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України відповідачем проведено позапланову перевірку дотримання приватним підприємством «Санліт-Захід» вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Марійки Підгірянки - вул. Відкрита у місті Івано-Франківську (надалі - об'єкт будівництва), за результатами якої складено акт.

У акті зафіксовано, що згідно наданих приватному підприємству «Санліт-Захід» містобудівних обмежень забудови земельної ділянки № 05/01/1/01 від 19.01.2015 року, передбачено запроектувати шестиповерховий багатоквартирний житловий будинок з вбудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Марійки Підгірянки/вул. Відкрита в місті Івано-Франківську, а в зареєстрованій приватним підприємством «Санліт-Захід» декларації про початок виконання будівельних робіт № ІФ083150620165 від 03.03.2015 року поверховість зазначена 6 (шість) + мансарда; кількість квартир в МУ і ОЗЗД - 25 шт., в декларації - 30 шт.; загальна площа квартир - 1635,5 м.кв., в декларації - 1872,31 м.кв. Наведене свідчить про те, що замовником в декларації про початок виконання будівельних робіт від 03.03.2015 року зазначено недостовірні дані, чим порушено вимоги ч. 10 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідачем 24.06.2015 року видано припис, яким приватне підприємство «Санліт-Захід» зобов'язано у термін до 24.09.2015 року усунути виявлені порушення містобудівної діяльності. Також 24.06.2015 року відповідачем складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Начальником Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області Мусіловським І.М. 30.06.2015 року на підставі вищевказаних акту перевірки від 22.06.2015 року та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 24.06.2015 року, винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 3/1009/02-43/2015, згідно якої приватне підприємство «Санліт-Захід» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 4 п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», та накладено штраф у сумі 109 620 грн..

Не погоджуючись з таким рішенням відповідача позивач і звернувся з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що Департаментом містобудування та архітектури виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради 19.01.2015 року затверджено за № 05/01/1/01 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на об'єкт будівництва - багатоквартирний житловий будинок з вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Марійки Підгірянки/вул. Відкрита в місті Івано-Франківську, замовником якого є приватне підприємство «Санліт-Захід». Відповідно до п. 11 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки визначено основні техніко-економічні показники об'єкта будівництва: поверховість 6 (шість) поверхів; кількість квартир 25 шт.; загальна площа квартир 1 635,50 м.кв.; загальна площа 3 361,90 м.кв.; будівельний об'єм 23750,5 м.кв.; площа забудови 468 м.кв. Відповідачем 03.03.2015 року здійснено державну реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Марійки Підгірянки/вул. Відкрита в місті Івано-Франківську, поданої приватним підприємством «Санліт-Захід». Згідно вказаної декларації від 03.03.2015 року за № ІФ083150620165 загальна площа об'єкта будівництва становить 2 757,61 м.кв., площа забудови 468 м.кв., будівельний об'єм 11091,6 м.кв., поверховість 6 (шість) + мансарда.

Позивачем самостійно виявлено допущені у декларації про початок виконання будівельних робіт від 03.03.2015 року за № ІФ083150620165 технічні та арифметичні помилки щодо поверховості об'єкта будівництва, кількості квартир, їх загальної та житлової площі, які суперечать містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки. Позивачем 10.06.2015 року подано до Центру надання адміністративних послуг Івано-Франківської міської ради заяву та два примірники декларації про початок виконання будівельних робіт на згаданий об'єкт будівництва за формою встановленого зразка для внесення Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області змін до декларації від 03.03.2015 року за № ІФ083150620165. Приватне підприємство «Санліт-Захід» окремо листом за № 18 від 10.06.2015 року повідомило Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, що ним самостійно виявлено допущені у декларації від 03.03.2015 року за № ІФ083150620165 технічні та арифметичні помилки та про подання у зв'язку з цим нової декларації на об'єкт будівництва для внесення змін до декларації від 03.03.2015 року.

Суди першої та апеляційної інстанції дійшли висновків, що реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Марійки Підгірянки/вул. Відкрита в місті Івано-Франківську, в якій враховано зміни, відповідачем проведено 23.06.2015 року за № ІФ083151740412. Отже припис від 24.06.2015 року, яким позивача зобов'язано у термін до 24.09.2015 року усунути виявлені порушення містобудівної діяльності підлягає скасуванню, оскільки, позивачем самостійно виявлено технічні та арифметичні помилки, зазначені ним у декларації від 03.03.2015 року за № ІФ083150620165, а також їх усунено до початку проведення перевірки відповідачем. Таким чином підстави для застосування до приватного підприємства «Санліт-Захід» штрафних санкцій відсутні.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів першої і апеляційної інстанцій виходячи з наступного.

Згідно із ч. 1 ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» у разі, якщо замовник самостійно виявив технічну помилку у надісланому повідомленні про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт або про готовність об'єкта до експлуатації, а також у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом відповідно до закону, до такого повідомлення або декларації вносяться зміни у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Замовник зобов'язаний протягом трьох робочих днів надати достовірні дані щодо інформації, яка потребує змін, для внесення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю відповідних відомостей до реєстру, а також до повідомлення або декларації.

Відповідно до п. 8 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 466 від 13.04.2011 року декларація приймається у дозвільному центрі за місцезнаходженням об'єкта. За приписами п. 14 вказаного Порядку, замовник зобов'язаний протягом трьох робочих днів з дня самостійного виявлення технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) в зареєстрованій декларації або отримання відомостей про виявлення недостовірних даних подати достовірні дані щодо інформації, яка потребує змін, для внесення їх Інспекцією до єдиного реєстру шляхом подання особисто або надсилання Інспекції рекомендованим листом з описом вкладення заяви.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що позивачем самостійно виявлено допущені у декларації про початок виконання будівельних робіт від 03.03.2015 року за № ІФ083150620165 технічні та арифметичні помилки щодо поверховості об'єкта будівництва, кількості квартир, їх загальної та житлової площі, які суперечать містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки та 10.06.2015 року подано до Центру надання адміністративних послуг Івано-Франківської міської ради заяву та два примірники декларації про початок виконання будівельних робіт на згаданий об'єкт будівництва за формою встановленого зразка для внесення Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області змін до декларації від 03.03.2015 року за № ІФ083150620165, що відповідає вимогам ч. 1 ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно до положень, викладених у ч. 8 ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації. Згідно ч. 4 ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» до замовника, який самостійно виявив допущену технічну помилку і подав відповідну заяву, штрафні санкції за раніше подані з помилками повідомлення або декларацію чи виявлені в них недостовірні дані не застосовуються.

Суд касаційної інстанції не бере до уваги доводи відповідача в касаційній скарзі про відсутність змін у декларації про початок будівельних робіт на час проведення перевірки, оскільки зміни у декларації про початок будівельних робіт були повторно направлені Управлінню державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області 17 червня 2015 року (а.с.135) та зареєстровані 23 червня 2015 року (а.с.19 - 20) .

Отже, на час прийняття припису Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області від 24.06.2015 року та постанови № 3/1009/02-43/2015 від 30.06.2015 року, були внесені зміни до декларації про початок будівельних робіт.

Таким чином, колегія суддів вважає, що оскільки позивачем самостійно виявлено технічні та арифметичні помилки, зазначені ним у декларації від 03.03.2015 року за № ІФ083150620165, а також їх усунено до початку проведення перевірки, відповідачем прийнято припис від 24.06.2015 року та постанову № 3/1009/02-43/2015 від 30.06.2015 року всупереч вимог ч. 4 ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Враховуючи наведене, відповідачем протиправно винесено оскаржуваний припис від 24.06.2015 року та постанову № 3/1009/02-43/2015 від 30.06.2015 року.

За таких обставин судова колегія дійшла висновку, що при вирішенні справи судами першої та апеляційної інстанцій вірно застосовані норми матеріального та процесуального права. Доводи касаційної скарги висновків суду не спростовують. За таких обставин підстав для задоволення касаційної скарги судова колегія не вбачає.

Згідно із ст. 220 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України

у х в а л и л а :

Касаційну скаргу Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області відхилити.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2015 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2016 року у справі № 809/3095/15 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута в порядку ст.ст. 235-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення10.11.2016
Оприлюднено22.11.2016
Номер документу62797930
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/3095/15

Ухвала від 10.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 07.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Постанова від 01.10.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Постанова від 01.10.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 23.09.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 07.08.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні