Справа № 815/725/16
УХВАЛА
18 листопада 2016 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді – Кравченка М.М.;
розглянувши в письмовому провадженні заяву представника Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про встановлення способу і порядку виконання постанови у справі за адміністративним позовом Малого підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Діфо» до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про скасування постанов від 08.02.2016 року № 9 та № 10, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходилась справа за адміністративним позовом Малого підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Діфо» до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про скасування постанов від 08.02.2016 року № 9 та № 10.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 18.05.2016 року адміністративний позов було задоволено, скасовано постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 08.02.2016 року № 9 та № 10, а також стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на користь Малого підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Діфо» (код ЄДРПОУ 19208529) суму сплаченого судового збору в розмірі 2790,45 грн.
Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 07.09.2016 року апеляційну скаргу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було залишено без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 18.05.2016 року залишено без змін.
24.10.2016 року Одеський окружний адміністративний суд видав виконавчий лист по справі про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на користь Малого підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Діфо» (код ЄДРПОУ 19208529) суми сплаченого судового збору в розмірі 2790,45 грн.
04.11.2016 року Мале підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Діфо» звернулося до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області із заявою про виконання виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду від 24.10.2016 року щодо стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області суми сплаченого судового збору в розмірі 2790,45 грн.
15.11.2016 року через канцелярію суду надійшла заява від представника Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про встановлення способу і порядку виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 18.05.2016 року. В своїй заяві представник Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області просив суд встановити спосіб і порядок виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 18.05.2016 року по справі № 815/725/16, шляхом стягнення з Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області в особі Державної архітектурно-будівельної інспекції України на користь Малого підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Діфо» (код ЄДРПОУ 19208529) суми сплаченого судового збору в розмірі 2790,45 грн., оскільки Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області не є юридичною особою та не має власних рахунків в органах Казначейства, а є структурним підрозділом Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
Відповідно до ч.1 ст.263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження можуть звернутися до адміністративного суду першої інстанції (незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист) із заявою про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення. За наявності обставин та в порядку, передбачених абзацом першим цієї частини, сторона виконавчого провадження, а також державний виконавець за заявою сторони виконавчого провадження або з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», мають право звернутися до суду із заявою про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно з ч.2 ст.263 КАС України суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця, приватного виконавця або сторони виконавчого провадження, що звернулися із поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі, та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
В судове засідання, призначене на 18.11.2016 року, сторони не з'явилися.
Суд, з урахуванням ст.128 та ст.263 КАС України, вирішив розглянути вказану заяву в письмовому провадженні.
Розглянувши заяву представника Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про встановлення способу і порядку виконання постанови у зазначеній адміністративній справі щодо вимоги про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на користь Малого підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Діфо» (код ЄДРПОУ 19208529) суми сплаченого судового збору в розмірі 2790,45 грн., суд прийшов до висновку, що вона належить до задоволення з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з ч.2 ст.3 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845, визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.
Відповідно до п.3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845, рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Крім того, згідно з п.5 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845, під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право: 1) повідомляти органу, який видав виконавчий документ, про наявність обставин, що ускладнюють чи унеможливлюють його виконання, у спосіб і порядку, які визначені таким документом, крім випадків виконання рішень про стягнення коштів за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів; 2) звертатися у передбачених законом випадках до органу, який видав виконавчий документ, щодо роз'яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання; 3) безоплатно отримувати необхідні для виконання виконавчих документів судові рішення, пояснення, довідки, іншу інформацію; 4) вимагати від боржників вжиття ними заходів до виконання виконавчих документів та за результатами їх виконання; 5) застосовувати заходи впливу до боржників у разі виявлення фактів порушення бюджетного законодавства у процесі або за результатами виконання виконавчих документів, повідомляти про такі порушення органам Держфінінспекції; 6) відкладати, зупиняти безспірне списання коштів і їх перерахування стягувачам у випадках, передбачених законом та цим Порядком; 7) вживати інших заходів до виконання виконавчих документів.
Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України «Питання функціонування територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції» від 23.04.2014 року № 150 Кабінет Міністрів України постановив погодитися з пропозицією Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо утворення її територіальних органів як структурних підрозділів апарату Інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
Згідно з п.2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України» від 09.07.2014 року № 294 Державній архітектурно-будівельній інспекції забезпечити здійснення її територіальними органами, що ліквідуються, функцій та повноважень, покладених на ці органи, до утворення її територіальних органів як структурних підрозділів апарату Державної архітектурно-будівельної інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
Відповідно до п.1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 року № 294, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Згідно з п.7 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 року № 294, Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Відповідно до п.14 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 року № 294, Держархбудінспекція є юридичною особою публічного права, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки, рахунки в органах Казначейства.
Згідно з Положенням про Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, затвердженого Наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 08.09.2015 року № 994, Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області є територіальним органом – структурним підрозділом апарату Державної архітектурно-будівельної інспекції України. Основними завданнями Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду на території Одеської області.
Таким чином, суд встановив, що Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області не є самостійною юридичною особою, а тому не має власного ідентифікаційного коду суб'єкта господарської діяльності (код ЄДРПОУ) та власних відкритих рахунків в органах Казначейства, а всі рахунки відкриті в центральному органі Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
Тобто, вказані обставини ускладнюють виконання судового рішення, а тому суд вважає за необхідне встановити спосіб і порядок виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 18.05.2016 року по справі № 815/725/16 щодо вимоги про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на користь Малого підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Діфо» (код ЄДРПОУ 19208529) суми сплаченого судового збору в розмірі 2790,45 грн. зазначивши, що слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області в особі Державної архітектурно-будівельної інспекції України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, будинок 26, код ЄДРПОУ 37471912) на користь Малого підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Діфо» (код ЄДРПОУ 19208529) суми сплаченого судового збору в розмірі 2790,45 грн.
Керуючись ст.ст.128, 160, 165, 263 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Задовольнити заяву представника Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області.
2. Встановити спосіб і порядок виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 18.05.2016 року по справі № 815/725/16 щодо вимоги про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на користь Малого підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Діфо» (код ЄДРПОУ 19208529) суми сплаченого судового збору в розмірі 2790 (дві тисячі сімсот дев'яносто) грн. 45 коп., шляхом стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області в особі Державної архітектурно-будівельної інспекції України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, будинок 26, код ЄДРПОУ 37471912) на користь Малого підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Діфо» (код ЄДРПОУ 19208529) суми сплаченого судового збору в розмірі 2790 (дві тисячі сімсот дев'яносто) грн. 45 коп.
Порядок і строки оскарження ухвали визначаються ст.ст.185, 186 КАС України.
Ухвала набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.254 КАС України.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2016 |
Оприлюднено | 23.11.2016 |
Номер документу | 62807648 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні