Рішення
від 17.11.2016 по справі 923/1032/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Театральна, 18

тел. /0552/ 49-31-78

Веб сторінка : ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 листопада 2016 року Справа № 923/1032/16

Господарський суд Херсонської області у складі судді Сулімовської М.Б., при секретарі Мальцевій О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Заступника керівника Новокаховської місцевої прокуратури Херсонської області в інтересах держави в особі

позивача-1: Голопристанської районної державної адміністрації Херсонської області

позивача-2: Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області

до відповідача: Фермерського господарства "Фаворит", м.Гола Пристань Херсонської області

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

за участю: прокурора відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_1 (посвідчення № 032975 від 10.04.2015р.)

представників сторін:

від позивача-1: не з'явився,

від позивача-2: ОСОБА_2 (посвідчення № 34 від 27.10.2015р.), заступник начальника юр. відділу, довіреність № 32-21-0.4-83/2-16 від 05.01.2016р.

від відповідача: ОСОБА_3 (НОМЕР_1, виданий Голопристанським РВ УМВС України в Херсонській області від 18.11.1996р.), представник за довіреністю від 05.10.2016р., ОСОБА_4 (НОМЕР_2, виданий Суворовським РВ УМВС України в Херсонській області від 19.06.2000р.), адвокат, договір від 01.11.2016р.

Заступник керівника Новокаховської місцевої прокуратури Херсонської області в інтересах держави в особі позивача-1: Голопристанської районної державної адміністрації Херсонської області, позивача-2: Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області звернувся до суду з позовом до відповідача фермерського господарства "Фаворит", м.Гола Пристань Херсонської області про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 04.08.2008 року, зареєстрованого у Голопристанському відділі Херсонської регіональної філії центру ДЗК 06.11.2008р. за №4АА001965-040872100103, укладеного між Голопристанською районною державною адміністрацією Херсонської області та ФГ "Фаворит".

Ухвалою господарського суду від 26.09.2016р. порушено провадження у справі, розгляд справи призначено до розгляду в судовому засіданні на 10.10.2016р., зобов'язано сторони надати додаткові докази, явка представників сторін в судове засідання визнана обов'язковою.

07.10.2016р. прокурором подано обґрунтування щодо необхідності внесення змін до договору оренди земельної ділянки щодо сторони договору (орендодавця).

Ухвалою від 10.10.2016р. розгляд справи відкладено на 17.11.2016р.

10.10.2016р. Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області та 01.11.2016р. Голопристанська районна державна адміністрація Херсонської області надали письмово викладені позиції щодо заявленого прокурором позову.

14.11.2014р. відповідачем подано відзив на позовну заяву.

В судове засідання прокурор, представники позивача-2 і відповідача з'явились.

Позивач-1 Голопристанська районна державна адміністрація явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи без його участі.

Представниками позивача-2 і відповідача надано додаткові документи, які судом розглянуто і долучено до матеріалів справи.

Прокурор позовні вимоги підтримала та просить суд їх задовольнити.

Представник позивача-2 позов прокурора підтримала в повному обсязі і просить його задовольнити.

Представники відповідача проти задоволення позовних вимог прокурора не заперечили.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 82 Господарського процесуального кодексу України, рішення прийнято господарським судом за результатами оцінки доказів, поданих сторонами, у нарадчій кімнаті.

Згідно ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, після закінчення розгляду справи у судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд, -

в с т а н о в и в:

Відповідно до ст. 121 Конституції України на органи прокуратури покладено представництво інтересів громадян і держави в суді у випадках, передбачених законом. Статтею 2 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд порушує справи за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Прокурор в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Відповідно до п.4 мотивувальної частини рішення Конституційного суду України № З-рп/99 у справі №1-1/99 від 08.04.1999р. прокурор або його заступник самостійно визначає з посиланням на чинне законодавство в чому полягає порушення інтересів держави, обґрунтовуючи в позовній заяві необхідність їх захисту, та визначає орган, який уповноважений державою виконувати відповідні функції в спірних правовідносинах.

За приписами частини другої статті 29 Господарського процесуального кодексу України у разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави, в якій зазначено про відсутність органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, або про відсутність у такого органу повноважень щодо звернення до господарського суду, прокурор набуває статусу позивача.

Відповідно до пункту 2 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду України від 08.04.99р. N 3-рп/99 зі справи за конституційним поданням Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", зазначеним у частині другій статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

За приписами ст.23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

В даному випадку, як зазначає прокурор, необхідність захисту інтересів держави обумовлено тим, що Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області протягом тривалого часу не вживаються заходи щодо внесення змін до договору оренди землі в частині визначення орендодавця та перегляду розміру орендної плати за користування земельною ділянкою державної власності, що свідчить про невиконання обов'язку щодо захисту майнових інтересів держави.

З огляду на викладене вище, виходячи з предмету та підстав позову, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості звернення прокурора з даним позовом до суду.

Прокурор підтримала позов з підстав, викладених у позовній заяві, просить суд внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 04.08.2008р., укладеного між позивачем-1 та відповідачем, виклавши пункт 8 договору в редакції: "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік шляхом внесення цих коштів відповідно до закону" та замінити за текстом договору сторону, визначивши орендодавцем земельної ділянки Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області замість Голопристанської районної державної адміністрації.

Позивач-1 Голопристанська районна державна адміністрація у письмово викладеній позиції підтримує вимоги прокурора і просить їх задовольнити.

Підтримуючи позовні вимоги прокурора, представник позивача-2 Головного управління Держгеокадастру зазначила, що управлінням вживались заходи щодо приведення умов спірного договору у відповідність до вимог чинного законодавства, неодноразово направлялись на адресу відповідача листи з пропозицією звернутись до Головного управління щодо внесення змін до договору оренди землі від 04.08.2008р.

Вимоги прокурора вважає обґрунтованими, просить їх задовольнити.

Відповідач у відзиві на позовну заяву, поданому до матеріалів справи 14.11.2016р., проти позовних вимог заперечив, зазначив, що прокурором не доведено наявність порушення інтересів держави; вважає, що між сторонами відсутній спір, а тому позов є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.

Разом з тим, в судовому засіданні представники відповідача просили не враховувати позицію, викладену у відзиві. Позовні вимоги прокурора визнають і не заперечують проти їх задоволення. При цьому звернули увагу на те, що відповідач є добросовісним орендарем, на виконання вимог статті 288 Податкового кодексу України сплачує орендну плату в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки на рік, заборгованість з орендної плати відсутня, про що свідчать відповідні податкові декларації з плати за землю та довідка Цюрупинської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області від 07.10.2016р. №380/10/21-11-23-016, надані до матеріалів справи.

Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Як слідує з матеріалів справи, 04.08.2008р. між Голопристанською районною державною адміністрацією Херсонської області (Орендодавець) та фермерським господарством "Фаворит", м.Гола Пристань Херсонської області (Орендар) було укладено договір оренди землі, зареєстрований у Голопристанському реєстраційному окрузі Херсонської регіональної філії Центру ДЗК 06.11.2008р. за № 4АА001965-040872100103 (а.с.16-18).

За умовами договору в оренду було передано в строкове платне користування земельну ділянку із земель резервного фонду сільськогосподарського призначення, які знаходяться на території Голопристанської міської ради, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 12,41 га.

Згідно п.7 договір укладено на 25 років.

У п.8 договору сторони дійшли згоди про те, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 3013,20 грн. на рік, шляхом внесення цих коштів відповідно до закону, що становить 2% від нормативно-грошової оцінки.

Як зазначає прокурор та свідчать матеріали справи, відділом Держземагенства у Голопристанському районі та Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області, як розпорядником земель сільськогосподарського призначення державної власності, відповідно до статті 122 Земельного кодексу України 25.02.2015р. і 28.01.2016р. (а.с.24, 24-зворот) направлено відповідачу листи з повідомленням про необхідність внесення змін до договору оренди щодо зміни орендної плати. Проте вказаними діями результатів не досягнуто, зміни до договору не внесено.

Посилаючись на те, що сторони не досягли згоди щодо внесення змін до договору оренди землі, прокурор звернувся до господарського суду з даним позовом.

Відповідно до ст.1 ЗУ "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно із ст.13 ЗУ "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до ч.1 ст.14 ЗУ "Про оренду землі" договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально.

Відповідно до ст.188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі, якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Статтею 30 ЗУ "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Відповідно до ч.1, 2 ст.651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно із ч.ч.1-3 ст.632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

З 01 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України від 02.12.2010р. №2755-VІ, яким встановлені ставки орендної плати.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" від 02.12.2010р. №2756-VІ було внесено зміни до ст.21 ЗУ "Про оренду землі", у зв'язку з чим частини 1 та 2 вказаної статті ЗУ "Про оренду землі" були викладені у такій редакції: "Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України)".

У зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011р. Податкового кодексу України втратив чинність ЗУ "Про плату за землю".

Згідно із п.288.4 ст.288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються в договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Законом України "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні" №1166-VII від 27.03.2014р. (який набрав чинності з 01.04.2014р.) внесено зміни до Податкового кодексу України та підпунктом 288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до ст.654 ЦК України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Відповідно до роз'яснень, які містяться у п.п.2.18, 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" вирішення спорів про внесення змін до договору пов'язане із застосуванням положення частини першої статті 626 ЦК України, відповідно до якої договір є узгодженим волевиявленням двох або більше сторін, і тому суд не може зобов'язати іншу сторону договору внести зміни до нього. Отже, зацікавлена сторона у випадках, передбачених законом, може просити суд про внесення зміни до договору згідно з рішенням суду, а не про зобов'язання відповідача внести такі зміни до договору.

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Згідно зі статтею 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Судам слід враховувати, що розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України , зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. Разом з тим, надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. При цьому згідно з частиною третьою статті 653 ЦК України якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Відповідно до ст.21 ЗУ "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди. У разі визнання у судовому порядку договору оренди землі недійсним отримана орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди землі не повертається.

Відповідно до ст.35 ЗУ "Про оренду землі" спори, пов'язані з орендою землі, вирішуються у судовому порядку.

Згідно із положеннями абз.1 ч.2 ст.651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Верховний Суд України у своїй постанові від 23.05.2011р. по справі №3-42гс11 вказав, що нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Отже, враховуючи, що нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом та приймаючи до уваги те, що сторонами в Договорі оренди від 04.08.2008р. (п.12), передбачена можливість зміни розміру орендної плати, а також враховуючи, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною і законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами вищезазначеного договору, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого прокурором позову.

У зв'язку із викладеним вимоги прокурора щодо внесення змін до договору оренди земельної ділянки в частині встановлення орендної плати у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки підлягають задоволенню, оскільки договір оренди земельної ділянки від 04.08.2008р. є договором оренди земельної ділянки державної власності.

Що стосується вимоги про внесення змін до договору оренди землі в частині заміни сторони договору Орендодавця - Голопристанської районної державної адміністрації на Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, суд зазначає наступне.

Так договір оренди земельної ділянки від 04.08.2008р. укладено між Голопристанською районною державною адміністрацією Херсонської області (Орендодавець) та фермерським господарством "Фаворит", м.Гола Пристань Херсонської області (Орендар).

Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Як вбачається з договору, орендодавцем є Голопристанська районна державна адміністрація, яка на час укладення договору діяла в межах повноважень, встановлених ст. 122 Земельного кодексу України.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" від 6 вересня 2012р. № 5308-VI, який набрав чинності 01.01.2013р., внесені зміни до Земельного кодексу України і статтю 122 викладено в новій редакції, де у частині 4 зазначено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України), відповідно до свого Положення, затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2011 року N 445/2011, було центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Наказом Держземагентства України від 31 березня 2015 року N 83 "Про деякі питання реалізації повноважень з питань передачі земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на без конкурентних засадах) для всіх потреб" був затверджений Порядок реалізації головними управліннями Держземагентства в областях, місті Києві повноважень з передачі земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на без конкурентних засадах) для всіх потреб.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015р. № 5 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру"утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, зокрема, Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області; реорганізовано територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, зокрема, Головне управління Держземагентства у Херсонській області приєднано до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області.

Наказом Державного агентства земельних ресурсів України №12 від 29.04.2015р. Головне управління Держземагентства у Херсонській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області.

Згідно Положення про Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 03.03.2015р. № 28, повноваження, передбачені ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України, покладені на Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області.

Відтак, саме Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області є тим територіальним органом центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин, який на даний час передає земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність або у користування для всіх потреб.

Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку про правомірність і обґрунтованість позовних вимог прокурора про внесення змін до договору оренди землі від 04.08.2008р., укладеного між Голопристанською районною державною адміністрацією та фермерським господарством "Фаворит" шляхом заміни у тексті договору орендодавця: з "Голопристанська районна державна адміністрація" на "Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області" та задовольняє позов в цій частині.

Задовольняючи позовні вимоги прокурора суд зазначає, що згідно з частиною третьою статті 653 ЦК України, якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Відповідно до приписів ст.49 Господарського процесуального кодексу України, у зв'язку із задоволенням позову судові витрати покладаються на відповідача.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 22, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити.

2. Внести зміни до договору оренди землі від 04.08.2008р., укладеного між Голопристанською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04060051, 75600 Херсонська область, м.Гола Пристань, вул. 1 Травня,41) та фермерським господарством "Фаворит" (код ЄДРПОУ 14129921, 75600 Херсонська область, м.Гола Пристань, вул.Червоноармійська, 11-А), який зареєстровано у Голопристанському реєстраційному окрузі Херсонської регіональної філії центру ДЗК, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 06.11.2008р. за №4АА001965-040872100103, а саме:

- викласти п.8 договору в наступній редакції: "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік шляхом внесення цих коштів відповідно до закону";

- замінити у тексті договору сторону договору оренди землі, визначивши орендодавцем Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281, 73036, м.Херсон, вул. 40 років Жовтня, 136-а) замість Голопристанської районної державної адміністрації.

3. Стягнути з фермерського господарства "Фаворит" (код ЄДРПОУ 14129921, 75600 Херсонська область, м.Гола Пристань, вул.Червоноармійська, 11-А) на користь прокуратури Херсонської області (Одержувач: Прокуратура Херсонської області, код ЄДРПОУ 04851120, р/рахунок: 35210003002291, Банк: Державна казначейська служба України м.Київ, МФО 820172) - 1378 (одну тисячу триста сімдесят вісім) грн. 00 коп. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повний текст рішення суду оформлено і підписано відповідно до вимог ст.84 ГПК України - 21.11.2016р.

Суддя М.Б. Сулімовська

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення17.11.2016
Оприлюднено24.11.2016
Номер документу62847241
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1032/16

Рішення від 17.11.2016

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 10.10.2016

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні