ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 листопада 2016 року о/об 11 год. 19 хв.Справа № 808/3188/16 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гавікор»
про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Запорізька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - позивач або Запорізька ОДПІ) звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гавікор» (надалі - відповідач або ТОВ «Гавікор») про стягнення з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих цього платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, коштів у сумі податкового боргу: 10691 грн. 39 коп. - по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, нормативного регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів; 512 грн. 28 коп. - з податку на прибуток юридичних осіб.
Позивач у позові зазначив, що за ТОВ «Гавікор» обліковується податковий борг: 10691 грн. 39 коп. - по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, нормативного регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів; 512 грн. 28 коп. - з податку на прибуток юридичних осіб, не сплачений самостійно відповідачем.
Представником позивача подано до суду клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, просить позов задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не прибув. Про дату, час та місце судового засідання відповідач повідомлявся належним чином.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно з ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
ТОВ «Гавікор» є юридичною особою зареєстрованою за адресою: 69068, АДРЕСА_1. Відповідач має ідентифікаційний код 25213688.
Відповідачем подана Податкова декларація з податку на прибуток підприємства за 2015 рік (№9275776435), згідно якої сума податку до сплати складає 2323 грн. 00 коп. (а.с.17).
Доказів самостійної сплати вказаного податкового зобов'язання відповідач до суду не надав.
Також, посадовою особою контролюючого органу проведена камеральна перевірка з питань своєчасності сплати ТОВ «Гавікор» податку на прибуток, про що складено Акт перевірки №91/8-30-12-02/25213688 від 25.04.2016 (а.с.18).
На підставі вказаного Акту перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0001321202 від 15.06.2016, яким визначено штрафу у сумі 65 грн. 73 коп. (а.с.19-20).
Згідно з п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування або відкликання податкового повідомлення-рішення №0001321202 від 15.06.2016, то вказані у ньому суми грошових зобов'язань відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженими і підлягають сплаті.
Податковий борг по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, нормативного регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів виник на підставі нарахованого основного платежу по Акту інвентаризації №2/22 від 30.04.2014 у сумі 13519 грн. 90 коп.
Також, відповідно до п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України відповідачу нараховано 1871 грн. 49 коп. пені.
Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
Згідно з пп.62.1.1, пп.62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено п.1 Розділу І «Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженого 07.04.2016 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі - «Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.2 Розділу І «Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ «Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Позивачем надано інтегровану картку ТОВ «Гавікор» згідно якої за відповідачем обліковується борг: 10691 грн. 39 коп. (з урахуванням сплати 4700 грн. 00 коп.) - по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, нормативного регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів; 512 грн. 28 коп. (з урахуванням сплати 1876 грн. 45 коп.) - з податку на прибуток юридичних осіб (а.с.11-16).
Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов'язань, надміру та/або помилково сплачені кошти зазначений документ - не містить.
Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу. Отже, позивачем доведено суму заборгованості ТОВ «Гавікор».
Як зазначено у пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як зазначено у пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкова вимога - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Судом досліджено надану позивачем податкову вимогу №1477-25 від 05.06.2014 (а.с.23). Доказів її відкликання, скасування відповідач до суду не надав.
Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Як зазначено у п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.2 ст.11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.
Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що відповідач на час судового засідання має податковий борг: 10691 грн. 39 коп. - по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, нормативного регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів; 512 грн. 28 коп. - з податку на прибуток юридичних осіб, який у добровільному порядку - не погашений.
Звідси, позов підлягає задоволенню, а заборгованість має бути стягнута з ТОВ «Гавікор» у порядку та спосіб, встановлений ст.95 Податкового кодексу України.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, ст.19 Конституції України, ст.95 Податкового кодексу України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Гавікор» (69068, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 25213688) у банках, обслуговуючих даного платника податків, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, на користь бюджету заборгованість:
- по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, нормативного регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сумі 10691 грн. 39 коп., перерахувавши на р/р31116104700009, код бюджетної класифікації 21080900, одержувач - Шевченківський район, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015;
- з податку на прибуток юридичних осіб у сумі 512 грн. 28 коп., перерахувавши на р/р33115318700009, код бюджетної класифікації 11021000, одержувач - Шевченківський район, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 17.11.2016.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2016 |
Оприлюднено | 24.11.2016 |
Номер документу | 62852126 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні