Головуючий у 1 інстанції - Ковальова Т.І.
Суддя-доповідач - ОСОБА_1
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 листопада 2016 року справа №812/900/16
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі суддів Арабей Т.Г., Геращенка І.В., Міронової Г.М., розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2016 року у справі № 812/900/16 за позовом Державного підприємства «Сєвєродонецька теплоелектроцентраль» до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС про визнання протиправним та скасування рішення № НОМЕР_1, -
ВСТАНОВИВ:
04 серпня 2016 року, Державне підприємство «Сєвєродонецька теплоелектроцентраль», звернулось до Луганського окружного адміністративного суду із позовом про визнання протиправним та скасування рішення № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26 липня 2016 року (а.с. 3-5).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2016 року у справі № 812/900/16 адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення у Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС № НОМЕР_1 від 26 липня 2016 рок про застосування штрафних санкцій у розмірі 21 495,52 грн. та нарахування пені у розмірі 214,96 грн. за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 22 жовтня 2013 року по 22 жовтня 2013 року (а.с. 58-61).
Не погодившись із судовим рішенням, Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників податків у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС подала апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, а саме: ст. 6, п. 5, 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», ч. 3 ст. 2, ст. 7, ч. 4, 5 ст. 11, ст. 159, ч. 1, 2 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України, просила суд скасувати постанову суду першої інстанції та відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що підприємством порушено строки сплати єдиного внеску саме до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС, що тягне за собою накладення на нього штрафних санкцій, відтак, спірне рішення є чинним та таким, що не суперечить нормам чинного законодавства (а.с. 68-70).
Представники сторін в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись судом належним чином.
Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне залишити постанову суду першої інстанції без змін, з наступних підстав.
Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що Державне підприємство «Сєвєродонецька теплоелектроцентраль» (код ЄДРПОУ 00131050) є юридичною особою, зареєстрованою 24 червня 1998 року, є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, знаходиться на обліку в Спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС (а.с.23). Діє не підставі Статуту (а.с. 24-32)
07 жовтня 2013 року Державним підприємством "Сєвєродонецька теплоелектроцентраль" до контролюючого органу надано звіт «Про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів» за вересень 2013 року № НОМЕР_2, відповідно до якого сплаті єдиного соціального внеску за звітній період підлягає сума 806 283,92 грн. Граничний термін сплати - 21 жовтня 2013 року (а.с. 10-11).
26 липня 2016 року Спеціалізованою державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС проведено камеральну перевірку з питання своєчасності сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2013 року Державним підприємством "Сєвєродонецька теплоелектроцентраль", за результатами перевірки складено акт від 26 липня 2016 року №22/28-05-41/00131050 та встановлено порушення порядку сплати єдиного соціального внеску (порушення п. 2, ч. 10 п. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»), а саме порушення граничного терміну сплати податку (а.с. 7).
26 липня 2016 року Спеціалізованою державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників податків у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС прийнято рішення №0000244100 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким застосовано до Державного підприємства "Сєвєродонецька теплоелектроцентраль" штраф у розмірі 21 495,52 грн. за період з 22 жовтня 2013 року до 22 жовтня 2013 та пеню у розмірі 214,96 грн. (а. с. 6).
Як встановлено судом першої та апеляційної інстанції, що порушення граничного терміну сплати податку відбулося у зв'язку із перерахуванням сум податку на рахунки Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області.
Спірним питанням у справі, є правомірність нарахування податковим органом штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску позивачем із урахуванням положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №2464-VІ від 08 липня 2010 року (далі - Закон № 2464) з урахуванням своєчасної сплати сум податку на рахунок Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів та повинні сплачуватися не пізніше 20 числа наступного місяця. Законодавчі та підзаконні акти не передбачають сплату єдиного соціального внеску саме за місцем обліку платника. Враховуючи те, що позивачем до 20 жовтня 2013 року перераховано на рахунок органу доходів та зборів єдиний соціальний внесок на загальну суму 531 784,35 грн., спірне рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Суд апеляційної інстанції погоджується з рішенням суду першої інстанції з наступних підстав.
Пунктом 10 ст. 1 Закону № 2464 страхувальники - роботодавці та інші особи відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.
Єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування (п.2 ч.1 ст.1 Закону № 2464).
Відповідно до абз.1 п.1 ст. 4 Закону № 2464, платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Як вбачається з положень ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону № 2464 на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу, а за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Процедура нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування страхувальниками, нарахування і сплати фінансових санкцій та стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів на час виникнення спірних правовідносин була врегульована Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року за № 455, яким було затверджено Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Інструкція № 455).
Відповідно до п. п. 1 п. 4.2 розділу 4 Інструкції № 455, сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України, та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів та повинні сплачуватися не пізніше 20 числа наступного місяця. Законодавчі та підзаконні акти не передбачають сплату єдиного соціального внеску саме за місцем обліку платника.
Як вже зазначалось раніше позивачем самостійно визначено суму нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за вересень 2013 року у розмірі 806 283,92 грн. Граничний термін сплати - 21 жовтня 2013 року (а.с. 10-11).
Позивачем перераховано єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на рахунки органів доходів і зборів на загальну суму 531 784,35 гривень, за реквізитами: рахунок № 37196201001214, відкритий у ГУ ДКСУ у Луганській області, МФО 804013, одержувач: ДПІ у м. Сєвєродонецьку (а.с. 12-17).
15 жовтня 2013 року позивачем направлено заяву до державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку із заявою про перерахування коштів у розмірі 531 784,35 грн. на рахунок № 37195201002805, відкритий у ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО банку 804013, одержувач: СДПІ з ОВП в м. Луганську МГУМД, код 3876260, у зв'язку з помилковим зарахуванням коштів єдиного соціального внеску (а. с. 18).
21 жовтня 2013 року Державна податкова інспекція у м. Сєвєродонецьку повернула сплачені кошти на поточний рахунок позивача (а.с. 19).
Станом на 21 жовтня 2013 року переплата по єдиному соціальному внеску складала: 591 328,73 грн., у зв'язку з чим виник податковий борг у розмірі 214 955,19 грн.
22 жовтня 2013 року позивачем перераховано кошти у розмірі 531 784,35 грн. на рахунок відповідача (а.с. 20-22).
Проаналізувавши матеріали справи, виходячи з того, що законодавцем не встановлено обов'язку платника податку сплачувати єдиний внесок саме за місцем обліку платника, суд дійшов висновку, що позивачем до 20 жовтня 2013 року перераховано на рахунок органу доходів та зборів єдиний соціальний внесок на загальну суму 531 784,35 грн.
Враховуючи наявність переплати у розмірі 591 328,73 грн., позивач перерахував повну суму податку, самостійно визначену у податковій зв'язності за вересень 2013 року на в строки, передбачені законодавством та на рахунок органу доходів та зборів, відтак позивачем зобов'язання щодо сплати єдиного соціального внеску виконані у повному обсязі.
Крім того, суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази повідомлення позивача щодо необхідності сплати податку на рахунки контролюючого органу саме за місцем обслуговування.
При цьому суд зазначає, що порушення граничного терміну сплати податку відбулося не за вини підприємства, оскільки Державна податкова інспекція у м. Сєвєродонецьку повернула помилково сплачені суми не на рахунок відповідача, а на рахунок підприємства, що призвело до затримки в перерахуванні цих сум.
Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, що спірне рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску є протиправним на момент його формування.
Відповідно до приписів ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Приймаючи викладене до уваги суд апеляційної інстанції вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та ухвалено постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
На підставі наведеного, керуючись статтями 184, 195, 197, п.1 ч. 1ст. 198, 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2016 року у справі № 812/900/16 за позовом Державного підприємства «Сєвєродонецька теплоелектроцентраль» до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС про визнання протиправним та скасування рішення № НОМЕР_1 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Судді Т.Г.Арабей
ОСОБА_2
ОСОБА_3
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2016 |
Оприлюднено | 25.11.2016 |
Номер документу | 62884541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні